サービスとしてのアナリティクスの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、アナリティクスタイプ別(予測アナリティクス、予兆アナリティクス、診断アナリティクス、記述アナリティクス)、展開タイプ別(プライベートクラウド、パブリッククラウド、ハイブリッドクラウド)、産業分野別(BFSI、小売、政府・公共機関、IT・通信、運輸・物流、製造、その他)、地域別分析、2023年~2030年Global Analytics as a Service Market Size study & Forecast, by Component (Solutions and Services), By Analytics Type (Predictive Analytics, Prescriptive Analytics, Diagnostic Analytics, Descriptive Analytics), By Deployment Type (Private Cloud, Public Cloud, Hybrid Cloud), By Industry Vertical (BFSI, Retail, Government & Public Sector, IT & Telecommunication, Transportation & Logistics, Manufacturing, and Others) and Regional Analysis, 2023-2030 アナリティクス・アズ・ア・サービスの世界市場規模は、2022年に約349億9,000万米ドルとなり、予測期間2023年から2030年にかけて38.1%以上の健全な成長率が見込まれている。Analytics as a Serviceは、データ整理... もっと見る
サマリーアナリティクス・アズ・ア・サービスの世界市場規模は、2022年に約349億9,000万米ドルとなり、予測期間2023年から2030年にかけて38.1%以上の健全な成長率が見込まれている。Analytics as a Serviceは、データ整理、分析、プレゼンテーションを含むデータライフサイクル全体をカバーする、完全にカスタマイズ可能で包括的なビジネスインテリジェンスソリューションを企業に提供する。これらのソリューションは、技術者以外の専門家がデータから貴重な洞察を引き出し、十分な情報に基づいた意思決定を行えるよう、特別に設計されている。Analytics as a Service市場は、クラウド採用の増加やIoTデバイスの認知度向上などの要因により拡大している。さらに、SaaSの成長には、クラウドベースのソリューションの採用増加、他のツールとのシームレスな統合、一元化されたデータ主導型アナリティクスの活用など、いくつかの要因がある。2023年のStatistaによると、クラウドアプリケーションの世界市場規模は2021年に1,336億米ドルで、2025年には1,686億米ドルに達すると予測されている。クラウドアプリケーションソフトウェア市場は、年平均成長率(CAGR)4.8%で成長すると予測されている。AaaS(Analytics as a Service)に対する需要の高まりは、IoTデバイス数の増加と費用対効果の高いアナリティクス・ソリューションへの要求によってもたらされている。企業は多額の投資をすることなくアナリティクス機能を求めており、AaaSに対する需要の高まりにつながっている。2022年のStatistaによると、世界のモノのインターネット(IoT)デバイス数は、2020年の97億台から2030年には290億台以上と、ほぼ3倍になると予測されている。2030年までにIoTデバイス数が最も多くなるのは中国で、約50億台の消費者向けデバイスが存在すると予想されている。さらに、サービスとしてのアナリティクスの技術的進歩と、カスタマイズされたAaaSソリューションへの需要の高まりは、有利な成長機会を生み出すだろう。しかし、データセキュリティの懸念と熟練した専門家の不足が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。 アナリティクス・アズ・ア・サービス(AaaS)の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。予測期間中、クラウドソリューションの採用増加、高度なアナリティクス機能に対する需要の増加、費用対効果の高いアナリティクスソリューションに対するニーズなどの要因により、北米がこの地域を支配した。アジア太平洋地域は、アナリティクス企業数の増加や同地域内の新興アナリティクス企業への投資の増加などの要因により、予測期間中に大きく成長する見込みである。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー マイクロソフト株式会社 オラクル SAP ソシエタスヨーロッパ ヒューレット・パッカード・エンタープライズ・ディベロップメントLP TIBCO Software Inc. アマゾン ウェブ サービス グッドデータ株式会社 SAS Institute Inc. インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション グーグル合同会社 市場における最近の動き 2021年10月、アマゾンはサーチ・アナリティクス・ダッシュボードの提供を開始した。サーチ・アナリティクス・ダッシュボードは、ブランドレジストリの加盟店が商品検索のパフォーマンスからインサイトを収集するのを支援する最新のツールである。検索アナリティクスダッシュボードは、小売業者が消費者の商品に対する興味や購買嗜好をより深く理解するのに役立つ、匿名化された豊富なデータにアクセスできるようにする。 2022年4月、キンドリルはSAPとのパートナーシップの拡大を発表した。この協業拡大の一環として、KyndrylはRISE with SAPソリューションを補完するサービスを提供した。これらのサービスには、実績のある移行ツール、スケーラブルなオファリング、AI主導のビジネスデータ管理、アナリティクスソリューション、アプリケーションの近代化などが含まれる。 世界のサービスとしてのアナリティクス市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023年~2030年 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - コンポーネント, 分析タイプ, 展開タイプ, 産業分野, 地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: コンポーネント別 ソリューション サービス 分析タイプ別 予測分析 処方的分析 診断アナリティクス 記述的分析 導入タイプ別 プライベートクラウド パブリッククラウド ハイブリッドクラウド 業種別 BFSI 小売 政府・公共機関 IT・通信 運輸・物流 製造業 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Analytics as a Service Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Analytics as a Service Market, by Component , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Analytics as a Service Market, by Analytics Type , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Analytics as a Service Market, by Deployment Type , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Analytics as a Service Market, by Industry Vertical , 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Analytics as a Service Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Analytics as a Service Market Dynamics 3.1. Analytics as a Service Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Cloud Adoption 3.1.1.2. Increasing awareness of IoT devices. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Data security concerns 3.1.2.2. Lack of skilled professionals 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Technological advancements in analytics as a service 3.1.3.2. Increasing demand for customized AaaS solutions Chapter 4. Global Analytics as a Service Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Analytics as a Service Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Analytics as a Service Market by Component , Performance - Potential Analysis 5.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Solutions 5.4.2. Services Chapter 6. Global Analytics as a Service Market, by Analytics Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Analytics as a Service Market by Analytics Type , Performance - Potential Analysis 6.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Analytics Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Predictive Analytics 6.4.2. Prescriptive Analytics 6.4.3. Diagnostic Analytics 6.4.4. Descriptive Analytics Chapter 7. Global Analytics as a Service Market, by Deployment Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Analytics as a Service Market by Deployment Type , Performance - Potential Analysis 7.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Deployment Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Private Cloud 7.4.2. Public Cloud 7.4.3. Hybrid Cloud Chapter 8. Global Analytics as a Service Market, by Industry Vertical 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Analytics as a Service Market by Industry Vertical , Performance - Potential Analysis 8.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Industry Vertical 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. BFSI 8.4.2. Retail 8.4.3. Government & Public Sector 8.4.4. IT & Telecommunication 8.4.5. Transportation & Logistics 8.4.6. Manufacturing 8.4.7. Others Chapter 9. Global Analytics as a Service Market, Regional Analysis 9.1. Top Leading Countries 9.2. Top Emerging Countries 9.3. Analytics as a Service Market, Regional Market Snapshot 9.4. North America Analytics as a Service Market 9.4.1. U.S. Analytics as a Service Market 9.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.1.2. Analytics Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.1.3. Deployment Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.1.4. Industry Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.2. Canada Analytics as a Service Market 9.5. Europe Analytics as a Service Market Snapshot 9.5.1. U.K. Analytics as a Service Market 9.5.2. Germany Analytics as a Service Market 9.5.3. France Analytics as a Service Market 9.5.4. Spain Analytics as a Service Market 9.5.5. Italy Analytics as a Service Market 9.5.6. Rest of Europe Analytics as a Service Market 9.6. Asia-Pacific Analytics as a Service Market Snapshot 9.6.1. China Analytics as a Service Market 9.6.2. India Analytics as a Service Market 9.6.3. Japan Analytics as a Service Market 9.6.4. Australia Analytics as a Service Market 9.6.5. South Korea Analytics as a Service Market 9.6.6. Rest of Asia Pacific Analytics as a Service Market 9.7. Latin America Analytics as a Service Market Snapshot 9.7.1. Brazil Analytics as a Service Market 9.7.2. Mexico Analytics as a Service Market 9.8. Middle East & Africa Analytics as a Service Market 9.8.1. Saudi Arabia Analytics as a Service Market 9.8.2. South Africa Analytics as a Service Market 9.8.3. Rest of Middle East & Africa Analytics as a Service Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Key Company SWOT Analysis 10.1.1. Company 1 10.1.2. Company 2 10.1.3. Company 3 10.2. Top Market Strategies 10.3. Company Profiles 10.3.1. Microsoft Corporation 10.3.1.1. Key Information 10.3.1.2. Overview 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.3.1.4. Product Summary 10.3.1.5. Recent Developments 10.3.2. Oracle Corporation 10.3.3. SAP societas Europaea 10.3.4. Hewlett Packard Enterprise Development LP 10.3.5. TIBCO Software Inc. 10.3.6. Amazon Web Services, Inc. 10.3.7. GoodData Corporation 10.3.8. SAS Institute Inc. 10.3.9. International Business Machines Corporation 10.3.10. Google LLC Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Analytics as a Service Market is valued at approximately USD 34.99 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 38.1% over the forecast period 2023-2030. Analytics as a Service offers businesses fully customizable and comprehensive business intelligence solutions that cover the entire data lifecycle, including data organization, analysis, and presentation. These solutions are specifically designed to empower non-technical professionals, enabling them to extract valuable insights from data and make well-informed decisions. The Analytics as a Service Market is expanding because of factors such as increasing Cloud Adoption and increasing awareness of IoT devices. Moreover, the growth of Software as a Service can be attributed to several factors, including increased adoption of cloud-based solutions, seamless integration with other tools, and the utilization of centralized data-driven analytics. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Analytics as a Service Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Analytics as a Service Market, by Component , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Analytics as a Service Market, by Analytics Type , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Analytics as a Service Market, by Deployment Type , 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Analytics as a Service Market, by Industry Vertical , 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Analytics as a Service Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Analytics as a Service Market Dynamics 3.1. Analytics as a Service Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Cloud Adoption 3.1.1.2. Increasing awareness of IoT devices. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Data security concerns 3.1.2.2. Lack of skilled professionals 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Technological advancements in analytics as a service 3.1.3.2. Increasing demand for customized AaaS solutions Chapter 4. Global Analytics as a Service Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Analytics as a Service Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Analytics as a Service Market by Component , Performance - Potential Analysis 5.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Solutions 5.4.2. Services Chapter 6. Global Analytics as a Service Market, by Analytics Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Analytics as a Service Market by Analytics Type , Performance - Potential Analysis 6.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Analytics Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Predictive Analytics 6.4.2. Prescriptive Analytics 6.4.3. Diagnostic Analytics 6.4.4. Descriptive Analytics Chapter 7. Global Analytics as a Service Market, by Deployment Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Analytics as a Service Market by Deployment Type , Performance - Potential Analysis 7.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Deployment Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Private Cloud 7.4.2. Public Cloud 7.4.3. Hybrid Cloud Chapter 8. Global Analytics as a Service Market, by Industry Vertical 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Analytics as a Service Market by Industry Vertical , Performance - Potential Analysis 8.3. Global Analytics as a Service Market Estimates & Forecasts by Industry Vertical 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Analytics as a Service Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. BFSI 8.4.2. Retail 8.4.3. Government & Public Sector 8.4.4. IT & Telecommunication 8.4.5. Transportation & Logistics 8.4.6. Manufacturing 8.4.7. Others Chapter 9. Global Analytics as a Service Market, Regional Analysis 9.1. Top Leading Countries 9.2. Top Emerging Countries 9.3. Analytics as a Service Market, Regional Market Snapshot 9.4. North America Analytics as a Service Market 9.4.1. U.S. Analytics as a Service Market 9.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.1.2. Analytics Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.1.3. Deployment Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.1.4. Industry Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 9.4.2. Canada Analytics as a Service Market 9.5. Europe Analytics as a Service Market Snapshot 9.5.1. U.K. Analytics as a Service Market 9.5.2. Germany Analytics as a Service Market 9.5.3. France Analytics as a Service Market 9.5.4. Spain Analytics as a Service Market 9.5.5. Italy Analytics as a Service Market 9.5.6. Rest of Europe Analytics as a Service Market 9.6. Asia-Pacific Analytics as a Service Market Snapshot 9.6.1. China Analytics as a Service Market 9.6.2. India Analytics as a Service Market 9.6.3. Japan Analytics as a Service Market 9.6.4. Australia Analytics as a Service Market 9.6.5. South Korea Analytics as a Service Market 9.6.6. Rest of Asia Pacific Analytics as a Service Market 9.7. Latin America Analytics as a Service Market Snapshot 9.7.1. Brazil Analytics as a Service Market 9.7.2. Mexico Analytics as a Service Market 9.8. Middle East & Africa Analytics as a Service Market 9.8.1. Saudi Arabia Analytics as a Service Market 9.8.2. South Africa Analytics as a Service Market 9.8.3. Rest of Middle East & Africa Analytics as a Service Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Key Company SWOT Analysis 10.1.1. Company 1 10.1.2. Company 2 10.1.3. Company 3 10.2. Top Market Strategies 10.3. Company Profiles 10.3.1. Microsoft Corporation 10.3.1.1. Key Information 10.3.1.2. Overview 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.3.1.4. Product Summary 10.3.1.5. Recent Developments 10.3.2. Oracle Corporation 10.3.3. SAP societas Europaea 10.3.4. Hewlett Packard Enterprise Development LP 10.3.5. TIBCO Software Inc. 10.3.6. Amazon Web Services, Inc. 10.3.7. GoodData Corporation 10.3.8. SAS Institute Inc. 10.3.9. International Business Machines Corporation 10.3.10. Google LLC Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の情報通信分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(as)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/04 10:27 150.82 円 158.84 円 193.81 円 |