カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場:コンポーネント別(ソリューション、サービス) , アプリケーション別(言語翻訳、音声認識、チャットボットとバーチャルアシスタント、テキスト生成、マルチモーダルインタラクション、分析と洞察、コンプライアンスと規制監視、その他) , 企業規模別(大企業、中小企業) , 展開形態別(オンプレミス、クラウド) , エンドユーザー別(BFSI、ITと通信、ヘルスケア、教育、メディアとエンターテイメント、小売とEコマース、その他) :2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測
Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market By Component (Solution, Services) , By Application (Language Translation, Speech Recognition, Chatbots and Virtual Assistants, Text Generation, Multimodal Interaction, Analytics and Insights, Compliance and Regulatory Monitoring, Others) By Enterprise Size (Large Enterprise, Small and Medium-sized Enterprise) By Deployment Mode (On-premise, Cloud) By End User (BFSI, IT and Telecom, Healthcare, Education, Media and Entertainment, Retail and E-commerce, Others) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033
カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場は、2023年に102億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は26.8%で、2033年には1069億ドルに達す... もっと見る
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サマリー カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場は、2023年に102億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は26.8%で、2033年には1069億ドルに達すると予測されている。
自然言語処理(NLP)はAIの一分野であり、大量のテキストや音声データを機械で処理し、さまざまな用途に活用できるようにするものである。顧客サービスにおけるNLPアルゴリズムの使用は、顧客からの問い合わせ、苦情、フィードバックの自動処理を容易にする。NLPを通じて、企業は即座に正確な回答を提供し、顧客満足度を向上させ、運用コストを削減することができる。
さまざまな企業が、24時間365日体制で顧客にサービスを提供し、人的資源を増やすことなく業務を拡大しようと努めているため、顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場の成長は著しく促進されている。さらに、電子メール、チャット、ソーシャルメディアを含むオムニチャネルの顧客サービスの採用が増加していることも、市場の発展を後押ししています。最近では、顧客サービス向けNLPにおけるセンチメントおよび感情分析ツールの使用が顕著な傾向となっている。これらのツールは、NLPがテキストや音声通話で顧客のトーンや意図を認識することを可能にし、その結果、正確に調整された応答と顧客満足度の向上をもたらします。
しかし、NLPインフラの導入には、強力なサーバー、クラウド・コンピューティング・リソース、専門的な人材が必要なため、資本集約的なプロセスとなる。このため、小規模な組織では導入が敬遠され、市場の発展が抑制されている。それとは反対に、音声アシスタントの採用が増加しており、顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場に有利な機会をもたらすと予測されている。独自のデジタル・マーケティング・プラットフォームであるWebFXによると、音声アシスタントは、AppleのSiriとGoogle Assistantが市場シェアの36%を占め、Alexaは現在25%を占めている。これらの音声アシスタントにNLPを組み込むことで、サービス予約、デバイスのトラブルシューティング、アカウント管理などの複雑なタスクを処理できる可能性を秘めた、音声を利用したカスタマーサービス・ソリューションを生み出すことができる。
セグメントのレビュー
カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場は、コンポーネント、アプリケーション、企業規模、展開モード、エンドユーザー、地域に区分される。コンポーネントに基づき、市場はソリューションとサービスに二分される。アプリケーションによって、言語翻訳、音声認識、チャットボット&バーチャルアシスタント、テキスト生成、マルチモーダルインタラクション、アナリティクス&インサイト、コンプライアンス&規制モニタリング、その他に分類される。企業規模別では、大企業向けと中小企業向けに分けられる。導入形態別では、オンプレミスとクラウドに分類される。エンドユーザー別では、BFSI、IT&テレコム、ヘルスケア、教育、メディア&エンターテインメント、小売&eコマース、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカで分析されている。
主な調査結果
コンポーネント別では、サービス分野が予測期間中に最も高い株主になると予想される。
用途別では、アナリティクス&インサイト分野が2033年までに最高シェアを占めると予測されている。
企業規模別では、2024年から2033年にかけて中小企業セグメントが市場を支配すると予測されている。
導入形態別では、2033年までにクラウドセグメントが顕著なシェアを獲得すると予測される。
エンドユーザー別では、IT&通信セグメントが予測期間を通じて大きな市場シェアを獲得すると予測される。
地域別では、アジア太平洋地域が2033年までに最も高い収益を上げると予測されている。
競合分析
世界のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場の主要プレーヤーには、Google LLC、IBM Corporation、Amazon Web Services (AWS), Inc.、Microsoft Corporation、Genesys Cloud Services, Inc.、Zendesk, Inc.、Twilio Inc.、Rasa Technologies Inc.、Apple Inc.、Meta Platforms Inc.などが含まれる。これらの主要プレーヤーは、競争市場における足場を固めるために、事業拡大、新製品の発売、パートナーシップなど、さまざまな主要開発戦略を採用している。
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エンドユーザーの好みとペインポイント
地域別の業界ライフサイクル評価
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
製品のライフサイクル
シナリオ分析と成長トレンド比較
技術トレンド分析
市場参入戦略
製品/セグメント別プレーヤーシェア分析
主要プレイヤーの新製品開発/製品マトリックス
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
顧客の関心に特化した追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
コンポーネント別
ソリューション
サービス別
アプリケーション別
言語翻訳
音声認識
チャットボットとバーチャルアシスタント
テキスト生成
マルチモーダルインタラクション
分析と洞察
コンプライアンスと規制監視
その他
企業規模別
大企業
中小企業
導入形態別
オンプレミス
クラウド
エンドユーザー別
BFSI
IT・通信
ヘルスケア
教育
メディア・エンターテイメント
小売・Eコマース
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ブラジル
アルゼンチン
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
GCC諸国
南アフリカ
その他の中東・アフリカ
主な市場プレイヤー
グーグル
IBM Corporation
Amazon Web Services (AWS), Inc.
マイクロソフト・コーポレーション
ジェネシス・クラウド・サービス
ゼンデスク
Twilio Inc.
ラサ・テクノロジーズ
アップル
メタプラットフォームズ
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目次 第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場、コンポーネント別
4.1.市場概要
4.1.1 市場規模と予測、コンポーネント別
4.2.ソリューション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.市場シェア分析、国別
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.市場シェア分析、国別
第5章 顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場:用途別
5.1.市場概要
5.1.1 市場規模および予測、用途別
5.2.言語翻訳
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.市場シェア分析、国別
5.3.音声認識
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.市場シェア分析、国別
5.4.チャットボットとバーチャルアシスタント
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.市場規模と予測、地域別
5.4.3.市場シェア分析、国別
5.5.テキスト作成
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.市場シェア分析、国別
5.6.マルチモーダルインタラクション
5.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.6.2.市場規模および予測、地域別
5.6.3.市場シェア分析、国別
5.7.分析と洞察
5.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.7.2.市場規模および予測、地域別
5.7.3.市場シェア分析、国別
5.8.コンプライアンスと規制モニタリング
5.8.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.8.2.市場規模および予測、地域別
5.8.3.市場シェア分析、国別
5.9.その他
5.9.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.9.2.市場規模および予測、地域別
5.9.3.市場シェア分析、国別
第6章 顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場:企業規模別
6.1.市場概要
6.1.1 企業規模別市場規模と予測
6.2.大企業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.市場シェア分析、国別
6.3.中小企業
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、地域別
6.3.3.市場シェア分析、国別
第7章:カスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場:展開モード別
7.1.市場概要
7.1.1 市場規模および予測、展開モード別
7.2.オンプレミス
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、地域別
7.2.3.市場シェア分析、国別
7.3.クラウド
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、地域別
7.3.3.市場シェア分析、国別
第8章 顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場:エンドユーザー別
8.1.市場概要
8.1.1 市場規模および予測、エンドユーザー別
8.2.BFSI
8.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測、地域別
8.2.3.市場シェア分析、国別
8.3.IT・通信
8.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測、地域別
8.3.3.市場シェア分析、国別
8.4.ヘルスケア
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、地域別
8.4.3.市場シェア分析、国別
8.5.教育
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測、地域別
8.5.3.市場シェア分析、国別
8.6.メディア・エンターテインメント
8.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.6.2.市場規模および予測、地域別
8.6.3.市場シェア分析、国別
8.7.小売とEコマース
8.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.7.2.市場規模および予測、地域別
8.7.3.市場シェア分析、国別
8.8.その他
8.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.8.2.市場規模および予測、地域別
8.8.3.市場シェア分析、国別
第9章 顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場:地域別
9.1.市場概要
9.1.1 市場規模および予測、地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向と機会
9.2.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.2.3.市場規模および予測:用途別
9.2.4.市場規模・予測:企業規模別
9.2.5.市場規模・予測:展開形態別
9.2.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.8.米国のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.2.8.1.市場規模および予測、コンポーネント別
9.2.8.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.8.3.市場規模・予測:企業規模別
9.2.8.4.市場規模・予測:展開形態別
9.2.8.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.9.カナダのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.2.9.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.2.9.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.9.3.市場規模・予測:企業規模別
9.2.9.4.市場規模・予測:展開形態別
9.2.9.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.欧州
9.3.1.主な市場動向と機会
9.3.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.3.3.市場規模および予測:用途別
9.3.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.5.市場規模・予測:展開形態別
9.3.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.8.フランスのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.3.8.1.市場規模および予測、コンポーネント別
9.3.8.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.8.3.市場規模・予測:企業規模別
9.3.8.4.市場規模・予測:展開形態別
9.3.8.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.9.ドイツのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.3.9.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.3.9.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.9.3.市場規模・予測:企業規模別
9.3.9.4.市場規模・予測:展開形態別
9.3.9.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.10.イタリアのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.3.10.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.3.10.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.10.3.市場規模・予測:企業規模別
9.3.10.4.市場規模・予測:展開形態別
9.3.10.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.11.スペインのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.3.11.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.3.11.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.11.3.市場規模・予測:企業規模別
9.3.11.4.市場規模・予測:展開形態別
9.3.11.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.12.イギリスのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.3.12.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.3.12.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.12.3.市場規模・予測:企業規模別
9.3.12.4.市場規模・予測:展開形態別
9.3.12.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.13.欧州以外の顧客サービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.3.13.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.3.13.2.市場規模および予測, アプリケーション別
9.3.13.3.市場規模・予測:企業規模別
9.3.13.4.市場規模・予測:展開形態別
9.3.13.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主な市場動向と機会
9.4.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.4.3.市場規模および予測:用途別
9.4.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.5.市場規模・予測:展開形態別
9.4.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.8.中国のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.4.8.1.市場規模および予測、コンポーネント別
9.4.8.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.8.3.市場規模・予測:企業規模別
9.4.8.4.市場規模・予測:展開形態別
9.4.8.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.9.日本のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.4.9.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.9.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.9.3.市場規模・予測:企業規模別
9.4.9.4.市場規模・予測:展開形態別
9.4.9.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.10.インドのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.4.10.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.10.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.10.3.市場規模・予測:企業規模別
9.4.10.4.市場規模・予測:展開形態別
9.4.10.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.11.韓国のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.4.11.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.11.2.市場規模および予測:アプリケーション別
9.4.11.3.市場規模・予測:企業規模別
9.4.11.4.市場規模・予測:展開形態別
9.4.11.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.12.オーストラリアのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.4.12.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.12.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.12.3.市場規模・予測:企業規模別
9.4.12.4.市場規模・予測:展開形態別
9.4.12.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.13.その他のアジア太平洋地域のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.4.13.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.13.2.市場規模および予測:用途別
9.4.13.3.市場規模・予測:企業規模別
9.4.13.4.市場規模・予測:展開形態別
9.4.13.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.中南米
9.5.1.主な市場動向と機会
9.5.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.5.3.市場規模および予測:用途別
9.5.4.市場規模・予測:企業規模別
9.5.5.市場規模・予測:展開モード別
9.5.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.8.ブラジルのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.5.8.1.市場規模および予測、コンポーネント別
9.5.8.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.5.8.3.市場規模・予測:企業規模別
9.5.8.4.市場規模・予測:展開形態別
9.5.8.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.9.アルゼンチンのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.5.9.1.市場規模および予測, コンポーネント別
9.5.9.2.市場規模・予測, アプリケーション別
9.5.9.3.市場規模・予測:企業規模別
9.5.9.4.市場規模・予測:展開形態別
9.5.9.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.10.ラテンアメリカのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.5.10.1.市場規模および予測, コンポーネント別
9.5.10.2.市場規模および予測, アプリケーション別
9.5.10.3.市場規模・予測:企業規模別
9.5.10.4.市場規模・予測:展開形態別
9.5.10.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.中東・アフリカ
9.6.1.主な市場動向と機会
9.6.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.6.3.市場規模・予測:用途別
9.6.4.市場規模・予測:企業規模別
9.6.5.市場規模・予測:展開形態別
9.6.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.7.市場規模・予測:国別
9.6.8.Gcc諸国のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.6.8.1.市場規模および予測, コンポーネント別
9.6.8.2.市場規模・予測, アプリケーション別
9.6.8.3.市場規模・予測:企業規模別
9.6.8.4.市場規模・予測:展開形態別
9.6.8.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.9.南アフリカのカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.6.9.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.6.9.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.6.9.3.市場規模・予測:企業規模別
9.6.9.4.市場規模・予測:展開形態別
9.6.9.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.10.その他の中東・アフリカ地域のカスタマーサービス向け自然言語処理(NLP)市場
9.6.10.1.市場規模および予測、コンポーネント別
9.6.10.2.市場規模および予測:用途別
9.6.10.3.市場規模・予測:企業規模別
9.6.10.4.市場規模・予測:展開形態別
9.6.10.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング、2023年
第11章 企業プロフィール
11.1.グーグル合同会社
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.会社概要
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.1.7.主な戦略的動きと展開
11.2.IBMコーポレーション
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.会社概要
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.業績
11.2.7.主な戦略的動きと展開
11.3.アマゾン・ウェブ・サービス(AWS)社
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.会社概要
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.3.7.主な戦略的動きと展開
11.4.マイクロソフト株式会社
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.会社概要
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.業績
11.4.7.主な戦略的動きと展開
11.5.ジェネシス・クラウド・サービス
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.会社概要
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.5.7.主な戦略的動きと展開
11.6.ゼンデスク
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.会社概要
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.6.7.主な戦略的動きと展開
11.7.Twilio Inc.
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.7.7.主な戦略的動きと展開
11.8.ラサ・テクノロジーズ・インク
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.業績
11.8.7.主な戦略的動きと展開
11.9.アップル
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.9.6.業績
11.9.7.主な戦略的動きと展開
11.10.メタプラットフォームズ
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.会社概要
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.業績
11.10.7.主な戦略的動きと展開
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Summary Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market The natural language processing (NLP) for customer service market was valued at $10.2 billion in 2023 and is projected to reach $106.9 billion by 2033, growing at a CAGR of 26.8% from 2024 to 2033. Natural language processing (NLP) is a subfield of AI that enables the processing of bulks of text and speech data in machines such that they become useful for different applications. The usage of NLP algorithms in customer service facilitates the automated handling of customer queries, complaints, and feedback. Through NLP, businesses are able to offer instant & accurate responses, improve customer satisfaction, and reduce their operational costs.
As various businesses strive to offer 24/7 availability to their customers and scale their operations without increasing human resources, the growth of the natural language processing (NLP) for customer service market is being propelled significantly. Moreover, rise in the adoption of omnichannel customer services, which include email, chat, and social media is driving the development of the market. In recent times, the usage of sentiment and emotion analysis tools in NLP for customer services has become a prominent trend. These tools enable NLP to recognize the tone & intent of customers over texts & voice calls, which results in precisely tailored responses and improved customer satisfaction.
However, the installation of NLP infrastructure is a capital-intensive process as it requires powerful servers, cloud computing resources, and specialized talent. This deters several small-sized organizations from adoption, thereby restraining the development of the market. On the contrary, rise in the adoption of voice assistants is projected to present lucrative opportunities for the natural language processing (NLP) for customer service market. According to WebFX—a proprietary digital marketing platform—voice assistants, Siri by Apple and Google Assistant hold 36% of the market share and Alexa holds a 25% stake currently. The assimilation of NLP with these voice assistants has the ability to create voice-powered customer service solutions with the potential to handle complex tasks such as service booking, device troubleshooting, and account management.
Segment Review The natural language processing (NLP) for customer service market is segmented into component, application, enterprise size, deployment mode, end user, and region. On the basis of component, the market is bifurcated into solution and services. Depending on application, it is classified into language translation, speech recognition, chatbots & virtual assistants, text generation, multimodal interaction, analytics & insights, compliance & regulatory monitoring, and others. According to enterprise size, it is divided into large enterprise and small- & medium-sized enterprise. By deployment mode, it is categorized into on-premise and cloud. By end user, it is segregated into BFSI, IT & telecom, healthcare, education, media & entertainment, retail & e-commerce, and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Key Findings On the basis of component, the services segment is expected to be the highest shareholder during the forecast period. Depending on application, the analytics & insights segment is projected to account for the highest share of the market by 2033. According to enterprise size, the small- & medium-sized enterprise segment is predicted to dominate the market from 2024 to 2033. By deployment mode, the cloud segment is anticipated to acquire a notable stake in the market by 2033. By end user, the IT & telecom segment is expected to garner a significant market share throughout the forecast period. Region wise, Asia-Pacific is anticipated to be the highest revenue generator by 2033. Competition Analysis The major players in the global natural language processing (NLP) for customer service market include Google LLC, IBM Corporation, Amazon Web Services (AWS), Inc., Microsoft Corporation, Genesys Cloud Services, Inc., Zendesk, Inc., Twilio Inc., Rasa Technologies Inc, Apple Inc., and Meta Platforms Inc. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to strengthen their foothold in the competitive market.
Additional benefits you will get with this purchase are: ● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price) ● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update. ● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License. ● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries) ● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once) ● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report) ● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older. ● 24-hour priority response* ● Free Industry updates and white papers.
Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more) ● End user preferences and pain points ● Industry life cycle assessment, by region ● Product Benchmarking / Product specification and applications ● Product Life Cycles ● Scenario Analysis & Growth Trend Comparison ● Technology Trend Analysis ● Go To Market Strategy ● Market share analysis of players by products/segments ● New Product Development/ Product Matrix of Key Players ● Pain Point Analysis ● Regulatory Guidelines ● Strategic Recommendations ● Additional company profiles with specific to client's interest ● Additional country or region analysis- market size and forecast ● Brands Share Analysis ● Criss-cross segment analysis- market size and forecast ● Expanded list for Company Profiles ● Historic market data ● Market share analysis of players at global/region/country level ● SWOT Analysis Key Market Segments By Component ● Solution ● Services By Application ● Language Translation ● Speech Recognition ● Chatbots and Virtual Assistants ● Text Generation ● Multimodal Interaction ● Analytics and Insights ● Compliance and Regulatory Monitoring ● Others By Enterprise Size ● Large Enterprise ● Small and Medium-sized Enterprise By Deployment Mode ● On-premise ● Cloud By End User ● BFSI ● IT and Telecom ● Healthcare ● Education ● Media and Entertainment ● Retail and E-commerce ● Others By Region ● North America ○ U.S. ○ Canada ● Europe ○ France ○ Germany ○ Italy ○ Spain ○ UK ○ Rest of Europe ● Asia-Pacific ○ China ○ Japan ○ India ○ South Korea ○ Australia ○ Rest of Asia-Pacific ● Latin America ○ Brazil ○ Argentina ○ Rest of Latin America ● Middle East and Africa ○ GCC Countries ○ South Africa ○ Rest of Middle East and Africa ● Key Market Players ○ Google LLC ○ IBM Corporation ○ Amazon Web Services (AWS), Inc. ○ Microsoft Corporation ○ Genesys Cloud Services, Inc. ○ Zendesk, Inc. ○ Twilio Inc. ○ Rasa Technologies Inc ○ Apple Inc. ○ Meta Platforms Inc.
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Table of Contents CHAPTER 1: INTRODUCTION 1.1. Report Description 1.2. Key Market Segments 1.3. Key Benefits 1.4. Research Methodology 1.4.1. Primary Research 1.4.2. Secondary Research 1.4.3. Analyst Tools and Models CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY 2.1. CXO Perspective CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE 3.1. Market Definition and Scope 3.2. Key Findings 3.2.1. Top Investment Pockets 3.2.2. Top Winning Strategies 3.3. Porter's Five Forces Analysis 3.3.1. Bargaining Power of Suppliers 3.3.2. Threat of New Entrants 3.3.3. Threat of Substitutes 3.3.4. Competitive Rivalry 3.3.5. Bargaining Power among Buyers 3.4. Market Dynamics 3.4.1. Drivers 3.4.2. Restraints 3.4.3. Opportunities CHAPTER 4: NATURAL LANGUAGE PROCESSING (NLP) FOR CUSTOMER SERVICE MARKET, BY COMPONENT 4.1. Market Overview 4.1.1 Market Size and Forecast, By Component 4.2. Solution 4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 4.2.2. Market Size and Forecast, By Region 4.2.3. Market Share Analysis, By Country 4.3. Services 4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 4.3.2. Market Size and Forecast, By Region 4.3.3. Market Share Analysis, By Country CHAPTER 5: NATURAL LANGUAGE PROCESSING (NLP) FOR CUSTOMER SERVICE MARKET, BY APPLICATION 5.1. Market Overview 5.1.1 Market Size and Forecast, By Application 5.2. Language Translation 5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.2.2. Market Size and Forecast, By Region 5.2.3. Market Share Analysis, By Country 5.3. Speech Recognition 5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.3.2. Market Size and Forecast, By Region 5.3.3. Market Share Analysis, By Country 5.4. Chatbots And Virtual Assistants 5.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.4.2. Market Size and Forecast, By Region 5.4.3. Market Share Analysis, By Country 5.5. Text Generation 5.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.5.2. Market Size and Forecast, By Region 5.5.3. Market Share Analysis, By Country 5.6. Multimodal Interaction 5.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.6.2. Market Size and Forecast, By Region 5.6.3. Market Share Analysis, By Country 5.7. Analytics And Insights 5.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.7.2. Market Size and Forecast, By Region 5.7.3. Market Share Analysis, By Country 5.8. Compliance And Regulatory Monitoring 5.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.8.2. Market Size and Forecast, By Region 5.8.3. Market Share Analysis, By Country 5.9. Others 5.9.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 5.9.2. Market Size and Forecast, By Region 5.9.3. Market Share Analysis, By Country CHAPTER 6: NATURAL LANGUAGE PROCESSING (NLP) FOR CUSTOMER SERVICE MARKET, BY ENTERPRISE SIZE 6.1. Market Overview 6.1.1 Market Size and Forecast, By Enterprise Size 6.2. Large Enterprise 6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 6.2.2. Market Size and Forecast, By Region 6.2.3. Market Share Analysis, By Country 6.3. Small And Medium-sized Enterprise 6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 6.3.2. Market Size and Forecast, By Region 6.3.3. Market Share Analysis, By Country CHAPTER 7: NATURAL LANGUAGE PROCESSING (NLP) FOR CUSTOMER SERVICE MARKET, BY DEPLOYMENT MODE 7.1. Market Overview 7.1.1 Market Size and Forecast, By Deployment Mode 7.2. On-premise 7.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 7.2.2. Market Size and Forecast, By Region 7.2.3. Market Share Analysis, By Country 7.3. Cloud 7.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 7.3.2. Market Size and Forecast, By Region 7.3.3. Market Share Analysis, By Country CHAPTER 8: NATURAL LANGUAGE PROCESSING (NLP) FOR CUSTOMER SERVICE MARKET, BY END USER 8.1. Market Overview 8.1.1 Market Size and Forecast, By End User 8.2. BFSI 8.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.2.2. Market Size and Forecast, By Region 8.2.3. Market Share Analysis, By Country 8.3. IT And Telecom 8.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.3.2. Market Size and Forecast, By Region 8.3.3. Market Share Analysis, By Country 8.4. Healthcare 8.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.4.2. Market Size and Forecast, By Region 8.4.3. Market Share Analysis, By Country 8.5. Education 8.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.5.2. Market Size and Forecast, By Region 8.5.3. Market Share Analysis, By Country 8.6. Media And Entertainment 8.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.6.2. Market Size and Forecast, By Region 8.6.3. Market Share Analysis, By Country 8.7. Retail And E-commerce 8.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.7.2. Market Size and Forecast, By Region 8.7.3. Market Share Analysis, By Country 8.8. Others 8.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities 8.8.2. Market Size and Forecast, By Region 8.8.3. Market Share Analysis, By Country CHAPTER 9: NATURAL LANGUAGE PROCESSING (NLP) FOR CUSTOMER SERVICE MARKET, BY REGION 9.1. Market Overview 9.1.1 Market Size and Forecast, By Region 9.2. North America 9.2.1. Key Market Trends and Opportunities 9.2.2. Market Size and Forecast, By Component 9.2.3. Market Size and Forecast, By Application 9.2.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.2.5. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.2.6. Market Size and Forecast, By End User 9.2.7. Market Size and Forecast, By Country 9.2.8. U.S. Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.2.8.1. Market Size and Forecast, By Component 9.2.8.2. Market Size and Forecast, By Application 9.2.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.2.8.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.2.8.5. Market Size and Forecast, By End User 9.2.9. Canada Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.2.9.1. Market Size and Forecast, By Component 9.2.9.2. Market Size and Forecast, By Application 9.2.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.2.9.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.2.9.5. Market Size and Forecast, By End User 9.3. Europe 9.3.1. Key Market Trends and Opportunities 9.3.2. Market Size and Forecast, By Component 9.3.3. Market Size and Forecast, By Application 9.3.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.5. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.6. Market Size and Forecast, By End User 9.3.7. Market Size and Forecast, By Country 9.3.8. France Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.3.8.1. Market Size and Forecast, By Component 9.3.8.2. Market Size and Forecast, By Application 9.3.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.8.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.8.5. Market Size and Forecast, By End User 9.3.9. Germany Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.3.9.1. Market Size and Forecast, By Component 9.3.9.2. Market Size and Forecast, By Application 9.3.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.9.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.9.5. Market Size and Forecast, By End User 9.3.10. Italy Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.3.10.1. Market Size and Forecast, By Component 9.3.10.2. Market Size and Forecast, By Application 9.3.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.10.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.10.5. Market Size and Forecast, By End User 9.3.11. Spain Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.3.11.1. Market Size and Forecast, By Component 9.3.11.2. Market Size and Forecast, By Application 9.3.11.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.11.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.11.5. Market Size and Forecast, By End User 9.3.12. UK Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.3.12.1. Market Size and Forecast, By Component 9.3.12.2. Market Size and Forecast, By Application 9.3.12.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.12.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.12.5. Market Size and Forecast, By End User 9.3.13. Rest Of Europe Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.3.13.1. Market Size and Forecast, By Component 9.3.13.2. Market Size and Forecast, By Application 9.3.13.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.3.13.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.3.13.5. Market Size and Forecast, By End User 9.4. Asia-Pacific 9.4.1. Key Market Trends and Opportunities 9.4.2. Market Size and Forecast, By Component 9.4.3. Market Size and Forecast, By Application 9.4.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.5. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.6. Market Size and Forecast, By End User 9.4.7. Market Size and Forecast, By Country 9.4.8. China Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.4.8.1. Market Size and Forecast, By Component 9.4.8.2. Market Size and Forecast, By Application 9.4.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.8.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.8.5. Market Size and Forecast, By End User 9.4.9. Japan Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.4.9.1. Market Size and Forecast, By Component 9.4.9.2. Market Size and Forecast, By Application 9.4.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.9.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.9.5. Market Size and Forecast, By End User 9.4.10. India Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.4.10.1. Market Size and Forecast, By Component 9.4.10.2. Market Size and Forecast, By Application 9.4.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.10.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.10.5. Market Size and Forecast, By End User 9.4.11. South Korea Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.4.11.1. Market Size and Forecast, By Component 9.4.11.2. Market Size and Forecast, By Application 9.4.11.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.11.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.11.5. Market Size and Forecast, By End User 9.4.12. Australia Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.4.12.1. Market Size and Forecast, By Component 9.4.12.2. Market Size and Forecast, By Application 9.4.12.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.12.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.12.5. Market Size and Forecast, By End User 9.4.13. Rest of Asia-Pacific Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.4.13.1. Market Size and Forecast, By Component 9.4.13.2. Market Size and Forecast, By Application 9.4.13.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.4.13.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.4.13.5. Market Size and Forecast, By End User 9.5. Latin America 9.5.1. Key Market Trends and Opportunities 9.5.2. Market Size and Forecast, By Component 9.5.3. Market Size and Forecast, By Application 9.5.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.5.5. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.5.6. Market Size and Forecast, By End User 9.5.7. Market Size and Forecast, By Country 9.5.8. Brazil Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.5.8.1. Market Size and Forecast, By Component 9.5.8.2. Market Size and Forecast, By Application 9.5.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.5.8.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.5.8.5. Market Size and Forecast, By End User 9.5.9. Argentina Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.5.9.1. Market Size and Forecast, By Component 9.5.9.2. Market Size and Forecast, By Application 9.5.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.5.9.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.5.9.5. Market Size and Forecast, By End User 9.5.10. REST oF Latin America Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.5.10.1. Market Size and Forecast, By Component 9.5.10.2. Market Size and Forecast, By Application 9.5.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.5.10.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.5.10.5. Market Size and Forecast, By End User 9.6. Middle East And Africa 9.6.1. Key Market Trends and Opportunities 9.6.2. Market Size and Forecast, By Component 9.6.3. Market Size and Forecast, By Application 9.6.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.6.5. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.6.6. Market Size and Forecast, By End User 9.6.7. Market Size and Forecast, By Country 9.6.8. Gcc Countries Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.6.8.1. Market Size and Forecast, By Component 9.6.8.2. Market Size and Forecast, By Application 9.6.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.6.8.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.6.8.5. Market Size and Forecast, By End User 9.6.9. South Africa Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.6.9.1. Market Size and Forecast, By Component 9.6.9.2. Market Size and Forecast, By Application 9.6.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.6.9.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.6.9.5. Market Size and Forecast, By End User 9.6.10. Rest of Middle East And Africa Natural Language Processing (NLP) for Customer Service Market 9.6.10.1. Market Size and Forecast, By Component 9.6.10.2. Market Size and Forecast, By Application 9.6.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size 9.6.10.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode 9.6.10.5. Market Size and Forecast, By End User CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. Introduction 10.2. Top Winning Strategies 10.3. Product Mapping Of Top 10 Player 10.4. Competitive Dashboard 10.5. Competitive Heatmap 10.6. Top Player Positioning, 2023 CHAPTER 11: COMPANY PROFILES 11.1. Google LLC 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Key Executives 11.1.3. Company Snapshot 11.1.4. Operating Business Segments 11.1.5. Product Portfolio 11.1.6. Business Performance 11.1.7. Key Strategic Moves and Developments 11.2. IBM Corporation 11.2.1. Company Overview 11.2.2. Key Executives 11.2.3. Company Snapshot 11.2.4. Operating Business Segments 11.2.5. Product Portfolio 11.2.6. Business Performance 11.2.7. Key Strategic Moves and Developments 11.3. Amazon Web Services (AWS), Inc. 11.3.1. Company Overview 11.3.2. Key Executives 11.3.3. Company Snapshot 11.3.4. Operating Business Segments 11.3.5. Product Portfolio 11.3.6. Business Performance 11.3.7. Key Strategic Moves and Developments 11.4. Microsoft Corporation 11.4.1. Company Overview 11.4.2. Key Executives 11.4.3. Company Snapshot 11.4.4. Operating Business Segments 11.4.5. Product Portfolio 11.4.6. Business Performance 11.4.7. Key Strategic Moves and Developments 11.5. Genesys Cloud Services, Inc. 11.5.1. Company Overview 11.5.2. Key Executives 11.5.3. Company Snapshot 11.5.4. Operating Business Segments 11.5.5. Product Portfolio 11.5.6. Business Performance 11.5.7. Key Strategic Moves and Developments 11.6. Zendesk, Inc. 11.6.1. Company Overview 11.6.2. Key Executives 11.6.3. Company Snapshot 11.6.4. Operating Business Segments 11.6.5. Product Portfolio 11.6.6. Business Performance 11.6.7. Key Strategic Moves and Developments 11.7. Twilio Inc. 11.7.1. Company Overview 11.7.2. Key Executives 11.7.3. Company Snapshot 11.7.4. Operating Business Segments 11.7.5. Product Portfolio 11.7.6. Business Performance 11.7.7. Key Strategic Moves and Developments 11.8. Rasa Technologies Inc 11.8.1. Company Overview 11.8.2. Key Executives 11.8.3. Company Snapshot 11.8.4. Operating Business Segments 11.8.5. Product Portfolio 11.8.6. Business Performance 11.8.7. Key Strategic Moves and Developments 11.9. Apple Inc. 11.9.1. Company Overview 11.9.2. Key Executives 11.9.3. Company Snapshot 11.9.4. Operating Business Segments 11.9.5. Product Portfolio 11.9.6. Business Performance 11.9.7. Key Strategic Moves and Developments 11.10. Meta Platforms Inc. 11.10.1. Company Overview 11.10.2. Key Executives 11.10.3. Company Snapshot 11.10.4. Operating Business Segments 11.10.5. Product Portfolio 11.10.6. Business Performance 11.10.7. Key Strategic Moves and Developments
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世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
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