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音声分析市場:コンポーネント別(ソリューション、サービス) , 企業規模別(大企業、中小企業) , 展開形態別(オンプレミス、クラウド) , 用途別(顧客体験管理、通話モニタリングと要約、エージェントパフォーマンスモニタリング、営業・マーケティング管理、リスク・コンプライアンス管理、センチメント分析、その他) , 業種別(BFSI、小売、IT・通信、医療、政府、製造、その他) :2024-2032年の世界機会分析と産業予測

音声分析市場:コンポーネント別(ソリューション、サービス) , 企業規模別(大企業、中小企業) , 展開形態別(オンプレミス、クラウド) , 用途別(顧客体験管理、通話モニタリングと要約、エージェントパフォーマンスモニタリング、営業・マーケティング管理、リスク・コンプライアンス管理、センチメント分析、その他) , 業種別(BFSI、小売、IT・通信、医療、政府、製造、その他) :2024-2032年の世界機会分析と産業予測


Voice Analytics Market By Component (Solution, Services) , By Enterprise Size (Large Enterprises, Small and Medium-sized Enterprises) By Deployment Mode (On-premise, Cloud) By Application (Customer Experience Management, Call Monitoring and Summarization, Agent Performance Monitoring, Sales and Marketing Management, Risk and Compliance Management, Sentiment Analysis, Others) By Industry Vertical (BFSI, Retail, IT and Telecom, Healthcare, Government, Manufacturing, Others) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2032

音声アナリティクス市場 音声アナリティクス市場は、2023年に13億ドルと評価され、2024年から2032年までの年平均成長率は19.6%で、2032年には67億ドルに達すると予測されている。 音声分析は、音声認識、自然言... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
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サマリー

音声アナリティクス市場
音声アナリティクス市場は、2023年に13億ドルと評価され、2024年から2032年までの年平均成長率は19.6%で、2032年には67億ドルに達すると予測されている。
音声分析は、音声認識、自然言語処理、機械学習などの技術を使用して、話し言葉から意味のある洞察やパターンを解釈・抽出する技術である。音声アナリティクスが果たす主な役割には、音声データの処理、センチメントの評価、音声コンテンツの書き起こし、行動パターンの理解などがある。音声アナリティクスが応用される主な分野には、カスタマーサポート、マーケティング、コンプライアンス&リスク管理、セキュリティ&監視などがあります。

カスタマーエクスペリエンスの強化に重点が置かれるようになり、カスタマーサービス業務が急増していることが、音声アナリティクス市場の主な促進要因となっている。また、アレクサやグーグルアシスタントなどのスマートデバイスやバーチャルアシスタントの普及が市場の発展を後押ししている。AIとMLアルゴリズムが複数の業界でその地平を広げ続けているため、音声分析にアルゴリズムを統合する傾向が顕著な牽引力となっている。AIの予測能力は、音声認識、感情分析、リアルタイム文字起こしなど、音声分析の機能を向上させる。

しかし、ノイズの多い背景や方言・アクセントの違いによる評価など、特定の環境における音声分析システムの不正確さは、その有用性を制限し、市場の発展を妨げている。それとは逆に、ヘルスケア業界における音声アナリティクスの利用の増加は、市場に有利な機会をもたらしている。音声分析技術は、音声ベースの電子カルテ(EHR)、臨床文書化、医師のワークフローの改善、診察中の患者と医療者の相互作用の評価など、さまざまな業務を支援することで、医療の提供を再構築しています。例えば、医療自動化ソリューション企業であるAdvanced Data Systems Corporationの記事によると、管理機能を加速させるために、音声ベースのEHRの採用は2024年に約30%増加するという。

セグメント別レビュー
音声分析市場は、コンポーネント、企業規模、導入形態、用途、業種、地域に区分される。コンポーネントベースでは、市場はソリューションとサービスに二分される。企業規模によって、大企業と中小企業に分類される。導入形態によって、オンプレミスとクラウドに分類される。アプリケーション別では、カスタマーエクスペリエンス管理、コールモニタリング&サマリゼーション、エージェントパフォーマンスモニタリング、セールス&マーケティング管理、リスク&コンプライアンス管理、センチメント分析、その他に分類される。業種別では、BFSI、小売、IT・通信、ヘルスケア、政府、製造、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中南米、MEAで分析されている。

主な調査結果
コンポーネント別では、ソリューションセグメントが2023年に最も高い市場シェアを占めた。
企業規模別では、大企業セグメントが2023年の市場を支配した。
導入形態別では、オンプレミスセグメントが2023年の市場で顕著なシェアを獲得した。
用途別では、顧客経験管理セグメントが2023年に最高株主となった。
業種別では、BFSIセグメントが2023年に大きな市場シェアを占めた。
地域別では、北米が2023年に最も高い収益を上げた。
競争分析
世界の音声分析市場の主要プレーヤーには、Micro Focus International PLC、Google LLC、Amazon Web Services(AWS)、Genesys Telecommunications、Avaya Inc.、Verint System Inc.、CallMiner、Nexidia、Nice Systems、Calabrioが含まれる。これらの大手企業は、競争市場において足場を固めるために、事業拡大、新製品の発売、パートナーシップなど、さまざまな主要開発戦略を採用している。

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地域別の業界ライフサイクル評価
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
製品のライフサイクル
シナリオ分析と成長トレンド比較
技術トレンド分析
市場参入戦略
製品/セグメント別プレーヤーシェア分析
主要プレイヤーの新製品開発/製品マトリックス
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
顧客の関心に特化した追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
コンポーネント別
ソリューション
サービス別
企業規模別
大企業
中小企業
導入形態別
オンプレミス
クラウド
アプリケーション別
カスタマー・エクスペリエンス・マネジメント
コールモニタリングと要約
エージェントパフォーマンスモニタリング
営業・マーケティング管理
リスク・コンプライアンス管理
センチメント分析
その他
業種別
BFSI
小売
IT・通信
ヘルスケア
政府機関
製造業
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ブラジル
コロンビア
アルゼンチン
その他のラテンアメリカ
MEA
サウジアラビア
南アフリカ
アラブ首長国連邦
その他のMEA
主要市場プレイヤー
マイクロフォーカス・インターナショナル PLC
グーグル
アマゾン ウェブ サービス(AWS)
ジェネシス・テレコミュニケーションズ
Avaya Inc.
ベリントシステム
コールマイナー
ネクシディア
ナイスシステムズ
カラブリオ

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:音声分析市場、コンポーネント別
4.1.市場概要
4.1.1 市場規模と予測、コンポーネント別
4.2.ソリューション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.市場シェア分析、国別
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.市場シェア分析、国別
第5章 音声分析市場:企業規模別
5.1.市場概要
5.1.1 企業規模別市場規模と予測
5.2.大企業
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.市場シェア分析、国別
5.3.中小企業
5.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.市場シェア分析、国別
第6章 音声分析市場:展開モード別
6.1.市場概要
6.1.1 市場規模および予測、展開モード別
6.2.オンプレミス
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.市場シェア分析、国別
6.3.クラウド
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、地域別
6.3.3.市場シェア分析、国別
第7章 音声分析市場:用途別
7.1.市場概要
7.1.1 市場規模および予測、用途別
7.2.顧客経験管理
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、地域別
7.2.3.市場シェア分析、国別
7.3.通話モニタリングと要約
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、地域別
7.3.3.市場シェア分析、国別
7.4.エージェントパフォーマンスモニタリング
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、地域別
7.4.3.市場シェア分析、国別
7.5.販売・マーケティング管理
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、地域別
7.5.3.市場シェア分析、国別
7.6.リスク・コンプライアンス管理
7.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.6.2.市場規模および予測、地域別
7.6.3.市場シェア分析、国別
7.7.センチメント分析
7.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.7.2.市場規模および予測、地域別
7.7.3.市場シェア分析、国別
7.8.その他
7.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.8.2.市場規模および予測、地域別
7.8.3.市場シェア分析、国別
第8章 音声分析市場:産業別
8.1.市場概要
8.1.1 産業分野別の市場規模と予測
8.2.BFSI
8.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測、地域別
8.2.3.市場シェア分析、国別
8.3.小売
8.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測、地域別
8.3.3.市場シェア分析、国別
8.4.IT・通信
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、地域別
8.4.3.市場シェア分析、国別
8.5.ヘルスケア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測、地域別
8.5.3.市場シェア分析、国別
8.6.政府
8.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.6.2.市場規模および予測、地域別
8.6.3.市場シェア分析、国別
8.7.製造業
8.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.7.2.市場規模および予測、地域別
8.7.3.市場シェア分析、国別
8.8.その他
8.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.8.2.市場規模および予測、地域別
8.8.3.市場シェア分析、国別
第9章 音声分析市場:地域別
9.1.市場概要
9.1.1 市場規模および予測、地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向と機会
9.2.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.2.3.市場規模および予測:企業規模別
9.2.4.市場規模・予測:展開モード別
9.2.5.市場規模・予測:用途別
9.2.6.市場規模・予測:業種別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.8.米国の音声分析市場
9.2.8.1.市場規模・予測、コンポーネント別
9.2.8.2.市場規模・予測:企業規模別
9.2.8.3.市場規模・予測:展開モード別
9.2.8.4.市場規模・予測:用途別
9.2.8.5.市場規模・予測:業種別
9.2.9.カナダの音声分析市場
9.2.9.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.2.9.2.市場規模・予測:企業規模別
9.2.9.3.市場規模・予測:展開モード別
9.2.9.4.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.9.5.市場規模・予測:業種別
9.3.欧州
9.3.1.主な市場動向と機会
9.3.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.3.3.市場規模および予測:企業規模別
9.3.4.市場規模・予測:展開モード別
9.3.5.市場規模・予測:用途別
9.3.6.市場規模・予測:業種別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.8.フランスの音声分析市場
9.3.8.1.市場規模・予測、コンポーネント別
9.3.8.2.市場規模・予測:企業規模別
9.3.8.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.8.4.市場規模・予測:用途別
9.3.8.5.市場規模・予測:業種別
9.3.9.ドイツの音声分析市場
9.3.9.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.9.2.市場規模・予測:企業規模別
9.3.9.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.9.4.市場規模・予測:用途別
9.3.9.5.市場規模・予測:業種別
9.3.10.イタリアの音声分析市場
9.3.10.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.10.2.市場規模・予測:企業規模別
9.3.10.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.10.4.市場規模・予測:用途別
9.3.10.5.市場規模・予測:業種別
9.3.11.スペインの音声分析市場
9.3.11.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.11.2.市場規模・予測:企業規模別
9.3.11.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.11.4.市場規模・予測:用途別
9.3.11.5.市場規模・予測:業種別
9.3.12.イギリスの音声分析市場
9.3.12.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.12.2.市場規模・予測:企業規模別
9.3.12.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.12.4.市場規模・予測:用途別
9.3.12.5.市場規模・予測:業種別
9.3.13.その他の欧州の音声分析市場
9.3.13.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.3.13.2.市場規模および予測:企業規模別
9.3.13.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.13.4.市場規模・予測:用途別
9.3.13.5.市場規模・予測:業種別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主な市場動向と機会
9.4.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.4.3.市場規模および予測:企業規模別
9.4.4.市場規模・予測:展開モード別
9.4.5.市場規模・予測:用途別
9.4.6.市場規模・予測:業種別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.8.中国の音声分析市場
9.4.8.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.8.2.市場規模・予測:企業規模別
9.4.8.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.8.4.市場規模・予測:用途別
9.4.8.5.市場規模・予測:業種別
9.4.9.日本の音声分析市場
9.4.9.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.9.2.市場規模・予測:企業規模別
9.4.9.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.9.4.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.9.5.市場規模・予測:業種別
9.4.10.インドの音声分析市場
9.4.10.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.10.2.市場規模・予測:企業規模別
9.4.10.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.10.4.市場規模・予測:用途別
9.4.10.5.市場規模・予測:業種別
9.4.11.韓国の音声分析市場
9.4.11.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.11.2.市場規模・予測:企業規模別
9.4.11.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.11.4.市場規模・予測:用途別
9.4.11.5.市場規模・予測:業種別
9.4.12.オーストラリアの音声分析市場
9.4.12.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.12.2.市場規模・予測:企業規模別
9.4.12.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.12.4.市場規模・予測:用途別
9.4.12.5.市場規模・予測:業種別
9.4.13.その他のアジア太平洋地域の音声分析市場
9.4.13.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.13.2.市場規模および予測:企業規模別
9.4.13.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.13.4.市場規模・予測:用途別
9.4.13.5.市場規模・予測:業種別
9.5.ラテンアメリカ
9.5.1.主な市場動向と機会
9.5.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.5.3.市場規模および予測:企業規模別
9.5.4.市場規模・予測:展開モード別
9.5.5.市場規模・予測:用途別
9.5.6.市場規模・予測:業種別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.8.ブラジルの音声分析市場
9.5.8.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.8.2.市場規模・予測:企業規模別
9.5.8.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.8.4.市場規模・予測:用途別
9.5.8.5.市場規模・予測:業種別
9.5.9.コロンビアの音声分析市場
9.5.9.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.9.2.市場規模・予測:企業規模別
9.5.9.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.9.4.市場規模・予測:用途別
9.5.9.5.市場規模・予測:業種別
9.5.10.アルゼンチンの音声分析市場
9.5.10.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.10.2.市場規模・予測:企業規模別
9.5.10.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.10.4.市場規模・予測:用途別
9.5.10.5.市場規模・予測:業種別
9.5.11.ラテンアメリカの音声分析市場
9.5.11.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.5.11.2.市場規模・予測:企業規模別
9.5.11.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.11.4.市場規模・予測:用途別
9.5.11.5.市場規模・予測:業種別
9.6.MEA
9.6.1.主な市場動向と機会
9.6.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.6.3.市場規模および予測:企業規模別
9.6.4.市場規模・予測:展開モード別
9.6.5.市場規模・予測:用途別
9.6.6.市場規模・予測:業種別
9.6.7.市場規模・予測:国別
9.6.8.サウジアラビアの音声分析市場
9.6.8.1.市場規模・予測、コンポーネント別
9.6.8.2.市場規模・予測:企業規模別
9.6.8.3.市場規模・予測:展開モード別
9.6.8.4.市場規模・予測:用途別
9.6.8.5.市場規模・予測:業種別
9.6.9.南アフリカの音声分析市場
9.6.9.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.9.2.市場規模・予測:企業規模別
9.6.9.3.市場規模・予測:展開モード別
9.6.9.4.市場規模・予測:アプリケーション別
9.6.9.5.市場規模・予測:業種別
9.6.10.UAEの音声分析市場
9.6.10.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.10.2.市場規模・予測:企業規模別
9.6.10.3.市場規模・予測:展開モード別
9.6.10.4.市場規模・予測:用途別
9.6.10.5.市場規模・予測:業種別
9.6.11.その他の地域の音声分析市場
9.6.11.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.6.11.2.市場規模・予測:企業規模別
9.6.11.3.市場規模・予測:展開形態別
9.6.11.4.市場規模・予測:用途別
9.6.11.5.市場規模・予測:業種別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング、2023年
第11章 企業プロフィール
11.1.マイクロフォーカス・インターナショナルPLC
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.会社概要
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.1.7.主な戦略的動きと展開
11.2.グーグル合同会社
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.会社概要
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.業績
11.2.7.主な戦略的動きと展開
11.3.アマゾン・ウェブ・サービス(AWS)
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.会社概要
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.3.7.主な戦略的動きと展開
11.4.ジェネシス・テレコム
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.会社概要
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.業績
11.4.7.主な戦略的動きと展開
11.5.Avaya Inc.
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.会社概要
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.5.7.主な戦略的動きと展開
11.6.ベリントシステム
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.会社概要
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.6.7.主な戦略的動きと展開
11.7.コールマイナー
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.7.7.主な戦略的動きと展開
11.8.ネクシディア
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.業績
11.8.7.主な戦略的動きと展開
11.9.ナイスシステムズ
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.9.6.業績
11.9.7.主な戦略的動きと展開
11.10.カラブリオ
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.会社概要
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.業績
11.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Voice Analytics Market
The voice analytics market was valued at $1.3 billion in 2023 and is projected to reach $6.7 billion by 2032, growing at a CAGR of 19.6% from 2024 to 2032.
Voice analytics is a technology that involves the usage of techniques such as speech recognition, natural language processing, and machine learning to interpret & extract meaningful insights or patterns from spoken language. The key roles performed by voice analytics include processing audio data, assessing sentiment, transcribing spoken content, and understanding behavioral patterns. The major areas where voice analytics finds applications include customer support, marketing, compliance & risk management, and security & surveillance.

Increase in focus on enhancing the customer experience and upsurge in customer service operations are the key drivers of the voice analytics market. In addition, rise in the adoption of smart devices & virtual assistants such as Alexa and Google Assistant augments the development of the market. As AI and ML algorithms continue to expand their horizons across several industries, the trend of integrating the algorithms into voice analytics is acquiring prominent traction. The predictive capabilities of AI improve the features of voice analytics, including speech recognition, sentiment analysis, and real-time transcription.

However, the inaccuracy of the voice analytics system in certain environments such as noisy backgrounds or during the assessment of different dialects & accents limits its utility and hampers the development of the market. On the contrary, increase in the usage of voice analytics in the healthcare industry is presenting lucrative opportunities for the market. Voice analytics technology is reshaping the delivery of healthcare by assisting in different operations such as voice-based electronic health records (EHRs), clinical documentation, improving physicians’ workflow, and assessing patient-provider interactions during consultations. For instance, according to an article by Advanced Data Systems Corporation—a healthcare automation solutions company— to accelerate administrative functions, the adoption of voice-based EHRs has increased by approximately 30% in 2024.

Segment Review
The voice analytics market is segmented into component, enterprise size, deployment mode, application, industry vertical, and region. On the basis of component, the market is bifurcated into solution and services. Depending on enterprise size, it is classified into large enterprises and small- & medium-sized enterprises. As per deployment mode, it is classified into on-premise and cloud. Depending on application, it is categorized into customer experience management, call monitoring & summarization, agent performance monitoring, sales & marketing management, risk & compliance management, sentiment analysis, and others. By industry vertical, it is segregated into BFSI, retail, IT & telecom, healthcare, government, manufacturing, and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and MEA.

Key Findings
On the basis of component, the solution segment held the highest market share in 2023.
Depending on enterprise size, the large enterprises segment dominated the market in 2023.
As per deployment mode, the on-premise segment acquired a notable stake in the market in 2023.
Depending on application, the customer experience management segment was the highest shareholder in 2023.
By industry vertical, the BFSI segment accounted for a significant market share in 2023.
Region wise, North America was the highest revenue generator in 2023.
Competition Analysis
The major players in the global voice analytics market include Micro Focus International PLC, Google LLC, Amazon Web Services (AWS), Genesys Telecommunications, Avaya Inc., Verint System Inc., CallMiner, Nexidia, Nice Systems, and Calabrio. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to strengthen their foothold in the competitive market.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
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● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● End user preferences and pain points
● Industry life cycle assessment, by region
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Product Life Cycles
● Scenario Analysis & Growth Trend Comparison
● Technology Trend Analysis
● Go To Market Strategy
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Pain Point Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommendations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Component
● Solution
● Services
By Enterprise Size
● Large Enterprises
● Small and Medium-sized Enterprises
By Deployment Mode
● On-premise
● Cloud
By Application
● Customer Experience Management
● Call Monitoring and Summarization
● Agent Performance Monitoring
● Sales and Marketing Management
● Risk and Compliance Management
● Sentiment Analysis
● Others
By Industry Vertical
● BFSI
● Retail
● IT and Telecom
● Healthcare
● Government
● Manufacturing
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ France
○ Germany
○ Italy
○ Spain
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● Latin America
○ Brazil
○ Colombia
○ Argentina
○ Rest of Latin America
● MEA
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ UAE
○ Rest of MEA
● Key Market Players
○ Micro Focus International PLC
○ Google LLC
○ Amazon Web Services (AWS)
○ Genesys Telecommunications
○ Avaya Inc.
○ Verint System Inc.
○ CallMiner
○ Nexidia
○ Nice Systems
○ Calabrio



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report Description
1.2. Key Market Segments
1.3. Key Benefits
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary Research
1.4.2. Secondary Research
1.4.3. Analyst Tools and Models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE
3.1. Market Definition and Scope
3.2. Key Findings
3.2.1. Top Investment Pockets
3.2.2. Top Winning Strategies
3.3. Porter's Five Forces Analysis
3.3.1. Bargaining Power of Suppliers
3.3.2. Threat of New Entrants
3.3.3. Threat of Substitutes
3.3.4. Competitive Rivalry
3.3.5. Bargaining Power among Buyers
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: VOICE ANALYTICS MARKET, BY COMPONENT
4.1. Market Overview
4.1.1 Market Size and Forecast, By Component
4.2. Solution
4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.2.2. Market Size and Forecast, By Region
4.2.3. Market Share Analysis, By Country
4.3. Services
4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.3.2. Market Size and Forecast, By Region
4.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 5: VOICE ANALYTICS MARKET, BY ENTERPRISE SIZE
5.1. Market Overview
5.1.1 Market Size and Forecast, By Enterprise Size
5.2. Large Enterprises
5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.2.2. Market Size and Forecast, By Region
5.2.3. Market Share Analysis, By Country
5.3. Small And Medium-sized Enterprises
5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.3.2. Market Size and Forecast, By Region
5.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 6: VOICE ANALYTICS MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
6.1. Market Overview
6.1.1 Market Size and Forecast, By Deployment Mode
6.2. On-premise
6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.2.2. Market Size and Forecast, By Region
6.2.3. Market Share Analysis, By Country
6.3. Cloud
6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.3.2. Market Size and Forecast, By Region
6.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 7: VOICE ANALYTICS MARKET, BY APPLICATION
7.1. Market Overview
7.1.1 Market Size and Forecast, By Application
7.2. Customer Experience Management
7.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.2.2. Market Size and Forecast, By Region
7.2.3. Market Share Analysis, By Country
7.3. Call Monitoring And Summarization
7.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.3.2. Market Size and Forecast, By Region
7.3.3. Market Share Analysis, By Country
7.4. Agent Performance Monitoring
7.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.4.2. Market Size and Forecast, By Region
7.4.3. Market Share Analysis, By Country
7.5. Sales And Marketing Management
7.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.5.2. Market Size and Forecast, By Region
7.5.3. Market Share Analysis, By Country
7.6. Risk And Compliance Management
7.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.6.2. Market Size and Forecast, By Region
7.6.3. Market Share Analysis, By Country
7.7. Sentiment Analysis
7.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.7.2. Market Size and Forecast, By Region
7.7.3. Market Share Analysis, By Country
7.8. Others
7.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.8.2. Market Size and Forecast, By Region
7.8.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 8: VOICE ANALYTICS MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL
8.1. Market Overview
8.1.1 Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.2. BFSI
8.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.2.2. Market Size and Forecast, By Region
8.2.3. Market Share Analysis, By Country
8.3. Retail
8.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.3.2. Market Size and Forecast, By Region
8.3.3. Market Share Analysis, By Country
8.4. IT And Telecom
8.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.4.2. Market Size and Forecast, By Region
8.4.3. Market Share Analysis, By Country
8.5. Healthcare
8.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.5.2. Market Size and Forecast, By Region
8.5.3. Market Share Analysis, By Country
8.6. Government
8.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.6.2. Market Size and Forecast, By Region
8.6.3. Market Share Analysis, By Country
8.7. Manufacturing
8.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.7.2. Market Size and Forecast, By Region
8.7.3. Market Share Analysis, By Country
8.8. Others
8.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
8.8.2. Market Size and Forecast, By Region
8.8.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 9: VOICE ANALYTICS MARKET, BY REGION
9.1. Market Overview
9.1.1 Market Size and Forecast, By Region
9.2. North America
9.2.1. Key Market Trends and Opportunities
9.2.2. Market Size and Forecast, By Component
9.2.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.2.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.2.5. Market Size and Forecast, By Application
9.2.6. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.2.7. Market Size and Forecast, By Country
9.2.8. U.S. Voice Analytics Market
9.2.8.1. Market Size and Forecast, By Component
9.2.8.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.2.8.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.2.8.4. Market Size and Forecast, By Application
9.2.8.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.2.9. Canada Voice Analytics Market
9.2.9.1. Market Size and Forecast, By Component
9.2.9.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.2.9.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.2.9.4. Market Size and Forecast, By Application
9.2.9.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3. Europe
9.3.1. Key Market Trends and Opportunities
9.3.2. Market Size and Forecast, By Component
9.3.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.5. Market Size and Forecast, By Application
9.3.6. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3.7. Market Size and Forecast, By Country
9.3.8. France Voice Analytics Market
9.3.8.1. Market Size and Forecast, By Component
9.3.8.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.8.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.8.4. Market Size and Forecast, By Application
9.3.8.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3.9. Germany Voice Analytics Market
9.3.9.1. Market Size and Forecast, By Component
9.3.9.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.9.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.9.4. Market Size and Forecast, By Application
9.3.9.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3.10. Italy Voice Analytics Market
9.3.10.1. Market Size and Forecast, By Component
9.3.10.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.10.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.10.4. Market Size and Forecast, By Application
9.3.10.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3.11. Spain Voice Analytics Market
9.3.11.1. Market Size and Forecast, By Component
9.3.11.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.11.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.11.4. Market Size and Forecast, By Application
9.3.11.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3.12. UK Voice Analytics Market
9.3.12.1. Market Size and Forecast, By Component
9.3.12.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.12.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.12.4. Market Size and Forecast, By Application
9.3.12.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.3.13. Rest Of Europe Voice Analytics Market
9.3.13.1. Market Size and Forecast, By Component
9.3.13.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.3.13.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.3.13.4. Market Size and Forecast, By Application
9.3.13.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key Market Trends and Opportunities
9.4.2. Market Size and Forecast, By Component
9.4.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.5. Market Size and Forecast, By Application
9.4.6. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4.7. Market Size and Forecast, By Country
9.4.8. China Voice Analytics Market
9.4.8.1. Market Size and Forecast, By Component
9.4.8.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.8.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.8.4. Market Size and Forecast, By Application
9.4.8.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4.9. Japan Voice Analytics Market
9.4.9.1. Market Size and Forecast, By Component
9.4.9.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.9.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.9.4. Market Size and Forecast, By Application
9.4.9.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4.10. India Voice Analytics Market
9.4.10.1. Market Size and Forecast, By Component
9.4.10.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.10.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.10.4. Market Size and Forecast, By Application
9.4.10.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4.11. South Korea Voice Analytics Market
9.4.11.1. Market Size and Forecast, By Component
9.4.11.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.11.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.11.4. Market Size and Forecast, By Application
9.4.11.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4.12. Australia Voice Analytics Market
9.4.12.1. Market Size and Forecast, By Component
9.4.12.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.12.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.12.4. Market Size and Forecast, By Application
9.4.12.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.4.13. Rest of Asia-Pacific Voice Analytics Market
9.4.13.1. Market Size and Forecast, By Component
9.4.13.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.4.13.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.4.13.4. Market Size and Forecast, By Application
9.4.13.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.5. Latin America
9.5.1. Key Market Trends and Opportunities
9.5.2. Market Size and Forecast, By Component
9.5.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.5.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.5.5. Market Size and Forecast, By Application
9.5.6. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.5.7. Market Size and Forecast, By Country
9.5.8. Brazil Voice Analytics Market
9.5.8.1. Market Size and Forecast, By Component
9.5.8.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.5.8.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.5.8.4. Market Size and Forecast, By Application
9.5.8.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.5.9. Colombia Voice Analytics Market
9.5.9.1. Market Size and Forecast, By Component
9.5.9.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.5.9.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.5.9.4. Market Size and Forecast, By Application
9.5.9.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.5.10. Argentina Voice Analytics Market
9.5.10.1. Market Size and Forecast, By Component
9.5.10.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.5.10.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.5.10.4. Market Size and Forecast, By Application
9.5.10.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.5.11. REST oF Latin America Voice Analytics Market
9.5.11.1. Market Size and Forecast, By Component
9.5.11.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.5.11.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.5.11.4. Market Size and Forecast, By Application
9.5.11.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.6. MEA
9.6.1. Key Market Trends and Opportunities
9.6.2. Market Size and Forecast, By Component
9.6.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.6.4. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.6.5. Market Size and Forecast, By Application
9.6.6. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.6.7. Market Size and Forecast, By Country
9.6.8. Saudi Arabia Voice Analytics Market
9.6.8.1. Market Size and Forecast, By Component
9.6.8.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.6.8.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.6.8.4. Market Size and Forecast, By Application
9.6.8.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.6.9. South Africa Voice Analytics Market
9.6.9.1. Market Size and Forecast, By Component
9.6.9.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.6.9.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.6.9.4. Market Size and Forecast, By Application
9.6.9.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.6.10. UAE Voice Analytics Market
9.6.10.1. Market Size and Forecast, By Component
9.6.10.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.6.10.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.6.10.4. Market Size and Forecast, By Application
9.6.10.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
9.6.11. Rest Of Mea Voice Analytics Market
9.6.11.1. Market Size and Forecast, By Component
9.6.11.2. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
9.6.11.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
9.6.11.4. Market Size and Forecast, By Application
9.6.11.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top Winning Strategies
10.3. Product Mapping Of Top 10 Player
10.4. Competitive Dashboard
10.5. Competitive Heatmap
10.6. Top Player Positioning, 2023
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. Micro Focus International PLC
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Key Executives
11.1.3. Company Snapshot
11.1.4. Operating Business Segments
11.1.5. Product Portfolio
11.1.6. Business Performance
11.1.7. Key Strategic Moves and Developments
11.2. Google LLC
11.2.1. Company Overview
11.2.2. Key Executives
11.2.3. Company Snapshot
11.2.4. Operating Business Segments
11.2.5. Product Portfolio
11.2.6. Business Performance
11.2.7. Key Strategic Moves and Developments
11.3. Amazon Web Services (AWS)
11.3.1. Company Overview
11.3.2. Key Executives
11.3.3. Company Snapshot
11.3.4. Operating Business Segments
11.3.5. Product Portfolio
11.3.6. Business Performance
11.3.7. Key Strategic Moves and Developments
11.4. Genesys Telecommunications
11.4.1. Company Overview
11.4.2. Key Executives
11.4.3. Company Snapshot
11.4.4. Operating Business Segments
11.4.5. Product Portfolio
11.4.6. Business Performance
11.4.7. Key Strategic Moves and Developments
11.5. Avaya Inc.
11.5.1. Company Overview
11.5.2. Key Executives
11.5.3. Company Snapshot
11.5.4. Operating Business Segments
11.5.5. Product Portfolio
11.5.6. Business Performance
11.5.7. Key Strategic Moves and Developments
11.6. Verint System Inc.
11.6.1. Company Overview
11.6.2. Key Executives
11.6.3. Company Snapshot
11.6.4. Operating Business Segments
11.6.5. Product Portfolio
11.6.6. Business Performance
11.6.7. Key Strategic Moves and Developments
11.7. CallMiner
11.7.1. Company Overview
11.7.2. Key Executives
11.7.3. Company Snapshot
11.7.4. Operating Business Segments
11.7.5. Product Portfolio
11.7.6. Business Performance
11.7.7. Key Strategic Moves and Developments
11.8. Nexidia
11.8.1. Company Overview
11.8.2. Key Executives
11.8.3. Company Snapshot
11.8.4. Operating Business Segments
11.8.5. Product Portfolio
11.8.6. Business Performance
11.8.7. Key Strategic Moves and Developments
11.9. Nice Systems
11.9.1. Company Overview
11.9.2. Key Executives
11.9.3. Company Snapshot
11.9.4. Operating Business Segments
11.9.5. Product Portfolio
11.9.6. Business Performance
11.9.7. Key Strategic Moves and Developments
11.10. Calabrio
11.10.1. Company Overview
11.10.2. Key Executives
11.10.3. Company Snapshot
11.10.4. Operating Business Segments
11.10.5. Product Portfolio
11.10.6. Business Performance
11.10.7. Key Strategic Moves and Developments

 

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2025/04/11 10:26

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