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会話AI市場:現状分析と予測(2022-2030年)

会話AI市場:現状分析と予測(2022-2030年)


Conversational AI Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

会話型AI市場の市場規模は約70億米ドルであり、AIベースのカスタマーサポートサービスに対する需要の高まりにより、約23%の安定した成長が見込まれている。会話型AIは、チャットボットや音声アシスタントなど、... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年5月31日 US$3,999
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サマリー

会話型AI市場の市場規模は約70億米ドルであり、AIベースのカスタマーサポートサービスに対する需要の高まりにより、約23%の安定した成長が見込まれている。会話型AIは、チャットボットや音声アシスタントなど、人間と機械の自然言語による対話を可能にする技術である。会話型AIは、顧客体験の向上、効率性の向上、コスト削減など数多くのメリットを提供するため、ビジネスの世界で人気が高まっている。カスタマーサポート、セールス、マーケティング、オペレーションなど、幅広い用途に活用できる。会話型AIは、ウェブサイトやモバイルアプリのチャットボット、スマートスピーカーやスマートフォンの音声アシスタント、カスタマーサービスセンターやコールセンターのバーチャルアシスタントなど、さまざまな形態で導入することができる。さらに、AIベースのチャットボットの人気が高まっていることや、オムニチャネル手法の導入が急増していることも、市場の成長を後押しする要因となっている。さらに、会話型AI市場で発売される製品の増加やAIへの投資の増加も、市場の成長に寄与する最も顕著な要因の一つである。例えば、2023年5月、グーグルはGoogle I/O 2023イベントでAI生成ツールGoogle Bardの新たな発表を行った。同ツールは今後、180以上の国と地域で利用可能となる。

同市場で事業を展開する主要企業には、IBM、Amazon Web Services, Inc.、マイクロソフト、シスコシステムズ、オラクル、SAP、OpenAI、Rasa Technologies Inc.、Kore.ai Inc.、グーグルなどがある。これらのプレーヤーは、ハイテクで革新的な製品・技術を顧客に提供するため、提携とともにいくつかのM&Aを行っている。

レポートで提示された洞察
"テクノロジーの中で、自然言語処理分野が2021年の市場で大きなシェアを占める"
技術に基づき、市場はディープラーニング、自動音声認識、自然言語処理に分けられる。自然言語処理セグメントは2021年に市場で突出したシェアを占め、予測期間中に突出したCAGRで成長すると予測されている。これは、技術の進歩、より洗練されたAIシステムに対する需要の高まり、これらのシステムを訓練するための大量のデータが利用可能であることによる。

"展開のうち、オンプレミスセグメントが2021年の市場で突出したシェアを占めた"
デプロイメントに基づき、市場はオンプレミスとクラウドに二分される。このうち、オンプレミス型が2021年の市場を支配した主な理由は、顧客に提供される柔軟性である。さらに、オンプレミスの導入により、企業はデータとインフラストラクチャをより適切に管理・所有できるようになる。これは、金融データや医療データなど、機密情報や極秘情報を扱い、高度なセキュリティとコンプライアンスを維持する必要がある企業にとって特に重要である。

"2021年の市場は北米が独占"
北米は、2021年に世界の会話型AI市場の主要シェアを占めた。技術的に高度なビジネス環境、多様な人口、デジタル技術の高い採用率、複雑な医療産業、イノベーションと起業家精神への注力は、この地域におけるこの市場の成長を促進する最も顕著な要因の一部である。さらに、北米はデジタル技術の導入率が高く、スマートフォン、ソーシャルメディア、その他のデジタル・プラットフォームを利用する人口の割合が高い。会話AIは、企業がこれらのプラットフォームを通じて顧客と関わり、よりシームレスで便利な体験を提供するのに役立つ。

このレポートを購入する理由
- この調査には、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場規模と予測分析が含まれています。
- 業界全体の業績を一目で把握できる。
- 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、最近の動向に主眼を置いた、著名な業界同業他社の詳細な分析を網羅しています。
- 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要動向、機会を詳細に調査しています。
- 様々なセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。
- 業界を地域レベルで深く掘り下げた分析

カスタマイズオプション:
世界の会話型AI市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解していますので、お客様の要件に完全に合ったレポートを入手するため、お気軽にお問い合わせください。

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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Conversational AI Market
2.2. Research Methodology of the Conversational AI Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 IMPACT OF COVID-19 ON THE CONVERSATIONAL AI MARKET
6 CONVERSATIONAL AI MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY
7.1. Deep Learning
7.2. Automated Speech Recognition
7.3. Natural Language Processing
8 MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT
8.1. On-Premises
8.2. Cloud
9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY
9.1. Banking & Financial Services
9.2. Media & Entertainment
9.3. Healthcare
9.4. Information & Communication Technology
9.5. Others
10 MARKET INSIGHTS BY REGION
10.1. North America
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Rest of North America
10.2. Europe
10.2.1. Germany
10.2.2. U.K.
10.2.3. France
10.2.4. Italy
10.2.5. Spain
10.2.6. Rest of Europe
10.3. Asia-Pacific
10.3.1. China
10.3.2. Japan
10.3.3. India
10.3.4. Rest of Asia-Pacific
10.4. Rest of World
11 CONVERSATIONAL AI MARKET DYNAMICS
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
11.3. Impact Analysis
12 CONVERSATIONAL AI MARKET OPPORTUNITIES
13 CONVERSATIONAL AI MARKET TRENDS
14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14.1. Demand Side Analysis
14.2. Supply Side Analysis
15 VALUE CHAIN ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. IBM
18.2. Amazon Web Services, Inc.
18.3. Microsoft
18.4. Cisco Systems, Inc.
18.5. Oracle
18.6. SAP
18.7. OpenAI
18.8. Rasa Technologies Inc.
18.9. Kore.ai Inc.
18.10. Google
19 DISCLAIMER

 

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Summary

The Conversational AI Market stood at a market size of around USD 7 billion and is expected to grow at a steady rate of around 23% owing to the growing demand for AI-based customer support services. Conversational AI is a technology that enables natural language interactions between humans and machines, such as chatbots or voice assistants. Conversational AI has become increasingly popular in the business world, as it offers numerous benefits, such as improved customer experience, increased efficiency, and cost savings. It can be used for a wide range of applications, including customer support, sales, marketing, and operations. Conversational AI can be deployed in various forms, such as chatbots on websites or mobile apps, voice assistants in smart speakers or smartphones, and virtual assistants in customer service centers or call centers. Moreover, the increasing popularity of AI-based chatbots and the surge in the deployment of omnichannel methods are other factors helping the market to grow. Additionally, the increasing number of products launched in the conversational AI market and increasing investment in AI are some of the most prominent factors contributing to the growth of the market. For instance, in May 2023, Google made new announcements for its AI generative tool Google Bard at the Google I/O 2023 event. The toll will now be available in 180+ countries and territories.

Some of the major players operating in the market include IBM; Amazon Web Services, Inc.; Microsoft; Cisco Systems, Inc.; Oracle; SAP; OpenAI; Rasa Technologies Inc.; Kore.ai Inc.; Google. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report
“Amongst technology, the natural language processing segment held a significant share of the market in 2021”
Based on technology, the market is divided into deep learning, automated speech recognition, and natural language processing. The natural language processing segment held a prominent share of the market in 2021 and is expected to grow at a prominent CAGR during the forecasted period. This is due to technological advancements, growing demand for more sophisticated AI systems, and the availability of large amounts of data to train these systems.

“Amongst deployment, the on-premises segment held a prominent share of the market in 2021”
On the basis of deployment, the market is bifurcated into on-premises and cloud. Among these, on-premises deployment dominated the market in 2021 mainly due to the flexibility delivered to the customer, due to which the transaction is done only once. Moreover, on-premises deployment gives businesses greater control and ownership over their data and infrastructure. This is particularly important for companies that deal with sensitive or confidential information, such as financial or healthcare data, and need to maintain a high level of security and compliance.

“North America dominated the market in 2021”
North America held the major share of the global conversational AI market in 2021. technologically advanced business landscape, diverse population, the high adoption rate of digital technologies, complex healthcare industry, and focus on innovation and entrepreneurship are some of the most prominent factors driving the growth of this market in the region. Moreover, North America has a high adoption rate of digital technologies, with a large percentage of the population using smartphones, social media, and other digital platforms. Conversational AI can help businesses to engage with their customers through these platforms, providing a more seamless and convenient experience.

Reasons to buy this report:
• The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
• The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
• The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolios, expansion strategies, and recent developments.
• Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
• The study comprehensively covers the market across different segments.
• Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:
The global conversational AI market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Conversational AI Market
2.2. Research Methodology of the Conversational AI Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 IMPACT OF COVID-19 ON THE CONVERSATIONAL AI MARKET
6 CONVERSATIONAL AI MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY
7.1. Deep Learning
7.2. Automated Speech Recognition
7.3. Natural Language Processing
8 MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT
8.1. On-Premises
8.2. Cloud
9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY
9.1. Banking & Financial Services
9.2. Media & Entertainment
9.3. Healthcare
9.4. Information & Communication Technology
9.5. Others
10 MARKET INSIGHTS BY REGION
10.1. North America
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Rest of North America
10.2. Europe
10.2.1. Germany
10.2.2. U.K.
10.2.3. France
10.2.4. Italy
10.2.5. Spain
10.2.6. Rest of Europe
10.3. Asia-Pacific
10.3.1. China
10.3.2. Japan
10.3.3. India
10.3.4. Rest of Asia-Pacific
10.4. Rest of World
11 CONVERSATIONAL AI MARKET DYNAMICS
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
11.3. Impact Analysis
12 CONVERSATIONAL AI MARKET OPPORTUNITIES
13 CONVERSATIONAL AI MARKET TRENDS
14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14.1. Demand Side Analysis
14.2. Supply Side Analysis
15 VALUE CHAIN ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. IBM
18.2. Amazon Web Services, Inc.
18.3. Microsoft
18.4. Cisco Systems, Inc.
18.5. Oracle
18.6. SAP
18.7. OpenAI
18.8. Rasa Technologies Inc.
18.9. Kore.ai Inc.
18.10. Google
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