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マルチベンダーATMソフトウェア市場:現状分析と予測(2022-2030年)

マルチベンダーATMソフトウェア市場:現状分析と予測(2022-2030年)


Multivendor ATM Software Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

マルチベンダーのATMソフトウェア市場は、予測期間中に約20%の大幅なCAGRで成長すると予想されている。 強力なセルフサービス・ネットワークは、コストを最適化する新たな方法で金融機関に新たな機会を生み出す... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年5月31日 US$3,999
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サマリー

マルチベンダーのATMソフトウェア市場は、予測期間中に約20%の大幅なCAGRで成長すると予想されている。
強力なセルフサービス・ネットワークは、コストを最適化する新たな方法で金融機関に新たな機会を生み出すことができる。戦略的に設置されたATMは、現金引き出しだけでなく十分なサービスを提供し、銀行がより良いリモートサービスを推進するのに役立ち、銀行の認知度を高め、ブランド構築に役立ちます。銀行がATMの優れたネットワークを自由に使えるようにすることで得られる主なメリットは、ATMを利用することで、物理的な存在感を損なうことなく、ネットワークの支店数を減らすことが可能になることだ。さらに、ATMを利用することで、銀行は新しい地域に事業を拡大し、地域社会の既存顧客にサービスを提供し、その過程でより多くの人々に影響を与えることができる。さらに、高度な技術が利用できるようになったことで、ATMはウェブサービスと統合され、公共料金の支払い、税金の支払い、銀行ローンなどをサポートするようになっている、銀行が営業時間外でも顧客にサービスを提供できるようにすることで、銀行に強力なマーケティング・ツールを提供し、新規顧客の獲得に貢献します。複数のモデルやメーカーを採用したATMの広大なネットワークを、最も費用対効果の高いシームレスな方法で運営するためには、銀行はATMにマルチベンダーのATMソフトウェアを装備する必要があります。例えば、2022年8月、チェスカー・スポルジテルナ銀行は、ATMネットワークがQRコードによる取引をサポートし、顧客にカードレスでの現金引き出しを提供すると発表した。セルフサービス・ソリューションは、KALのATMソフトウェアとチェスカー・スポルジテルナ銀行のモバイル・バンキング・アプリケーションを統合することで機能する。ネットワーク内の各ATMは、ATMと現地時間を認識するユニークなQRコードを持つ「ホーム」画面を表示する。ジョージ」アプリにログインし、引き出し要求を入力した後、顧客は15分以内にATMに近づき、QRコードをスキャンすると、ATMカードを挿入したり、暗証番号を入力したりすることなく現金を受け取ることができる。

同市場で事業を展開する主要企業には、CMS、KAL ATM Software GmbH、Auriga Spa、Hyosung Global、NCR Corporation、Hexaon Business Mitrasindo、Diebold Nixdorf、ZOOM CyberSense、Clydestone Group、Printec Groupなどがある。

レポート中の洞察
「コンポーネントタイプ別ではソフトウェア分野が大きなシェアを占める
コンポーネントの種類によって、市場はソフトウェアとサービスに二分される。この2つのうち、ソフトウェア分野が大きなシェアを占めている。この市場を牽引しているのは、主にマルチベンダーATMソフトウェアのような単一の標準化されたATMソフトウェア環境に移行するメリットである。さらに、ATMネットワークが低コストで迅速に機能を拡張できるようになり、銀行のハードウェア・サプライヤーへの依存度も低下する。さらに、ATMを他の銀行チャネルやシステムと簡単に統合することで、一貫した顧客体験を提供することができ、銀行が新商品やサービスをよりよく宣伝するのにも役立つ。

「エンドユーザー別では、独立系ATMデプロイヤーが2021年に大きな市場シェアを占める
エンドユーザーに基づき、市場は銀行・金融機関と独立系ATMデプロイ業者に二分される。この2つのうち、独立系ATMデプロイ業者(ブラウンラベルATMとホワイトラベルATM)が2021年に大きな市場シェアを占める。この市場を牽引しているのは、銀行の自動化が進むにつれて、銀行が資本支出モデルの下で銀行所有のATMを導入するのではなく、ATMネットワークの拡大のために営業支出モデルを採用し始めたという事実である。さらに、アウトソーシングは、銀行の営業範囲を拡大し、銀行が負担する取引コストを削減し、ブランド浸透率を高め、銀行の業績と顧客満足度を向上させるのに役立っている。

"2021年のマルチベンダーATMソフトウェア市場はアジア太平洋地域が独占"
アジア太平洋地域のマルチベンダーATMソフトウェア市場が最大の市場シェアを占めており、予測期間を通じてその成長を維持すると予測されている。この市場を牽引しているのは、アジア太平洋地域は現在世界で最も経済成長が著しい新興国が中心であり、経済活動が活発化する時期には現金の流通量が急増するため、ATMの導入が直接的に増加する。さらに、残高照会、小切手帳の請求、税金の支払い、資金移動など、金融取引以外でのATM利用も増加しており、日常的な利用が現金引き出し以外にも広がっていることがわかる。例えば、SBIのブラウンラベルATMサービス・プロバイダーによると、現金取引は取引量全体の約60%を占め、残りの40%は現金以外の取引に利用されている。さらに、ATMの導入は、特に新興経済圏の60%近くを占める半都市部や農村部での銀行サービスの利用範囲を拡大することで、金融包摂の拡大を約束するものであり、特に農村部では現金が依然として最も好まれる取引手段の1つであることから、その成長は長期間続くと予想される。例えば、2021年12月、CMS情報システムによると、2020年、代金引換(COD)は電子商取引における決済の65%以上を占め、決済における現金の重要性が指摘されている。また、COD(代金引換)決済のシェアは、メトロ(~50%COD)からティア2(~70%COD)、ティア4(~90%COD)といった低層地域に移行するにつれて大きくなっており、こうした低層地域での電子商取引の普及が進むにつれて、COD決済のシェアもそれに応じて増加する傾向にある。

本レポートを購入する理由
- この調査には、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場規模と予測分析が含まれています。
- 業界全体の業績を一目で把握できます。
- 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、および最近の動向に主眼を置いた、著名な業界同業他社の詳細な分析をカバーしています。
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カスタマイズオプション:
世界のマルチベンダーATMソフトウェア市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIでは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解しているため、お客様の要件に完全に適合したレポートを入手するため、お気軽にお問い合わせください。

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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Multivendor ATM Software Market
2.2. Research Methodology of the Multivendor ATM Software Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT TYPE
7.1. Software
7.2. Service
8 MARKET INSIGHTS BY END USER
8.1. Banking & Financial Institutions
8.2. Independent ATM deployer
9 MARKET INSIGHTS BY FUNCTION
9.1. Bill Payment
9.2. Card payment
9.3. Cash/Cheque dispenser
9.4. Passbook printer
9.5. Others
10 MARKET INSIGHTS BY REGION
10.1. North America Multivendor ATM Software Market
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Rest of North America
10.2. Europe Multivendor ATM Software Market
10.2.1. Germany
10.2.2. U.K.
10.2.3. France
10.2.4. Italy
10.2.5. Spain
10.2.6. Rest of Europe
10.3. Asia-Pacific Multivendor ATM Software Market
10.3.1. China
10.3.2. India
10.3.3. Japan
10.3.4. Rest of Asia-Pacific
10.4. Rest of the World Multivendor ATM Software Market
11 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET DYNAMICS
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
11.3. Impact Analysis
12 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET OPPORTUNITIES
13 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET TRENDS
14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14.1. Demand Side Analysis
14.2. Supply Side Analysis
15 VALUE CHAIN ANALYSIS
16 CASE STUDY
17 STRATEGIC INSIGHTS
18 COMPETITIVE SCENARIO
18.1. Competitive Landscape
18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
19 COMPANY PROFILED
19.1. CMS
19.2. KAL ATM Software GmbH
19.3. Auriga Spa
19.4. Hyosung Global
19.5. NCR Corporation
19.6. Hexaon Business Mitrasindo
19.7. Diebold Nixdorf
19.8. ZOOM CyberSense
19.9. Clydestone Group
19.10. Printec Group
20 DISCLAIMER

 

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Summary

The multivendor ATM software market is expected to grow at a significant CAGR of around 20% during the forecast period.
A strong self-service network can generate new opportunities for financial institutions with new ways to optimize costs. Strategically installed ATMs are providing ample services than just cash withdrawals, help banks in driving better remote services, enhance banks’ visibility, and help in brand building. The major benefits banks have by having a great network of ATMs fleet at its disposal is with ATMs, it is possible for a bank to decrease the number of branches in its network without compromising a physical presence anywhere. Additionally, ATMs make it more cost-efficient for banks to scale their operations into new territories providing services for existing customers in local communities and influencing a wider group of people in the process. Moreover, with the availability of advanced technologies ATMs are getting integrated with web services to support utility bills, tax payments, bank loans, etc by securing secure contact with bank personnel via remote teller assistance which in turn is creating a tangible bank presence at street level via ATMs, increasing overall brand visibility and awareness, enabling banks to provide services to their customers even after hours, provides banks with a powerful marketing tool and helps them in acquiring new customers, and in order to run this vast network of ATM fleet that features multiple models and manufacturers in a most cost-effective and seamless way banks need to equip their ATMs with multivendor ATM software, enabling banks to provide a wide range of services to their customers. For instance, on August 2022, Česká spořitelna bank announced that their ATM network will be able to support transactions via QR code providing customers with cardless cash withdrawal The self-service solution works by integrating KAL’s ATM software with Česká spořitelna’s mobile banking application. Each ATM in the network displays a ‘home’ screen having a unique QR code that recognizes the ATM and the local time. After logging into the ‘George’ app and entering a withdrawal request, the customer approaches an ATM within 15 minutes, scans the QR code, and receives their cash without inserting their ATM card or entering their PIN number.

Some of the major players operating in the market include CMS; KAL ATM Software GmbH; Auriga Spa; Hyosung Global; NCR Corporation; Hexaon Business Mitrasindo; Diebold Nixdorf; ZOOM CyberSense; Clydestone Group; and Printec Group.

Insights Presented in the Report
“Amongst component type, the software segment held a significant share of the market”
Based on component type, the market is bifurcated into software and services. Out of the two, the software segment holds a significant market share. The market is mainly driven due to the benefits of moving to a single standardized ATM software environment like multivendor ATM software as they are easier to maintain and scale as have lower costs of development, testing, and deployment. Additionally, they enable the ATM networks to extend their functionality quickly at a lower cost and also reduce the dependence of the banks on hardware suppliers. Moreover, it helps in delivering consistent customer experience by easily integrating ATMs with other banking channels and systems also helping banks with the better promotion of their new products or services.

“Amongst end users, the independent ATM deployer holds the significant market share in the year 2021
Based on end users, the market is bifurcated into Banking & Financial Institutions and Independent ATM deployers. Among the two, independent ATM deployers (brown-label ATMs and white-label ATMs) held a significant market share in the year 2021. The market is mainly driven by the fact that with the increasing banking automation banks started following the operating expenditure model for the expansion of their ATM networks rather than following bank-owned ATMs under the capital expenditure model, it benefitted the banking sector as under the OPEX model the installation and maintenance of ATMs are outsourced to the third party independent service providers which led to faster deployment of ATMs in a shorter span of time. Additionally, outsourcing helped expands bank reach, lowers transaction costs incurred by the banks, increase brand penetration, and improve the bank’s performance and customer satisfaction.

“Asia Pacific dominated the multivendor ATM software market in 2021.”
The multivendor ATM software market in the Asia Pacific region held the largest market share and is expected to maintain its growth throughout the forecast period. The market is mainly driven by the fact that the Asia Pacific region mostly consists of emerging economies which are some of the fastest growing economies in the world in the current times and cash circulation normally spikes during periods of elevated economic activity, with people needing more money for transactions which directly increases the ATM deployments. Furthermore, usage of ATMs for non-financial transactions such as balance inquiries, chequebook requests, payment of taxes, funds transfers, etc has increased indicating that day-to-day usage extends beyond cash withdrawals. For instance, as per the SBIs brown label ATM service provider, cash transactions account for around 60% of the overall transaction volume and the remaining 40% is used for non-cash transactions. Additionally, ATM deployment commits to greater financial inclusion by expanding the reach of banking services, especially in semi-urban and rural areas which account for almost 60% of emerging economies and with cash still being one of the most preferred modes of transaction particularly in rural regions the growth is expected to continue for longer period of time. For instance, in December 2021, as per CMS info system, in 2020 Cash on Delivery (COD) contributed more than 65% of all e-commerce payments, pointing out the significance of cash for payments. Also, the share of COD (cash on delivery) payments is more significant as we move from metros (~50% COD) to lower tiers such as tier 2 (~70% COD) and tier 4 regions (~90% COD), and with increasing e-commerce penetration in these lower tiers, the share of COD payments are also poise to increase correspondingly, it is due to fact that consumers prefer cash due to behavioral reasons which are unlikely to change even with developing digital payment infrastructure.

Reasons to buy this report:
• The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
• The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
• The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolios, expansion strategies, and recent developments.
• Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
• The study comprehensively covers the market across different segments.
• Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:
The global multivendor ATM software market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Multivendor ATM Software Market
2.2. Research Methodology of the Multivendor ATM Software Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT TYPE
7.1. Software
7.2. Service
8 MARKET INSIGHTS BY END USER
8.1. Banking & Financial Institutions
8.2. Independent ATM deployer
9 MARKET INSIGHTS BY FUNCTION
9.1. Bill Payment
9.2. Card payment
9.3. Cash/Cheque dispenser
9.4. Passbook printer
9.5. Others
10 MARKET INSIGHTS BY REGION
10.1. North America Multivendor ATM Software Market
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Rest of North America
10.2. Europe Multivendor ATM Software Market
10.2.1. Germany
10.2.2. U.K.
10.2.3. France
10.2.4. Italy
10.2.5. Spain
10.2.6. Rest of Europe
10.3. Asia-Pacific Multivendor ATM Software Market
10.3.1. China
10.3.2. India
10.3.3. Japan
10.3.4. Rest of Asia-Pacific
10.4. Rest of the World Multivendor ATM Software Market
11 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET DYNAMICS
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
11.3. Impact Analysis
12 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET OPPORTUNITIES
13 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET TRENDS
14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14.1. Demand Side Analysis
14.2. Supply Side Analysis
15 VALUE CHAIN ANALYSIS
16 CASE STUDY
17 STRATEGIC INSIGHTS
18 COMPETITIVE SCENARIO
18.1. Competitive Landscape
18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
19 COMPANY PROFILED
19.1. CMS
19.2. KAL ATM Software GmbH
19.3. Auriga Spa
19.4. Hyosung Global
19.5. NCR Corporation
19.6. Hexaon Business Mitrasindo
19.7. Diebold Nixdorf
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