中国生命保険市場:保険料タイプ別(定期Vs単回)、保障タイプ別(個人、団体)、保障期間別(定期Vs終身)、購入形態別((保険代理店/ブローカー、保険会社、その他(インシュアテック企業、第三者機関など))、地域別、競争予測と機会、2018-2028FChina Life Insurance Market By Premium Type (Regular Vs Single), By Type of Coverage (Individual, Group), By Term of Coverage (Term Vs Whole), By Mode of Purchase ((Insurance Agents/Brokers, Insurance Companies, Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F 中国の生命保険市場は、高齢化が進み、大気汚染や結核などさまざまな疾病が原因で平均寿命が短くなっていることから、予測期間中に高い需要が見込まれる。さらに、同国では心臓突然死が急増している。さらに、消... もっと見る
サマリー中国の生命保険市場は、高齢化が進み、大気汚染や結核などさまざまな疾病が原因で平均寿命が短くなっていることから、予測期間中に高い需要が見込まれる。さらに、同国では心臓突然死が急増している。さらに、消費者の間で生命保険の重要性に対する認識が高まり、さまざまな生命保険プランのメリットが中国の生命保険市場をさらに押し上げている。生命保険契約とは、保険契約者が保険料を支払う見返りとして、被保険者が死亡したとき、または特定の期間が経過したときに、保険会社が受取人に特定の金額を支払うことに同意する契約である。契約者は保険料を一生涯支払わなければならず、その代わりに生命保険会社は完全な生命保障を提供する。悲劇的な出来事の場合、生命保険は死亡保険金として知られる一時金を提供する。 政府のイニシアチブの高まりが、中国の生命保険市場を牽引すると予想される。国務院は中国で新たな個人年金制度を発足させ、国民が自発的に年金口座に拠出し、年金資金を生命保険や医療保険などの信頼できる金融商品で運用できるようにした。中国の高齢化が予想より早く進み、出生率が低下する中、国民年金基金は大きな圧力に直面している。新制度は、現在の年金制度の問題点を解決することを目的としている。人々は富を蓄積し、金融の安定を維持し、銀行や金融機関にとって有利な新市場にアクセスするための選択肢が増えることになる。これにより、生命保険を含むさまざまな金融商品を扱う民間業者の市場が大幅に活性化する。生命保険は、消費者が定年退職した後の生活を支えるだけでなく、万が一の事態に備えて家族を守る役割も果たす。 生命保険市場は、より多くの事業者が消費者の関心とビジネスをめぐって競争しているため、かなりの競争にさらされている。デジタル・チャネルの拡大、保険市場のグローバル化、そして消費者の重要性の高まりが、すべてこの発展に寄与している。保険会社は、顧客の要求や嗜好の変化に対応するため、斬新で革新的な商品を発売している。例えば、個人情報の盗難やサイバー攻撃といった新たなリスクへの補償を提供する保険会社も出てきている。保険会社はまた、顧客体験を向上させるため、顧客サービスやアシスタンスに投資している。これには、専門家によるガイダンスの提供や保険金請求手続きの改善などが含まれる。保険会社は、消費者と結びつきのある、認知度の高い強力なブランドを開発することで、競合他社との差別化を図っている。そのためには、保険会社独自の売り を強調するマーケティングや広告への投資が必要となる。 高齢化人口の急増が市場成長の原動力 中国では高齢化人口が急速に増加しており、高齢者は自分が亡くなった後の家族のために生命保険に加入しなければならないというプレッシャーが高まっている。2020年の国勢調査のデータによると、中国ではすでに2億6,400万人が60歳以上であり、2010年の国勢調査の13.3%から増加し、中国の総人口の約18.70%を占めている。予測によると、この老年人口は2025年には3億人に達し、2033年には4億人を超えるという。中国の人口の約3分の1を占めることになる60歳以上の人口規模は、社会福祉サービスや治安の運営に大きな影響を与えるだろう。 保険会社の増加が市場成長を牽引 市場では保険会社の数が増加している。中国の保険規制機関が保険セクターへの直接投資の上限を51%から100%に引き上げたため、その数は今後数年でさらに増加する可能性がある。保険法の改正は、市場参加者の数を増やし、市場を強化し、中国や外資系金融機関の競争力強化を促し、中国がグローバルな知識や専門知識を利用するのに役立つだろう。中国の保険産業の振興、関連金融機関の持ち株構成の強化、株主行動の規制、健全かつ多様な市場システムの形成はすべて、中国の継続的な開放と公正な市場環境の構築から大きな恩恵を受けるだろう。 金融リテラシーの向上が市場成長を後押し 中国人民銀行(PBOC)が発表した報告書「消費者金融リテラシー調査分析報告書(2021年)」によると、2021年の中国消費者の金融リテラシー総合得点は66.81点で、2019年から2.04点上昇した。さらに同調査によると、中国の消費者は信用、保険、ローン、預金、年率リターン計算などの基本的な経済概念についてより詳しく知っている。したがって、同国における金融リテラシーの向上は、人々の市場知識の向上により、生命保険市場の成長をさらに加速させるだろう。 オンライン販売チャネルの出現 中国の生命保険業界では、オンライン販売チャネルの成長が重要なトレンドとなっている。オンライン流通チャネルとは、ウェブサイトやモバイル・アプリケーションなどのデジタル・チャネルを通じて、保険商品やサービスを消費者に直接提供するプロセスを指す。以前は、代理店やブローカーが生命保険契約の販売を主に担当していた。代理店やブローカーは直接顧客を訪問し、保険契約について話し合い、申し込み手続きを手伝っていた。しかし、モバイル機器や高速インターネットの普及に伴い、保険商品をオンラインで閲覧・購入する消費者が増加している。 顧客にとって、オンライン販売チャネルは利便性と柔軟性を提供する。顧客は、代理店やブローカーとのアポイントを取る必要なく、いつでもどこからでも保険商品のリサーチや購入ができる。また、顧客はオンライン・チャネルを通じて保険を購入できるため、プロセスの透明性とコントロール性が高まり、オプションや価格を比較して賢明な判断を下すことができる。オンライン販売プラットフォームは、定期保険のような平易でわかりやすく、多くの修正や説明を必要としない生命保険商品の販売に特に適している。オンライン・ツールや計算機を使って顧客の理解を助ける一方で、終身保険や年金保険など、より複雑な商品の販売にデジタル・チャネルを活用している保険会社もある。 市場の細分化 中国の生命保険市場は、保険料タイプ、保障の種類、保障期間、購入形態、地域、競合状況に基づいて区分される。保険料タイプにより、市場は普通保険と単身保険に分けられる。保障タイプに基づき、市場は個人と団体に区分される。さらに、保険期間に基づいて、市場は定期保険と終身保険に分けられる。購入形態に基づき、市場は保険代理店/ブローカー、保険会社、その他(インシュアテック企業、サードパーティなどを含む)に分けられる。 市場プレイヤー HSBC銀行(中国)有限公司、平安人寿保険(中国)有限公司、新中国人寿保険(中国)有限公司、マニュライフ生命保険(中国)有限公司、太平人寿保険(中国)有限公司Ltd.、太平人寿保険股份有限公司、西濃人寿保険股份有限公司中国太平洋保険(集団)有限公司、中国再保険(集団)有限公司、中独アリアンツ生命保険有限公司などが中国生命保険市場の主要プレーヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、中国生命保険市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 中国生命保険市場、保険料タイプ別 o レギュラー o シングル - 中国生命保険市場:保障タイプ別 o 個人 団体 - 中国生命保険市場:保険期間別 o 定期 終身 - 中国生命保険市場:購入形態別 o 保険代理店/ブローカー o 保険会社 o その他 競争状況 企業プロフィール:中国生命保険市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Associations and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 5. China Life Insurance Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Premium Type Market Share Analysis (Regular Vs Single) 5.2.2. By Type of Coverage Market Share Analysis (Individual, Group) 5.2.3. By Term of Coverage Market Share Analysis (Term Vs Whole) 5.2.4. By Mode of Purchase Market Share Analysis ((Insurance Agents/Brokers, Insurance Companies, Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. South-Central Market Share Analysis 5.2.5.2. South-West Market Share Analysis 5.2.5.3. East Market Share Analysis 5.2.5.4. North-East Market Share Analysis 5.2.5.5. North-West Market Share Analysis 5.2.5.6. North Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. China Life Insurance Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Premium Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Term of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Mode of Purchase Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. China Single Premium Life Insurance Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 6.2.2. By Term of Coverage Market Share Analysis 6.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis 7. China Regular Premium Life Insurance Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 7.2.2. By Term of Coverage Market Share Analysis 7.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Increasing aging population 8.1.2. Rise in financial literacy 8.1.3. Growing number of insurance companies 8.2. Challenges 8.2.1. Rising insurance rates 8.2.2. Decreasing number of working professionals 9. Impact of COVID-19 on China Life Insurance Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 9.1.3. Key Mode of Purchase Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Rising awareness through online channels 10.2. Easy availability 10.3. Rising government initiatives 10.4. Increasing demand of life insurance as pension schemes 10.5. Presence of various life insurance schemes 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. China Economic Profile 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. HSBC Bank (China) Company Limited 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Ping An Life Insurance Co of China, Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. New China Life Insurance Company Ltd. 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Manulife-Sinochem Life Insurance Co Ltd 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Taiping Life Insurance Co Ltd 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Sino Life Insurance Co., Ltd. 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Taikang Life Insurance Co., Ltd. 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. China Pacific Insurance (Group) Co Ltd 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. China Reinsurance (Group) Corporation 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Sino-German Allianz Life Insurance Co., Ltd. 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Premium Type 15.3. Target Mode of Purchase 16. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe China life insurance market is expected to witness high demand during the forecast period due to the country's rising aging population and declining life expectancy caused by various diseases such as air pollution and tuberculosis. Additionally, there has been a rapid increase in sudden cardiac deaths in the country. Moreover, the increasing awareness about the importance of life insurance among consumers and the benefits of different life insurance plans are further boosting the China life insurance market. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Associations and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 5. China Life Insurance Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Premium Type Market Share Analysis (Regular Vs Single) 5.2.2. By Type of Coverage Market Share Analysis (Individual, Group) 5.2.3. By Term of Coverage Market Share Analysis (Term Vs Whole) 5.2.4. By Mode of Purchase Market Share Analysis ((Insurance Agents/Brokers, Insurance Companies, Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. South-Central Market Share Analysis 5.2.5.2. South-West Market Share Analysis 5.2.5.3. East Market Share Analysis 5.2.5.4. North-East Market Share Analysis 5.2.5.5. North-West Market Share Analysis 5.2.5.6. North Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. China Life Insurance Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Premium Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Term of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Mode of Purchase Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. China Single Premium Life Insurance Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 6.2.2. By Term of Coverage Market Share Analysis 6.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis 7. China Regular Premium Life Insurance Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 7.2.2. By Term of Coverage Market Share Analysis 7.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Increasing aging population 8.1.2. Rise in financial literacy 8.1.3. Growing number of insurance companies 8.2. Challenges 8.2.1. Rising insurance rates 8.2.2. Decreasing number of working professionals 9. Impact of COVID-19 on China Life Insurance Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 9.1.3. Key Mode of Purchase Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Rising awareness through online channels 10.2. Easy availability 10.3. Rising government initiatives 10.4. Increasing demand of life insurance as pension schemes 10.5. Presence of various life insurance schemes 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. China Economic Profile 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. HSBC Bank (China) Company Limited 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Ping An Life Insurance Co of China, Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. New China Life Insurance Company Ltd. 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Manulife-Sinochem Life Insurance Co Ltd 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Taiping Life Insurance Co Ltd 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Sino Life Insurance Co., Ltd. 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Taikang Life Insurance Co., Ltd. 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. China Pacific Insurance (Group) Co Ltd 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. China Reinsurance (Group) Corporation 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Sino-German Allianz Life Insurance Co., Ltd. 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Premium Type 15.3. Target Mode of Purchase 16. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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