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インド自動車ローン市場:タイプ別(新車、中古車)、車種別(SUV、ハッチバック、セダン)、供給元別(OEM、銀行、NBFCs)、認可金額割合別(25%まで、25~50%、51~75%、75%以上)、都市タイプ別(Tier 1、Tier 2、Tier 3、Tier 4)、契約期間別(3年未満、3~5年、5年以上)、地域別、競争、予測、機会、2020~2030年F.

インド自動車ローン市場:タイプ別(新車、中古車)、車種別(SUV、ハッチバック、セダン)、供給元別(OEM、銀行、NBFCs)、認可金額割合別(25%まで、25~50%、51~75%、75%以上)、都市タイプ別(Tier 1、Tier 2、Tier 3、Tier 4)、契約期間別(3年未満、3~5年、5年以上)、地域別、競争、予測、機会、2020~2030年F.


India Car Loan Market By Type (New Car, Used Car), By Car Type (SUV, Hatchback, Sedan), By Source (OEM, Bank, NBFCs), By Percentage of Amount Sanctioned (Up to 25%, 25-50%, 51-75%, Above 75%), By Type of City (Tier 1, Tier 2, Tier 3, Tier 4), By Tenure (Less than 3 Year, 3-5 Year, Greater than 5 Year), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

インドの自動車ローン市場は、2024年に239.7億米ドルと評価され、2030年までの年平均成長率は9.13%で、2029年までに403.5億米ドルの成長が見込まれている。インドの自動車ローン市場は、都市化の進展、可処分所得... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年2月17日 US$3,500
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PDF:2営業日程度 85 英語

 

サマリー

インドの自動車ローン市場は、2024年に239.7億米ドルと評価され、2030年までの年平均成長率は9.13%で、2029年までに403.5億米ドルの成長が見込まれている。インドの自動車ローン市場は、都市化の進展、可処分所得の増加、個人所有の自動車に対する需要の高まりを背景に、大きな成長を遂げている。特に都市部の消費者は、志向の変化や個人的な移動の必要性を反映して、自動車購入資金の調達に自動車ローンを選ぶ傾向が強まっている。新車と中古車の両セグメントがこの需要の恩恵を受けているが、新車ローンは一般的に中古車ローンに比べて低金利である。
主な市場牽引要因
乗用車販売の増加
乗用車の販売台数の増加が、インドの自動車ローン市場の成長を大きく牽引している。消費者の嗜好がパーソナルモビリティにシフトするにつれ、乗用車を選ぶ個人が増え、その結果、自動車ローンの需要が急増している。可処分所得の増加、都市化、中産階級の拡大といった要因がこの傾向に寄与しており、家族が信頼できる移動手段を求めている。報告書によると、インドの自動車産業は、ユーティリティ・ビークル(UV)やスポーツ・ユーティリティ・ビークル(SUV)の購入増加に牽引され、24年度には金額で19%の成長を遂げた。この自動車販売の急増が自動車ローン市場の成長を大きく後押ししている。
金融機関はこの需要に応え、競争力のある金利と柔軟な返済条件で、消費者が新車や中古乗用車を購入しやすいように、ニーズに合わせたローン商品を提供している。電気自動車への優遇措置など、自動車セクターを後押しする政府のイニシアティブは、乗用車の魅力をさらに高め、より多くの購入者が融資を受けられるよう促している。
都市化とライフスタイルの変化
急速な都市化は、自動車ローン市場のもう一つの重要な原動力である。より良い雇用機会と生活環境を求めて都市部に移住する人が増えるにつれ、マイカー需要が急増している。多くの都市では、公共交通機関が人口増加の需要を満たすのに苦戦しており、個人は代替交通手段を求めるようになっている。さらに、核家族化の進行や利便性へのニーズなど、ライフスタイルの変化も、自家用車の必要性をさらに高めている。自動車の所有は柔軟性と独立性をもたらし、都市生活者にとって魅力的な選択肢となる。
政府の取り組みと政策
自動車保有を促進する政府の取り組みと政策は、自動車ローン市場の成長に大きく寄与してきた。製造業の奨励、電気自動車(EV)の導入、持続可能な交通手段の促進を目的とした州政府および中央政府のいくつかの政策が、間接的に自動車販売を後押しし、自動車ローンの需要を高めている。政府が補助金や奨励金を通じて電気自動車を後押ししたことで、電気自動車向けの自動車ローンという新たなカテゴリーも生まれ、今後数年で急成長が見込まれる。さらに、政府は自動車ローンの負担を軽減するため、税制優遇や金融支援制度を導入しており、平均的なインド人が自動車を購入しやすくなっている。こうした支援政策の実施は、全体的な経済環境を改善させただけでなく、インドにおける自動車ローン融資に有利な環境を作り出す上で重要な役割を果たしている。
可処分所得の増加と手の届く価格
インドの中間層が成長し続けるにつれて、個人の購買力は著しく向上している。可処分所得の増加は、より多くの人々にとって自動車所有がより身近なものとなった主な要因である。特に都市部や準都市部の消費者は、ローンによる自動車購入資金の調達が容易になった。所得水準が向上するにつれて、人々は自家用車への投資をより厭わなくなり、特にライフスタイルの変化により、利便性、快適性、個人的な移動性が好まれるようになった。可処分所得の増加はまた、消費者がより高級なモデルやより高価な車を選ぶことを促し、自動車ローンの需要をさらに押し上げる。その結果、金融機関の自動車ローン申し込みは着実に増加し、購入者にとってより有利な条件へと市場を押し上げている。
主な市場課題
低信用力の消費者のための限られた融資へのアクセス
クレジットヒストリーが乏しい、あるいは信用力の低い個人にとって、自動車ローンへのアクセスは依然として大きなハードルとなっている。多くの金融機関は、ローンの適格性を判断するのにクレジット・スコアに依存しており、スコアが低い人は融資を受ける際にしばしば困難に直面する。このような状況は、低所得者や初めてローンを購入する人に不釣り合いな影響を与える。その結果、こうした層には限られた選択肢しか残されておらず、法外な金利を請求する非正規の融資チャネルに頼ることが多い。この課題を軽減するため、金融機関は、収入の安定性、雇用履歴、取引行動など、従来のクレジット・スコア以外の要素を考慮した別の信用評価方法を模索する必要がある。こうした消費者に合わせた商品を開発することで、顧客基盤を拡大し、市場全体の参加者を増やすことができる。
不十分な車両評価と透明性の問題
インドの中古車市場は、標準化された車両評価と透明性の欠如を特徴とすることが多く、消費者と貸し手の双方に大きな課題をもたらしている。多くの買い手は中古車の公正な市場価値がわからず、良い取引をしているかどうかの評価が難しい。この不確実性は消費者の不信感を招き、融資を受けることを躊躇させる。さらに、貸し手は、評価が不明確な車両への融資を承認する際に、債務不履行が発生した場合の資産価値が不明確となるリスクに直面する。過去の所有者、事故記録、整備記録を含む包括的な車両履歴報告書がないことが、状況をさらに複雑にしている。こうした問題に対処するため、関係者は標準化された評価フレームワークと信頼性の高い車両履歴報告書の作成に投資しなければならない。透明性を高めることは、消費者の信頼を築き、貸し手が十分な情報を得た上で意思決定できるようにし、自動車ローン市場の健全化を促進する。
主な市場動向
デジタル化とオンライン貸出プラットフォームの増加
デジタル革命はインドの自動車ローン市場に大きな影響を与えている。オンライン・レンディング・プラットフォームやモバイル・アプリケーションの出現により、消費者のローン申し込み手続きが簡素化された。これらのプラットフォームは、ローンの即時承認、さまざまなローン商品の比較ツール、デジタルでのローン管理機能などの機能を提供しています。このようなデジタル化へのシフトは、迅速で手間のかからない体験を好む技術に精通した若い消費者にとって特に魅力的である。金融機関は、ユーザー・エクスペリエンスの向上、業務の合理化、ローン承認までの所要時間短縮のためにテクノロジーへの投資を進めている。さらに、人工知能やデータ分析を活用することで、金融機関は信用力をより正確に評価できるようになり、より幅広い顧客層の融資へのアクセスが拡大している。デジタル融資が定着するにつれて、伝統的な銀行やNBFCは競争力を維持するために革新的なサービスを提供し、強化する必要に迫られている。
電気自動車(EV)への需要の高まり
持続可能性と環境意識の高まりは、自動車ローン市場の動向、特に電気自動車(EV)需要の高まりに大きな影響を与えている。優遇措置やインフラ整備を含むインド政府のイニシアチブは、EVを従来の自動車に代わる現実的な選択肢として消費者に捉えるよう促している。この変化を受け、企業は電気自動車技術への投資を増やしている。例えば、現代自動車は2024年2月、EVのラインアップと既存のプラットフォームを強化するため、2023年から2033年までに38億5,000万米ドル以上を投資する計画を発表した。
この傾向は、市場で入手可能なEVモデルの数が増加し、その長期的なコストメリットに対する認識が高まっていることからも明らかである。金融機関は、EV購入に特化したローン商品を導入することでこれに対応しており、多くの場合、低金利と柔軟な返済オプションを特徴としている。このようにEV向け融資に注力することは、政府の持続可能性イニシアチブを支援するだけでなく、金融機関が急成長する市場セグメントを開拓するための位置づけにもなっている。
セグメント別インサイト
タイプ別インサイト
インド自動車ローン市場では、可処分所得の増加と中間層の増加を背景に、新車セグメントが圧倒的な強さを誇っている。消費者は自動車保有を必需品と考えるようになっており、マイカー需要の急増につながっている。金融機関は、競争力のある金利と柔軟な返済オプションを提供するオーダーメイドのローン商品で対応しており、新車購入者の資金調達を容易にしている。さらに、自動車メーカーによる魅力的なプロモーションや、電気自動車に対する政府の優遇措置が、新車購入の魅力をさらに高め、このセグメントの市場における優位性を確固たるものにしている。
地域別の洞察
インド自動車ローン市場では、北部地域が圧倒的なシェアを占めている。この優位性は、可処分所得の増加、都市化、自動車保有をサポートする強固なインフラ網といった要因によるものである。さらに、大都市圏における自動車ディーラーや金融機関の存在感の高まりは、消費者が自動車ローンを利用しやすくしている。この地域で自家用車の需要が高まるにつれて、金融機関は購入者のニーズに合わせた競争力のあるローン商品を提供するようになり、市場における北部の主導的地位はさらに強固なものとなっている。
主要市場プレイヤー
- インド州立銀行
- HDFC銀行
- ICICI銀行
- IDFC FIRSTバンク・リミテッド
- タタ・モーターズ・ファイナンス・リミテッド
- シュリラム・ファイナンス・リミテッド
- マヒンドラ・アンド・マヒンドラ・ファイナンシャル・サービス・リミテッド
- アクシス銀行
- コタック・マヒンドラ・プライム・リミテッド
- トヨタ・ファイナンシャル・サービス・インディア・リミテッド
レポートの範囲
本レポートでは、インドの自動車ローン市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドの自動車ローン市場、タイプ別
o 新車
o 中古車
- インドの自動車ローン市場:車種別
o SUV
o ハッチバック
o セダン
- インドの自動車ローン市場:供給元別
o OEM
銀行
o NBFC
- インドの自動車ローン市場:認可額の割合別
o 25%まで
o 25-50%
o 51-75%
75%以上
- インド自動車ローン市場:都市タイプ別
o ティア1
o ティア2
o ティア3
ティア4
- インドの自動車ローン市場:契約期間別
o 3年未満
o 3~5年
o 5年以上
- インドの自動車ローン市場:地域別
o 北部


西
競合状況
企業プロフィール:インドの自動車ローン市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
インドの自動車ローン市場レポートは所定の市場データを用いて、TechSci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.購買決定要因
4.2.情報源
4.3.ブランド認知
5.インド自動車ローン市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(新車、中古車)
5.2.2.車種別市場シェア分析(SUV、ハッチバック、セダン)
5.2.3.供給元別市場シェア分析(OEM、銀行、NBFC)
5.2.4.認可金額の割合別市場シェア分析(25%まで、25~50%、51~75%、75%以上)
5.2.5.都市タイプ別市場シェア分析(ティア1、ティア2、ティア3、ティア4)
5.2.6.入居期間別マーケットシェア分析(3年未満、3~5年、5年以上)
5.2.7.地域別市場シェア分析
5.2.7.1.北部市場シェア分析
5.2.7.2.南部市場シェア分析
5.2.7.3.東部市場シェア分析
5.2.7.4.西市場シェア分析
5.2.8.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.インドの自動車ローン市場マッピングと機会評価
5.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.車種別市場マッピングと機会評価
5.3.3.ソース別市場マッピングと機会評価
5.3.4.制裁金額の割合別 市場マッピングと機会評価
5.3.5.都市のタイプ別 市場マッピングと機会評価
5.3.6.入居期間別市場マッピングと機会評価
5.3.7.地域別市場マッピングと機会評価
6.北インドの自動車ローン市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.2.車種別市場シェア分析
6.2.3.ソース別市場シェア分析
6.2.4.制裁金額割合別市場シェア分析
6.2.5.都市タイプ別市場シェア分析
6.2.6.在職期間別市場シェア分析
7.南インドの自動車ローン市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.2.車種別市場シェア分析
7.2.3.ソース別市場シェア分析
7.2.4.制裁金額割合別市場シェア分析
7.2.5.都市タイプ別市場シェア分析
7.2.6.在職期間別市場シェア分析
8.東インドの自動車ローン市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.2.車種別市場シェア分析
8.2.3.ソース別市場シェア分析
8.2.4.制裁金額割合別市場シェア分析
8.2.5.都市タイプ別市場シェア分析
8.2.6.在職期間別市場シェア分析
9.西インド自動車ローン市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.タイプ別市場シェア分析
9.2.2.車種別市場シェア分析
9.2.3.ソース別市場シェア分析
9.2.4.制裁金額割合別市場シェア分析
9.2.5.都市タイプ別市場シェア分析
9.2.6.在職期間別市場シェア分析
10.市場ダイナミクス
10.1.促進要因
10.2.課題
11.市場動向
12.SWOT分析
12.1.強み
12.2.弱み
12.3.機会
12.4.脅威
13.政策と規制
14.インド経済プロフィール
15.競争環境
15.1.企業プロフィール
15.1.1.インドステイト銀行
15.1.1.1.会社概要
15.1.1.2.商品・サービス
15.1.1.3.財務(入手可能な限り)
15.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.1.5.最近の動向
15.1.1.6.主要経営陣
15.1.2.HDFC銀行
15.1.2.1.会社概要
15.1.2.2.商品とサービス
15.1.2.3.財務(入手可能な限り)
15.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.2.5.最近の動向
15.1.2.6.主要経営陣
15.1.3.ICICI銀行
15.1.3.1.会社概要
15.1.3.2.商品とサービス
15.1.3.3.財務(入手可能な限り)
15.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.3.5.最近の動向
15.1.3.6.主要経営陣
15.1.4.IDFC FIRSTバンク・リミテッド
15.1.4.1.会社概要
15.1.4.2.商品・サービス
15.1.4.3.財務(入手可能な限り)
15.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.4.5.最近の動向
15.1.4.6.主要経営陣
15.1.5.タタ・モーターズ・ファイナンス
15.1.5.1.会社概要
15.1.5.2.製品とサービス
15.1.5.3.財務(入手可能な限り)
15.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.5.5.最近の動向
15.1.5.6.主要経営陣
15.1.6.シュリラム・ファイナンス・リミテッド
15.1.6.1.会社概要
15.1.6.2.商品とサービス
15.1.6.3.財務(入手可能な限り)
15.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.6.5.最近の動向
15.1.6.6.主要経営陣
15.1.7.マヒンドラ・アンド・マヒンドラ・ファイナンシャル・サービス・リミテッド
15.1.7.1.会社概要
15.1.7.2.商品とサービス
15.1.7.3.財務(入手可能な限り)
15.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.7.5.最近の動向
15.1.7.6.主要経営陣
15.1.8.アクシス銀行
15.1.8.1.会社概要
15.1.8.2.商品・サービス
15.1.8.3.財務(入手可能な限り)
15.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.8.5.最近の動向
15.1.8.6.主要経営陣
15.1.9.コタック・マヒンドラ・プライム・リミテッド
15.1.9.1.会社概要
15.1.9.2.商品とサービス
15.1.9.3.財務(入手可能な限り)
15.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.9.5.最近の動向
15.1.9.6.主要経営陣
15.1.10.トヨタファイナンシャルサービスインディア
15.1.10.1.会社概要
15.1.10.2.製品とサービス
15.1.10.3.財務(入手可能な限り)
15.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.10.5.最近の動向
15.1.10.6.主要経営陣
16.戦略的提言
16.1.重点分野
16.2.ターゲット・タイプ
16.3.対象期間
17.会社概要・免責事項

 

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Summary

India Car Loan Market was valued at USD 23.97 billion in 2024 and is anticipated to grow USD 40.35 billion by 2029 with a CAGR of 9.13% through 2030. The India Car Loan Market is experiencing significant growth, driven by rising urbanization, increasing disposable incomes, and the growing demand for personal vehicles. Consumers, particularly in urban areas, are increasingly opting for car loans to finance vehicle purchases, reflecting changing aspirations and the need for personal mobility. Both new and used car segments benefit from this demand, though new car loans typically offer lower interest rates compared to used car financing.
Key Market Drivers
The Increasing Sales of Passenger Cars
The increasing sales of passenger cars significantly drive the growth of the car loan market in India. As consumer preferences shift toward personal mobility, more individuals are opting for passenger vehicles, resulting in a surge in demand for car loans. Factors such as rising disposable incomes, urbanization, and the expanding middle class contribute to this trend, as families seek reliable transportation options. According to the report, the Indian automobile industry experienced a 19% growth in value in FY24, driven by increased purchases of utility vehicles (UVs) and sport utility vehicles (SUVs). This surge in vehicle sales is significantly propelling the growth of the car loan market.
Financial institutions are responding to this demand by offering tailored loan products with competitive interest rates and flexible repayment terms, making it easier for consumers to purchase new or used passenger cars. The government's initiatives to boost the automotive sector, including incentives for electric vehicles, further enhance the appeal of passenger cars, encouraging more buyers to secure financing.
Urbanization and Changing Lifestyles
Rapid urbanization is another significant driver of the car loan market. As more people migrate to urban areas in search of better job opportunities and living conditions, the demand for personal vehicles has surged. Public transportation systems in many cities struggle to meet the increasing demands of the population, prompting individuals to seek alternative transportation solutions. Additionally, changing lifestyles, such as the growing trend of nuclear families and the need for convenience, further emphasize the need for personal vehicles. Car ownership provides flexibility and independence, making it an attractive option for urban dwellers.
Government Initiatives and Policies
Government initiatives and policies that promote vehicle ownership have significantly contributed to the growth of the car loan market. Several state and central government policies aimed at encouraging manufacturing, the introduction of electric vehicles (EVs), and the promotion of sustainable transportation options have indirectly boosted car sales, thereby increasing the demand for car loans. The government's push for electric vehicles through subsidies and incentives has also given rise to a new category of car loans for EVs, which is expected to grow rapidly in the coming years. Additionally, the government has implemented tax benefits and financial aid schemes to ease the burden of vehicle financing, making it easier for the average Indian to purchase a car. The implementation of these supportive policies has not only improved the overall economic environment but also played a crucial role in creating a favorable environment for car loan financing in India.
Rising Disposable Income and Affordability
As India's middle class continues to grow, the purchasing power of individuals has increased significantly. Rising disposable income is a key factor that has made car ownership more accessible to a broader population. Consumers, particularly in urban and semi-urban areas, now find it easier to finance car purchases through loans. With income levels improving, people are more willing to invest in personal vehicles, especially as lifestyle changes lead to a preference for convenience, comfort, and personal mobility. This increase in disposable income also encourages consumers to opt for higher-end models and more expensive cars, further driving the demand for car loans. As a result, financial institutions have seen a steady rise in car loan applications, pushing the market toward more favorable terms and conditions for buyers.
Key Market Challenges
Limited Access to Financing for Low-Credit Consumers
Access to car loans remains a significant hurdle for individuals with limited or poor credit histories. Many financial institutions rely on credit scores to determine loan eligibility, and those with low scores often face challenges in securing financing. This situation disproportionately affects low-income individuals and first-time buyers, who may have insufficient credit histories to qualify for loans. Consequently, this segment of the population is left with limited options, often resorting to informal lending channels that charge exorbitant interest rates. To mitigate this challenge, lenders need to explore alternative credit assessment methods that consider factors beyond traditional credit scores, such as income stability, employment history, and transaction behavior. Developing products tailored for these consumers can help expand the customer base and increase overall market participation.
Inadequate Vehicle Valuation and Transparency Issues
The used car market in India is often characterized by a lack of standardized vehicle valuation and transparency, which poses significant challenges to both consumers and lenders. Many buyers are uncertain about the fair market value of used vehicles, making it difficult to assess whether they are receiving a good deal. This uncertainty can lead to mistrust among consumers and deter them from pursuing financing options. Additionally, lenders face risks in approving loans for vehicles with unclear valuations, as they may be uncertain about the asset's worth in the event of a default. The absence of comprehensive vehicle history reports, including previous ownership, accident records, and maintenance logs, further complicates the situation. To address these issues, stakeholders must invest in creating standardized valuation frameworks and reliable vehicle history reports. Enhancing transparency can build consumer trust and enable lenders to make informed decisions, thereby fostering a healthier car loan market.
Key Market Trends
Increased Digitalization and Online Lending Platforms
The digital revolution has profoundly impacted the car loan market in India. The emergence of online lending platforms and mobile applications has simplified the loan application process for consumers. These platforms offer features like instant loan approvals, comparison tools for different loan products, and the ability to manage loans digitally. This shift toward digitalization is particularly appealing to tech-savvy younger consumers who prefer quick and hassle-free experiences. Financial institutions are investing in technology to enhance user experience, streamline operations, and reduce turnaround times for loan approvals. Additionally, the use of artificial intelligence and data analytics allows lenders to assess creditworthiness more accurately, expanding access to financing for a broader customer base. As digital lending becomes more entrenched, traditional banks and NBFCs are compelled to innovate and enhance their offerings to remain competitive.
Growing Demand for Electric Vehicles (EVs)
The growing emphasis on sustainability and environmental awareness is significantly influencing trends in the car loan market, particularly the rising demand for electric vehicles (EVs). The Indian government's initiatives, including incentives and infrastructure development, are encouraging consumers to view EVs as a viable alternative to traditional vehicles. In response to this shift, companies are increasing their investments in electric vehicle technology. For example, in February 2024, Hyundai Motors announced plans to invest over USD 3.85 billion from 2023 to 2033 to enhance its EV lineup and existing platforms, which is expected to substantially drive market growth during the forecast period.
This trend is evident in the growing number of EV models available in the market and the increasing awareness of their long-term cost benefits. Financial institutions are responding by introducing specialized loan products designed specifically for EV purchases, often featuring lower interest rates and flexible repayment options. This focus on financing for EVs not only supports the government’s sustainability initiatives but also positions lenders to tap into a burgeoning market segment.
Segmental Insights
Type Insights
The new car segment was the dominating force in the India Car Loan Market, driven by increasing disposable incomes and a growing middle class. Consumers are increasingly viewing car ownership as a necessity, leading to a surge in demand for personal vehicles. Financial institutions are responding with tailored loan products that offer competitive interest rates and flexible repayment options, making it easier for buyers to finance new cars. Additionally, attractive promotions from automakers, along with government incentives for electric vehicles, further boost the appeal of new car purchases, solidifying this segment's dominance in the market.
Regional Insights
The North region was the dominant segment in the India Car Loan Market, accounting for a substantial share of total car loans. This dominance is driven by factors such as higher disposable incomes, urbanization, and a robust infrastructure network that supports vehicle ownership. Additionally, the increasing presence of automotive dealerships and financing institutions in metropolitan areas facilitates easier access to car loans for consumers. As the demand for personal vehicles grows in this region, financial institutions are offering competitive loan products tailored to the needs of buyers, further solidifying the North's leading position in the market.
Key Market Players
• State Bank of India
• HDFC Bank Ltd
• ICICI Bank Limited
• IDFC FIRST Bank Limited
• TATA Motors Finance Ltd.
• Shriram Finance Limited
• Mahindra & Mahindra Financial Services Limited
• Axis Bank Limited
• Kotak Mahindra Prime Limited
• Toyota Financial Services India Limited
Report Scope:
In this report, the India Car Loan Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Car Loan Market, By Type:
o New Car
o Used Car
• India Car Loan Market, By Car Type:
o SUV
o Hatchback
o Sedan
• India Car Loan Market, By Source:
o OEM
o Bank
o NBFCs
• India Car Loan Market, By Percentage of Amount Sanctioned:
o Up to 25%
o 25-50%
o 51-75%
o Above 75%
• India Car Loan Market, By Type of City:
o Tier 1
o Tier 2
o Tier 3
o Tier 4
• India Car Loan Market, By Tenure:
o Less than 3 Year
o 3-5 Year
o Greater than 5 Year
• India Car Loan Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the India Car Loan Market.
Available Customizations:
India Car Loan Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Source of Information
4.3. Brand Awareness
5. India Car Loan Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (New Car, Used Car)
5.2.2. By Car Type Market Share Analysis (SUV, Hatchback, Sedan)
5.2.3. By Source Market Share Analysis (OEM, Bank, NBFCs)
5.2.4. By Percentage of Amount Sanctioned Market Share Analysis (Up to 25%, 25-50%, 51-75%, Above 75%)
5.2.5. By Type of City Market Share Analysis (Tier 1, Tier 2, Tier 3, Tier 4)
5.2.6. By Tenure Market Share Analysis (Less than 3 Year, 3-5 Year, Greater than 5 Year)
5.2.7. By Regional Market Share Analysis
5.2.7.1. North Market Share Analysis
5.2.7.2. South Market Share Analysis
5.2.7.3. East Market Share Analysis
5.2.7.4. West Market Share Analysis
5.2.8. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. India Car Loan Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Car Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Source Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Percentage of Amount Sanctioned Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.5. By Type of City Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.6. By Tenure Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.7. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North India Car Loan Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Car Type Market Share Analysis
6.2.3. By Source Market Share Analysis
6.2.4. By Percentage of Amount Sanctioned Market Share Analysis
6.2.5. By Type of City Market Share Analysis
6.2.6. By Tenure Market Share Analysis
7. South India Car Loan Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Car Type Market Share Analysis
7.2.3. By Source Market Share Analysis
7.2.4. By Percentage of Amount Sanctioned Market Share Analysis
7.2.5. By Type of City Market Share Analysis
7.2.6. By Tenure Market Share Analysis
8. East India Car Loan Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Car Type Market Share Analysis
8.2.3. By Source Market Share Analysis
8.2.4. By Percentage of Amount Sanctioned Market Share Analysis
8.2.5. By Type of City Market Share Analysis
8.2.6. By Tenure Market Share Analysis
9. West India Car Loan Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type Market Share Analysis
9.2.2. By Car Type Market Share Analysis
9.2.3. By Source Market Share Analysis
9.2.4. By Percentage of Amount Sanctioned Market Share Analysis
9.2.5. By Type of City Market Share Analysis
9.2.6. By Tenure Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. SWOT Analysis
12.1. Strength
12.2. Weakness
12.3. Opportunity
12.4. Threat
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. State Bank of India
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Products & Services
15.1.1.3. Financials (As Per Availability)
15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.1.5. Recent Developments
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. HDFC Bank Ltd
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Products & Services
15.1.2.3. Financials (As Per Availability)
15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.2.5. Recent Developments
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. ICICI Bank Limited
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Products & Services
15.1.3.3. Financials (As Per Availability)
15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.3.5. Recent Developments
15.1.3.6. Key Management Personnel
15.1.4. IDFC FIRST Bank Limited
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Products & Services
15.1.4.3. Financials (As Per Availability)
15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.4.5. Recent Developments
15.1.4.6. Key Management Personnel
15.1.5. TATA Motors Finance Ltd.
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Products & Services
15.1.5.3. Financials (As Per Availability)
15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.5.5. Recent Developments
15.1.5.6. Key Management Personnel
15.1.6. Shriram Finance Limited
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Products & Services
15.1.6.3. Financials (As Per Availability)
15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.6.5. Recent Developments
15.1.6.6. Key Management Personnel
15.1.7. Mahindra & Mahindra Financial Services Limited
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Products & Services
15.1.7.3. Financials (As Per Availability)
15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.7.5. Recent Developments
15.1.7.6. Key Management Personnel
15.1.8. Axis Bank Limited
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Products & Services
15.1.8.3. Financials (As Per Availability)
15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.8.5. Recent Developments
15.1.8.6. Key Management Personnel
15.1.9. Kotak Mahindra Prime Limited
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Products & Services
15.1.9.3. Financials (As Per Availability)
15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.9.5. Recent Developments
15.1.9.6. Key Management Personnel
15.1.10. Toyota Financial Services India Limited
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Products & Services
15.1.10.3. Financials (As Per Availability)
15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.10.5. Recent Developments
15.1.10.6. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations
16.1. Key Focus Areas
16.2. Target Type
16.3. Target Tenure
17. About Us & Disclaimer

 

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