日本の医療保険市場:保険提供者タイプ別(公的Vs民間)、保障タイプ別(個人Vs家族)、購入形態別(保険会社、保険代理店/ブローカー、その他(Insurtech企業、第三者機関など))、保険料タイプ別(通常保険料、一時払い保険料)、地域別、競争予測と機会、2018-2028FJapan Health Insurance Market By Type of Insurance Provider (Public Vs Private), By Type of Coverage (Individual Vs Family), By Mode of Purchase (Insurance Companies, Insurance Agents/Brokers, and Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)), By Premium Type (Regular Premium, Single Premium), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F 日本の医療保険市場は、医療サービスのコスト上昇に起因する医療保険需要の増加によって牽引されると予測される。日本における健康保険の持続的な成長は、デイケア手続きの増加によってさらに促進される。さらに... もっと見る
サマリー日本の医療保険市場は、医療サービスのコスト上昇に起因する医療保険需要の増加によって牽引されると予測される。日本における健康保険の持続的な成長は、デイケア手続きの増加によってさらに促進される。さらに、納税者は、健康保険料控除として知られる、健康保険料、介護保険料、個人年金保険料の所得控除の恩恵を受けることができる。これらの控除は所得税や住民税の経済的負担を軽減するため、予測期間中の市場需要に貢献する。健康保険は、入院、手術、ケガの治療など、契約者の医療費を保険者が負担するものである。健康保険契約を結ぶことで、保険契約者は保険料の支払いに同意し、その見返りとして保険会社は将来の医療不安を確実にカバーする。その結果、健康保険が提供する利点により、予測される数年間は健康保険市場が拡大すると予想される。 さらに、健康保険が提供する払い戻し請求やキャッシュレス補償などのメリットに対する認知度の高まりが、日本の健康保険市場の拡大を促進すると予想される。キャッシュレス給付は、保険会社のネットワーク病院で治療を受ける契約者が利用できる。さらに、保険会社は消費者の需要の高まりに対応して保険商品のラインナップを増やしており、日本の医療保険市場の成長をさらに刺激している。 医療保険に対する需要の高まりに後押しされ、民間の医療保険会社は現在、日本在住の外国人や外国籍市民向けに質の高い保障を提供している。例えば、GeoBlue Xplorerプランは、包括的なベネフィットと個人のニーズに合わせたオプションを提供している。このプランでは、アメリカでの年間保障が延長され、ブルークロス/ブルーシールドの病院や医療専門家のネットワークを利用できる。さらに、エクスプローラー・プランは、世界中の医師と医療施設のプレミアム・ネットワークを提供し、場所を問わず質の高い医療を保証する。これらの要素は、予測期間中、日本の医療保険市場に有益なビジネスチャンスをもたらすと期待される。 日本の保険事情は、雇用者ベースの健康保険、居住者ベースの国民健康保険(NHI)、75歳以上の個人を対象とした健康保険の3種類で構成されている。公的資金は、雇用者ベースの健康保険と国民健康保険からの拠出金とともに、主に75歳以上の個人の健康保険を支えている。 市場成長を後押しする政府の取り組み 日本では健康保険への加入が義務付けられている。居住者は2種類の健康保険から選択することができる。国民も長期ビザ保持者も、従業員健康保険か国民健康保険への加入が法的に義務付けられている。従って、健康保険に加入することのメリットは、今後予測される健康保険市場の成長に寄与している。 日本では、医療費を補助する国民健康保険制度が利用できる。日本に3ヵ月以上滞在する外国人は、国民健康保険(通称「国保」)に加入しなければならない。国民健康保険は医療費の約70%を負担し、残りの30%は自己負担となる。 同様に、従業員健康保険(EHI)は雇用ベースの健康保険制度で、雇用主がEHI保険料の半分を負担し、残りの半分は各従業員の毎月の給与から天引きされる。この保険は被保険者とその扶養家族の医療費の70%をカバーする。 民間医療保険セクターの成長は、市場の成長をさらに刺激すると予想される。人口動態の変化、がん治療(日本人の死因の第1位)に対する需要の増加、高度医療サービスの拡大がこのシフトを後押ししている。その結果、公的医療保険制度の改革とともに、民間医療保険が今後より重要な役割を果たすと予想される。日本の少子高齢化と技術の進歩は、国民医療費を増加させると予測され、公的医療保険の適用範囲の見直しにつながる可能性がある。しかし、民間の保険制度に医療サービスが組み込まれることで、健康保険の需要が高まることが予想される。 さらに、保険業者は顧客に付加的なサービスを提供している。これらのサービスは多岐にわたり、セカンド・オピニオンのための専門医へのアクセスや、日常生活における慢性疾患を管理するためのAI搭載モバイル・アプリケーションの利用などが含まれる。 民間保険会社も高度医療において重要な役割を果たしており、民間医療保険の普及が進んでいる。主に公的医療保険制度を補完する役割を果たし、公的給付には含まれないサービスや、疾病時に発生する追加費用をカバーし、長期欠勤時の経済的安定をもたらす。 質の高い医療費の高騰と外来手術の増加により、健康保険の必要性が高まっている。手術、医師の予約、入院、救急外来受診、診断検査などの費用は、医療サービスによってカバーされる費用のひとつである。その結果、医療サービスの費用が高騰しているため、消費者は健康保険に加入して保障を充実させ、健康保険市場を支えることが不可欠となっている。厚生労働省の医療費動向報告書によると、2021年度に医療機関に支払われる医療費は過去最高の3,200億米ドルに達する見込みで、2020年比で4.6%増の150億米ドルとなる。入院費は2.8%増の1,300億米ドル、処方箋医薬品と歯科サービスへの支出はそれぞれ2.7%、4.8%増加している。 市場区分 日本の医療保険市場は、保険提供者の種類、保障の種類、加入形態、保険料の種類、地域、競争状況に基づいて区分される。保険提供者のタイプに基づき、市場は公的保険と民間保険に細分化される。保障の種類によって、市場は個人と家族に分けられる。購入形態に基づき、市場は保険会社、保険代理店/ブローカー、その他(インシュアテック企業、第三者機関など)に区分される。)保険料タイプに基づき、市場は普通保険料と一時払保険料に分けられる。 企業プロフィール アクサ生命保険株式会社、メットライフ生命保険株式会社、Aetna Inc.、明治安田生命保険相互会社、MS&ADインシュアランス グループ ホールディングス株式会社、全国共済農業協同組合連合会、日本生命保険相互会社、パシフィック・プライム・インシュアランス・ブローカーズ・リミテッド(PPIB)、住友生命保険相互会社、東京海上ホールディングス株式会社などが日本の健康保険市場における主要な市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、日本の医療保険市場を以下のカテゴリーに分類し、業界動向についても詳述しています: - 日本の医療保険市場、保険提供者のタイプ別 o 公的 o 民間 - 日本の医療保険市場:保険タイプ別 o 個人 家族 - 日本の医療保険市場:加入形態別 o 保険会社 o 保険代理店/ブローカー o その他 - 日本の医療保険市場:保険料タイプ別 o 普通保険料 単一保険料 - 日本の医療保険市場:地域別 o 北海道・東北 o 中部 o 中国 o 九州 その他の地域 競合状況 企業プロフィール:日本の医療保険市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 4.6. Challenges Faced 5. Japan Health Insurance Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type of Insurance Provider Market Share Analysis (Public Vs Private) 5.2.2. By Type of Coverage Market Share Analysis (Individual Vs Family) 5.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis (Insurance Companies, Insurance Agents/Brokers, and Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)). 5.2.4. By Premium Type Market Share Analysis (Regular Premium, Single Premium) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. Hokkaido & Tohuku Market Share Analysis 5.2.5.2. Chubu Market Share Analysis 5.2.5.3. Chugoku Market Share Analysis 5.2.5.4. Kyushu Market Share Analysis 5.2.5.5. Rest of Japan Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Japan Health Insurance Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type of Insurance Provider Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Mode of Purchase Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Premium Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Japan Public Health insurance Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 6.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 6.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 7. Japan Private Health insurance Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 7.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 7.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Government Initiatives 8.1.2. Rising cost of medical services 8.1.3. Advantages of health insurance policies 8.2. Challenges 8.2.1. High cost of insurance premiums 8.2.2. Lack of awareness 9. Impact of COVID-19 on Japan Health Insurance Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing healthcare expenditure 10.2. Increasing number of daycare procedures 10.3. Increasing online purchase 10.4. Rising health risks 10.5. Growing private health insurance 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Competitive Landscape 12.1. Company Profiles 12.1.1. AXA Life Insurance Co., Ltd. 12.1.1.1. Company Details 12.1.1.2. Products 12.1.1.3. Financials (As Per Availability) 12.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.1.5. Recent Developments 12.1.1.6. Key Management Personnel 12.1.2. MetLife Insurance Co., Ltd. 12.1.2.1. Company Details 12.1.2.2. Products 12.1.2.3. Financials (As Per Availability) 12.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.2.5. Recent Developments 12.1.2.6. Key Management Personnel 12.1.3. Aetna Inc. 12.1.3.1. Company Details 12.1.3.2. Products 12.1.3.3. Financials (As Per Availability) 12.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.3.5. Recent Developments 12.1.3.6. Key Management Personnel 12.1.4. Meiji Yasuda Life Insurance Company 12.1.4.1. Company Details 12.1.4.2. Products 12.1.4.3. Financials (As Per Availability) 12.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.4.5. Recent Developments 12.1.4.6. Key Management Personnel 12.1.5. MS&AD Insurance Group Holdings, Inc. 12.1.5.1. Company Details 12.1.5.2. Products 12.1.5.3. Financials (As Per Availability) 12.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.5.5. Recent Developments 12.1.5.6. Key Management Personnel 12.1.6. National Mutual Insurance Federal Agricultural Cooperation 12.1.6.1. Company Details 12.1.6.2. Products 12.1.6.3. Financials (As Per Availability) 12.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.6.5. Recent Developments 12.1.6.6. Key Management Personnel 12.1.7. Nippon Life Insurance Company 12.1.7.1. Company Details 12.1.7.2. Products 12.1.7.3. Financials (As Per Availability) 12.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.7.5. Recent Developments 12.1.7.6. Key Management Personnel 12.1.8. Pacific Prime Insurance Brokers Limited (PPIB) 12.1.8.1. Company Details 12.1.8.2. Products 12.1.8.3. Financials (As Per Availability) 12.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.8.5. Recent Developments 12.1.8.6. Key Management Personnel 12.1.9. Sumitomo Life Insurance Company 12.1.9.1. Company Details 12.1.9.2. Products 12.1.9.3. Financials (As Per Availability) 12.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.9.5. Recent Developments 12.1.9.6. Key Management Personnel 12.1.10. Tokio Marine Holdings, Inc 12.1.10.1. Company Details 12.1.10.2. Products 12.1.10.3. Financials (As Per Availability) 12.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.10.5. Recent Developments 12.1.10.6. Key Management Personnel 13. Strategic Recommendations/Action Plan 13.1. Key Focus Areas 13.2. Target Type of Coverage 13.3. Target Mode of Purchase 14. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Japan Health Insurance Market is projected to be driven by the increasing demand for health insurance, attributed to the rising costs of medical services. The sustainable growth of health insurance in Japan is further propelled by the growing number of daycare procedures. Additionally, taxpayers can benefit from income-based deductions on health insurance premiums, long-term care insurance premiums, and individual annuity premiums, known as health insurance deductions. These deductions alleviate the financial burdens of income and residence tax, thus contributing to the market demand over the forecasted period. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 4.6. Challenges Faced 5. Japan Health Insurance Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type of Insurance Provider Market Share Analysis (Public Vs Private) 5.2.2. By Type of Coverage Market Share Analysis (Individual Vs Family) 5.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis (Insurance Companies, Insurance Agents/Brokers, and Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)). 5.2.4. By Premium Type Market Share Analysis (Regular Premium, Single Premium) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. Hokkaido & Tohuku Market Share Analysis 5.2.5.2. Chubu Market Share Analysis 5.2.5.3. Chugoku Market Share Analysis 5.2.5.4. Kyushu Market Share Analysis 5.2.5.5. Rest of Japan Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Japan Health Insurance Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type of Insurance Provider Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Mode of Purchase Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Premium Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Japan Public Health insurance Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 6.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 6.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 7. Japan Private Health insurance Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 7.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 7.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Government Initiatives 8.1.2. Rising cost of medical services 8.1.3. Advantages of health insurance policies 8.2. Challenges 8.2.1. High cost of insurance premiums 8.2.2. Lack of awareness 9. Impact of COVID-19 on Japan Health Insurance Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing healthcare expenditure 10.2. Increasing number of daycare procedures 10.3. Increasing online purchase 10.4. Rising health risks 10.5. Growing private health insurance 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Competitive Landscape 12.1. Company Profiles 12.1.1. AXA Life Insurance Co., Ltd. 12.1.1.1. Company Details 12.1.1.2. Products 12.1.1.3. Financials (As Per Availability) 12.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.1.5. Recent Developments 12.1.1.6. Key Management Personnel 12.1.2. MetLife Insurance Co., Ltd. 12.1.2.1. Company Details 12.1.2.2. Products 12.1.2.3. Financials (As Per Availability) 12.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.2.5. Recent Developments 12.1.2.6. Key Management Personnel 12.1.3. Aetna Inc. 12.1.3.1. Company Details 12.1.3.2. Products 12.1.3.3. Financials (As Per Availability) 12.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.3.5. Recent Developments 12.1.3.6. Key Management Personnel 12.1.4. Meiji Yasuda Life Insurance Company 12.1.4.1. Company Details 12.1.4.2. Products 12.1.4.3. Financials (As Per Availability) 12.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.4.5. Recent Developments 12.1.4.6. Key Management Personnel 12.1.5. MS&AD Insurance Group Holdings, Inc. 12.1.5.1. Company Details 12.1.5.2. Products 12.1.5.3. Financials (As Per Availability) 12.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.5.5. Recent Developments 12.1.5.6. Key Management Personnel 12.1.6. National Mutual Insurance Federal Agricultural Cooperation 12.1.6.1. Company Details 12.1.6.2. Products 12.1.6.3. Financials (As Per Availability) 12.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.6.5. Recent Developments 12.1.6.6. Key Management Personnel 12.1.7. Nippon Life Insurance Company 12.1.7.1. Company Details 12.1.7.2. Products 12.1.7.3. Financials (As Per Availability) 12.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.7.5. Recent Developments 12.1.7.6. Key Management Personnel 12.1.8. Pacific Prime Insurance Brokers Limited (PPIB) 12.1.8.1. Company Details 12.1.8.2. Products 12.1.8.3. Financials (As Per Availability) 12.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 12.1.8.5. Recent Developments 12.1.8.6. Key Management Personnel 12.1.9. Sumitomo Life Insurance Company 12.1.9.1. 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