ベトナム医療保険市場:保険提供者タイプ別(公共Vs民間)、保障タイプ別(個人Vs家族)、購入形態別(保険会社、保険代理店/ブローカー、その他(Insurtech企業、第三者機関など))、保険料タイプ別(通常保険料、一回払い保険料)、エンドユーザー別(未成年者、成人、高齢者))、地域別、企業別、2018-2028F予測・機会予測Vietnam Health Insurance Market By Type of Insurance Provider (Public Vs Private), By Type of Coverage (Individual Vs Family), By Mode of Purchase (Insurance Companies, Insurance Agents/Brokers, and Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)), By Premium Type (Regular Premium, Single Premium), By End Users (Minors, Adults, Senior Citizens)), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F ベトナムの医療保険市場は、高齢化の進展と技術開発による質の高い医療への需要の高まりによって牽引されると予想される。健康意識の高まりは、健康保険の適用を通じて経済的負担を軽減しており、予測期間中に健... もっと見る
サマリーベトナムの医療保険市場は、高齢化の進展と技術開発による質の高い医療への需要の高まりによって牽引されると予想される。健康意識の高まりは、健康保険の適用を通じて経済的負担を軽減しており、予測期間中に健康保険へのニーズが高まるだろう。ベトナム社会保険(Vietnam Social Insurance)によると、同国の健康保険は加入者の利益を拡大し、最良に保護するために開発・完成されつつある。功労者、貧困層、社会政策受益者、6歳未満の子どもたちは、医療サービスを利用し享受する上で、国から注目され援助を受けている。これまで、健康保険基金が主な財源となり、健康保険による診察や治療に大きく貢献してきた。しかし、学生健康保険は全国で積極的に展開されている。 18.現在7,900万人の子供たちが加入しており、加入率は95.4%に達している。 予測期間中に市場拡大に寄与すると予測される主な要素の1つは、企業による独創的なアプリのリリースや政府の取り組みなどの市場開発であり、それらの法律には新しい保険ポリシーやあらゆる提携契約に関する規制が含まれるため、健康保険に対する市場ニーズが高まると考えられる。 健康保険の市場需要を高める政府の取り組み 新たな健康保険政策を支援することで、ベトナム政府は、健康管理を目的とするベトナム人の利益のためにイニシアチブを取り、健康保険の負担を分担し、ベトナムの家族にとってより手頃なものにする。それは、入院治療のオフライン政策、新しい健康保険証、世帯加入者の調整である。人々の健康保険への参加を奨励・動員し、国民皆保険の目標を前進させ、健康保険従事者だけでなく、広範な医療部門の役人や従業員の意識と責任を高めるものである。例えば、徴収管理委員会の報告によると、健康保険に加入している人の数は854億2700万人で、計画の95%に達し、人口の87.52%に達し、2021年10月と比較して10億5800万人増加した。 受診・治療費の増加が市場成長を後押し 医療費は全国的に増加の一途をたどっている。健康保険政策実施部(ベトナム社会保険)の責任者によると、健康保険が適用された診察センターへの受診は、2021年1~10月と比較して10.6%(1,145万件)増の1億1,924万件だった。健康保険が適用された診察・治療にかかった総額は、全国で17.5%増加した。社会保険から支払いを求められた診察・治療費は16.2%増加した。医療費の増加は、ベトナム市場における健康保険のビジネスチャンスになると予想される。 高齢化と中間層の急増が市場需要を押し上げる ベトナムの現在の社会経済的・人口統計的傾向により、医療業界には多くの成長機会がある。ベトナムの急速な経済発展により、特に中間層の間で、より質の高い専門的な医療サービスへの需要が高まっている。世界銀行によると、ベトナムの一人当たり所得は2021年には3,694米ドルで、年間成長率は1.7%で推移しており、予測期間中の市場需要拡大に寄与するものと思われる。同様に、国連人口基金(UNFPA)の報告によると、同国は2011年以来「高齢化フェーズ」にある。2038年には、ベトナム人の20%が60歳以上になると予想されている。より多くの女性が職場に進出し、少子化が高齢化を加速させ、社会福祉制度に負担をかける。その結果、高齢者人口の増加がベトナムの医療保険市場の成長を後押しする可能性がある。 市場区分 医療保険は、保険提供者のタイプ、保障のタイプ、加入形態、保険料のタイプ、エンドユーザーによって区分される。保険提供者のタイプに基づき、市場はさらに公的なものと私的なものに二分される。保障の種類によって、市場は個人と家族に分けられる。購入形態に基づき、市場は保険会社、保険代理店/ブローカー、その他(インシュアテック企業、サードパーティなど)に分けられる。保険料タイプに基づき、市場は普通保険料と一時払保険料に分けられる。エンドユーザーに基づいて、市場はさらに未成年者、成人、高齢者に区分される。 企業プロフィール AIA Vietnam Life Insurance Company Limited、Prudential Vietnam Life Insurance Co.Ltd.、Manulife Vietnam Co.Ltd.、Chubb Group Holdings Inc.、Tokio Marine Insurance Vietnam Co.Ltd.、Pacific Cross Vietnam、Assicurazioni Generali S.p.A、BIDV Insurance Corporation (BIC)、HSBC Group、BaoMinh Insuranceなどが、ベトナムの医療保険市場の成長を牽引する主要な市場プレーヤーである。 レポートのスコープ 本レポートでは、ベトナムの医療保険市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - ベトナムの医療保険市場:保険提供者のタイプ別 o 公的 o 民間 - ベトナム医療保険市場:保険タイプ別 o 個人 家族 - ベトナムの医療保険市場:購入形態別 o 保険会社 o 保険代理店/ブローカー o その他 - ベトナムの医療保険市場:保険料タイプ別 o レギュラー保険料 単一保険料 - ベトナムの医療保険市場:エンドユーザー別 o 未成年者 o 成人 o 高齢者 - ベトナムの医療保険市場:地域別 o 北ベトナム o ベトナム南部 o ベトナム中部 競合状況 企業プロフィール:ベトナムの医療保険市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Sources of Information 4.4. Challenges Faced After Purchase 5. Vietnam Health Insurance Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type of Insurance Provider Market Share Analysis (Public Vs Private) 5.2.2. By Type of Coverage Market Share Analysis (Individual Vs Family) 5.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis (Insurance Companies, Insurance Agents/Brokers, and Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)). 5.2.4. By Premium Type Market Share Analysis (Regular Premium, Single Premium) 5.2.5. By End Users Market Share Analysis (Minors, Adults, Senior Citizens) 5.2.6. By Regional Market Share Analysis 5.2.6.1. North Vietnam Market Analysis 5.2.6.2. South Vietnam Market Analysis 5.2.6.3. Central Vietnam Market Analysis 5.2.7. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Vietnam Health Insurance Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type of Insurance Provider Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Mode of Purchase Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Premium Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By End Users Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.6. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Vietnam Public Health insurance Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 6.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 6.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 6.2.4. By End Users Market Share Analysis 7. Vietnam Private Health insurance Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 7.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 7.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 7.2.4. By End Users Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Implement new health insurance policies 8.1.2. Stabilize family finances during illness 8.1.3. Increasing medical spending 8.2. Challenge 8.2.1. High cost of insurance premiums 8.2.2. Lack of awareness regarding health insurance 9. Impact of COVID-19 on Vietnam Health Insurance Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing aging population 10.2. Increasing demand for quality healthcare 10.3. Save transit time 10.4. High insurance coverage with affordable costs 10.5. Benefits of health insurance. 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Vietnam Economic Profile 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. AIA Vietnam Life Insurance Company Limited 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Product & Services 14.1.1.3. Financials (As Reported) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Prudential Vietnam Life Insurance Co., Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Product & Services 14.1.2.3. Financials (As Reported) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Manulife Vietnam Co., Ltd 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Product & Services 14.1.3.3. Financials (As Reported) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Chubb Group Holdings Inc. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Product & Services 14.1.4.3. Financials (As Reported) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Tokio Marine Insurance Vietnam Co, Ltd. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Product & Services 14.1.5.3. Financials (As Reported) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Pacific Cross Vietnam 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Product & Services 14.1.6.3. Financials (As Reported) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Assicurazioni Generali S.p.A 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Product & Services 14.1.7.3. Financials (As Reported) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. BIDV Insurance Corporation (BIC) 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Product & Services 14.1.8.3. Financials (As Reported) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. HSBC Group 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Product & Services 14.1.9.3. Financials (As Reported) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. BaoMinh Insurance 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Product & Services 14.1.10.3. Financials (As Reported) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Type of Coverage 15.3. Target Mode of Purchase 16. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Vietnam health insurance market is expected to be driven by an increasingly aging population and demand for quality health care is increasing due to technological development. Growing health awareness has reduced the financial burden through health insurance coverage which will increase the need for health insurance during the forecast period. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Sources of Information 4.4. Challenges Faced After Purchase 5. Vietnam Health Insurance Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type of Insurance Provider Market Share Analysis (Public Vs Private) 5.2.2. By Type of Coverage Market Share Analysis (Individual Vs Family) 5.2.3. By Mode of Purchase Market Share Analysis (Insurance Companies, Insurance Agents/Brokers, and Others (Insurtech Companies, Third Party, etc.)). 5.2.4. By Premium Type Market Share Analysis (Regular Premium, Single Premium) 5.2.5. By End Users Market Share Analysis (Minors, Adults, Senior Citizens) 5.2.6. By Regional Market Share Analysis 5.2.6.1. North Vietnam Market Analysis 5.2.6.2. South Vietnam Market Analysis 5.2.6.3. Central Vietnam Market Analysis 5.2.7. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Vietnam Health Insurance Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type of Insurance Provider Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type of Coverage Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Mode of Purchase Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Premium Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By End Users Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.6. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Vietnam Public Health insurance Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 6.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 6.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 6.2.4. By End Users Market Share Analysis 7. Vietnam Private Health insurance Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type of Coverage Market Share Analysis 7.2.2. By Mode of Purchase Market Share Analysis 7.2.3. By Premium Type Market Share Analysis 7.2.4. By End Users Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Implement new health insurance policies 8.1.2. Stabilize family finances during illness 8.1.3. Increasing medical spending 8.2. Challenge 8.2.1. High cost of insurance premiums 8.2.2. Lack of awareness regarding health insurance 9. Impact of COVID-19 on Vietnam Health Insurance Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing aging population 10.2. Increasing demand for quality healthcare 10.3. Save transit time 10.4. High insurance coverage with affordable costs 10.5. Benefits of health insurance. 11. SWOT Analysis 11.1. Strengths 11.2. Weaknesses 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Vietnam Economic Profile 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. AIA Vietnam Life Insurance Company Limited 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Product & Services 14.1.1.3. Financials (As Reported) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Prudential Vietnam Life Insurance Co., Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Product & Services 14.1.2.3. Financials (As Reported) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Manulife Vietnam Co., Ltd 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Product & Services 14.1.3.3. Financials (As Reported) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Chubb Group Holdings Inc. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Product & Services 14.1.4.3. Financials (As Reported) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Tokio Marine Insurance Vietnam Co, Ltd. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Product & Services 14.1.5.3. Financials (As Reported) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Pacific Cross Vietnam 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Product & Services 14.1.6.3. Financials (As Reported) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Assicurazioni Generali S.p.A 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Product & Services 14.1.7.3. Financials (As Reported) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. BIDV Insurance Corporation (BIC) 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Product & Services 14.1.8.3. Financials (As Reported) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. HSBC Group 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Product & Services 14.1.9.3. Financials (As Reported) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. BaoMinh Insurance 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Product & Services 14.1.10.3. Financials (As Reported) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Type of Coverage 15.3. Target Mode of Purchase 16. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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