オーストラリア空気源ヒートポンプ市場:プロセス別(空気対空気(ダクト、ダクトレス)、空気対水(スプリット、一体型))、最終用途別(住宅、ホテル&リゾート、ジム&スパ、教育、フードサービス、その他(ヘルスケア、オフィスなど))、販売チャネル別(配管工、ディーラー&契約者、小売、直販、オンライン、その他(流通、建設業者など))、地域別、競合予測&機会、2018〜2028FAustralia Air Source Heat Pump Market By Process (Air to Air (Ducts, Ductless), Air to Water (Split, Integrated)), By End Use (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.)), By Sales Channel (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F オーストラリアの空気熱源ヒートポンプ市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予測されています。オーストラリアの気候は国によって大きく異なるため、ヒートポンプは一般的に空間暖房/冷却や温水システ... もっと見る
サマリーオーストラリアの空気熱源ヒートポンプ市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予測されています。オーストラリアの気候は国によって大きく異なるため、ヒートポンプは一般的に空間暖房/冷却や温水システムの用途で使用されています。ヒートポンプは、住宅や商業施設での暖房に利用されています。また、ヒートポンプ式温水システムは、入浴や衛生管理に使用され、市場の成長を牽引しています。空気熱源ヒートポンプは、周囲から空気を取り込み、その空気で水を温める仕組みになっています。電気で作動し、冷媒ガスで空気を循環させて水を温める特殊な機構を備えているため、必要な電力量を減らすことができます。温まったお湯はタンクに貯められ、その後使用することができます。空気熱源ヒートポンプ(ASPH)は、そのプロセスに基づいて、空気から水へのヒートポンプと空気から空気へのヒートポンプの2種類に大別することができます。空気から水へのヒートポンプでは、外気から水に熱を移動させ、ラジエーターや床暖房で部屋を暖め、温水を供給します。空対空気ヒートポンプは、暖かい空気を家中に循環させ、遠近法で集めたエネルギーで暖めたり冷やしたりします。 オーストラリアの政府機関であるClean Energy Regulatorによると、2022年には、オーストラリアで約423,075台の空気熱源ヒートポンプが設置されるとされています。また、オーストラリアの州および連邦の省エネルギープログラムでは、改修時に利用できる経済的なインセンティブやリベートが定められています。例えば、VEU(Victorian Energies Upgrade)では、電気温水システムの代わりにヒートポンプをゼロコストで設置でき、REPS(Retailer Energy Productivity Scheme)では39豪ドルで新しいヒートポンプを入手することができる。また、コンセッションカードをお持ちの方など、資格のある方は無償でアップグレードが可能です。また、連邦政府の各種制度により、新しいヒートポンプの供給と設置が低価格で受けられ、最大70%の省エネが可能です。したがって、こうした政府のさまざまなリベートは、消費者に空気熱源ヒートポンプを認識させ、市場成長を促進することになる。 エネルギー効率の高い技術への嗜好が市場成長の原動力となる ヒートポンプは電気のみで動作するため、化石燃料を使用した冷暖房システムよりも効率的です。ヒートポンプは化石燃料を必要としないため、家庭には欠かせない存在です。ガス、石油、石炭、プロパンなどは、ヒートポンプでは使用しません。高効率のヒートポンプは、熱を伝えるために必要な電力が最小限で済み、電気を作るときにCO2が排出されます。燃焼式の機器では熱を生み出すために、化石燃料を直接燃やす必要があり、ヒートポンプよりも大幅に多くのCO2を排出します。ヒートポンプは、空気中の熱を瞬時に取り込んでお湯を沸かすので、省エネ、節約、温室効果ガス排出量の削減に貢献します。ヒートポンプ式給湯器は、従来の電気温水器と比較すると、エネルギー利用効率が高く、30%のエネルギーを利用しています。そのため、従来の給湯器よりもヒートポンプの方がエネルギー効率が良いことから、オーストラリアでは空気熱源ヒートポンプの需要が高まっています。 安定した暖房機能が市場成長を促進する 従来の給湯器では、ユーザーに安定した暖房を提供する必要が頻繁にあります。水タンクの大きさに関係なく、数ガロン使用すると熱量が減少する。そのため、必要なときにお湯が出ないという事態になりかねません。ヒートポンプ式給湯器なら、必要な時に必要な量のお湯が出るので、お湯切れの心配がありません。高度なヒートポンプの設置により、消費者はあらゆる活動で必要な時間だけ温かいお湯を利用することができます。例えば、ラコルドの家庭用ヒートポンプは、常にお湯を供給することを保証しています。高効率のコンプレッサーを搭載し、熱交換を促進することで、より多くのお湯を供給することができます。そのため、従来の給湯器と比較して温水が継続的に供給されるという特徴から、消費者はヒートポンプを好み、これがオーストラリアにおける空気熱源ヒートポンプの市場を牽引すると予想されています。 低メンテナンスコストと高耐久性が市場成長を促進する 空気熱源ヒートポンプの寿命は長くなります。空気熱源ヒートポンプの寿命は長く、耐久性に優れ、高度な技術が搭載されているため、長期間にわたって機能し続ける。空気源ヒートポンプ給湯器は、従来の給湯器の他のタイプよりも高価ですが、彼らは時間の経過とともに経済的であることが判明しています。これは、寿命が短く、頻繁に交換する必要がある従来の給湯器よりも耐久性が高いためです。また、空気熱源ヒートポンプは、メンテナンスの手間がかからないというメリットもあります。メンテナンスの問題は、ユーザーの手を煩わせ、どんなものにも不必要なコストをかけることになります。ヒートポンプ式給湯器は、そのわかりやすい操作性から、他の給湯システムよりもメンテナンスが少なくて済みます。例えば、オーストラリアの環境コンサルタントであるEcovantage社の報告によると、空気源ヒートポンプは、その15年の寿命の間に個人がより多くのお金を節約することができ、顕著な寿命を持っています。さらに、空気熱源ヒートポンプをアップグレードすると、給湯コストを最大70%、エネルギーコストを年間数百ドル節約することができます。以上のような特徴が、オーストラリアにおける空気熱源ヒートポンプ市場の成長を牽引しています。 市場の細分化 オーストラリアの空気源ヒートポンプ市場は、プロセス、最終用途、販売チャネル、地域分布、競争環境に区分されます。プロセスに基づき、市場はAir to Air(ダクト、ダクトレス)、Air to Water(スプリット、一体型)に分割される。エンドユースに基づき、市場は住宅、ホテル&リゾート、ジム&スパ、教育、フードサービス、その他(ヘルスケア、オフィスなど)に区分される。販売チャネル別では、配管工、ディーラー&コントラクター、小売、直販、オンライン、その他(ディストリビューター、ビルダーなど)に分類される。 市場参入企業 Stiebel Eltron (Aust) Pty Ltd、Daikin Australia Pty Ltd、Rheem Australia Pty Ltd、Aquamax Australia Pty.Limited、Robert Bosch (Australia) Pty Ltd、Evo Industries Australia Pty Ltd、Smart Lifestyle Australia Pty Ltd、Rinnai Australia Pty Ltd、Solargain Pty Ltd(iStore)、三菱電機 Australia Pty Ltdが、オーストラリアの空気熱源式ポンプ市場における主要市場プレーヤーです。 レポートのスコープ 本レポートでは、オーストラリアの空気源ヒートポンプ市場を、業界動向のほか、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も紹介しています: - オーストラリアの空気源ヒートポンプ市場、プロセス別 o 空気から空気へ 空気から水へ - オーストラリアの空気源ヒートポンプ市場:エンドユース別 o 住居用 o ホテル&リゾート o ジム&スパ o 教育 o フードサービス o その他 - オーストラリア空気源ヒートポンプ市場:販売チャネル別 o 配管業者 o ディーラー&コントラクター 小売業 o 直販 o オンライン o その他 - オーストラリアの空気源ヒートポンプ市場、地域別: o オーストラリア首都特別地域、ニューサウスウェールズ州 o ビクトリア州、タスマニア州 o ノーザンテリトリーおよび南オーストラリア州 o クイーンズランド州 o 西オーストラリア州 競合他社の状況 企業プロファイル:オーストラリアの空気源ヒートポンプ市場に進出している主要企業の詳細な分析。 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です: 企業情報 - 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Preferred Way for Heating Water 4.4. Brand Awareness 4.5. Sources of Awareness 4.6. Factors Influencing Purchase Decision 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. Australia Air Source Heat Pump Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Process Market Share Analysis (Air to Air, Air to Water) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.)) 5.2.3. By Sales Channel (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Australia Capital Territory & New South Wales 5.2.4.2. Victoria & Tasmania 5.2.4.3. Northern Territory & Southern Australia 5.2.4.4. Queensland 5.2.4.5. Western Australia 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Australia Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Process Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Australia Air to Air Heat Pump Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Ducts, Ductless) 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 7. Australia Air to Water Heat Pump Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Split, Integrated) 7.2.2. By Tank Capacity Market Share Analysis (Less than 200L, 200L to 300L, More than 300L) 7.2.3. By End Use Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. High Energy Efficient 8.1.2. Requires Low Maintenance Cost 8.1.3. Advantage Over Conventional Water Heating Systems 8.2. Challenges 8.2.1. High upfront cost 8.2.2. Issues in Extreme Cold Weather 9. Impact of COVID-19 on Australia Air Source Heat Pump Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Reduced Impact on the Environment 10.2. Increasing Usage of Renewable Sources in Cooling and Heating Systems 10.3. Availability of Effective and Affordable Products 10.4. Rebates from Government 10.5. Reduction of Carbon Emissions 11. Import/ Export Analysis 11.1. Top 5 Exporting Countries 11.1.1. By Value 11.2. Top 5 importing Countries. 11.2.1. By Value 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Stiebel Eltron (Aust) Pty Ltd 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products & Services 14.1.1.3. Financials (As Reported) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Daikin Australia Pty Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products & Services 14.1.2.3. Financials (As Reported) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Rheem Australia Pty Ltd 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products & Services 14.1.3.3. Financials (As Reported) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Aquamax Australia Pty. Limited 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products & Services 14.1.4.3. Financials (As Reported) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Robert Bosch (Australia) Pty Ltd 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products & Services 14.1.5.3. Financials (As Reported) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Evo Industries Australia Pty Ltd. 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products & Services 14.1.6.3. Financials (As Reported) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Smart Lifestyle Australia Pty Ltd 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products & Services 14.1.7.3. Financials (As Reported) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. Rinnai Australia Pty Ltd 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products & Services 14.1.8.3. Financials (As Reported) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Solargain Pty Ltd (iStore) 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products & Services 14.1.9.3. Financials (As Reported) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Mitsubishi Electric Australia Pty Ltd. 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products & Services 14.1.10.3. Financials (As Reported) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Regions 15.3. Target Process 15.4. Target End User 16. About Us & Disclaimer
SummaryThe Australia air source heat pump market is anticipated to register an impressive CAGR during the forecast period. In Australia, heat pumps are commonly used in applications for space heating/cooling and hot water systems because Australia's climate varies significantly throughout the country. They can be utilized in residential and commercial sectors for space heating. Heat pump hot water systems are used for bathing and sanitation, thus driving the market's growth. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Preferred Way for Heating Water 4.4. Brand Awareness 4.5. Sources of Awareness 4.6. Factors Influencing Purchase Decision 4.7. Challenges Faced Post Purchase 5. Australia Air Source Heat Pump Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Process Market Share Analysis (Air to Air, Air to Water) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Hotels & Resorts, Gym & Spas, Education, Food Service, and Others (Healthcare, Offices, etc.)) 5.2.3. By Sales Channel (Plumbers, Dealers & Contractors, Retail, Direct Sales, Online, and Others (Distributors, Builders, etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Australia Capital Territory & New South Wales 5.2.4.2. Victoria & Tasmania 5.2.4.3. Northern Territory & Southern Australia 5.2.4.4. Queensland 5.2.4.5. Western Australia 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Australia Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Process Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Australia Air to Air Heat Pump Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis (Ducts, Ductless) 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 7. Australia Air to Water Heat Pump Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis (Split, Integrated) 7.2.2. By Tank Capacity Market Share Analysis (Less than 200L, 200L to 300L, More than 300L) 7.2.3. By End Use Market Share Analysis 7.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking (Best Selling SKU’s) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. High Energy Efficient 8.1.2. Requires Low Maintenance Cost 8.1.3. Advantage Over Conventional Water Heating Systems 8.2. Challenges 8.2.1. High upfront cost 8.2.2. Issues in Extreme Cold Weather 9. Impact of COVID-19 on Australia Air Source Heat Pump Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Reduced Impact on the Environment 10.2. Increasing Usage of Renewable Sources in Cooling and Heating Systems 10.3. Availability of Effective and Affordable Products 10.4. Rebates from Government 10.5. Reduction of Carbon Emissions 11. Import/ Export Analysis 11.1. Top 5 Exporting Countries 11.1.1. By Value 11.2. Top 5 importing Countries. 11.2.1. By Value 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Stiebel Eltron (Aust) Pty Ltd 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products & Services 14.1.1.3. Financials (As Reported) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Daikin Australia Pty Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products & Services 14.1.2.3. Financials (As Reported) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Rheem Australia Pty Ltd 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products & Services 14.1.3.3. Financials (As Reported) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Aquamax Australia Pty. Limited 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products & Services 14.1.4.3. Financials (As Reported) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Robert Bosch (Australia) Pty Ltd 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products & Services 14.1.5.3. Financials (As Reported) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Evo Industries Australia Pty Ltd. 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products & Services 14.1.6.3. Financials (As Reported) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Smart Lifestyle Australia Pty Ltd 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products & Services 14.1.7.3. Financials (As Reported) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. Rinnai Australia Pty Ltd 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products & Services 14.1.8.3. Financials (As Reported) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Solargain Pty Ltd (iStore) 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products & Services 14.1.9.3. Financials (As Reported) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Mitsubishi Electric Australia Pty Ltd. 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products & Services 14.1.10.3. Financials (As Reported) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Regions 15.3. Target Process 15.4. Target End User 16. About Us & Disclaimer
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