世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアの二輪車市場、車種別(オートバイ、スクーター/モペット)、エンジン容量別(ティル125cc、126-250cc、251-500cc、500cc以上)、販売形態別(個人向け対機関)、地域別、競争、予測&機会、2017年~2027年


Saudi Arabia Two-Wheeler Market, By Vehicle Type (Motorcycle, Scooter/Moped), By Engine Capacity (Till 125cc, 126-250cc, 251-500cc, Above 500cc), By Type of Sales (Individual vs Institutional), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2017- 2027

サウジアラビアの二輪車市場は、Eコマース産業の成長、可処分所得の増加、女性の自動車乗車禁止の解除などにより、金額ベースでCAGR8.97%の成長を遂げ、2027年には7363万米ドルに達すると予測されます。また、性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年5月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
88 英語

 

サマリー

サウジアラビアの二輪車市場は、Eコマース産業の成長、可処分所得の増加、女性の自動車乗車禁止の解除などにより、金額ベースでCAGR8.97%の成長を遂げ、2027年には7363万米ドルに達すると予測されます。また、性能と燃費に優れた二輪車を提供する市場プレイヤーの増加や、消費者の間でレクリエーションや冒険のための二輪車に対する高い需要が、予測期間中にサウジアラビアの二輪車市場の成長を加速させる要因となっています。
ライダーは、密集した交通の中を簡単に移動でき、維持費も安く済む二輪車を好んで使用しています。サウジアラビア政府は、2017年に女性の運転禁止を撤廃しました。二輪車は女性にエンパワーメントを与えるとして、女性が二輪車に乗ることに関心を示しています。二輪車に乗りたいという人口の増加は、燃費の良さ、メンテナンスの少なさ、所有コストの低さといった二輪車が提供する利点と相まって、今後5年間のサウジアラビア二輪車市場の成長を後押しすると予想されます。
また、ライドヘイリングやライドシェアサービスは、インターネットの普及率が高く、オンラインチャネルからサービスを利用する消費者の好みが変化していることから、消費者の間で大きな需要が見られます。二輪車は、四輪車に比べて費用対効果の高いソリューションを消費者に提供します。
サウジアラビアの二輪車市場は、車両タイプ、エンジン容量、販売タイプ、地域分布、競争環境に区分されます。販売タイプに基づき、市場は個人向けと機関向けに二分される。個人向けは2021年に55.92%の市場シェアを獲得しており、予測期間中も優位性を保つと予測されます。消費者の一人当たりの所得が高く、自家用車所有者の嗜好が変化していることが、このセグメントの需要を牽引しています。
スズキ・バラヤン(Saleh Omar Barayan Sons Co Ltd)、ハーレーダビッドソン(M.A. Al-Mutlaq Sons Co.)、ヤマハ発動機(Yamaha Motor Co.(Al Khorayef Commercial Co. Ltd.)、KTM AG(Tristar Motorcycles LLC)、Moto Guzzi(Tristar Motorcycles LLC)、Honda Motor Company Limited(Abdullah Hashim Company Ltd.), Kawasaki Motors Ltd.(アラビアン・オート・エージェンシー株式会社)、Arabian Auto Agency Co.(Arabian Auto Agency Co.Ltd.)、BMW Motorrad(Mohamed Yousuf Naghi Motors Co.)(M.A. Al-Mutlaq Sons Co.)、Ducati Motor Holding S.p.A. (Saudi Arabian Marketing and Agencies Company.Ltd.、以下「SAMCO」)などがあります。Ltd(SAMCO)などがサウジアラビアの二輪車市場の主要な市場プレイヤーとして挙げられます。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
予測年:2022E
予測期間:2023F-2027F
本調査の目的
- サウジアラビアの二輪車市場の2017年から2021年までの市場規模推移を分析すること。
- 2022年から2027年までのサウジアラビア二輪車市場の市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- サウジアラビアの二輪車市場を車種、エンジン容量、販売形態、地域分布、競合環境などに基づいて分類・予測する。
- サウジアラビアの二輪車市場における支配的な地域やセグメントを特定すること。
- サウジアラビアの二輪車市場の促進要因と課題を特定する。
- サウジアラビアの二輪車市場における事業拡大、新製品発表、M&Aなどの競争展開を検討する。
- サウジアラビアの二輪車市場で事業展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- サウジアラビアの二輪車市場で市場参入企業が採用する主要な持続可能な戦略を特定すること。
TechSci Researchは本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、全国のメーカー、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いてサウジアラビアの二輪車市場の市場規模を算出しています。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的市場規模を得るためにこれらの製品タイプや用途の履歴データを分析することで外部検証を行いました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 二輪車メーカー
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 二輪車に関連する組織、フォーラム、アライアンス
本調査は、メーカー、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するほか、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にする上で有用です。
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアの二輪車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに産業動向についても詳しく解説しています。
- サウジアラビアの二輪車市場:車種別
o 二輪車
o スクーター/モペット
- サウジアラビアの二輪車市場:エンジン容量別。
o 500cc以上
o 126〜250cc
o 251-500cc
o 125ccまで
- サウジアラビアの二輪車市場:販売タイプ別
o 個人
o 機関投資家
- サウジアラビアの二輪車市場:地域別
o 西部
o 北部・中部
o 南部
o 東部
競合他社の状況
企業プロフィール。サウジアラビアの二輪車市場における主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業特有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Aided and Unaided Brand Recall
4.3. Brand Switching and Brand Switching Attributes
4.4. Brand Satisfaction Level
5. Saudi Arabia Two-Wheeler Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Vehicle Type (Motorcycle, Scooter/Moped)
5.2.2. By Engine Capacity (Till 125cc, 126-250cc, 251-500cc, Above 500cc)
5.2.3. By Type of Sales (Individual, Institutional)
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company (2021)
5.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Engine Capacity, By Type of Sales and By Region)
6. Saudi Arabia Motorcycle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Engine Capacity
6.2.2. By Type of Sales
6.2.3. By Region
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Prominent Motorcycle Models
6.4. Product Market Map (By Region)
7. Saudi Arabia Scooter/Moped Market Outlook
7.1. Market Size and Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share and Forecast
7.2.1. By Engine Capacity
7.2.2. By Type of Sales
7.2.3. By Company (2021)
7.3. Prominent Scooter/Moped Models
7.4. Product Market Map (By Region)
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.2. Challenges
9. Market Trends and Developments
10. SWOT Analysis
11. Impact of COVID 19 on Saudi Arabia Two-Wheeler Market
12. Policy and Regulatory Landscape
13. Saudi Arabia Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Suzuki Barayan (Saleh Omar Barayan Sons Co Ltd)
14.2. Harley-Davidson Inc. (M.A. Al-Mutlaq Sons Co.)
14.3. Yamaha Motor Co., Ltd. (Al Khorayef Commercial Co. Ltd.)
14.4. KTM AG (Tristar Motorcycles LLC)
14.5. Moto Guzzi (Tristar Motorcycles LLC)
14.6. Honda Motor Company Limited (Abdullah Hashim Company Ltd.)
14.7. Kawasaki Motors Ltd. (Arabian Auto Agency Co. Ltd.)
14.8. BMW Motorrad (Mohamed Yousuf Naghi Motors Co.)
14.9. Hero MotoCorp Ltd. (M.A. Al-Mutlaq Sons Co.)
14.10. Ducati Motor Holding S.p.A. (Saudi Arabian Marketing and Agencies Company. Ltd (SAMCO))
15. Strategic Recommendations
16. Product Benchmarking of Chinese Two Wheeler Brands
17. About Us and Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Saudi Arabia two wheeler market is projected to grow at a CAGR of 8.97% in terms of value to reach USD73.63 million by 2027 due to the growing e-commerce industry, increasing disposable income, and removal of the ban on women riding vehicles. Also, the rise in the market players offering better performing and fuel-efficient motorcycles and the high demand for motorcycles for recreational and adventurous activities among consumers are accelerating the growth of Saudi Arabia two-wheeler market over the forecast period.
Riders prefer to use two-wheelers as they are easy to navigate through dense traffic and are affordable with low maintenance costs. The Government of Saudi Arabia removed the ban on women driving in 2017. Women have shown interest in riding two-wheelers as they give a sense of empowerment to women. The growing population's demand to ride two-wheeler vehicles, coupled with advantages offered by two-wheelers such as better fuel economy, low maintenance, and ownership cost, is expected to bolster the growth of Saudi Arabia two-wheeler market in the next five years.
Also, ride-hailing and ride-sharing services are witnessing massive demand among consumers due to high internet penetration and changing preferences of consumers to avail services from online channels. Two-wheeler vehicles offer a cost-effective solution to consumers in comparison to riding four-wheeler vehicles.
Saudi Arabia two-wheeler market is segmented into vehicle type, engine capacity, type of sales, regional distribution, and competitive landscape. Based on type of sales, the market is bifurcated into individual and institutional. The individual segment dominated the market in 2021 with a market share of 55.92% and is expected to maintain its dominance over the forecast period. The high per capita income of consumers and the changing preference for private vehicle owners are driving the segment demand.
Suzuki Barayan (Saleh Omar Barayan Sons Co Ltd), Harley-Davidson Inc. (M.A. Al-Mutlaq Sons Co.), Yamaha Motor Co., Ltd. (Al Khorayef Commercial Co. Ltd.), KTM AG (Tristar Motorcycles LLC), Moto Guzzi (Tristar Motorcycles LLC), Honda Motor Company Limited (Abdullah Hashim Company Ltd.), Kawasaki Motors Ltd. (Arabian Auto Agency Co. Ltd.), BMW Motorrad (Mohamed Yousuf Naghi Motors Co.), Hero MotoCorp Ltd. (M.A. Al-Mutlaq Sons Co.), Ducati Motor Holding S.p.A. (Saudi Arabian Marketing and Agencies Company. Ltd (SAMCO) is among the major market players in Saudi Arabia two wheeler market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022E
Forecast Period: 2023F–2027F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of Saudi Arabia two wheeler market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Saudi Arabia two wheeler market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast Saudi Arabia two wheeler market based on vehicle type, engine capacity, type of sales, regional distribution and competitive landscape.
• To identify dominant region or segment in the Saudi Arabia two wheeler market.
• To identify drivers and challenges for Saudi Arabia two wheeler market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Saudi Arabia two wheeler market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Saudi Arabia two wheeler market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Saudi Arabia two wheeler market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers who could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Saudi Arabia two wheeler market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Two wheeler manufacturers
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to two wheelers
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia two wheeler market have been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Two Wheeler Market By Vehicle Type:
o Motorcycle
o Scooter/Moped
• Saudi Arabia Two Wheeler Market By Engine Capacity:
o Above 500cc
o 126-250cc
o 251-500cc
o Till 125cc
• Saudi Arabia Two Wheeler Market By Type of Sales:
o Individual
o Institutional
• Saudi Arabia Two Wheeler Market By Region:
o Western
o Northern & Central
o Southern
o Eastern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia two wheeler market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Aided and Unaided Brand Recall
4.3. Brand Switching and Brand Switching Attributes
4.4. Brand Satisfaction Level
5. Saudi Arabia Two-Wheeler Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Vehicle Type (Motorcycle, Scooter/Moped)
5.2.2. By Engine Capacity (Till 125cc, 126-250cc, 251-500cc, Above 500cc)
5.2.3. By Type of Sales (Individual, Institutional)
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company (2021)
5.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Engine Capacity, By Type of Sales and By Region)
6. Saudi Arabia Motorcycle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Engine Capacity
6.2.2. By Type of Sales
6.2.3. By Region
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Prominent Motorcycle Models
6.4. Product Market Map (By Region)
7. Saudi Arabia Scooter/Moped Market Outlook
7.1. Market Size and Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share and Forecast
7.2.1. By Engine Capacity
7.2.2. By Type of Sales
7.2.3. By Company (2021)
7.3. Prominent Scooter/Moped Models
7.4. Product Market Map (By Region)
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.2. Challenges
9. Market Trends and Developments
10. SWOT Analysis
11. Impact of COVID 19 on Saudi Arabia Two-Wheeler Market
12. Policy and Regulatory Landscape
13. Saudi Arabia Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Suzuki Barayan (Saleh Omar Barayan Sons Co Ltd)
14.2. Harley-Davidson Inc. (M.A. Al-Mutlaq Sons Co.)
14.3. Yamaha Motor Co., Ltd. (Al Khorayef Commercial Co. Ltd.)
14.4. KTM AG (Tristar Motorcycles LLC)
14.5. Moto Guzzi (Tristar Motorcycles LLC)
14.6. Honda Motor Company Limited (Abdullah Hashim Company Ltd.)
14.7. Kawasaki Motors Ltd. (Arabian Auto Agency Co. Ltd.)
14.8. BMW Motorrad (Mohamed Yousuf Naghi Motors Co.)
14.9. Hero MotoCorp Ltd. (M.A. Al-Mutlaq Sons Co.)
14.10. Ducati Motor Holding S.p.A. (Saudi Arabian Marketing and Agencies Company. Ltd (SAMCO))
15. Strategic Recommendations
16. Product Benchmarking of Chinese Two Wheeler Brands
17. About Us and Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の電気自動車分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る