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インド エアバッグ市場:車種別(ハッチバック、SUV/MPV、セダン、LCV)、エアバッグタイプ別(フロントエアバッグ、ニーエアバッグ、サイドエアバッグ、カーテンエアバッグ)、需要区分別(OEM、交換)、地域別、競合、予測・機会、2018-2028年F


India Airbag Market By Vehicle Type (Hatchback, SUV/MPV, Sedan, LCV), By Airbag Type (Front Airbag, Knee Airbag, Side Airbag, and Curtain Airbag), By Demand Category (OEM and Replacement), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F

インドのエアバッグ市場は、2022年に9億2,191万米ドルの規模を生み出し、予測期間中に30.98%のCAGRで成長すると予想されています。自動車業界では、乗員の安全性を確保するために、エアバッグの搭載数を増やして... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年9月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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72 英語

 

サマリー

インドのエアバッグ市場は、2022年に9億2,191万米ドルの規模を生み出し、予測期間中に30.98%のCAGRで成長すると予想されています。自動車業界では、乗員の安全性を確保するために、エアバッグの搭載数を増やしています。インドでは、乗用車の生産台数の増加や政府の厳しい政策が、インドのエアバッグ市場の成長を促進しています。
エアバッグは、自動車の基本的な安全技術である。エアバッグは、衝突時に素早く開き、また素早く収縮するように設計されています。エアバッグは、柔軟な布製のバッグ、エアバッグクッション、衝撃センサー、膨張モジュールで構成されています。エアバッグはSRS(Supplemental Restraint System)とも呼ばれ、エアバッグの素材はナイロンです。自動車では、フロントエアバッグはダッシュボード、ステアリングホイールなど、内装のさまざまな部分の裏側に梱包されて設置されています。エアバッグは、衝突時に発生する力、衝突時の車速の変化、乗員が受ける高い減速度やGフォースによってエアバッグが開くことを利用して作動します。車両には、衝突時のG力の大きさと方向を検出するために、ジャイロセンサと加速度センサの2つのセンサが車両の周囲に設置されています。エアバッグのために車両の急激な変化を監視するために、エアバッグコントロールモジュール(ACM)は、センサーからのデータを常に監視する小さなコンピュータとして機能する。
厳しい政府の方針
現在、すべての自動車には2つのエアバッグの搭載が義務付けられています。一つは運転席用、もう一つは前席に座る同乗者用です。インド政府は、2019年7月から8人乗り車両の運転席にエアバッグを搭載することを義務化しました。道路交通高速道路省は、車両の前方に座る乗客のエアバッグの搭載義務化に関する通知を発出しました。インド政府は、横方向および前方衝突の際に、前後のコンパートメントに座る人々への衝撃を軽減するために、このエアバッグを車両に義務化しました。インド政府は、2019年に8人乗り車両に6つのエアバッグを搭載することを義務化しました。すべてのセグメントで乗員の究極の安全を確保するため、自動車メーカーは、すべてのアウトボード乗員をカバーする2つのサイドカーテン/チューブエアバッグと2つのサイドトルソーエアバッグの搭載を進めています。既存市場では、ワゴンR、S-プレッソ、マルチ・スズキ・アルト、ダットサン・レディゴー、ヒュンダイ・サントロなどローエンドセグメントで助手席エアバッグを装備していない車両が多く、マヒンドラ・ボレロなどはエントリーグレードでサイドエアバッグなしを販売している。この構造は、メーカーの新ルールに対応するために、今後変更される可能性があります。
顧客の安全に対する関心の高まり
インドのエアバッグ市場は、ここ数年、安全に対する消費者の意識が高まっていることから、非常に活発な動きを見せている。消費者はパッシブセーフティシステムを使用するために、より安全で技術的に進歩した車にお金を使いたいと考えている。バイヤーは、自動車の新しい安全システムだけでなく、補助的な安全機能に対してもプレミアム価格を支払う用意があるのです。政府のデータによると、2020年にインドの高速道路を含む国道(NH)で発生した交通事故は合計1,16496件、死者は47,984人で、世界銀行の報告書によると、インドでは毎日約415人が交通事故で死亡し、世界の交通事故犠牲者の10%はインドで占められています。NHTSA(米国道路交通安全局)は2020年に、フロントエアバッグによって運転手の死亡率が29%、前席乗員の死亡率が32%減少するという研究結果を発表しています。このように、インドでは自動車購入者の意識が変化しており、自動車メーカーが前席、後席、カーテンサイドにエアバッグを搭載することに影響を及ぼしているのです。安全装備の購入に影響を与えるには、実証された技術が重要な役割を果たす。安全性、快適性、信頼性も消費者の購入意思決定に影響を与え、その結果、自動車の安全性に対する消費者の意識が高まり、市場の成長を後押ししています。
エアバッグに注目するメーカーによる競合の動き
エアバッグの自動車への搭載が進み、多くの投資家がこの技術に投資しています。トヨタ(トヨタヤリス)やいすゞ(いすゞD-Max/マツダBT-50ツインズ)などの企業は、フロントセンターエアバッグを搭載しています。さらに、自動車メーカーは注目を集め、売り上げを伸ばすために、より新しい品質の、技術的に高度なエアバッグを打ち出している。自動車メーカーは最近、対向車の衝撃を感知するセンサーを内蔵したスマートエアバッグのテストを行いました。このエアバッグは、衝突予測センシングシステムを搭載しており、近い将来、自律走行車の礎となることが期待されているため、自動車業界のフロンティアとなっています。
市場の細分化
インドのエアバッグ市場は、車種別、エアバッグの種類別、需要区分別にセグメント化されている。車種別では、ハッチバック、SUV/MPV、セダン、LCVに区分される。車種別ではハッチバックが2021年の総シェア47.15%と、他の車種と比較して市場を独占しています。エアバッグタイプ別に見ると、市場はフロントエアバッグ、ニーエアバッグ、サイドエアバッグ、カーテンエアバッグに区分される。需要区分では、OEMと交換用に市場が二分されます。インドの自動車メーカーは、自動車に搭載するエアバッグに関する政府の新ルールに従い、国民の安全のために6つのエアバッグを導入しています。このため、インドのエアバッグ市場は年々拡大しています。
会社概要
Toyoda Gosei Minda India Private Limited, Autoliv India Private Limited, Rane TRW Steering Systems Limited, Takata India Private Limited, Mobis India Limited, Ashimori India Private Limited, Denso International India Pvt.Ltd., Bosch Limited, Continental India Private Limited, Daicel Chiral Technologies India Private Limited など、インドのエアバッグ市場の成長をリードするインドの主要企業。

レポートの範囲
本レポートでは、インドのエアバッグ市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドのエアバッグ市場:車種別
o ハッチバック
o SUV/MPV
o セダン
o LCV
- インド・エアバッグ市場:エアバッグタイプ別
o フロントエアバッグ
o ニーエアバッグ
o サイドエアバッグ
o カーテンエアバッグ
- インドのエアバッグ市場:需要区分タイプ別
o OEM
o 交換用
- インドのエアバッグ市場:地域別
o 北
o 南部
o 西
o 東
- 競合他社の状況
企業プロフィール。インドのエアバッグ市場における主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Recall (Unaided and Aided)
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Brand Satisfaction Level
5. India Airbag Market Outlook, 2018-2028F
Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Vehicle Type (Hatchback, SUV/MPV, Sedan, LCV)
5.2.2. By Airbag Type (Front Airbag, Knee Airbag, Side Airbag, and Curtain Airbag)
5.2.3. By Demand Category (OEM and Replacement)
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company (FY2022)
5.3. Market Map (By Vehicle Type, By Airbag Type, By Demand Category, By Region)
6. India Hatchback Airbag Market Outlook, 2018-2028F
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume and Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Airbag Type
6.2.2. By Demand Category
6.2.3. By Region
7. India SUV/MPV Airbag Market Outlook, 2018-2028F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume and Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Airbag Type
7.2.2. By Demand Category
7.2.3. By Region
8. India Sedan Airbag Market Outlook, 2018-2028F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume and Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Airbag Type
8.2.2. By Demand Category
8.2.3. By Region
9. India LCV Airbag Market Outlook, 2018-2028F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume and Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Airbag Type
9.2.2. By Demand Category
9.2.3. By Region
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Impact of COVID-19 on India Airbag Market
15. Competitive Landscape
15.1. Toyoda Gosei Minda India Private Limited
15.2. Autoliv India Private Limited
15.3. Rane TRW Steering Systems Limited
15.4. Takata India Private Limited
15.5. MOBIS India Limited
15.6. Ashimori India Private Limited
15.7. Denso International India Pvt. Ltd.
15.8. Bosch Limited
15.9. Continental India Private Limited
15.10. Daicel Chiral Technologies India Private Limited
16. Strategic Recommendations

 

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Summary

Indian airbag market generated a value of USD921.91 million in the year 2022 and the market is expected to grow at a CAGR of 30.98% during the forecast period. For the safety purpose of the riders, automobile industry has increased the number of airbags in the vehicle. In India, the increasing passenger car production and stringent government policies are driving the growth of the Indian airbag market.
An airbag is the fundamental safety technology in vehicles. Airbags are designed in such a way that during a collision, the airbags can open quickly and also deflate quickly. The airbags consist of a flexible fabric bag, an airbag cushion, an impact sensor, and an inflation module. Airbags are also known by the term supplementary restraint system (SRS) in which the material used for the making of the airbag is nylon. In vehicles, airbags are packed and placed behind various parts of the interior, such as the dashboard for front airbags and in the steering wheel. The airbags operate based on the forces experienced during a collision, change in the speed of the vehicle during the collision by which the high level of deceleration and g-forces experienced by vehicle occupants cause to open the airbag. There are two sensors in the vehicle such as gyroscopes and accelerometers which are placed around the car that can be used to detect the magnitude and direction of the g-force during the collision. To monitor the sudden change in the vehicle for the airbag, an airbag control module (ACM) acts as a small computer that constantly monitors data from the sensors.
Stringent Government Policies
At present, two airbags are mandatory in all vehicles. One for the driver seat and the other for the co-passenger sitting in front. The Government of India has made it mandatory to install airbag in the driver seats in the eight-seater vehicle since July 2019. The Ministry of Road Transport and Highways has issued the notification regarding the mandatory provision of airbags for the passenger seated in the front of a vehicle. The Government of India has made these airbags compulsory in vehicles to reduce the impact of lateral and frontal collisions on the people seated in both, front and rear compartments. The Government of India made it mandatory in 2019 for eight-seater vehicles to have six airbags. To ensure the ultimate safety of passengers across all segments, the auto manufacturers are installing two side curtain/tubes airbags and two side torso airbags covering all outboard passengers. There are many vehicles in the existing market which do not offer airbags for the front passenger in their low-end segments such as Wagon-R, S-Presso, Maruti Suzuki Alto, Datsun Redi-GO, Hyundai Santro, and models such as Mahindra Bolero, are being sold without a side airbag in the entry-level variant. This structure is likely to change in the upcoming time to comply with the new rules for manufacturers.
Increasing Safety Concerns Among the Customers
The Indian airbag market has been quite dynamic in the recent years, as awareness among the customers for safety has risen in the past few years. Consumers want to spend money on safer and technologically advanced vehicles for the use of passive safety systems. Buyers are ready to pay a premium price for a new safety system in automobiles as well as supplementary safety features. According to government data, in 2020, a total of 1,16,496 road accidents occured on national highways (NHs) in India, including expressways, causing 47,984 deaths, and according to a World Bank report, around 415 people die in road accidents every day in India and 10% of the road crash victims in the world are accounted in India. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has published research in 2020, by which front airbags reduce driver fatalities by 29% and fatalities of front-seat passengers by 32%. All these factors are changing the mindset of the car’s buyer in India and hence, make an impact on the automotive manufacturers for including the airbags in the car for the front and for rear seats and curtain sides. Demonstrated technology plays a key role in influencing purchase of safety features. Safety, comfort, and trustworthiness also influence the purchase decision of consumers, which results in rising consumer awareness toward vehicle safety, thus boosting the market growth.
Competitive Developments with Manufacturer’s Attention on Airbags
Due to an increase in adaptation of the airbags in the vehicle, many investors are investing in this technology. Companies such as Toyota (Toyota Yaris) and Isuzu (Isuzu D-Max/Mazda BT-50 twins) include a front-center airbag. Moreover, automotive manufacturers are coming up with more new quality and technologically advanced airbags to gain attention and increase their sales. The automotive manufacturer recently tested the smart airbags, which have sensors in them that can detect oncoming impact. This airbag is a frontier for the automotive industry as it is equipped with a predictive crash sensing system and is expected to be a cornerstone for autonomous vehicles in the near future.
Market Segmentation
The Indian airbag market is segmented based on vehicle type, by airbag type, and by demand category. On the basis of vehicle type, the market is segmented into hatchback, SUV/MPV, sedan, and LCV. The vehicle type hatchback segment dominated the market with a total share of 47.15% in the year 2021, among the other vehicles. On the basis of airbag type the market is segmented into front airbag, knee airbag, side airbag, and curtain airbag. On the basis of demand category, the market is bifurcated into OEM and replacement. According to the new government rules for the airbags in cars, the automotive manufacturers in India are introducing six airbags for the safety of the people. Due to this, the Indian airbag market is growing year-on-year.
Company Profiles
Toyoda Gosei Minda India Private Limited, Autoliv India Private Limited, Rane TRW Steering Systems Limited, Takata India Private Limited, Mobis India Limited, Ashimori India Private Limited, Denso International India Pvt. Ltd., Bosch Limited, Continental India Private Limited, and Daicel Chiral Technologies India Private Limited are among the major market players in India that are leading the market growth of the India airbag market.

Report Scope:
In this report, India airbag market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Airbag Market, By Vehicle Type:
o Hatchback
o SUV/MPV
o Sedan
o LCV
• India Airbag Market, By Airbag Type
o Front Airbag
o Knee Airbag
o Side Airbag
o Curtain Airbag
• India Airbag Market, By Demand Category Type:
o OEM
o Replacement
• India Airbag Market, By Region:
o North
o South
o West
o East
• Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India airbag market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Recall (Unaided and Aided)
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Brand Satisfaction Level
5. India Airbag Market Outlook, 2018-2028F
Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Vehicle Type (Hatchback, SUV/MPV, Sedan, LCV)
5.2.2. By Airbag Type (Front Airbag, Knee Airbag, Side Airbag, and Curtain Airbag)
5.2.3. By Demand Category (OEM and Replacement)
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company (FY2022)
5.3. Market Map (By Vehicle Type, By Airbag Type, By Demand Category, By Region)
6. India Hatchback Airbag Market Outlook, 2018-2028F
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume and Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Airbag Type
6.2.2. By Demand Category
6.2.3. By Region
7. India SUV/MPV Airbag Market Outlook, 2018-2028F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume and Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Airbag Type
7.2.2. By Demand Category
7.2.3. By Region
8. India Sedan Airbag Market Outlook, 2018-2028F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume and Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Airbag Type
8.2.2. By Demand Category
8.2.3. By Region
9. India LCV Airbag Market Outlook, 2018-2028F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume and Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Airbag Type
9.2.2. By Demand Category
9.2.3. By Region
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile
14. Impact of COVID-19 on India Airbag Market
15. Competitive Landscape
15.1. Toyoda Gosei Minda India Private Limited
15.2. Autoliv India Private Limited
15.3. Rane TRW Steering Systems Limited
15.4. Takata India Private Limited
15.5. MOBIS India Limited
15.6. Ashimori India Private Limited
15.7. Denso International India Pvt. Ltd.
15.8. Bosch Limited
15.9. Continental India Private Limited
15.10. Daicel Chiral Technologies India Private Limited
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