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人工甘味料市場、規模、世界予測2023-2028、業界動向、成長、シェア、展望、インフレの影響、オポチュニティ企業分析


Artificial Sweetener Market, Size, Global Forecast 2023-2028, Industry Trends, Growth, Share, Outlook, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis

Renub Researchによると、人工甘味料の世界市場は2028年までに年平均成長率3.47%で93億5000万米ドルに達するという。いわゆる「ゼロカロリー」の人工甘味料に対する世間の関心が高まっています。人工甘味料は、市... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2023年1月1日 US$2,490
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サマリー

Renub Researchによると、人工甘味料の世界市場は2028年までに年平均成長率3.47%で93億5000万米ドルに達するという。いわゆる「ゼロカロリー」の人工甘味料に対する世間の関心が高まっています。人工甘味料は、市場で販売されているさまざまな食品に使用されており、多くのメーカーも砂糖と人工甘味料のブレンドを使用しています。人工甘味料は、スーパーマーケットで使用できる幅広い製品で確立されました。


多くの''卓上甘味料は、お茶、コーヒー、シリアル、果物の代わりにいくつかの他の製品、コーディアル、ソフトドリンクアイスクリーム、ヨーグルト、アイスクリーム、チューインガム、ロリー、デザート、ケーキなどのラベルに甘さを追加します。これらの製品は、多くの場合、ダイエット低ジュールまたは砂糖なしとしてです。人工甘味料を使用する主な理由は、減量、歯科治療、糖尿病、反応性低血糖症、および低コストです。


一部の研究では、人工甘味料が心血管の健康に有害な影響を及ぼすことが示されており、そのメカニズムはもっともなものです。2022年9月、世界保健機関は、体重管理や伝染病のリスク軽減のために低カロリー甘味料を使用しないよう警告し、業界団体から様々な反応を呼び起こしました。しかし、消費者の健康意識の高まりや肥満・糖尿病患者の増加、無糖製品への需要の高まり、生活習慣病の蔓延、減量習慣、食品加工の増加により、市場は効果的に成長し続けると予想されます。一方、高コストと天然甘味料の需要増は、市場成長にとって大きな課題となっています。


アスパルテーム製品は今後数年で世界をリードする

人工甘味料の世界市場は、製品別に6つのタイプに分類されます:アスパルテーム、ネオテーム、スクラロース、アセスルファムk、サッカリン、その他です。アスパルテームは、アミノ酸から作られ、4kcal/gを供給するため、予測期間中に最大のシェアを獲得しました。アスパルテームは、ショ糖の200倍の甘さがあります。FDAによると、アスパルテームの1日の許容摂取量は、大人と子供で50mg/kg体重です。アスパルテームは、チューインガム、一次炭酸飲料、ドライドリンクミックス、ヨーグルトやプリン、インスタントティー、コーヒーなど、多くの製品の甘味料として使われている。人工甘味料は、市場で販売されている6000種類以上の製品に使用されています。

英国では、アスパルテームを使用した食品は、食品基準庁により、原材料として記録し、「フェニルアラニンの供給源を含む」という警告を表示することが義務付けられています。


食品・飲料のトレンドの高まりにより、人工甘味料市場の発展が期待されます。

食品・飲料では、高強度甘味料として応用されるため、市場シェアを独占することになる。食品・飲料は人工甘味料の重要な応用分野であり、カロリー低減が主な目的である。また、製品の種類によっては、糖尿病食や飲料に使用されることもあり、単独の甘味料として、あるいは糖尿病患者の消費に適したバルクの砂糖代替品と組み合わせて使用されます。さらに、人工甘味料の飲料用途は、人間の消費量の50%以上を占めています。市場は、食品・飲料、直販、医薬品、その他に分類される。


砂糖の摂取による健康への悪影響に対する消費者の意識が、人工甘味料のアジア市場の主軸であることに変わりはない

地域的には、北米、欧州、アジア・太平洋、中南米、中東・アフリカの5つのタイプに分類されます。アジア太平洋地域は、経済が発展し、抗酸化物質を多く含む食品の人気が高まっているため、抗酸化物質のレベルを上げるための追加原料の需要が減少し、最も大きな市場収益を握っています。

さらに、北米は、消費者の健康食品に対する意識の高まりと、同地域の厳しい食品安全規制により、人工甘味料市場の急成長を遂げている。米国食品医薬品管理局は、アセスルファム-k、ネオテーム、シクラメート、アスパルテームの使用を1日の摂取許容量として承認しています。これらの製品の価格は高いが、消費者はこれらの製品を購入することを望んでいる。


主要プレイヤー

人工甘味料市場の主なプレーヤーには、Cargill、Ingredion、Archer Daniels Midland Company、Tate & Lyle、Celanese Corporation、Wilmar International Limited、DuPont de Nemours, Inc.

2021年、CodexisとTate & Lyleは、Tate & Lyle'sLyleの最新Sweetenerの生産を強化するためにパートナーシップを延長しました:Tasteva M Stevia Sweetener」の生産を強化しました。
2021年1月、AnalytiCon DiscoveryとRoquetteは、アフリカに生息するPentadiplandraという名前のベリーから自然に生成されるタンパク質甘味料Brazzeinを開発するための研究開発への投資が成功したことを発表しました。


Renub Researchの調査レポート「人工甘味料の世界市場&予測:製品別(アスパルテーム、ネオテーム、スクラロース、アセスルファムk、サッカリン、その他)、用途別(食品・飲料、直販、医薬品、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)企業(Cargill、Ingredion、Archer Daniels Midland Company、Tate & Lyle、Celanese Corporation、Wilmar International Limited、DuPont de Nemours, Inc)」は、世界の人工甘味料産業の完全分析を行います。


人工甘味料の市場細分化

製品別 - 人工甘味料の世界市場は、以下の6つのタイプに分類されるでしょう。

1.アスパルテーム
2.ネオテーム
3.スクラロース
4.アセスルファムk
5.サッカリン
6.その他


用途別 - 人工甘味料の世界市場は、以下の4つのタイプに分けられます。

1.フード&ビバレッジ
2.ダイレクトセールス
3.医薬品
4.その他


地域別 - 人工甘味料の世界市場は、以下の5つのタイプに分けられます。

1.北アメリカ
2.ヨーロッパ
3.アジア太平洋
4.ラテンアメリカ
5.中近東・アフリカ


主要プレイヤー - 3つの視点から主要プレイヤーを網羅しました。

1.概要
2.最近の動向
3.売上高


企業分析

1.カーギル
2.イングレディオン
3.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
4.テート&ライル
5.セラニーズコーポレーション
6.ウィルマー・インターナショナル・リミテッド
7.デュポン・ド・ネムール・インク

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目次

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Driver
4.2 Challenges


5. Global Artificial Sweeteners Market

6. Global Artificial Sweeteners Market Share Analysis

6.1 By Product
6.2 By Application
6.3 By Region


7. By Product - Global Artificial Sweeteners Market

7.1 Aspartame
7.2 Neotame
7.3 Sucralose
7.4 Acesulfame k
7.5 Saccharin
7.6 Others


8. By Application - Global Artificial Sweeteners Market

8.1 Food and Beverage
8.2 Direct Sales
8.3 Pharmaceuticals
8.4 Others


9. By Region¬- Global Artificial Sweeteners Market

9.1 North America
9.2 Europe
9.3 Asia pacific
9.4 Latin America
9.5 Middle East & Africa


10. Global Artificial Sweeteners Consumption

11. By Product - Global Artificial Sweeteners Consumption

11.1 Aspartame
11.2 Neotame
11.3 Sucralose
11.4 Acesulfame k
11.5 Saccharin
11.6 Others


12. By Application - Global Artificial Sweeteners Consumption

12.1 Food and Beverage
12.2 Direct Sales
12.3 Pharmaceuticals
12.4 Others


13. By Region - Global Artificial Sweeteners Consumption

13.1 North America
13.2 Europe
13.3 Asia pacific
13.4 Latin America
13.5 Middle East & Africa


14. Acceptable Daily Intake (ADI) Levels for Artificial Sweeteners

15. Company – Financial Insights

15.1 Cargill

15.1.1 Overview
15.1.2 Recent Development
15.1.3 Financial Insight

15.2 Ingredion

15.2.1 Overview
15.2.2 Recent Development
15.2.3 Financial Insight

15.3 Archer Daniels Midland Company

15.3.1 Overview
15.3.2 Recent Development
15.3.3 Financial Insight

15.4 Tate & Lyle

15.4.1 Overview
15.4.2 Recent Development
15.4.3 Financial Insight

15.5 Celanese Corporation

15.5.1 Overview
15.5.2 Recent Development
15.5.3 Financial Insight

15.6 Wilmar International Limited

15.6.1 Overview
15.6.2 Recent Development
15.6.3 Financial Insight

15.7 DuPont de Nemours, Inc.

15.7.1 Overview
15.7.2 Recent Development
15.7.3 Financial Insight

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図表リスト

Table-01: Global – Artificial Sweeteners Market Share by Product (Percent), 2018 – 2022
Table-02: Global – Forecast for Artificial Sweeteners Market Share by Product (Percent), 2023 – 2028
Table-03: Global – Artificial Sweeteners Market Share by Application (Percent), 2018 – 2022
Table-04: Global – Forecast for Artificial Sweeteners Market Share by Application (Percent), 2023 – 2028
Table-05: Global – Artificial Sweeteners Market Share by Region (Percent), 2018 – 2022
Table-06: Global – Forecast for Artificial Sweeteners Market Share by Regions(Percent), 2023 – 2028

 

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Summary

Global Artificial Sweetener Market will reach US$ 9.35 Billion at a CAGR of 3.47% by 2028, according to Renub Research. There is a rising public interest in so-called "zero calories" artificial sweeteners. Artificial sweeteners are used in various food items available in the market, and many manufacturers also use a blend of sugar and artificial sweeteners. Artificial sweeteners were established in a wide range of products in the supermarket can use.


Many ''tabletop sweeteners add sweetness to tea, coffee, cereal, and fruit instead of several other products, such as cordials, soft drink ice cream, yogurt, ice cream, chewing gum, lollies, desserts, and cakes labeled. These products are often as diet low joule or no sugar. The primary reasons for using artificial sweeteners are weight loss, dental care, diabetes mellitus, reactive hypoglycemia, and low cost.


Some studies have shown the harmful effect of artificial sweeteners on cardiovascular health, with plausible mechanisms. In Sep 2022, World Health Organization warned not to use low-calorie sweeteners to help weight control or reduce the risk of no communicable diseases sparking mixed reactions from industry groups. However, increasing health consciousness among consumers and the increasing number of obese and diabetic patients, growing demand for sugar-free products, prevailing lifestyle diseases, weight loss practices, and rising food processing is expected to keep the market growing effectively. In contrast, high costs and increasing demand for natural sweeteners create a significant challenge for market growth.


Aspartame Products will lead Worldwide in the Upcoming Years

Based on the Product, The Global Artificial Sweetener Market will be divided into six types: Aspartame, Neotame, Sucralose, Acesulfame k, Saccharin, and Others. Aspartame captured the largest share during the forecast period because it is made from amino acids; it provides four kcal/g. Aspartame is 200 times sweeter than sucrose. According to the FDA, the acceptable daily intake of Aspartame for people is 50 mg/kg body weight for adults and children. Aspartame is a sweetener in many products, including chewing gum, primary soda, dry drink mixtures, yogurt and pudding, instant tea, and coffee. Artificial Sweetener has been used in over 6000 varieties of products available in the market.

In the United Kingdom, foods that carry Aspartame are required by the Food Standards Agency to record the substance as an ingredient, with the warning "Contains a source of phenylalanine.


Food & Beverage's Rising Trends will force Market Players to more development in the Artificial Sweetener Market

Food and beverages will dominate the market share due to their application as high-intensity sweeteners in food and beverages. Foods and beverages are a significant area of application of artificial sweeteners, with calorie reduction being the primary goal. Also, it can be used in diabetic foods and beverages, depending on the variety of products, either as single sweetening agents or combined with bulk sugar substitutes suitable for diabetic consumption. Furthermore, Beverage uses of artificial sweeteners account for more than 50% of human consumption. The market is classified into Food and Beverage, Direct Sales, Pharmaceuticals, and others.


Consumers' awareness of the negative health effects of consuming sugar remains the linchpin of the Asian market for artificial sweeteners

Geographically, the market is classified into five types North America, Europe, Asia – Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Asia- Pacific holds the most considerable market revenue due to its rising economies and the increasing popularity of antioxidant-rich food, which reduces the demand for additional ingredients to raise the level of antioxidants.

Furthermore, North America is the fastest-growing artificial sweetener market owing to the rising awareness about healthy food products among consumers and stringent food safety regulations in the region. The U.S. food and drug management have approved the usage of acesulfame-k, neotame, cyclamate, and Aspartame as per acceptable daily intake value. Though the prices of these products are high, consumers are willing to purchase these products.


Key Players

Some key players in the artificial sweetener market include Cargill, Ingredion, Archer Daniels Midland Company, Tate & Lyle, Celanese Corporation, Wilmar International Limited, and DuPont de Nemours, Inc.

In 2021, Codexis and Tate & Lyle extended a partnership to enhance the production of Tate & Lyle'sLyle's newest Sweetener: Tasteva M Stevia Sweetener.
In January 2021, AnalytiCon Discovery and Roquette announced their investment in R&D to develop Brazzein, a protein sweetener naturally produced in berries by the name Pentadiplandra which are found in Africa was successful.


Renub Research report titled “Global Artificial Sweetener Market & Forecast, By Product(Aspartame, Neotame, Sucralose, Acesulfame k, Saccharin, and Others), by Application(Food and Beverage, Direct Sales, Pharmaceuticals and others), by Region(North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa) Companies (Cargill, Ingredion, Archer Daniels Midland Company, Tate & Lyle, Celanese Corporation, Wilmar International Limited and DuPont de Nemours, Inc)” provides a complete analysis of Global Artificial Sweetener Industry.


Artificial Sweetener Market Segmentation

By Products – Global Artificial Sweetener Market will be divided into six types:-

1. Aspartame
2. Neotame
3. Sucralose
4. Acesulfame k
5. Saccharin
6. Others


By Application – Global Artificial Sweetener Market will be divided into four types:-

1. Food and Beverage
2. Direct Sales
3. Pharmaceuticals
4. Others


By Region – Global Artificial Sweetener Market will be divided into five types:-

1. North America
2. Europe
3. Asia Pacific
4. Latin America
5. Middle East & Africa


Key Players – All the major players have been covered from 3 Viewpoints

1. Overview
2. Recent Developments
3. Revenue


Company Analysis

1. Cargill
2. Ingredion
3. Archer Daniels Midland Company
4. Tate & Lyle
5. Celanese Corporation
6. Wilmar International Limited
7. DuPont de Nemours, Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Driver
4.2 Challenges


5. Global Artificial Sweeteners Market

6. Global Artificial Sweeteners Market Share Analysis

6.1 By Product
6.2 By Application
6.3 By Region


7. By Product - Global Artificial Sweeteners Market

7.1 Aspartame
7.2 Neotame
7.3 Sucralose
7.4 Acesulfame k
7.5 Saccharin
7.6 Others


8. By Application - Global Artificial Sweeteners Market

8.1 Food and Beverage
8.2 Direct Sales
8.3 Pharmaceuticals
8.4 Others


9. By Region¬- Global Artificial Sweeteners Market

9.1 North America
9.2 Europe
9.3 Asia pacific
9.4 Latin America
9.5 Middle East & Africa


10. Global Artificial Sweeteners Consumption

11. By Product - Global Artificial Sweeteners Consumption

11.1 Aspartame
11.2 Neotame
11.3 Sucralose
11.4 Acesulfame k
11.5 Saccharin
11.6 Others


12. By Application - Global Artificial Sweeteners Consumption

12.1 Food and Beverage
12.2 Direct Sales
12.3 Pharmaceuticals
12.4 Others


13. By Region - Global Artificial Sweeteners Consumption

13.1 North America
13.2 Europe
13.3 Asia pacific
13.4 Latin America
13.5 Middle East & Africa


14. Acceptable Daily Intake (ADI) Levels for Artificial Sweeteners

15. Company – Financial Insights

15.1 Cargill

15.1.1 Overview
15.1.2 Recent Development
15.1.3 Financial Insight

15.2 Ingredion

15.2.1 Overview
15.2.2 Recent Development
15.2.3 Financial Insight

15.3 Archer Daniels Midland Company

15.3.1 Overview
15.3.2 Recent Development
15.3.3 Financial Insight

15.4 Tate & Lyle

15.4.1 Overview
15.4.2 Recent Development
15.4.3 Financial Insight

15.5 Celanese Corporation

15.5.1 Overview
15.5.2 Recent Development
15.5.3 Financial Insight

15.6 Wilmar International Limited

15.6.1 Overview
15.6.2 Recent Development
15.6.3 Financial Insight

15.7 DuPont de Nemours, Inc.

15.7.1 Overview
15.7.2 Recent Development
15.7.3 Financial Insight

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Artificial Sweeteners Market Share by Product (Percent), 2018 – 2022
Table-02: Global – Forecast for Artificial Sweeteners Market Share by Product (Percent), 2023 – 2028
Table-03: Global – Artificial Sweeteners Market Share by Application (Percent), 2018 – 2022
Table-04: Global – Forecast for Artificial Sweeteners Market Share by Application (Percent), 2023 – 2028
Table-05: Global – Artificial Sweeteners Market Share by Region (Percent), 2018 – 2022
Table-06: Global – Forecast for Artificial Sweeteners Market Share by Regions(Percent), 2023 – 2028

 

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