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人工甘味料の世界市場予測レポート:製品タイプ(アスパルテーム、ネオテーム、スクラロース、アセスルファムk、サッカリン、その他)用途(ベーカリー製品、乳製品、菓子、飲料、その他)国別、企業分析、2024-2032年


Artificial Sweetener Market Global Forecast Report by Product Type (Aspartame, Neotame, Sucralose, Acesulfame k, Saccharin, Others) Application (Bakery Products, Dairy Products, Confectionery, Beverages, Others) Countries and Company Analysis, 2024-2032

人工甘味料の市場分析 世界の人工甘味料市場は、2023年に66億4,000万米ドル、2024年から2032年までの年平均成長率は5.00%で、2032年までに103億米ドル成長する。砂糖の消費に伴う健康被害に対する意識の高まり... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,790
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サマリー

人工甘味料の市場分析

世界の人工甘味料市場は、2023年に66億4,000万米ドル、2024年から2032年までの年平均成長率は5.00%で、2032年までに103億米ドル成長する。砂糖の消費に伴う健康被害に対する意識の高まりと消費者の食生活パターンの変化が、人工甘味料市場の拡大を促す主な要因となっている。人々の健康志向が高まるにつれて、ビタミン、ミネラル、その他の健康促進物質を添加した人工甘味料へと移行している。


人工甘味料市場の概要

人工甘味料は、キャンディー、ジャム、焼き菓子などの加工食品や飲料に頻繁に含まれており、血糖値を管理するための砂糖代替品として頻繁に使用されている。市場で最も広く使用されている人工甘味料には、サッカリン、安息香酸ナトリウム、アスパルテームがあり、アスパルテームは通常の砂糖の約200倍の甘さを持つ卓上甘味料である。アスパルテームは、普通の砂糖の約200倍の甘さを持つ卓上甘味料で、シリアル、コーヒー、無糖チューインガム、低カロリーのお菓子などに含まれています。

世界的な健康志向の高まりにより、近年、食品や飲料の低カロリー版やノーカロリー版の需要が非常に高まっている。人工甘味料は、清涼飲料、ソース、チューインガム、ゼリー、ドレッシング、焼き菓子、製菓、フルーツジュース、アイスクリームなど、食品・飲料業界で幅広く使われている。食卓糖よりも甘いが、エネルギー密度は低い。低糖質飲料やダイエット飲料に対する需要の高まりにより、特に清涼飲料の分野で人工甘味料の使用が顕著に伸びている。


人工甘味料産業の成長要因

糖尿病有病率の上昇

糖尿病は長期に亘り、時には死に至ることもある病気で、治療法は確立されていない。世界保健機関(WHO)によると、世界で4億人以上が糖尿病に苦しんでおり、この病気の治療には世界の全医療費の約12%が費やされている。何百万人もの人々が、表面化したこの世界的な病気の影響を受けている。さらに、IDF2021の報告書では、糖尿病を患う世界の成人の数は5億3,700万人と推定されており、この数は2030年までに6億4,300万人に増加すると予想されている。

糖尿病の罹患率の増加により、人工甘味料の需要は大幅に増加すると予想される。特に2型糖尿病患者が世界的に増加しているため、血糖値のコントロールはこれまで以上に重要になっている。砂糖は控えたいが、甘い味は楽しみたいという人には、人工甘味料が良い選択肢となる。このような砂糖の代用品は、糖尿病患者やその予備軍にとって魅力的で、食欲を満たし、血糖反応を調整する手段を提供してくれるからだ。

人工甘味料の普及は、糖尿病治療戦略の一環として医師が頻繁に勧めるという事実によって加速している。さらに、糖尿病とその影響に対する認識が高まるにつれ、糖尿病を予防・管理するために、砂糖不使用で低カロリーの代替品を積極的に探す消費者が増えている。食品・飲料製品における多種多様な人工甘味料のニーズは、このような傾向に後押しされ、業界の拡大を加速させている。


消費者の嗜好と傾向の変化

トレンドと消費者の嗜好は、人工甘味料業界の成長を牽引する重要な要素である。カロリーを削減し体重をコントロールするために、人々は砂糖の代替品を探している。人工甘味料は、健康的な生活へのシフトにより需要が高まっている、低カロリーで砂糖不使用の製品において主要な役割を果たしている。

クリーンな食生活のトレンドと加工糖質の減少の結果、人工甘味料はバランスの取れた食生活のより良い代替品として人気を集めている。さらに、砂糖の摂取を控えることを強調するダイエットや運動プランの人気が高まっているため、人工甘味料を含む商品が好まれている。

さらに、人工甘味料技術の進歩や斬新なフレーバーが顧客の関心を高めている。こうした嗜好の変化に対応して、生産者がより魅力的な新しい甘味料を開発し、業界は成長を続けている。人工甘味料の市場が急成長しているのは、砂糖不使用の健康的な代替品を求める顧客の需要も一因となっている。


北米人工甘味料市場概要

最大の市場シェアを持つ北米は、今後も拡大を続けると予測される。北米は肥満や糖尿病の割合が高く、健康志向の消費者文化があるため、人工甘味料ビジネスの世界的リーダーである。USDA(米国食品医薬品局)の報告によると、2023年には人工甘味料が包装食品・飲料の60%以上に含まれるようになり、前年の55%から増加した。CDC(米国疾病予防管理センター)によると、2024年までにアメリカ人の42%が積極的に低カロリー甘味料を食生活に取り入れるようになるという。カナダ食品産業協会の予測によると、2023年には、人工甘味料を含む新規発行商品の割合が、2022年に比べて15%増加するという。米国糖尿病協会は、人工甘味料の代替を推進しており、その結果、2024年までに糖尿病患者の人工甘味料使用率が20%上昇すると予測している。

加えて、食品・飲料に含まれる砂糖の量を規制する厳しい法律が、メーカーに人工甘味料の使用を奨励し、この分野の優位性をさらに高めている。北米の大手食品・飲料企業は、2023年に次世代甘味料の研究開発に25%増を割り当てた。米国農務省のデータによると、ステビアベースの甘味料が最も高い割合で拡大しており、2024年までに市場の30%を占めると予想されている。肥満とそれに伴う健康被害への懸念が高まる中、北米の人工甘味料業界は、技術革新と消費者の嗜好変化への適応を通じて主導的地位を維持すると予想される。


人工甘味料市場の企業概要

人工甘味料の世界市場には、Tate & Lyle PLC、Cargill Incorporated、Archer Daniels Midland Company、DuPont de Nemours Inc.、味の素株式会社、Ingredion Incorporated、GLG Life Tech Corporationなど、業界をリードする企業が名を連ねている。


人工甘味料市場ニュース

2024年1月、Ingredion Inc.は生産者向けに植物由来のクリーンラベル用ステビアオプションであるPureCircle Clean Taste Solubility Solutionを発表した。その秘密は、レシピに余分な材料を加えることなく砂糖の感覚を模倣する天然甘味料である。飲料、フルーツ調製品、シロップ、濃縮液、バー、ソースなど、さまざまなレシピに使用できる。
2023年6月、著名な砂糖代替品メーカーであるウィズダム・ナチュラル・ブランズ社は、スウィートリーフ製品ラインを拡大し、3種類のカロリー低減砂糖と2種類のカロリーゼロ甘味料を追加した。砂糖は嗜好性、焼成、褐変、カラメル化特性のために使用される。
2021年7月、ペプシコは2025年までに、欧州連合(EU)域内のソーダとアイスティー飲料に含まれる砂糖の量を25%削減すると宣言した。同社は、砂糖含有量の少ない製品を発売することで、この地域の健康志向の高い顧客の関心を引き付けたいと考えている。


製品タイプ - 6つの視点からの市場細分化:

1.アスパルテーム
2.ネオテーム
3.スクラロース
4.アセスルファムk
5.サッカリン
6.その他


アプリケーション - 5つの視点での市場細分化:

1.ベーカリー製品
2.乳製品
3.菓子
4.飲料
5.その他


国別 - 25の視点での市場内訳:

北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

ヨーロッパ

o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ

アジア太平洋

o 中国
o 日本
o インド
o オーストラリア
o 韓国
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o ニュージーランド

ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

中東・アフリカ

o 南アフリカ
o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦


主要プレーヤーを4つの視点から網羅:

1.概要
2.最近の発展
3.製品ポートフォリオ
4.財務インサイト


企業分析

1.テート&ライル PLC
2.カーギル
3.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
4.デュポン
5.味の素株式会社
6.イングレディオン・インコーポレイテッド
7.GLGライフテック株式会社

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.人工甘味料の世界市場

6.市場シェア

6.1 製品タイプ
6.2 用途
6.3 国別


7.製品タイプ

7.1 アスパルテーム
7.2 ネオテーム
7.3 スクラロース
7.4 アセスルファムk
7.5 サッカリン
7.6 その他


8.用途

8.1 ベーカリー製品
8.2 乳製品
8.3 菓子
8.4 飲料
8.5 その他


9.国名

9.1 北米

9.1.1 アメリカ合衆国
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 フランス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 イタリア
9.2.4 スペイン
9.2.5 イギリス
9.2.6 ベルギー
9.2.7 オランダ
9.2.8 トルコ

9.3 アジア太平洋

9.3.1 中国
9.3.2 日本
9.3.3 インド
9.3.4 オーストラリア
9.3.5 韓国
9.3.6 タイ
9.3.7 マレーシア
9.3.8 インドネシア
9.3.9 ニュージーランド

9.4 ラテンアメリカ

9.4.1 ブラジル
9.4.2 メキシコ
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 南アフリカ
9.5.2 サウジアラビア
9.5.3 アラブ首長国連邦


10.ポーター5分析

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤーの分析

12.1 テート&ライル PLC

12.1.1 概要
12.1.2 最近の開発と戦略
12.1.3 製品ポートフォリオ
12.1.4 財務状況

12.2 カーギル社

12.2.1 概要
12.2.2 最近の開発と戦略
12.2.3 製品ポートフォリオ
12.2.4 財務状況

12.3 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社

12.3.1 概要
12.3.2 最近の開発と戦略
12.3.3 製品ポートフォリオ
12.3.4 財務洞察

12.4 デュポン株式会社

12.4.1 概要
12.4.2 最近の開発と戦略
12.4.3 製品ポートフォリオ
12.4.4 財務洞察

12.5 味の素株式会社

12.5.1 概要
12.5.2 最近の開発と戦略
12.5.3 製品ポートフォリオ
12.5.4 財務状況

12.6 イングレディオン・インコーポレイテッド

12.6.1 概要
12.6.2 最近の開発と戦略
12.6.3 製品ポートフォリオ
12.6.4 財務洞察

12.7 GLGライフテック株式会社

12.7.1 概要
12.7.2 最近の開発と戦略
12.7.3 製品ポートフォリオ
12.7.4 財務状況

 

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Summary

Artificial Sweetener Market Analysis

Global Artificial Sweetener Market was US$ 6.64 Billion in 2023 and will grow US$ 10.30 Billion by 2032, with a CAGR of 5.00% from 2024 to 2032. The increased awareness of the health hazards connected with sugar consumption and consumers' changing dietary patterns are major factors driving the expansion of the artificial sweetener market. People are moving toward artificial sweeteners supplemented with vitamins, minerals, or other health-promoting substances as they grow more health-conscious.


Artificial Sweetener Market Overview

Artificial sweeteners, which are frequently found in processed foods and beverages like candies, jams, and baked goods, are frequently used as a sugar alternative to manage blood sugar levels. Among the most widely used artificial sweeteners on the market are saccharin, sodium benzoate, and aspartame; aspartame is a tabletop sweetener that is around 200 times sweeter than ordinary sugar. Cereal, coffee, sugar-free chewing gum, and low-calorie treats all contain it.

Due to the global surge in health-conscious customers, there has been a tremendous increase in demand for low- or no-calorie versions of food and beverages in recent years. Artificial sweeteners are used extensively in the food and beverage industry in items including soft drinks, sauces, chewing gum, jellies, dressings, baked goods, confectionery, fruit juice, ice cream, and more. They are sweeter than table sugar but have a lower energy density. The increased demand for low-sugar and diet beverages has led to a notable growth in the use of artificial sweeteners, especially in the soft drink sector.


Growth Factors in the Artificial Sweetener Industry

Rise in diabetes prevalence

Diabetes is a long-term, sometimes lethal condition for which there is no known cure. Over 400 million people worldwide suffer with diabetes, and treating the disease costs about 12% of all healthcare expenditures worldwide, according to the World Health Organization. Millions of people are affected by this global illness that has surfaced. Furthermore, the number of adults worldwide with diabetes was estimated to be 537 million in the IDF 2021 report, and that number is expected to rise to 643 million by 2030.

The demand for artificial sweeteners is anticipated to increase substantially owing to the increasing incidence of diabetes. Controlling blood sugar levels is more important than ever because type 2 diabetes cases, in particular, are on the rise worldwide. If you're trying to cut less on sugar but still want to enjoy sweet flavors, artificial sweeteners are a good option. These sugar alternatives are appealing to diabetics and those at risk because they offer a means of satisfying cravings and regulating glycemic reactions.

Adoption of artificial sweeteners is accelerated by the fact that medical practitioners frequently suggest them as part of a diabetes treatment strategy. Furthermore, a growing number of consumers are actively searching for sugar-free and low-calorie alternatives in order to prevent or manage diabetes as awareness of the disease and its implications develops. The need for a wide variety of artificial sweeteners in food and beverage goods is being fueled by this trend, which is speeding up industry expansion.


Change in Consumer Preferences and Trends

Trends and consumer tastes are important drivers of growth in the artificial sweetener industry. In an effort to cut calories and control their weight, people are looking for sugar substitutes as knowledge of health and wellness issues grows. Artificial sweeteners play a major part in low-calorie, sugar-free products that are in high demand due to the shift towards healthy living.

As a result of the clean eating trend and the decline in processed sugars, artificial sweeteners are gaining popularity as better substitutes for a balanced diet. Furthermore, people are favoring items that contain artificial sweeteners due to the rising popularity of diet and exercise plans that emphasize consuming less sugar.

Furthermore, advances in artificial sweetener technologies and novel flavors have increased customer interest. The industry keeps growing as producers create new, more enticing sweeteners in response to these shifting tastes and preferences. The market for artificial sweeteners is growing rapidly due in part to customer demand for healthier, sugar-free alternatives.


North America Artificial Sweetener Market Overview

With the biggest market share, North America is predicted to keep expanding in the years to come. North America is the global leader in the artificial sweetener business due to its high rates of obesity and diabetes as well as its health-conscious consumer culture. The USDA (US Food and Drug Administration) reported that in 2023, artificial sweeteners were included in over 60% of packaged foods and beverages, an increase from 55% in the previous year. According to the CDC (Centers for Disease Control and Prevention), by 2024, 42% of American people actively look for low-calorie sweeteners in their diets. According to projections made by the Canadian Food Industry Association, the percentage of newly issued goods that contain artificial sweeteners would rise by 15% in 2023 compared to 2022. The American Diabetes Association is pushing for the substitution of artificial sweeteners, which will result in a 20% rise in the usage of these products by people with diabetes by 2024.

In addition, stringent laws governing the quantity of sugar allowed in food and beverages incentivize manufacturers to use artificial sweeteners, which furthers the domination of the area. Leading food and beverage firms in North America allocated 25% more to research and development for next-generation sweeteners in 2023. According to data from the US Department of Agriculture, stevia-based sweeteners have expanded at the highest rate and are expected to gain 30% of the market by 2024. With growing worries about obesity and associated health hazards, it is anticipated that North America's artificial sweetener industry will maintain its leadership position through innovation and adaptation to changing consumer tastes.


Artificial Sweetener Market Company Overview

Some of the industry leaders seen in the Global Artificial Sweetener Market Includes Tate & Lyle PLC, Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, DuPont de Nemours Inc., Ajinomoto Co. Inc., Ingredion Incorporated, GLG Life Tech Corporation.


Artificial Sweetener Market News

In January 2024, Ingredion Inc. unveiled PureCircle Clean Taste Solubility Solution, a plant-based clean label stevia option for producers. The secret is a natural sweetener that mimics the feeling of sugar without needing any extra ingredients to be added to the recipe. It can be used in a wide variety of recipes, including drinks, fruit preparations, syrups, liquid concentrates, bars, and sauces.
In June 2023, Prominent manufacturer of sugar substitutes Wisdom Natural Brands expanded its SweetLeaf product line to include three calorie-reduced sugars and two calorie-free sweeteners. Sugar is used for its taste, baking, browning, and caramelizing properties.
In July 2021, PepsiCo declared that by 2025, the company would cut the amount of sugar in their portfolios of sodas and iced tea beverages within the European Union (EU) by 25%. The company wants to attract the interest of health-conscious customers in the area by launching products with lower sugar content.


Product Type – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Aspartame
2. Neotame
3. Sucralose
4. Acesulfame k
5. Saccharin
6. Others


Application – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Bakery Products
2. Dairy Products
3. Confectionery
4. Beverages
5. Others


Country – Market breakup in 25 viewpoints:

North America

o United States
o Canada

Europe

o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o the Netherlands
o Turkey

Asia Pacific

o China
o Japan
o India
o Australia
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o New Zealand

Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

Middle East & Africa

o South Africa
o Saudi Arabia
o United Arab Emirates


All the Key players have been covered from 4 Viewpoints:

1. Overview
2. Recent Development
3. Product Portfolio
4. Financial Insights


Company Analysis:

1. Tate & Lyle PLC
2. Cargill Incorporated
3. Archer Daniels Midland Company
4. DuPont de Nemours Inc.
5. Ajinomoto Co. Inc.
6. Ingredion Incorporated
7. GLG Life Tech Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Artificial Sweetener Market

6. Market Share

6.1 Product Type
6.2 Application
6.3 Country


7. Product Type

7.1 Aspartame
7.2 Neotame
7.3 Sucralose
7.4 Acesulfame k
7.5 Saccharin
7.6 Others


8. Application

8.1 Bakery Products
8.2 Dairy Products
8.3 Confectionery
8.4 Beverages
8.5 Others


9. Country

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 France
9.2.2 Germany
9.2.3 Italy
9.2.4 Spain
9.2.5 United Kingdom
9.2.6 Belgium
9.2.7 Netherlands
9.2.8 Turkey

9.3 Asia Pacific

9.3.1 China
9.3.2 Japan
9.3.3 India
9.3.4 Australia
9.3.5 South Korea
9.3.6 Thailand
9.3.7 Malaysia
9.3.8 Indonesia
9.3.9 New Zealand

9.4 Latin America

9.4.1 Brazil
9.4.2 Mexico
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East & Africa

9.5.1 South Africa
9.5.2 Saudi Arabia
9.5.3 UAE


10. Porter’s Five Analysis

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players Analysis

12.1 Tate & Lyle PLC

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development & Strategies
12.1.3 Product Portfolio
12.1.4 Financial Insight

12.2 Cargill Incorporated

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development & Strategies
12.2.3 Product Portfolio
12.2.4 Financial Insight

12.3 Archer Daniels Midland Company

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development & Strategies
12.3.3 Product Portfolio
12.3.4 Financial Insight

12.4 DuPont de Nemours Inc.

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development & Strategies
12.4.3 Product Portfolio
12.4.4 Financial Insight

12.5 Ajinomoto Co. Inc.

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development & Strategies
12.5.3 Product Portfolio
12.5.4 Financial Insight

12.6 Ingredion Incorporated

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development & Strategies
12.6.3 Product Portfolio
12.6.4 Financial Insight

12.7 GLG Life Tech Corporation

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development & Strategies
12.7.3 Product Portfolio
12.7.4 Financial Insight

 

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