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植物油の世界市場レポート予測:油種別(パーム油、大豆油、菜種油、ヒマワリ油、オリーブ油、その他)、用途(食品、飼料、その他)、流通チャネル(B2B、B2C)、国別、企業分析 2024-2032


Global Vegetable Oil Market Report Forecast By Oil Type (Palm Oil, Soybean Oil, Rapeseed Oil, Sunflower Oil, Olive Oil, Others), Application (Food, Feed, Others), Distribution Channel (B2B, B2C), Countries and Company Analysis 2024-2032

植物油の世界市場分析 世界の植物油市場は、2023年の4,581億5,000万米ドルから2032年には3,056億5,000万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は4.60%となる。人々は世界的に食事に気を配るように... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,990
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サマリー

植物油の世界市場分析

世界の植物油市場は、2023年の4,581億5,000万米ドルから2032年には3,056億5,000万米ドルに達し、2024年から2032年までの年平均成長率は4.60%となる。人々は世界的に食事に気を配るようになり、より健康的なライフスタイルを送るようになっている。ベジタリアン向けの食品は、植物由来の脂肪を含むため、世界的に人気が高まっている。これが、世界の植物油市場の拡大を積極的に後押ししている。


世界の植物油産業の展望

植物油は、果物、ナッツ、種子など様々な植物から採れる。オメガ3脂肪酸、オメガ6脂肪酸、ビタミンE、ビタミンA、ビタミンB1などの重要な栄養素を豊富に含むことから珍重されている。食品と非食品の両方の用途に使用できるこれらのオイルは、石油化学製品や動物性油脂に代わる、柔軟で環境に優しい代替品を提供する。医薬品、化粧品、殺菌剤の製造に広く使用されている。

植物油はまた、コレステロールを低下させ、消化と代謝を促進し、心血管疾患の可能性を減少させるなど、多くの健康上の利点も提供する。そのため、植物油は世界中の多くの料理の調理に広く使われている。


植物油市場の成長促進要因

産業界における使用の増加

ベジタブルオイルは、料理以外の分野でも多くの産業用途があるため、消費者の間で人気が高まっている。これらの油は、石鹸、洗剤、化粧品、さらにはバイオ燃料の製造に使用される必須成分であるという事実が、市場をさらに牽引している。植物油は、その多用途性により、幅広い産業プロセスに不可欠である。植物油の需要は、産業の拡大や多様化に伴って増加する。例えば、拡大する植物油産業は、バイオディーゼルなどのバイオ燃料セクターの成長に助けられている。植物油の消費は、新たな産業用途を見つけるための研究に投資する企業によってさらに促進されている。


ヘルシー志向への顧客嗜好の変化

健康志向の現代社会では、不飽和脂肪酸が多く飽和脂肪酸が少ない植物油へのニーズが高まっている。アボカド、キャノーラ、オリーブオイルなどの一価不飽和脂肪酸や多価不飽和脂肪酸を多く含む油は、ココナッツオイルやパームオイルなどの飽和脂肪酸を多く含む従来の油よりも人気が高まっている。さらに、オメガ3脂肪酸を多く含む油は、その健康上の利点が確立されているため、人気が高まっている。この傾向は、科学的研究、一般の人々の意識向上努力、表示に関する取り組みによって、さらに悪化している。より多くの人々が油の健康上の利点を判断基準としているため、より健康的であるとして販売されている特定の種類の植物油への需要が高まっている。


アジア太平洋地域の植物油市場

中国は、アジア太平洋地域で最も植物油を消費・生産している国であり、世界の植物油市場を支配している地域である。生産量が多いにもかかわらず、消費量が生産量を上回っているため、輸出量に対して輸入量が多くなっている。例えば、米国農務省によると、中国の人口が2021年に消費したヒマワリ種子油は260万トンを超え、前年の約207万トンから増加した。

中国で販売されている主な植物油には、オリーブ油、ひまわり油、菜種油、パーム油、大豆油、ピーナッツ油がある。大豆油とパーム油は、過去5年間を通じて中国の植物油市場で最大のシェアを占めていた。Xiwang Food、Cofco Corporation、Wilmar International Ltd (Yihai Kerry)は、中国およびアジア市場に進出している主要な食用植物油企業の数社である。市場のもう一つの重要な参加者は日本である。オリーブ油は主に南欧から日本に輸入され、調理用および非食品用に使用されている。米国農務省の報告によると、日本のオリーブ油消費量は2020年の6万9,000トンから2021年には約7万5,000トンに増加する。これと同様に、インドも食用油の自給自足を目指し、急速に動き出している。

同国政府は2021年8月、油糧種子自給率の達成と国内油糧種子生産の拡大を目的とした「国家食用油ミッション-オイルパーム(NMEO-OP)」を発表した。政府は、油糧種子・油糧パームに関する国家ミッションの下、11,000クロー以上を投資し、植物油の生産を促進するためのより良い種子や技術など、あらゆる利点を農家に提供すると宣言した。予測期間中、これらの措置により、同地域の販売、消費、生産性が増加すると予想される。


世界の植物油企業分析

植物油業界の主要企業は、Archer - Daniels -Midland Company、Wilmar、AAK (Aarhuskarlshamn)、Unilever Plc、Bunge、Cargill、Sime Darby、Associated British Foodsである。


世界の植物油企業ニュース

2024年2月、アンドラ・プラデシュ州、テランガナ州、カルナータカ州、タミル・ナードゥ州は、カーギルがGemini Pureitひまわり油ブランドを初めて導入したインド南部の4州である。

2023年8月、業界団体SEAによると、パーム油の輸出増加により、インドの植物油の輸入量は今年7月に46%増の17.71ℓトンとなった。昨年同期は12.14ラ クトンの植物油を輸入していた。

2023年8月、国内最大の食用油メーカーであり、売上高ではインド最大のFMCG企業のひとつであるアダニ・ウィルマー(AWL)は、AELとシンガポールを拠点とするウィルマー・インターナショナルの合弁会社である。アダニ・グループの旗艦会社であるアダニ・エンタープライゼス(AEL)は、AWLの株式売却を検討している。


オイルタイプ - 6つの視点からの市場分析

1.パーム油
2.大豆油
3.菜種油
4.ひまわり油
5.オリーブ油
6.その他


アプリケーション - 3つの視点での市場区分:

1.食品
2.飼料
3.その他


流通チャネル - 2つの視点からの市場分析

1.B2B
2.B2C


国別 - 25の視点による市場区分:

- 北米

o アメリカ合衆国
o カナダ

- ヨーロッパ

o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ

- アジア太平洋

o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o オーストラリア
o ニュージーランド

- ラテンアメリカ

o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン

- 中東・アフリカ

o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o 南アフリカ


すべての主要プレーヤーを4つの視点からカバー:

- 事業概要
- キーパーソン
- 最近の展開
- 財務インサイト


主要プレーヤーの分析

1.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
2.ウィルマー
3.AAK (オーフス・カールスハムン)
4.ユニリーバ
5.ブンゲ
6.カーギル
7.シム・ダービー
8.アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.植物油の世界市場

6.市場シェア分析

6.1 油の種類別
6.2 用途別
6.3 流通チャネル別
6.4 国別


7.オイルの種類

7.1 パーム油
7.2 大豆油
7.3 菜種油
7.4 ひまわり油
7.5 オリーブ油
7.6 その他


8.用途

8.1 食品
8.2 飼料
8.3 その他


9.流通チャネル

9.1 B2B
9.2 B2C


10.国名

10.1 北米

10.1.1 アメリカ合衆国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 オーストラリア
10.3.5 韓国
10.3.6 タイ
10.3.7 マレーシア
10.3.8 インドネシア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 南アフリカ
10.5.2 サウジアラビア
10.5.3 UAE


11.ポーターのファイブフォース分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
13.1.1 概要
13.1.2 主要人物
13.1.3 最近の開発
13.1.4 収益分析

13.2 ウィルマー

13.2.1 概要
13.2.2 主要人物
13.2.3 最近の開発
13.2.4 収益分析

13.3 AAK(オーフス・カールスハムン)

13.3.1 概要
13.3.2 主要人物
13.3.3 最近の発展
13.3.4 収益分析

13.4 ユニリーバ・ピーエルシー

13.4.1 概要
13.4.2 主要人物
13.4.3 最近の開発
13.4.4 収益分析

13.5 ブンゲ

13.5.1 概要
13.5.2 主要人物
13.5.3 最近の開発
13.5.4 収益分析

13.6 カーギル

13.6.1 概要
13.6.2 キーパーソン
13.6.3 最近の発展
13.6.4 収益分析

13.7 サイムダービー

13.7.1 概要
13.7.2 主要人物
13.7.3 最近の発展
13.7.4 収益分析

13.8 アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ

13.8.1 概要
13.8.2 主要人物
13.8.3 最近の開発
13.8.4 収益分析

 

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Summary

Global Vegetable Oil Market Analysis

The Global Vegetable Oil Market will reach US$ 305.65 billion by 2032, up from US$ 458.15 billion in 2023, with a CAGR of 4.60% between 2024 and 2032. People are becoming more conscious of their meals and leading healthier lifestyles worldwide. Foods that are vegetarian in nature are becoming more and more popular worldwide since they contain fat derived from plants. This is driving the global vegetable oil market's expansion in a positive way.


Global Vegetable Oil Industry Outlook

Vegetable oils are sourced from a variety of plants, including fruits, nuts, and seeds. They are prized for their abundance of vital nutrients, including omega-3 and omega-6 fatty acids and vitamins E, A, and B1. For use in both food and non-food applications, these oils offer a flexible and environmentally friendly substitute for petrochemicals and animal-based fats. They are widely used in the manufacturing of medicines, cosmetics, and bactericides.

Vegetable oils also provide a host of other health advantages, such as lowering cholesterol, enhanced digestion and metabolism, and a decreased chance of cardiovascular illnesses. Consequently, they find widespread application in the cooking of many cuisines across the globe.


Growth Drivers of Vegetable Oil Market

Increasing use in industry

Vegetable oils are becoming much more popular among consumers due to their many industrial applications outside of the culinary sphere. The market is being driven further by the fact that these oils are essential components used in the creation of soaps, detergents, cosmetics, and even biofuels. Vegetable oils are essential in a wide range of industrial processes due to their versatility. Demand for vegetable oils rises along with the expansion and diversification of industry. For example, the expanding vegetable oil industry is being helped forward by the growing biofuels sector, especially biodiesel. Vegetable oil consumption is being further driven by companies investing in research to find new industrial applications.


Shifting customer tastes toward healthy options

There is a rising need for vegetable oils that are high in unsaturated fats and low in saturated fats in today's health-conscious society. Oils high in monounsaturated and polyunsaturated fats, including avocado, canola, and olive oil, are becoming more and more popular than conventional oils high in saturated fats, such coconut or palm oil. Furthermore, oils high in omega-3 fatty acids are becoming more popular due to their well-established health advantages. This trend is being exacerbated by scientific studies, public awareness efforts, and labeling initiatives. The demand for particular types of vegetable oils that are marketed as being healthier is growing as more people base their decisions on the health benefits of oils.


Asia Pacific Vegetable Oil Market

China is the country that consumes and produces the most vegetable oil in Asia-Pacific, which is the region that dominates the global vegetable oil market. Despite the high level of output, consumption outpaces the volume of production, leading to larger import volumes relative to export quantities. For example, China's population consumed over 2.6 million metric tons of sunflower seed oil in 2021, up from about 2.07 million tons the year before, according to the US Department of Agriculture.

The main vegetable oils sold in China include olive, sunflower, rapeseed, palm, soybean, and peanut oils. Soybean and palm oil held the biggest market shares in China for vegetable oils throughout the previous five years. Xiwang Food, Cofco Corporation, and Wilmar International Ltd (Yihai Kerry) are a few of the leading edible vegetable oil businesses present in the Chinese and Asian markets. Another significant participant in the market is Japan. Olive oil is mostly imported into Japan from Southern Europe and is used both for cooking and non-food purposes. The US Department of Agriculture reports that Japan's olive oil consumption increased from 69 thousand metric tons in 2020 to approximately 75,000 metric tons in 2021. In a similar vein, India is moving quickly to become self-sufficient in edible oil.

The government announced the National Edible Oil Mission-Oil Palm (NMEO-OP) in August 2021 with the goal of achieving national oilseed self-sufficiency and boosting domestic oilseed production. The government declared that it would invest over 11,000 crores under the National Mission on Oilseeds and Oil Palm to provide farmers with every possible advantage, including better seeds and technologies to boost vegetable oil production. Over the course of the projection period, it is anticipated that these measures will increase sales, consumption, and productivity in the area.


Global Vegetable Oil Company Analysis

The key players in vegetable oil industry are Archer – Daniels -Midland Company, Wilmar, AAK (Aarhuskarlshamn), Unilever Plc, Bunge, Cargill, Sime Darby and Associated British Foods.


Global Vegetable Oil Company News

In February 2024, Andhra Pradesh, Telangana, Karnataka, and Tamil Nadu are the four southern Indian states where Cargill first introduced its Gemini Pureit sunflower oil brand.

In August 2023, Due to an increase in exports of palm oil, India's imports of vegetable oil rose by 46% to 17.71 lakh tons in July of this year, according to industry association SEA. In the same period last year, the nation imported 12.14 lakh tonnes of vegetable oil.

In August 2023, Adani Wilmar (AWL), the largest edible oil manufacturer in the nation and, by turnover, one of the largest fast-moving consumer goods (FMCG) companies in India, is a joint venture between AEL and Singapore-based Wilmar International. Adani Enterprises (AEL), the flagship company of the Adani Group, is contemplating selling its stake in AWL.


Oil Type – Market breakup in 6 viewpoints:

1. Palm Oil
2. Soybean Oil
3. Rapeseed Oil
4. Sunflower Oil
5. Olive Oil
6. Others


Application – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Food
2. Feed
3. Others


Distribution Channel – Market breakup in 2 viewpoints:

1. B2B
2. B2C


Countries – Market breakup in 25 viewpoints:

• North America

o United States
o Canada

• Europe

o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o Netherland
o Turkey

• Asia Pacific

o China
o Japan
o India
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o Australia
o New Zealand

• Latin America

o Brazil
o Mexico
o Argentina

• Middle East & Africa

o Saudi Arabia
o UAE
o South Africa


All the key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Business Overview
• Key Persons
• Recent Development
• Financial Insights


Key Players Analysis:

1. Archer – Daniels -Midland Company
2. Wilmar
3. AAK (Aarhuskarlshamn)
4. Unilever Plc
5. Bunge
6. Cargill
7. Sime Darby
8. Associated British Foods



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Vegetable Oil Market

6. Market Share Analysis

6.1 By Oil Type
6.2 By Application
6.3 By Distribution Channel
6.4 By Countries


7. Oil Type

7.1 Palm Oil
7.2 Soybean Oil
7.3 Rapeseed Oil
7.4 Sunflower Oil
7.5 Olive Oil
7.6 Others


8. Application

8.1 Food
8.2 Feed
8.3 Others


9. Distribution Channel

9.1 B2B
9.2 B2C


10. Countries

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 Australia
10.3.5 South Korea
10.3.6 Thailand
10.3.7 Malaysia
10.3.8 Indonesia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 South Africa
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.3 UAE


11. Porter’s Five Forces Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Key Players Analysis

13.1 Archer – Daniels -Midland Company
13.1.1 Overview
13.1.2 Key Persons
13.1.3 Recent Development
13.1.4 Revenue Analysis

13.2 Wilmar

13.2.1 Overview
13.2.2 Key Persons
13.2.3 Recent Development
13.2.4 Revenue Analysis

13.3 AAK (Aarhuskarlshamn)

13.3.1 Overview
13.3.2 Key Persons
13.3.3 Recent Development
13.3.4 Revenue Analysis

13.4 Unilever Plc

13.4.1 Overview
13.4.2 Key Persons
13.4.3 Recent Development
13.4.4 Revenue Analysis

13.5 Bunge

13.5.1 Overview
13.5.2 Key Persons
13.5.3 Recent Development
13.5.4 Revenue Analysis

13.6 Cargill

13.6.1 Overview
13.6.2 Key Persons
13.6.3 Recent Development
13.6.4 Revenue Analysis

13.7 Sime Darby

13.7.1 Overview
13.7.2 Key Persons
13.7.3 Recent Development
13.7.4 Revenue Analysis

13.8 Associated British Foods

13.8.1 Overview
13.8.2 Key Persons
13.8.3 Recent Development
13.8.4 Revenue Analysis

 

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