世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

豚肉の世界市場、規模、世界予測2023-2028、業界動向、成長、シェア、展望、インフレの影響、オポチュニティ企業分析


Global Pork Market, Size, Global Forecast 2023-2028, Industry Trends, Growth, Share, Outlook, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis

Renub Researchによると、世界の豚肉市場は2028年までに4,183億7,000万米ドルになると予想されています。豚肉は、世界中で最も広く消費されている肉源です。世界の豚肉産業は非常にダイナミックで、多くの文化圏... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2023年1月1日 US$2,990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
325 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、世界の豚肉市場は2028年までに4,183億7,000万米ドルになると予想されています。豚肉は、世界中で最も広く消費されている肉源です。世界の豚肉産業は非常にダイナミックで、多くの文化圏で何百万人もの人々の主要なタンパク源となっています。豚肉は他のどの食肉源よりも安価であり、これが高い消費の重要な要因となっています。中間層の人口増加、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化が、豚肉需要を浮き立たせています。しかし、菜食主義者の増加や、動物虐待に対する厳しい法律が、世界の豚肉市場の主な抑制要因となっています。


豚肉市場の成長は、世界中の人々の食の消費パターンの変化に起因していると考えられます。また、小売市場の拡大や、さまざまな販売チャネルで簡単に入手できるようになったことで、消費者がパッケージされた豚肉を購入することが便利になり、売上高を押し上げています。世界の豚肉市場は、2022年に2,545億3,000万米ドルとなった。


豚肉の市場動向の一部をご紹介します。

冷凍豚肉は、食肉の消費量の急激な増加により、多様な成長を遂げています。
豚肉購入のオンラインアプリケーションの成長は、労働人口の急増と家庭外で食事を消費する傾向に直接起因していると考えられます。
有機豚肉やクリーンラベル製品の人気の高まりは、世界の豚肉市場の拡大や成長に有利な機会を提供すると期待されています。
消費者は、より良い味と品質を備えた、すぐに食べられる、すぐに調理できる豚肉製品をますます求めています。加工肉の硬化目的で硝酸塩を使用することに伴うリスクに関する意識の高まりにより、メーカーは同じ効果を得るために硝酸塩をセロリパウダーなどの他の硬化剤に置き換えることができるようになっています。こうしたことから、欧州諸国ではベーコンのような亜硝酸塩を含まない食肉加工品への需要が大きく伸びています。
豚肉は主食であり、タンパク質やビタミンを豊富に含み、甘美な味わいなど、豚肉に関連するさまざまな利点があるため、家庭での消費量は大幅に増加しています。


世界の豚肉産業は、2022年から2028年にかけて年平均成長率約8.64%で成長すると予想される

豚産業は、穀物やタンパク源へのアクセスが豊富な地域で繁栄し続けています。豚は様々な気候条件に適応することができ、それは世界中に存在する多くの品種が証明している。USDAによると、2021年、世界では7億5200万頭以上の豚が飼育され、前年から増加しています。この同じ期間に、中国は最も多くの豚と頭を産んでいた。言い換えれば、中国は世界の豚の半分以上を生産し、ヨーロッパと米国は2位と3位でした。ブラジル、カナダ、メキシコ、フィリピン、韓国、日本、香港がトップ10の生産国であった。


豚肉の消費量は、北米、ヨーロッパ、そして日本や中国などのアジアの発展途上地域で非常に多くなっています。米国農務省の全米農業レポートによると、世界で最もよく消費されている肉は豚肉と鶏肉である。変化に影響を与える要因は、一般的に経済効率と代替タンパク源との競争に関連しています。世界的な傾向として、より少ない生産者がより多くの豚を飼育し、豚肉産業がより集中する傾向にあります。経済性を維持する能力は、最適な施設、遺伝学、栄養学、健康プログラムを豚に提供し、生産コストに対処し、高品質な製品の販売から収益を得るシステムであることです。


アジアは豚肉の主要な消費国で、世界の生産量の半分以上を占めています。これとは別に、韓国、台湾、日本が豚肉消費の市場であり、ベトナムとフィリピンは新興市場である。豚肉は東アジア地域で古くから食べられており、その味と脂肪分の多さから最も好まれる肉である。


輸入豚肉5大市場は、日本、中国本土、メキシコ、イタリア、韓国です。2022年中、アジア諸国は、世界全体の中で、最も高い価値の豚肉を輸入しました。ヨーロッパも最大の豚肉輸入国の1つです。輸入の一部は、メキシコを除くカリブ海諸国を含む中南米、オーストラリアとニュージーランドを中心とするオセアニア、アフリカの顧客によって購入されています。


アジア太平洋地域は世界最大の豚肉輸出国であり、次いで欧州、北米の順となっています。一方、中国、米国、カナダ、ブラジル、欧州諸国は、豚肉の主要輸出国である。世界の豚肉輸出では、欧州連合がリーダーシップを維持した。世界の豚肉輸出では、米国、カナダ、ブラジルがトップ5にランクインしています。


豚肉プレーヤーは、豚肉市場での存在感を維持するために、主要な開発戦略として新製品の発売を採用しています。主要なプレーヤーとしては、JBS S.A.、Tyson Foods、Pilgrim's pride corporation、Danish crown group、Vion Food Group、WH Groups、Hormel Foods Corporation、Muyuan Foodsなどが挙げられます。


Renub Researchの調査レポート「豚肉の世界市場:生産(中国、欧州連合、米国、ブラジル、ロシア、ベトナム、フィリピン、カナダ、韓国、メキシコ、日本、その他)、消費(中国、欧州連合、米国、ロシア、ブラジル、ベトナム、日本、メキシコ、韓国、英国、フィリピン、その他。)、輸入(日本、中国、メキシコ、英国、韓国、米国、香港、フィリピン、カナダ、オーストラリア、ベトナム、その他)、輸出(欧州連合、米国、カナダ、ブラジル、英国、メキシコ、中国、チリ、ロシア、オーストラリア、シンガポール、その他) 企業(JBS S.A.、Tyson Foods, Pilgrim's pride corporation, Danish crown group, Vion Food Group, WH Groups, Hormel Foods Corporation, and Muyuan Foods)」は、世界の豚肉業界を完全に分析することができます。


世界の豚肉生産国:

1.中国
2.欧州連合
3.ユーエスエー
4.ブラジル
5.ロシア
6.ベトナム
7.フィリピン
8.カナダ
9.南朝鮮
10.メキシコ
11.日本
12.その他


世界の豚肉消費国

1.中国
2.欧州連合
3.ユーエスエー
4.ロシア
5.ブラジル
6.ベトナム
7.日本
8.メキシコ
9.南朝鮮
10.イギリス
11.フィリピン
12.その他


世界の豚肉輸入国

1.日本
2.中国
3.メキシコ
4.イギリス
5.南朝鮮
6.ユーエスエー
7.ホンコン
8.フィリピン
9.カナダ
10.オーストラリア
11.ベトナム
12.その他


世界の豚肉輸出国

1.欧州連合
2.ユーエスエー
3.カナダ
4.ブラジル
5.イギリス
6.メキシコ
7.中国
8.チリ
9.ロシア
10.オーストラリア
11.シンガポール
12.その他


企業分析:すべての企業を3つのポイントから調査しています。

- 概要
- 最近の動向
- 売上高分析


対象会社

1.JBS S.A.
2.タイソンフーズ
3.株式会社ピルグリムズプライド
4.デンマークのクラウングループ
5.ヴィオンフードグループ
6.WHグループ
7.ホーメル・フーズ・コーポレーション
8.ムユアンフーズ

ページTOPに戻る


目次

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Pork Meat Market

6. Consuming Countries Market share- Global Pork Meat Market

7. Volume Share- Global Pork Meat

7.1 Consuming Countries
7.2 Producing Countries
7.3 Importing Countries
7.4 Exporting Countries


8. Consuming Countries- Global Pork Meat Market and Volume

8.1 China

8.1.1 Market
8.1.2 Volume

8.2 European Union

8.2.1 Market
8.2.2 Volume

8.3 United States

8.3.1 Market
8.3.2 Volume

8.4 Russia

8.4.1 Market
8.4.2 Volume

8.5 Brazil

8.5.1 Market
8.5.2 Volume

8.6 Vietnam

8.6.1 Market
8.6.2 Volume

8.7 Japan

8.7.1 Market
8.7.2 Volume

8.8 Mexico

8.8.1 Market
8.8.2 Volume

8.9 South Korea

8.9.1 Market
8.9.2 Volume

8.10 United Kingdom

8.10.1 Market
8.10.2 Volume

8.11 Philippines

8.11.1 Market
8.11.2 Volume

8.12 Others

8.12.1 Market
8.12.2 Volume


9. Producing Countries- Global Pork Meat Volume

9.1 China
9.2 European Union
9.3 United States
9.4 Brazil
9.5 Russia
9.6 Vietnam
9.7 Philippines
9.8 Canada
9.9 South Korea
9.10 Mexico
9.11 Japan
9.12 Others


10. Importing Countries- Global Pork Meat Volume

10.1 Japan
10.2 China
10.3 Mexico
10.4 United Kingdom
10.5 South Korea
10.6 United States
10.7 Hong Kong
10.8 Philippines
10.9 Canada
10.10 Australia
10.11 Vietnam
10.12 Other


11. Exporting Countries- Global Pork Meat Volume

11.1 European Union
11.2 United States
11.3 Canada
11.4 Brazil
11.5 United Kingdom
11.6 Mexico
11.7 China
11.8 Chile
11.9 Russia
11.10 Australia
11.11 Singapore
11.12 Others


12. Key Players Analysis

12.1 JBS S.A

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Financial Insight

12.2 Tyson Foods

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Financial Insight

12.3 Pilgrim's pride corporation

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Financial Insight

12.4 Danish crown group

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Financial Insight

12.5 Vion Food Group

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Financial Insight

12.6 WH Group

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Financial Insight

12.7 Hormel Foods Corporation

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Financial Insight

12.8 Muyuan Foods

12.8.1 Overview
12.8.2 Recent Development
12.8.3 Financial Insight

ページTOPに戻る



図表リスト

Table-1: Global – Pork Market Share by Consuming Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-2: Global – Forecast for Pork Market Share by Consuming Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-3: Global – Pork Volume Share by Consuming Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-4: Global – Forecast for Pork Volume Share by Consuming Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-5: Global – Pork Volume Share by Producing Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-6: Global – Forecast for Pork Volume Share by Producing Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-7: Global – Pork Volume Share by Importing Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-8: Global – Forecast for Pork Volume Share by Importing Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-9: Global – Pork Volume Share by Exporting Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-10: Global – Forecast for Pork Volume Share by Exporting Countries (Percent), 2023 – 2028

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Pork Market is expected to be US$ 418.37 Billion by 2028, according to Renub Research. Pork is the most widely and popular consumed meat source worldwide. The global swine industries are very dynamic and the primary protein source for millions across numerous cultures. Pork is cheaper than any other meat source, which is a significant factor in its high consumption. A significant middle-class population, growing disposable income, and changing consumer preferences are levitating pork demand. However, the rise in the adoption of veganism and stringent law against the animal cruelty act are the major restraints of the global pork meat market.


The growth of the pork meat market can be attributed to changes in the food consumption pattern of people worldwide. In addition, the expansion of the retail market and easy availability of the product through various sales channels make it convenient for consumers to purchase packaged pork meat, which drives the sales figures. Worldwide Pork Market was valued US$ 254.53 Billion in 2022.


Some of the Pork Market Trends are

Frozen pork meat is growing manifold due to the rapid increase in consumption of meat.
The growth in the online application of pork purchasing can be directly attributed to the surge in the working population and the trend of consuming meals outside homes.
Increasing the popularity of organic pork meat and clean-label products is expected to offer lucrative opportunities for expansion and the growth of the global pork meat market.
Consumers increasingly demand ready-to-eat and ready-to-cook pork meat products with better taste and quality. The increasing awareness about the risks associated with using nitrate for curing purposes in processed meat has enabled manufacturers to replace nitrate with other curing agents, such as celery powder, to achieve the same effect. Such factors register a significant demand for nitrite-free processed meat products such as bacon in European countries.
Household consumption of pork has increased considerably because it is a staple food and has various benefits associated with pork meat, such as its rich source of proteins and vitamins and its luscious taste.


Global Pork Industry is expected to grow with a CAGR of nearly 8.64% from 2022 to 2028

The pig industry continues to thrive in areas with plentiful access to grains and protein sources. Pigs are adaptable to various climatic conditions, as evidenced by a large number of breeds present throughout the world. According to USDA, in 2021, worldwide, over 752 million pigs, increasing from the previous year. In this same period, China was home to the most pig and head. In other meaning, China produced more than half of the global pig population, and Europe and the United States were second and third. Brazil, Canada, Mexico, the Philippines, South Korea, Japan, and Hong Kong was in the top 10 producing countries.


Pork consumption is very high in North America, Europe, and developing Asian regions, such as Japan and China. According to the United States Department of Agriculture's National Agricultural report, the most commonly consumed meat in the world is pork and poultry. The factors influencing change are generally related to economic efficiency and competition from alternative protein sources. The global trend is for fewer producers responsible for more significant numbers of pigs and more concentration within the swine industry. The ability to maintain economic viability is a function of providing optimal facilities, genetics, nutrition, and health programs to the pig in a system that addresses the cost of production and generates revenue from the marketing of a high-quality product.


Asia is the leading pork consumer, with more than half of the world's production. Apart from this, South Korea, Taiwan, and Japan are the markets for pork consumption, while Vietnam and the Philippines are emerging markets. Pork meat has been consumed in the East Asian region since ancient times and is the most preferred meat due to its taste and fat content.


The Five biggest imported pork markets are Japan, mainland China, Mexico, Italy, and South Korea. During 2022, Asian countries imported the highest worth of pork, of the world’s total. Europe is also one of the biggest pork importer. Some of import were bought by customers in Latin America excluding Mexico but including the Caribbean, Oceania led by Australia and New Zealand, and Africa.


Asia Pacific is the world's largest exporter of pork, followed by Europe and North America. In contrast, China, the U.S., Canada, Brazil, and European countries are the major pork exporters. In global pork exports, European Union maintained its leadership. The U.S., Canada, and Brazil ranked top five in world pork exports.


The pork meat players have adopted new product launches as their key development strategy to maintain their presence in the pork meat market. Some key players in the report include JBS S.A., Tyson Foods, Pilgrim's pride corporation, Danish crown group, Vion Food Group, WH Groups, Hormel Foods Corporation, and Muyuan Foods.


Renub Research report titled “Global Pork Market By Production (China, European Union, United States, Brazil, Russia, Vietnam, Philippines, Canada, South Korea, Mexico, Japan and Others), Consumption (China, European Union, United States, Russia, Brazil, Vietnam, Japan, Mexico, South Korea, United Kingdom, Philippines and Others.), Import (Japan, China, Mexico, United Kingdom, South Korea, United States, Hong Kong, Philippines, Canada, Australia, Vietnam and Other), Export (European Union, United States, Canada, Brazil, United Kingdom, Mexico, China, Chile, Russia, Australia, Singapore and Others) Company (JBS S.A., Tyson Foods, Pilgrim's pride corporation, Danish crown group, Vion Food Group, WH Groups, Hormel Foods Corporation, and Muyuan Foods)” provides a complete analysis of global Pork industry.


Global Pork Producing Countries:

1. China
2. European Union
3. United States
4. Brazil
5. Russia
6. Vietnam
7. Philippines
8. Canada
9. South Korea
10. Mexico
11. Japan
12. Others


Global Pork Consuming Countries

1. China
2. European Union
3. United States
4. Russia
5. Brazil
6. Vietnam
7. Japan
8. Mexico
9. South Korea
10. United Kingdom
11. Philippines
12. Others


Global Pork Importing Countries

1. Japan
2. China
3. Mexico
4. United Kingdom
5. South Korea
6. United States
7. Hong Kong
8. Philippines
9. Canada
10. Australia
11. Vietnam
12. Other


Global Pork Exporting Countries

1. European Union
2. United States
3. Canada
4. Brazil
5. United Kingdom
6. Mexico
7. China
8. Chile
9. Russia
10. Australia
11. Singapore
12. Others


Company Analysis: All the companies have been studied from three points

• Overview
• Recent Developments
• Sales Analysis


Companies Covered

1. JBS S.A.
2. Tyson Foods
3. Pilgrim's pride corporation
4. Danish crown group
5. Vion Food Group
6. WH Groups
7. Hormel Foods Corporation
8. Muyuan Foods



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Pork Meat Market

6. Consuming Countries Market share- Global Pork Meat Market

7. Volume Share- Global Pork Meat

7.1 Consuming Countries
7.2 Producing Countries
7.3 Importing Countries
7.4 Exporting Countries


8. Consuming Countries- Global Pork Meat Market and Volume

8.1 China

8.1.1 Market
8.1.2 Volume

8.2 European Union

8.2.1 Market
8.2.2 Volume

8.3 United States

8.3.1 Market
8.3.2 Volume

8.4 Russia

8.4.1 Market
8.4.2 Volume

8.5 Brazil

8.5.1 Market
8.5.2 Volume

8.6 Vietnam

8.6.1 Market
8.6.2 Volume

8.7 Japan

8.7.1 Market
8.7.2 Volume

8.8 Mexico

8.8.1 Market
8.8.2 Volume

8.9 South Korea

8.9.1 Market
8.9.2 Volume

8.10 United Kingdom

8.10.1 Market
8.10.2 Volume

8.11 Philippines

8.11.1 Market
8.11.2 Volume

8.12 Others

8.12.1 Market
8.12.2 Volume


9. Producing Countries- Global Pork Meat Volume

9.1 China
9.2 European Union
9.3 United States
9.4 Brazil
9.5 Russia
9.6 Vietnam
9.7 Philippines
9.8 Canada
9.9 South Korea
9.10 Mexico
9.11 Japan
9.12 Others


10. Importing Countries- Global Pork Meat Volume

10.1 Japan
10.2 China
10.3 Mexico
10.4 United Kingdom
10.5 South Korea
10.6 United States
10.7 Hong Kong
10.8 Philippines
10.9 Canada
10.10 Australia
10.11 Vietnam
10.12 Other


11. Exporting Countries- Global Pork Meat Volume

11.1 European Union
11.2 United States
11.3 Canada
11.4 Brazil
11.5 United Kingdom
11.6 Mexico
11.7 China
11.8 Chile
11.9 Russia
11.10 Australia
11.11 Singapore
11.12 Others


12. Key Players Analysis

12.1 JBS S.A

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Financial Insight

12.2 Tyson Foods

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Financial Insight

12.3 Pilgrim's pride corporation

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Financial Insight

12.4 Danish crown group

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Financial Insight

12.5 Vion Food Group

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Financial Insight

12.6 WH Group

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Financial Insight

12.7 Hormel Foods Corporation

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Financial Insight

12.8 Muyuan Foods

12.8.1 Overview
12.8.2 Recent Development
12.8.3 Financial Insight

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

Table-1: Global – Pork Market Share by Consuming Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-2: Global – Forecast for Pork Market Share by Consuming Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-3: Global – Pork Volume Share by Consuming Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-4: Global – Forecast for Pork Volume Share by Consuming Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-5: Global – Pork Volume Share by Producing Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-6: Global – Forecast for Pork Volume Share by Producing Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-7: Global – Pork Volume Share by Importing Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-8: Global – Forecast for Pork Volume Share by Importing Countries (Percent), 2023 – 2028
Table-9: Global – Pork Volume Share by Exporting Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-10: Global – Forecast for Pork Volume Share by Exporting Countries (Percent), 2023 – 2028

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Renub Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


Renub Research社はどのような調査会社ですか?


Renubリサーチ (Renub Research)は、インドに本社を置く調査会社です。通信や医薬市場について、市場動向や技術はもちろん、企業レポートや医療観光(メディカルツーリズム)など、幅広い関連... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る