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欧州自動車用アンチロックブレーキシステム市場-成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Europe Automotive Anti-lock Braking System Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

欧州のアンチロック・ブレーキ・システム市場は、2020年には170億米ドル、2026年には250億米ドルに達すると予測されており、予測期間中の年平均成長率は6%を超えると予想されています。 COVID-19は、パンデミ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

欧州のアンチロック・ブレーキ・システム市場は、2020年には170億米ドル、2026年には250億米ドルに達すると予測されており、予測期間中の年平均成長率は6%を超えると予想されています。

COVID-19は、パンデミックの影響で2020年に登録された自動車の生産・販売台数が少なくなるという間接的な影響により、市場に深刻な影響を与えました。

パンデミック後は、自律走行車への需要の増加、個人のモビリティーへのニーズの高まり、各国政府による自動車の安全基準向上へのニーズの高まりなどにより、市場は売上高、金額ともに改善すると予想されます。

最近の自動車には、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)が搭載されています。アンチロック・ブレーキ・システムは、ロックアップしない範囲で自動的に最適な制動力を発揮します。コンピュータは、すべての車輪がトラクションを維持できるようにブレーキ圧を調節し、ブレーキとステアリングを同時に操作できるようにします。

ヨーロッパは、交通安全に対する適応が迅速かつ厳しいことで知られています。ドイツやイギリスなどの国では、現在すべての自動車に搭載されているシートベルトと同様に、エントリーレベルの自動車にもABSシステムの搭載を義務付けています。

しかし、2輪車のABSは、特にコスト意識の高い市場では、前輪にしか装備されていないシングルチャネルのオプションを提供している場合があります。さらに、エントリーレベルの車には、より高い安全性を持つABSが提供されていません。しかし、技術が進歩し、政府の政策が強化されれば、エントリーモデルや2輪車でもABSシステムの採用が進む可能性があります。というのも、ABASの搭載率が低いシステムでも制動距離が長くなるという結果が出ているからです。

主な市場動向

自律型緊急ブレーキシステムが市場の今後の成長を牽引する可能性

4輪車の場合、ABSは非常に有効で、非致命的な事故では乗用車で6%、軽量車で8%、全体の事故関与率を減少させ、これは統計的にも有意であるという調査結果が出ています。しかし、死亡事故の場合、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)の衝突関与率に対する効果はほぼゼロに近く、ABSブレーキは追突事故には効果がないようです。

2輪車では、オートバイの転倒の93%が回避できたか、事故の重症度を軽減できた可能性があります。さらに、二輪車運転者の死亡・重傷者数が8~10%減少したことから、ABSは、制動時の車両全体の安定性を高め、操舵能力を維持し、多くの路面での制動距離を短縮することで、特に濡れた舗装路での事故被害者数を減少させる可能性があると考えられます。

しかし、それ以前のカメラやLiDARセンサーからの情報は比較的遅く、これらのシステムは、相対速度が時速15キロ程度の衝突を回避するのに十分なブレーキをかけることしかできず、"City-AEB "または "low-speed AEB "と呼ばれていました。そのため、より高い走行速度で障害物を検知できるようになっています。したがって、自律型緊急ブレーキシステムが今後の市場の成長を牽引する可能性があります。

欧州市場でのABS使用率はドイツがトップ

世界各国の政府は、事故の発生率を減らすために継続的な努力を行っています。すべての自動車にアンチロック・ブレーキ・システムの搭載を義務付けることは、今後も市場を牽引する要因となるでしょう。

欧州交通安全評議会(ETSC)は、EU域内の新車に自動緊急ブレーキシステムを標準装備することを求めました。しかし、特に低価格車ではオプションが追加装備として用意されていました。とはいえ、ETSCは、事故の発生率を減らすためには、ESC(Electronic Stability Control)とともにABS技術をEU各国政府の自動車に義務付けるべきだと考えています。

2019年には、The Insurance Institute of Highway Safetyの報告によると、登録された二輪車の約91.1%がアンチロックブレーキシステムを搭載していました。

ドイツには、メルセデス・ベンツ、ポルシェ、アウディ、BMWなどの主要な高級車、スポーツカー、スーパーカーのメーカーがあり、これらの企業が製造する車両にアンチロック・ブレーキ・システムが採用されることで、業界にとって大きな市場機会が生まれます。

競争状況

欧州の自動車用アンチロック・ブレーキ・システム市場は、既存のプレーヤーによって固められています。主なプレイヤーは、Robert Bosch GmbH、Autoliv Inc.、Continental Reifen Deutschland GmbH、DENSO Corporation、ZF Friedrichshafen AGなどです。この地域ではアンチロックブレーキの需要が高まっているため、OEMメーカーは、合弁や提携を行い、高度な技術を持つ新製品を発売することで、競合他社よりも優位に立とうとしています。例えば

IIHSの衝突テストでは、BMW 5シリーズは、自動緊急ブレーキ、前方衝突警告、車線逸脱警告、ブラインドスポットモニター、昼間の歩行者検知、後側方交通警告、アダプティブ・クルーズ・コントロール、リアビューカメラ、前後のパーキングセンサーを標準装備し、高い評価を得ています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場の牽引役
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 車両タイプ別
5.1.1 二輪車
5.1.2 乗用車
5.1.3 商用車
5.2 技術タイプ別
5.2.1 センサー
5.2.2 油圧ユニット
5.2.3 電子制御ユニット
5.3 需要タイプ別
5.3.1 OEM
5.3.2 リプレースメント
5.4 国別
5.4.1 ドイツ
5.4.2 イギリス
5.4.3 イタリア
5.4.4 フランス
5.4.5 その他のヨーロッパ諸国

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール*1
6.2.1 Robert Bosch GmbH
6.2.2 Continental AG
6.2.3 株式会社デンソー
6.2.4 ZF AG
6.2.5 Autoliv Inc.
6.2.6 日立オートモティブシステムズ株式会社
6.2.7 Hyundai Mobis Co.Ltd.
6.2.8 日信工業株式会社
6.2.9 WABCO

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The European anti-lock braking system market accounted for USD 17 billion in 2020, and it is expected to reach USD 25 billion by 2026, projecting a CAGR of over 6% during the forecast period.

COVID-19 had a severe impact on the market due to the indirect consequence of low automotive production and sales registered in 2020 due to the pandemic.

Post pandemic, with the projected increase in demand for autonomous vehicles, increased need for individual mobility, and the growing need for better safety standards in the vehicles that are backed up by the governments of different countries, the market is expected to improve in terms of revenue and value.

These days, an anti-lock braking system (ABS) is used in every modern car. It automatically provides optimum braking force short of lockup. The computers modulate the brake pressure to ensure that all wheels maintain traction, allowing them to brake and steer simultaneously.

Europe is known for its swift and stringent adaption toward road safety. Countries, such as Germany and the United Kingdom, have mandated entry-level vehicles to install ABS systems just as importantly as seatbelts seen today in every car.

However, ABS in 2-wheelers, especially in cost-conscious markets, sometimes offer options for a single channel, with only a front-wheel equipped with an ABS. Additionally, entry-level cars are not provided by ABS with a higher safety system. However, with emerging technologies and growing government policies, entry-level and 2- wheelers may see a higher adoption toward ABS systems since results have shown that even a lower ABAS equipped system may increase braking distances.

Key Market Trends

Autonomous Emergency Braking System Could Drive the Future Growth of the Market

For 4-wheelers, research indicates ABS is quite useful, reducing the overall crash-involvement rate by 6% in passenger cars and 8% in lightweight vehicles for non-fatal crashes, which is statistically significant. However, for fatal crashes, antilock brake systems (ABS) have close to a zero-net effect on the crash involvement, and ABS brakes do not appear to have any effect on rear-end collisions.

In 2-wheelers, 93% of motorcycle falls may have been avoided or reduced the severity of the accident. Additionally, a reduction in fatal and severe injuries to motorcycle drivers by 8 to 10% suggests that ABS may reduce the number of crash victims, especially on wet pavements, in improving overall vehicle stability during braking, preserving the ability to steer, and reducing stopping distances on many surfaces.

However, earlier information from the camera or LiDAR sensors was relatively slow, and these systems were only able to brake sufficiently to avoid a collision with a relative velocity of around 15 kph and termed as “City-AEB” or “low-speed AEB.” Therefore, they can detect obstacles at higher travel speeds. Hence, the autonomous emergency braking system may drive the future growth of the market.

Germany Leads the European Market for ABS Usage

Governments are making continuous efforts across the world to reduce the rate of accidents. Mandating the anti-lock braking systems market in all automobiles is expected to remain the driving factor.

European Transport Safety Council (ETSC) called for automated emergency braking systems to be fitted as standard on new cars in the EU. However, options were available as an extra feature, especially on low-cost vehicles. Nevertheless, ETSC believes that ABS technology, along with Electronic Stability Control (ESC), should be compulsory for cars in the EU governments, worldwide, to reduce the rate of accidents.

In 2019, around 91.1% of registered motorcycles had anti-lock brake systems, as reported by The Insurance Institute of Highway Safety.

With Germany being home to major luxury, sport, and supercar carmakers, like Mercedes Benz, Porsche, Audi, and BMW, the use of the anti-lock braking system in the vehicles being manufactured by these companies creates a huge market opportunity for the industry.

Competitive Landscape

The European automotive anti-lock braking system market is consolidated with already existing players. The major players are Robert Bosch GmbH, Autoliv Inc., Continental Reifen Deutschland GmbH, DENSO Corporation, and ZF Friedrichshafen AG, among others. As the demand for anti-lock braking is growing in the region, the OEM manufacturers are trying to have the edge over their competitors by making joint ventures and partnerships and launching new products with advanced technology. For instance,

In IIHS crash tests, the BMW 5 Series earned its reputation by offering standard with automatic emergency braking, forward collision warning, lane departure warning, blind-spot monitoring, daytime pedestrian detection, rear cross-traffic alert, adaptive cruise control, a rearview camera, and front and rear parking sensors.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Restraint
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Motorcycles
5.1.2 Passenger Cars
5.1.3 Commercial Vehicles
5.2 By Technology Type
5.2.1 Sensors
5.2.2 Hydraulic Unit
5.2.3 Electronic Control Unit
5.3 By Demand Type
5.3.1 OEM
5.3.2 Replacement
5.4 By Country
5.4.1 Germany
5.4.2 United Kingdom
5.4.3 Italy
5.4.4 France
5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Robert Bosch GmbH
6.2.2 Continental AG
6.2.3 DENSO Corporation
6.2.4 ZF AG
6.2.5 Autoliv Inc.
6.2.6 Hitachi Automotive Systems Ltd
6.2.7 Hyundai Mobis Co. Ltd
6.2.8 Nissin Kogyo Co.
6.2.9 WABCO

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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