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ペット保険市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Pet Insurance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ペット保険市場は、予測期間中に7.1%のCAGRを記録すると予想されています。 米国獣医師会が2020年に実施した診療所オーナーへのアンケートによると、遠隔医療を利用している獣医師が増えており、重篤なケース... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ペット保険市場は、予測期間中に7.1%のCAGRを記録すると予想されています。

米国獣医師会が2020年に実施した診療所オーナーへのアンケートによると、遠隔医療を利用している獣医師が増えており、重篤なケースにのみ対応して予防的なロックダウン措置がとられているとの結論が出ています。しかし、COVID-19は、診断や治療の割合が減少しているため、ペット保険市場に若干のマイナスの影響を与えています。

市場成長の要因としては、ペットの飼育数の増加やペット保険に関する意識の高まりなどが挙げられます。People's Dispensary for Sick Animalsによると、イギリス(英国)では、2013年のペットの犬の人口は780万人、猫の人口は950万人で、2019年にはそれぞれ990万人、1090万人に増加することがわかっています。

また、報告書「Pets in Australia:A national survey of pets and people」(2019年)によると、ペットを飼う人が増えたことで、ペットへの支出が非常に増えています。報告書によると、人々はペットに餌を与え、健康を維持し、アクセサリーを充実させるために年間130億豪ドル以上を費やしており、食事と獣医サービスが継続的な支出の半分を占めています。このうち、国内の獣医サービスには約26億円が費やされています。したがって、可処分所得の増加も動物医療費に影響を与える大きな要因となっています。一人当たりの動物医療費とは別に、世界中の産業界では、動物の病気の診断と治療の分野でも支出が増えています。

さらに、ペット健康保険の導入は、好調な経済、消費者の意識向上、可処分所得の高さ、世界各地での保険金請求処理の容易さなどから、爆発的に普及しています。ペット健康保険では、診断検査や画像診断(X線、超音波、MRIなど)の費用が補償されるほか、あらゆる事故や病気を一つの保険でカバーすることが期待されています。ペット保険でカバーされる最も一般的な診断検査には、X線写真、超音波、CTスキャン、MRIなどがあります。

北米ペット健康保険協会(NAPHIA)によると、2019年、米国におけるペット健康保険の導入率は、犬では2017年の1.7%に対し約2.3%、猫では2017年の0.3%に対し約0.4%と観測されています。これは、ペットオーナーの間でペット健康保険の導入が進んでいることを示しており、市場にプラスの影響を与えることが予想されます。また、世界中で多くのプレイヤーが活動しており、これらのプレイヤーの多くは、ペット保険を利用した複数のホワイトレーベルや共同ブランドの商品を販売しています。さらに、Figo Pet Insurance、4Paws Insurance、Toto Pet Insuranceなどの新規プレイヤーの参入も増加しています。このように、ペットを飼う人が増え、ペット保険に対する意識が高まっていることが、予測期間中のペット保険市場の成長を後押しすると考えられます。

主な市場動向

世界のペット保険市場では、犬のセグメントが有望な成長機会を示すと予想される

ここ数年、人間の最良の伴侶である動物、特に犬を飼う人が急増しています。The Fédération Cynologique Internationale」によると、2017年に登録された犬(PURE-BRED OR NOT)の総数は950万頭で、2017年は900万頭だったことが判明しています。したがって、犬の数と需要の増加に伴い、犬用の保険も増加しています。

さらに、犬の間でいくつかの病気が蔓延しており、治療費が高額であることも、犬のペット保険導入の大きな要因となっています。犬は人間とほぼ同じ割合でがんにかかりますが、猫はがんにかかる数が少ないのです。獣医がん協会によると、世界的に見て、特に10歳以上の犬の47%ががんを主な死因としています。しかし、ロットワイラー、バーニーズ・マウンテン・ドッグ、ブービエ・デ・フランドル、ジャーマン・シェパード、グレート・デーン、ラブラドール・レトリーバー、ビション・フリーゼ、ボクサー、ゴールデン・レトリーバーなどの一部の犬種では、若くしてがんを発症する確率が高いと言われています。

2019年に英国保険会社協会が発表したレポートによると、イギリスでは480万頭のペットが保険に加入しており、そのうち280万頭が犬であると報告されています。このデータは、犬の病気の負担が大きいことから、犬の間でペット保険の普及が進んでいることを示しています。これらの上述の要因はすべて、市場の成長を促進すると予想されます。

世界のペット保険市場は、北米が優勢

北米地域では、米国が最大の市場シェアを占めています。米国では、ペットの所有率の高さ、認知度の高さ、ペット保険の増加、診断分野における技術の進歩などが主な推進要因となっています。同国の社会経済状況は、生産およびエンドユーザーレベルでの市場に経済的支援を与えるのに十分なものです。米国ペット製品協会(APPA)が実施した「2019-2020 National Pet Owners Survey」によると、米国では、米国の世帯の67%、約8,500万世帯がペットを飼っています。米国ペット製品協会が実施した「2017-2018年全国ペットオーナーズ調査」によると、米国での犬の総所有数は8,970万頭、猫は9,420万頭でした。2018年、APPAが発表したデータによると、2017年の支出が695.1億米ドルだったのに対し、2019年にはペット医療費総額が753.8億米ドルになるという。

さらに、2019年10月、Embrace社はPawSupport社とパートナーシップを結び、オンラインチャット、電子メール、ビデオチャットで支援を受ける24時間365日のペットヘルプラインを開始しました。この戦略により、保険契約者に新たなサービスを提供することが期待されます。この戦略により、同社は事業を拡大し、市場での存在感を高めることができました。このように、現在この地域で行われている市場開発戦略が、市場の成長を促進すると期待されています。

競合状況

世界のペット保険市場は競争が激しく、多数の大手企業で構成されています。Anicom Holdings Inc、Embrace Pet Insurance Agency, LLC、Fego Pet Insurance LLC、Hartville Group、Healthy Paws Pet Insurance, LLC、Hollard、Oneplan、Petfirst Healthcare LLC、Petplan、The Oriental Insurance Company Ltd.などの企業が市場で大きなシェアを占めています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 ペットの飼育頭数の増加
4.2.2 ペット保険に関する認知度の向上
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 保険金支払いのための標準化されたペット医療コードの欠如
4.3.2 新興国での普及率の低さ
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 政策別
5.1.1 病気と事故
5.1.2 慢性疾患
5.1.3 その他
5.2 動物別
5.2.1 犬
5.2.2 猫
5.2.3 その他
5.3 提供者別
5.3.1 公共
5.3.2 民間
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 韓国
5.4.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 中東・アフリカ
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 南アフリカ共和国
5.4.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.4.5 南米
5.4.5.1 ブラジル
5.4.5.2 アルゼンチン
5.4.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Anicom Holdings Inc.
6.1.2 Embrace Pet Insurance Agency, LLC.
6.1.3 フィーゴ・ペット・インシュアランス LLC.
6.1.4 Hartville Group
6.1.5 Healthy Paws Pet Insurance, LLC.
6.1.6 ホラード
6.1.7 ワンプラン
6.1.8 Petfirst Healthcare LLC
6.1.9 ペットプラン
6.1.10 The Oriental Insurance Company Ltd.
6.1.11 メディバンク・プライベート・リミテッド

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Pet Insurance market is expected to register a CAGR of 7.1% during the forecast period.

As per the American Veterinary Medical Association 2020, there was a survey conducted for practice owners wherein it was concluded that an increasing number of veterinary practices are using telemedicine, and precautionary lockdown measures are being carried out with only critical cases being attended to. However, COVID-19 is having a slightly negative impact on the pet insurance market as the diagnosis and treatment procedures are witnessing decreasing rates.

The factors that are driving the market growth include an increasing number of pet adoption and rising awareness regarding pet insurance. According to the People's Dispensary for Sick Animals, in the United Kingdom (UK), the pet dog and cat population in 2013 was found to be 7.8 million and 9.5 million, respectively, which increased to 9.9 million and 10.9 million, respectively, in 2019.

In addition, as per the report ‘’Pets in Australia: A national survey of pets and people’’ in 2019, the expenditure on pets has increased tremendously owing to the increasing pet adoption. The report estimated that people spend over AUD 13 billion per year to keep the pets fed, healthy, and well-accessorized, with food and veterinary services continuing to account for half of all ongoing expenditure. Out of this, nearly 2.6 billion were spent on veterinary services in the country. Therefore, the rise in disposable income is another major factor influencing animal health expenditure. Apart from the per capita animal health expenditure, industries across the world are also spending more in the field of veterinary disease diagnosis and treatment.

Moreover, the adoption of pet health insurance is exploding in popularity because of a strong economy, improved consumer awareness, high disposable income, and easier claims processing across the world. The pet health insurance coverage is expected to reimburse the diagnostic testing and imaging (e.g. X-rays, ultrasound, and MRI), and it covers every accident and illness under one policy. Some of the most common diagnostic tests covered by pet insurance are radiographs, ultrasounds, CT scans, and MRIs.

According to the North American Pet Health Insurance Association (NAPHIA), in 2019, the adoption rates of pet health insurance in the United States was observed to be about 2.3% among dogs compared to 1.7% in 2017 and 0.4% in cats compared to 0.3% in the year 2017. This indicates the rising adoption of pet health insurance among pet owners, which is expected to positively impact the market. There are also many players operating worldwide, and many of these players market multiple white label or co-branded products with the help of pet insurance. Furthermore, there is also an increase in the entry of new players, including Figo Pet Insurance, 4Paws Insurance, and Toto Pet Insurance. Thus, the rise in adoption of pet animals and increasing awareness for pet insurance is expected boost the growth of the Pet Insurance market over the forecast period.

Key Market Trends

Dogs Segment is Expected to Show Lucrative Growth Opportunity in the Global Pet Insurance Market

The past few years have observed a significant rise in the adoption of animals, especially dogs, as they are among the favorite companions of human beings. According to “The Fédération Cynologique Internationale”, the approximate total number of dogs (PURE-BRED OR NOT) registered in 2019 is found to be 9,950,000 as compared to 9,000,000 in 2017.​Therefore, with the high number and demand for dogs, there is a corresponding increase in the number of insurances for dogs.

Moreover, the prevalence of several diseases among dogs coupled with high prices of treatments are the major contributor to the adoption of pet insurance among dogs. Dogs get cancer almost at the same rate at which humans get, while cats get affected by cancer in fewer numbers. According to the Veterinary Cancer Society, cancer is the leading cause of death in 47% of dogs, especially those that are over the age of 10, globally. Even though in most cases, cancer is a disease found in aging animals, however, some families or breeds of dogs, such as Rottweiler, Bernese Mountain Dog, and Bouvier des Flandres, German Shepherd, Great Dane, Labrador Retriever, Bichon Frise, Boxer, and Golden Retriever have a higher incidence or tendency for developing cancer at a young age.

As per a report published by Association of British Insurers in 2019, reported that 4.8 million pets in the United Kingdom are insured, of which 2.8 million are dogs. This data indicates that there is a huge adoption of pet insurance among dogs due to huge burden of diseases among dogs. All these afore mentioned factors are expected to propel market growth.

North America Dominates the Global Pet Insurance Market

In the North American region, the United States accounted for the largest market share. High pet ownership, awareness, increasing pet insurance, and technological advancements in the diagnostics field are the major driving factors in the US region. The country’s socio-economic conditions are good enough to give economic support to the market on the production and at the end-user level. In the United States, 67% of US households, or about 85 million families, own a pet, according to the 2019-2020 National Pet Owners Survey conducted by the American Pet Products Association (APPA). According to the American Pet Products Association's 2017-2018 National Pet Owners Survey, the total number of dogs owned was 89.7 million and cats were 94.2 million in the United States. In 2018, the data published by APPA stated that the total pet healthcare expenditure was USD 75.38 billion by 2019, while the expenditure in 2017 was USD 69.51 billion.

Moreover, in October 2019, Embrace entered into a partnership with PawSupport for a 24/7 Pet Help Line for assistance through online chat, email, and video chat. This strategy is expected to rovide new services to policyholders. This strategy enabled company to expand their operations, thereby strengthening their market presence. Hence, owing to all these market development strategies currently happening in this region is expected to propel market growth.

Competitive Landscape

The global pet insurance market is competitive and consists of a number of major players. Companies like Anicom Holdings Inc, Embrace Pet Insurance Agency, LLC, Figo Pet Insurance LLC, Hartville Group, Healthy Paws Pet Insurance, LLC, Hollard, Oneplan, Petfirst Healthcare LLC, Petplan, The Oriental Insurance Company Ltd, among others, hold the substantial market share in the market.

Reasons to Purchase this report:

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Number of Pet Adoption
4.2.2 Rising Awareness Regarding Pet Insurance
4.3 Market Restraints
4.3.1 Lack of Standardized Pet Health Codes for Reimbursement
4.3.2 Low Adoption in Emerging Countries
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Policy
5.1.1 Illnesses and Accidents
5.1.2 Chronic Conditions
5.1.3 Others
5.2 By Animal
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Others
5.3 By Provider
5.3.1 Public
5.3.2 Private
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Anicom Holdings Inc
6.1.2 Embrace Pet Insurance Agency, LLC
6.1.3 Figo Pet Insurance LLC.
6.1.4 Hartville Group
6.1.5 Healthy Paws Pet Insurance, LLC
6.1.6 Hollard
6.1.7 Oneplan
6.1.8 Petfirst Healthcare LLC
6.1.9 Petplan
6.1.10 The Oriental Insurance Company Ltd.
6.1.11 Medibank Private Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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