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デジタル保険プラットフォーム市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Digital Insurance Platform Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

デジタル保険プラットフォーム市場は、予測期間(2021年~2026年)に12.5%以上のCAGRを記録すると予想されています。世界の保険業界では、デジタル技術の導入に向けた大きな変化が見られます。COVID-19が個人の生... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

デジタル保険プラットフォーム市場は、予測期間(2021年~2026年)に12.5%以上のCAGRを記録すると予想されています。世界の保険業界では、デジタル技術の導入に向けた大きな変化が見られます。COVID-19が個人の生活やビジネスのあらゆる場面に影響を与えていることから、デジタル化は世界が新しい常識に適応するための新たな源となっています。これは特に保険において顕著であり、保険会社はデジタルチャネルを活用して販売や認知度の向上を図ることができます。

- コロナウイルスの発生に伴い、保険会社は、お客様がコロナウイルスに特化した健康保険に加入できるよう、COVIDに特化した新しい商品を用意しています。例えば、自動車については、いくつかの保険会社が、運転に応じて支払う保険商品というコンセプトを打ち出しています。ほとんどの業務がリモートで行われているにもかかわらず、顧客サポートを即座に提供するためのデジタルトランスフォーメーションの優先度は高く、AIを使ったテキストや音声ボットがトレンドの一部になりつつあります。
- ウィリス・タワーズワトソンの最新レポートによると、保険会社の役員の74%が、新しいデジタル技術の導入に消極的であると指摘しています。保険会社にとっては、顧客のロイヤリティと満足度が最大の関心事となっています。人工知能(AI)とその関連技術は、販売、引受、価格設定、クレーム管理など、保険のバリューチェーンのあらゆる側面に大きな影響を与えることが予想されます。
- これにより、保険契約の価格設定、購入、拘束などがほぼリアルタイムで行われるようになるかもしれません。これらを通じて、保険会社は情報をスマートに結びつけ、革新的な商品やサービスを迅速に提供することができるようになり、最終的には顧客のロイヤルティや満足度を大幅に向上させることができるようになります。
- 例えば、ニューヨークに拠点を置く保険会社のスタートアップであるLemonade社は、AIと堅牢なデジタルプラットフォームを用いてプロセスを改善し、行動経済学を応用して不正を減らしています。同時に、独自のクレーム体験を顧客に提供しています。具体的には、Lemonadeは慈善活動を支援するピアグループを組織し、前払い手数料を徴収し、年末に未使用の保険料を各ピアグループが個人的に選んだ慈善団体に還元しています。
- 保険会社はお客さまとのコミュニケーションを増やし、お客さまを主体とした積極的なサポートを行っています。多くの国で、運転レベルの低下に応じて保険会社が自動車保険のリベートを提供している例がある。
- また、オーストラリアをはじめとするいくつかの国では、民間の医療保険会社が、選択的な手術や歯科治療などの付帯サービスをカバーする商品をお客様が引き出せないことを理由に、保険料の割引などの特典を提供しています。一方、英国では、一部の保険会社が、国民健康保険サービス(NHS)で働く人を対象に、無料のモーターカバーや充実したホームカバーを提供したり、自宅で働く従業員をカバーするためにビジネスカバーを拡張したりしています。

主な市場動向

クラウドが最も高い成長率を示す

- クラウド・コンピューティングは近年急速に成長しており、保険会社の間でも導入が進んでいます。保険会社は、その大きな可能性に注目し、競合他社を寄せ付けないために、クラウド技術を中心とした戦略の構築を検討している。
- クラウドベースの保険ソリューションは、ターゲットを絞ったキャンペーン管理や、オポチュニティとリードのエンゲージメントモデルの改善により、ソーシャルリスニングを向上させ、オポチュニティからセールスへの転換率を高めることができます。その結果、アップセル、クロスセル、リテンション率の向上につながる可能性があります。また、クラウドは、より良いサービスとエンドユーザーとのより良いコミュニケーションを提供することで、クレーム対応の質を高めることができます。このようなクラウドの能力が、クラウド型デジタル保険プラットフォーム市場の成長を増強しています。
- さらに、クラウド型プラットフォームの利点を活用するために、多くの保険会社がクラウド型ソリューションを導入していますが、一部の保険会社は既存のクラウド型デジタル保険プラットフォームの機能を更新しています。
- 例えば、2020年6月、保険業界向けソフトウェアソリューションを提供するSapiens International Corporationは、世界中の損害保険会社(P&C)および生命保険会社、年金保険会社向けにSapiens DigitalSuiteの一般提供を開始すると発表しました。Sapiens DigitalSuite v3.1は、クラウドベースでローコードのダイナミックなデジタル保険プラットフォームであり、代理店や消費者向けの高度なポータルコンテンツを備えています。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を示す

- 予測期間中、アジア太平洋地域は最も高いCAGRを示すと予想されています。アジア太平洋地域は、未開拓のビジネスチャンスがあり、さまざまな産業分野への投資が増加していることから、デジタル保険プラットフォーム・プロバイダーにとって、予測期間中に収益を生み出す市場となることが予想されます。
- アジア太平洋地域は人口が多く、企業への投資が増加しているため、かなりの数の保険料を支払うことが予想され、多国籍企業は現地企業、チャネルパートナー、技術パートナーと提携してアジア太平洋地域の市場開拓に力を入れるでしょう。
- スイス・リー社によると、2029年までにアジア太平洋地域は世界の保険料の42%を占めると予測されており、中国のシェアは20%になると予想されています。中国は、2030年代半ばまでに最大の保険市場になると予測されています。Bain & Company社の報告書によると、アジア太平洋地域の発展途上市場の消費者は、大幅に保険に加入していません。保険の普及率を示す指標のひとつである、一人当たりのGDPに占める総収入保険料の割合を見ると、アジア太平洋地域の発展途上市場では、インド、中国本土、インドネシア、マレーシアでの普及率が5%未満となっており、満たされていない需要がかなりあることがわかります。
- 保険流通の状況は徐々に変化しています。インド、マレーシア、中国、インドネシアなどのアジア太平洋地域の発展途上国では、デジタルチャネルがより顕著になってきています。アジア太平洋地域の多くの国では、消費者は保険会社にエコシステムサービスを提供してもらうことに前向きです。これらのデジタル保険エコシステムは、相互に接続されたプレーヤーが商品やサービスのセットを形成し、ユーザーがさまざまなニーズを1つの統合された体験で満たすことを可能にします。これにより、デジタル保険プラットフォームの需要が高まると予想されます。
- さらに、日本、中国、オーストラリアなどのAPAC諸国では、多様化した人口によるクラウドやモバイル技術の導入が進んでおり、保険会社の数も急増していることから、デジタル保険プラットフォームの導入が加速しています。

競争状況

デジタル保険プラットフォーム市場には、複数のグローバルおよび地域のプレーヤーが存在しており、かなり競争の激しい市場空間で注目を集めています。この市場では、新規参入の障壁はやや高いものの、いくつかの新規参入企業が市場で成功を収めています。また、市場ではプレイヤー間の競争が激化しています。プレーヤーは、競争上の優位性を得るために、いくつかのパートナーシップ、M&A、製品のイノベーションに取り組んでいます。

- 2020年5月 - イーバオテック株式会社は、Azure向けのアプリケーションやサービスを提供するオンラインストア「Microsoft Azure Marketplace」で、eBaoCloud InsureMOを提供することを発表しました。

本レポートの購入理由

- Excel形式の市場推定値(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 保険会社が製品中心の戦略から顧客中心の戦略へと移行する傾向が強まっている
4.2.2 保険会社のデジタルチャネルに対する意識の高まり
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 保険プラットフォームとレガシーシステムの統合の難しさ
4.4 ポーターズファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 購入者/消費者の交渉力(バーゲニング・パワー
4.4.3 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の激しさ
4.5 COVID-19が業界に与える影響の評価

5 市場のセグメンテーション
5.1 デプロイメント
5.1.1 クラウド
5.1.2 オンプレミス
5.2 組織規模
5.2.1 大企業
5.2.2 中堅・中小企業
5.3 アプリケーション
5.3.1 自動車および交通機関
5.3.2 家庭および商業ビル
5.3.3 生命・健康
5.3.4 ビジネス・企業
5.3.5 家電・産業機械
5.3.6 旅行
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 イギリス
5.4.2.2 ドイツ
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 その他のアジア・太平洋地域
5.4.4 ラテンアメリカ
5.4.5 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 IBM Corporation
6.1.2 Microsoft Corporation
6.1.3 オラクル・コーポレーション
6.1.4 Pegasystems Inc.
6.1.5 Appian Corporation
6.1.6 マインドツリー株式会社
6.1.7 DXCテクノロジー社
6.1.8 プリマ・ソリューションズSA
6.1.9 Majesco
6.1.10 EISソフトウェア株式会社

7 投資分析

8 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Digital Insurance Platform Market is expected to register a CAGR of over 12.5% during the forecast period (2021-2026). The global insurance industry has been witnessing a significant shift towards the adoption of digital technologies. With COVID-19 impacting every facet of personal life and business, digitization has become a new source for the world to adjust to the new normal. This is especially apparent in insurance, where insurers can tap on digital channels for distribution and create awareness.

- With the outbreak of Coronavirus, insurers are coming up with new COVID-specific products to help customers have a health cover specifically for Coronavirus. For instance, for motor, a few insurance companies have come up with a concept of pay as you drive insurance products. Even though most operations are done remotely, digital transformation to provide instant customer support is on high priority, where AI-based text and voice bots are becoming a part of trends.
- According to a recent Willis Towers Watson report, 74% of insurance executives, identify reluctance within the industry to adopt new digital technologies. Customer loyalty and satisfaction have become a primary concern for insurance companies. Artificial intelligence (AI) and its related technologies are expected to significantly impact all aspects of the insurance value chain, from distribution to underwriting and pricing to claims management.
- This may result in policies being priced, purchased, and bound in near real-time. Through these, insurers have been able to smartly connect information and quickly deliver innovative products and services, which in the end, will significantly improve customer loyalty and satisfaction.
- For example, New York-based insurance startup Lemonade is using AI and a robust digital platform to improve processes and applying behavioral economics to reduce fraud. At the same time, it offers a unique claims experience to its customers. Specifically, Lemonade organizes peer groups supporting charitable causes, charges upfront fees, and gives back unused premiums at the end of the year to charities personally selected by each peer group.
- Insurers have increased their communication with customers - and shown a commendable degree of proactive customer-driven support. There have been examples in numerous countries of insurers offering rebates on motor insurance given decreased levels of driving.
- In Australia, as well as some other countries, private health insurers have been offering premium holidays and other benefits given that customers can't draw on their products, which cover them for elective surgery and ancillary services like dental care. Meanwhile, in the UK, some insurers have offered free motor cover and enhanced home cover for National Health Service (NHS) workers and extended business cover to provide coverage for employees working from home.

Key Market Trends

Cloud to Witness Highest Growth

- Cloud computing has been experiencing tremendous growth recently and is increasingly being adopted by insurers. Looking at its immense potential, insurers consider building a strategy around cloud technology to keep competitors at bay.
- Cloud-based insurance solutions can offer better social listening and higher conversion rates from opportunity to sale through targeted campaign management and improved opportunity and lead engagement models. This could result in higher upsell, cross-sell, and retention rates. Cloud can also enhance the claims experience by providing better service and better communication with end customers. This ability of the cloud is augmenting the growth of the cloud-based digital insurance platform market.
- Further, to take advantage of the benefits of the cloud-based platform, many insurers are introducing cloud-based solutions, while a few of them are updating features in the existing cloud-based digital insurance platforms.
- For instance, In June 2020, Sapiens International Corporation, a provider of software solutions for the insurance industry, announced upgraadation of the general availability of its Sapiens DigitalSuite for property & casualty (P&C) and life, pension & annuity providers worldwide. Sapiens DigitalSuite v3.1, a cloud-based, low-code, dynamic digital insurance platform, now features advanced portal content for agents and consumers.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

- Asia-Pacific region is expected to witness the highest CAGR during the forecast period. The region is anticipated to be a money-spinning market for digital insurance platform providers during the forecast period, considering the untapped opportunities and the increasing commercial investment in different industry verticals in the region.
- The high population of the region and increasing investments in businesses is anticipated to cater to a significant number of premiums, which would drive multinational companies to emphasize exploring the APAC market by partnering with local companies, channel partners, and technology partners.
- By 2029, Asia-Pacific is estimated to account for 42% of global insurance premiums, with China's share forecasted to be 20%, according to Swiss Re. That country is on course to become the largest insurance market by the mid-2030s. According to a report by Bain & Company, consumers in Asia-Pacific's developing markets are significantly underinsured, with one measure of insurance penetration, gross written premiums as a percentage of per-capita GDP, signaling a significant amount of unmet demand in Asia Pacific's developing markets where penetration is less than 5% in India, mainland China, Indonesia, and Malaysia.
- The insurance distribution landscape is gradually evolving. In developing countries in the Asia Pacific region, such as India, Malaysia, China, and Indonesia, digital channels are becoming more prominent. In many Asia-Pacific jurisdictions, consumers are open to having insurers provide ecosystem services. These digital insurance ecosystems are interconnected players forming sets of products and services that allow users to fulfill a variety of needs in one integrated experience. This is expected to augment the demand for a digital insurance platform.
- Moreover, the growing adoption of the cloud and mobile technologies by large diversified populations and the rapid rise in the number of InsureTech companies has led to the timely implementation of digital insurance platforms in the APAC countries, such as Japan, China, and Australia.

Competitive Landscape

The digital insurance platform market comprises several global and regional players, vying for attention in a fairly-contested market space. Although the market studied poses moderately high entry barriers for new players, several new entrants have been able to gain traction in the market. The market is also witnessing increased competition among the players. The players focus on engaging themselves in several partnerships, mergers, acquisitions, and product innovations to gain a competitive advantage.

- May 2020 - eBaoTech Corporation announced the availability of eBaoCloud InsureMO in the Microsoft Azure Marketplace, an online store that provides applications and services for Azure.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Shift of Insurance Companies From Product Based to Customer-centric Strategies
4.2.2 Increased Awareness Among Insurers About Digital Channels
4.3 Market Restraints
4.3.1 Difficulty Regarding Integration of Insurance Platform with Legacy Systems
4.4 Porters Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Deployment
5.1.1 Cloud
5.1.2 On-premise
5.2 Organization Size
5.2.1 Large Enterprises
5.2.2 Small and Medium Enterprises
5.3 Application
5.3.1 Automotive and Transportation
5.3.2 Home and Commercial Buildings
5.3.3 Life and Health
5.3.4 Business and Enterprise
5.3.5 Consumer Electronics and Industrial Machines
5.3.6 Travel
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 Germany
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Rest of Asia- Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 IBM Corporation
6.1.2 Microsoft Corporation
6.1.3 Oracle Corporation
6.1.4 Pegasystems Inc.
6.1.5 Appian Corporation
6.1.6 Mindtree Ltd
6.1.7 DXC Technology Company
6.1.8 Prima Solutions SA
6.1.9 Majesco
6.1.10 EIS Software Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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