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チェコ共和国の生命保険・損害保険市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Life and Non-Life Insurance Market in Czech Republic - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト チェコ共和国の生命保険・損害保険市場は、予測期間中に約5%の年平均成長率で成長すると推定されます。 2018年の世界の保険市場において、欧州はアジア太平洋に次いで2位を占める一方、北米を... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

主なハイライト
チェコ共和国の生命保険・損害保険市場は、予測期間中に約5%の年平均成長率で成長すると推定されます。
2018年の世界の保険市場において、欧州はアジア太平洋に次いで2位を占める一方、北米を上回っています。2018年のチェコ共和国の保険料は57億ユーロであった。2019年3月末の保険業界は約418億CZK(16億ユーロ)、2019年9月末の保険業界は約1244億5000万CZK(48億2000万ユーロ)で、前年同期比5.86%増となった。GWPの総額は2015年から2018年にかけて6.2%増加し、年間成長率は2.0%、市場は依然として比較的限定的だが、市場規模や範囲は拡大しつつある。
業界の主要なサブセクターは、いずれも2017年に事業量が前年比増加した。2018年、生命分野の総収入保険料(GWP)は3.0%減少し、損害分野のそれは5.2%増加した。損害保険の伸び率は、前年の保険料が減少したにもかかわらず、主に自動車保険商品が牽引した。収益性については、過去4年間はわずかに伸びていた。
2018年、市場全体のGWPのうち、生保セグメントのGWPは36.3%、損保セグメントのGWPは63.7%を占めた。保険普及率は、主に生保セグメントの減少により、2015年以降、着実に低下している。2018年の総普及率は2.9%で、2017年から0.2%ポイント低下し、CEE地域の中では比較的堅調であるが、業界にはまだ拡大の余地がある。2018年、一人当たりのGWPは556ユーロで、2017年から2.2%ポイント上昇し、CEE平均の387ユーロを上回った。GWPあたりの有償保険金支払額は2018年に59.5%となり、2017年から7%減少した。


主な市場動向

チェコ共和国の保険業界では、少数の企業が主要な市場シェアを獲得しています。

生命保険市場は非常に集中している。総収入保険料ベースで、上位5社が市場の64.9%を支配している。残りの市場は、他の18社の保険会社が支配している。2018年の総収入保険料に基づくと、損害保険部門は生命保険部門のほぼ2倍の規模である。また、損害保険市場の集中度は高く、大手5社で総収入保険料の73.5%を占めている。保険の普及率は低下しており、企業にとっては事業を拡大するチャンスであることがわかります。どちらのセグメントにも比較的小規模の保険会社がたくさんあり、統合の余地が残っていることになる。

チェコの保険市場は新興国市場である。

保険業界は、国民経済に対して大きな財政的貢献をすることができます。損害賠償の提供や機関投資家としての役割を通じて価値を創造し、国民所得の形成に寄与しています。国が発展し、国内総生産が増加すると、マクロ経済の焦点が以前の姿から変化したり、逸脱し始めるため、保険に対する需要が大幅に増加する。この変化の結果、特に発展途上国では、可処分所得の水準が上昇することになる。所得が増加すれば、消費率や富の水準も上昇する。これは、人口増加、人口密度、都市化などに直接影響し、社会文化的な影響やリスク回避意識の高まりも必然的に生じます。

競合の状況

本レポートでは、チェコ共和国の生命保険・損害保険市場に参入している主要企業を取り上げています。市場は統合されており、少数の企業が主要な市場シェアを獲得しており、保険の普及率は低い。他社が市場シェアを獲得するチャンスはあります。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-Life Insurance
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Insurance
5.2 By Channel of distribution
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 ČESKÁ pojišťovna
6.3.2 KOOPERATIVA, pojišťovna
6.3.3 NN Životní pojišťovna N.V.
6.3.4 ČSOB Pojišťovna
6.3.5 ALLIANZ pojišťovna
6.3.6 SLAVIA pojišťovna
6.3.7 UNIQA pojišťovna
6.3.8 BNP Paribas Cardif Pojišťovna
6.3.9 MetLife Europe
6.3.10 AXA pojišťovna

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Key Highlights
Life and non-life insurance market in the Czech Republic is estimated to grow at a CAGR of approximately 5% during the forecast period.
Europe holds second place in the global insurance market in 2018, behind Asia-Pacific, while ahead of North America. The Czech Republic’s insurance premium was EUR 5.7 billion in 2018. The insurance industry totaled about CZK 41.8 billion (EUR 1.6 billion) at the end of March 2019, while the industry totaled about CZK 124.45 billion (EUR 4.82 billion) at the end of September 2019, up by 5.86% Y-o-Y. Total GWP increased by 6.2% from 2015 to 2018 with an annual 2.0% growth rate; the market remains relatively limited but is growing market size and scope.
Both main subsectors of the industry increased in business volume Y-o-Y in 2017. In 2018, the life segment’s gross written premium (GWP) dropped by 3.0%, while that of the non-life segment increased by 5.2%. The non-life growth rate was mainly driven by motor insurance products, despite declining premiums of the previous years. The profitability of the industry was slightly growing in the last four years.
In 2018, the life and non-life segments’ GWP accounted for 36.3% and 63.7% of total market GWP, respectively. Insurance penetration has been falling steadily since 2015, mainly due to the declining life insurance segment. In 2018, total penetration was 2.9%, down by 0.2% points from 2017, which is relatively strong in the CEE region, but there is still an opportunity for expansion in the industry. In 2018, GWP per capita was EUR 556, up by 2.2% points from 2017, which is above the CEE average of EUR 387. Paid claims per GWP was 59.5% in 2018, 7% down from 2017.


Key Market Trends

Few Companies Captures Major Market Share in Czech Republic Insurance Industry:

The life insurance market is highly concentrated. Based on gross written premium, the top five companies control 64.9% of the market. The rest of the market is controlled by 18 other insurance companies. Based on the gross written premium in 2018, the non-life segment is almost twice as large as the life segment. The non-life market is also highly concentrated, with the five largest firms accounting for 73.5% of the total gross written premium. Insurance penetration is declining, and it turns out to be an opportunity for companies to expand their business. There are plenty of relatively small insurers in both segments, which means there is still room for consolidation.

Czech Republic’s Insurance Market Is an Emerging Market:

The insurance industry can make significant financial contributions to a national economy. It contributes to the formation of national income by creating value through the provision of indemnity and in its role as an institutional investor. As a country develops and its gross domestic product rises, the demand for insurance increases significantly as the macro-economic focus begins to shift or deviate from its earlier incarnation. As a result of this change, especially in developing countries, there will be a rise in the level of disposable income. As income increases, so does the rate of consumption and the level of wealth. This can have a direct effect on population development, density, and urbanization; this, in turn, has inevitable sociocultural effects and an increased sense of risk aversion.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the life and non-life insurance market in the Czech Republic. The market is consolidated, with major market share captured by few companies and low insurance penetration. There is an opportunity for other companies to acquire market share.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-Life Insurance
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Insurance
5.2 By Channel of distribution
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 ČESKÁ pojišťovna
6.3.2 KOOPERATIVA, pojišťovna
6.3.3 NN Životní pojišťovna N.V.
6.3.4 ČSOB Pojišťovna
6.3.5 ALLIANZ pojišťovna
6.3.6 SLAVIA pojišťovna
6.3.7 UNIQA pojišťovna
6.3.8 BNP Paribas Cardif Pojišťovna
6.3.9 MetLife Europe
6.3.10 AXA pojišťovna

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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