世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スペインの生命保険・損害保険市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Life and Non-Life Insurance Market in Spain - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト スペインの生命保険・損害保険市場は、予測期間中、年平均約3%で成長すると予測。スペインの保険市場は、世界のトップ15にランクインしています。2018年のスペインにおける保険料の引受額... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
78 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

主なハイライト


スペインの生命保険・損害保険市場は、予測期間中、年平均約3%で成長すると予測。スペインの保険市場は、世界のトップ15にランクインしています。2018年のスペインにおける保険料の引受額は644億ユーロで、前年比1.5%増となりました。保険の普及率は5.5%と他の先進国より低いものの、スペインには大きな成長機会があります。2018年の保険資産総額は3292億7700万ユーロ、生命保険は2391億1300万ユーロ、損害保険は831億1500万ユーロ、再保険者は70億4900万ユーロとなった。事業レベルでは、損害保険は近年の上昇を反映して再成長した(収入保険料が5.42%増加)。生命では、2016年に報告された異常な成長(21.39%)の後、2017年に減少が始まり(-5.33%)、2018年はそれほどでもないが減少が続いている(-1.67%)。




2018年、この分野の生命保険料の減少は、より伝統的な事業(-1,99%)に影響を与えた一方、ユニットリンク事業ではほぼ横ばい(-0,16%)であった。損害保険は、生命保険(44.225)に対して、保険料におけるそのセクターの重み(55.78%)を再び強調し、これは2016年にブーケ生命(48.23%)から得られた重みによって、前年の構成に従ってわずかに変化した。このセクターは保険料の伸び(2.16%)を経験しており、これはGDPに対する保険セクターのウェイトの5.46%である。2018年、スペインの損害保険料は、ほとんどのラインからのプラスの寄与により4%増加しました。 損害保険部門はまた、生損保両部門の健全な利益、強固な資本金、健全な積立金および投資慣行の恩恵を受けている、より広くスペイン保険市場の前向きな傾向を反映しているのです。




スペインの保険業界では、2018年にM&A案件の量と金額がここ最近よりも増加しましたが、これは主に銀行業界の統合によって生じた相性の悪い銀行保険提携の再編によるものです。また、少数の銀行が銀行保険パートナーシップを持たずに損保パートナーを探すことを決定した。現在までのところ、スペインのインシュアテックによる資金調達の総額は約3億5,700万ユーロと推定される。スペインのInsurtechの50%以上が健康・医療分野に特化している。




主な市場動向

欧州の主要国でのフィンテック導入の増加。

スペインには330社のフィンテック企業があり、これに200社以上のインシュアテック企業が加わり、スペインのフィンテック・エコシステムはわずか3年で驚異的な成長を遂げました。スペイン経済における保険業界は、年間売上高から見るとGDPの5%強を占めています。保険は今後数年間、世界的にだけでなく、最も関連性の高い保険支店を通じて、スペインで成長し続けるでしょう。その中で、テクノロジー分野における新たな規制やイノベーション、新たな法的規制、消費者投資の変化により、このセクターは変革のプロセスに直面しています。チャットボットは、インターネットの進化、特にユーザーエクスペリエンスにおいて間違いなく一歩前進しており、チャットボットは、「売上の増加」と「顧客サービスの向上」に役立ち、その努力を合理化することができるのです。

スペインでは保険料率が低く、チャンスに変えることができる。

スペインは、保険普及率がわずか5.5%と他の経済圏に比べて低いことから、大きな成長機会があると言えます。2018年中のスペイン市場における保険普及率(=GDPに対する保険料の比率)は5.33%で、0.10ppの低下を示しており、これは2016年に歴史的な最大値に達した後、この指標が2年連続で低下(2016年から2017年にかけて0.27pp)していることを表しています。保険会社は、業界の低い普及率から利益を作ることができ、企業は新しいビジネスモデルを作ることができ、既存の市場シェアを増加させるために事業を拡大することができます。国内外のプレーヤーは、インシュアテックと新しいビジネスモデルの採用により、スペイン保険市場に参入する機会を持っています。

競合他社の状況

本レポートでは、スペインの生命保険・損害保険市場で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。スペインの生損保市場は断片的で、保険普及率は低く、インシュアテックの採用が進み、多くのインシュアテック企業が資金を調達しており、健康保険におけるインシュアテックの採用が進んでいる。いくつかの要因から、予測期間中に市場は成長すると予想されます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-Life
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Bank
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 CA LIFE INSURANCE EXPERTS COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA.
6.3.2 AXA SEGUROS GENERALES SOCIEDAD ANONIMA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.3 MAPFRE ESPAÑA, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.4 LINEA DIRECTA ASEGURADORA SOCIEDAD ANONIMA COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.5 ALLIANZ COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.6 REALE SEGUROS GENERALES SA
6.3.7 MUTUA MADRILEÑA AUTOMOVILISTA, SOCIEDAD DE SEGUROS A PRIMA FIJA
6.3.8 FIATC MUTUA DE SEGUROS Y REASEGUROS.
6.3.9 MERIDIANO SA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SEGUROS
6.3.10 LIBERTY SEGUROS, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS, SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Key Highlights


Life and Non-Life insurance market in Spain are estimated to grow at a CAGR of approximately 3% during the forecast period. The Spanish insurance market has ranked among the world's top 15. The value of the premiums taken out in Spain in 2018 amounted to Euro 64.4 billion, an increase of 1.5% over the previous year. Despite the insurance penetration rate of 5.5% lower than in other developed economies, Spain offers significant growth opportunities. In 2018, total insurance assets amounted to EUR 329.277 million, life insurance to EUR 239.113 billion, non-life insurance to EUR 83.115 billion and reinsurers to EUR 7.049 bn. As for the level of operation, non-life insurance saw regrowth (increase in earned premiums by 5.42%), reflecting the rise of recent years. In the Life, after the extraordinary growth reported in 2016 (21.39%), the decline started in 2017 (-5.33 percent) and continues to decline, though less so in 2018 (-1.67 percent).




In 2018, the decline in life premiums in this area affected more traditional business (-1,99%) while in unit-linked business remained virtually unchanged (-0,16%). Non-life again stresses its sector weight in premiums (55.78 percent) for Life (44.225), which was slightly altered in 2016 by the weight gained from bouquet life (48.23%), according to the composition of previous years. The sector has experienced premium growth (2.16%), which is 5.46% of the insurance sector's weight in relation to GDP. In 2018, Spanish non-life premiums increased by 4% with positive contributions from most lines, The non-life sector also reflects positive trends in the Spanish insurance market more broadly, which is benefiting from healthy profits in both life and non-life sectors, robust capitalization, and sound reserving and investment practices.




The insurance industry in Spain saw a higher volume and value of the M&A deal in 2018 than in the recent past, mainly due to the reorganization of incompatible banking insurance partnerships arising from the consolidation of the banking industry. In addition, the few banks decided to look for a P&C insurance partner without bancassurance partnerships. To date, the Total fundraised by Spanish Insurtech is estimated at around EUR 357 million. More than 50% of Spanish Insurtech is specialized in the Health & Medical sector.




Key Market Trends

Increasing in fintech adoption in top European Countries:

Spain has 330 fintech companies to which more than 200 insurtech companies are added, the Spanish fintech ecosystem has grown tremendously in just three year. The insurance industry in the Spanish economy accounts for just over 5% of GDP, if we look at it from the point of view of its annual revenue. Insurance will continue to grow in Spain over the next few years, not only globally, but also through the most relevant insurance branches. In this context, the sector faces a transformation process as a result of new regulations and innovations in the field of technology, new legal regulations and changes in consumer investments. Chatbots are undoubtedly a step forward in the evolution of the Internet and especially in the user experience, and chatbots helps in Increase sales and improve customer service to streamline their efforts.

Insurance pentration is low in spain and it can be turned into an opportunity:

Spain offers significant opportunities for growth given the insurance penetration rate of just 5.5%, which is lower than in other economies. Insurance penetration in the Spanish market during 2018 (i.e. the ratio of premiums to the GDP) was 5.33%, representing a 0.10 pp drop, this is the second consecutive annual drop in this indicator (0.27 pp between 2016 and 2017), after having reached a historic maximum in 2016. Insurance companies can make benefit from low penetration in the industry, companies can make new business models, can expand their business to increase their existing market share. Local and international players have an opportunity to enter Spain insurance market with the adoption of insurtech and new business models.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the Life and Non-Life insurance market in Spain. The Life and Non-life insurance market in Spain is fragmented, insurance penetration is low in the country, insurtech is adoption is increasing and many insurtech companies has raised funds, adoption of insurtech in health insurance is more in the country. The market is expected to grow in forecast period due to several factors.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-Life
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Bank
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 CA LIFE INSURANCE EXPERTS COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA.
6.3.2 AXA SEGUROS GENERALES SOCIEDAD ANONIMA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.3 MAPFRE ESPAÑA, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.4 LINEA DIRECTA ASEGURADORA SOCIEDAD ANONIMA COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.5 ALLIANZ COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.6 REALE SEGUROS GENERALES SA
6.3.7 MUTUA MADRILEÑA AUTOMOVILISTA, SOCIEDAD DE SEGUROS A PRIMA FIJA
6.3.8 FIATC MUTUA DE SEGUROS Y REASEGUROS.
6.3.9 MERIDIANO SA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SEGUROS
6.3.10 LIBERTY SEGUROS, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS, SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/19 10:28

144.64 円

160.77 円

193.27 円

ページTOPに戻る