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スペインの生命保険・損害保険市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Life and Non-Life Insurance Market in Spain - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト スペインの生命保険・損害保険市場は、予測期間中、年平均約3%で成長すると予測。スペインの保険市場は、世界のトップ15にランクインしています。2018年のスペインにおける保険料の引受額... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

主なハイライト


スペインの生命保険・損害保険市場は、予測期間中、年平均約3%で成長すると予測。スペインの保険市場は、世界のトップ15にランクインしています。2018年のスペインにおける保険料の引受額は644億ユーロで、前年比1.5%増となりました。保険の普及率は5.5%と他の先進国より低いものの、スペインには大きな成長機会があります。2018年の保険資産総額は3292億7700万ユーロ、生命保険は2391億1300万ユーロ、損害保険は831億1500万ユーロ、再保険者は70億4900万ユーロとなった。事業レベルでは、損害保険は近年の上昇を反映して再成長した(収入保険料が5.42%増加)。生命では、2016年に報告された異常な成長(21.39%)の後、2017年に減少が始まり(-5.33%)、2018年はそれほどでもないが減少が続いている(-1.67%)。




2018年、この分野の生命保険料の減少は、より伝統的な事業(-1,99%)に影響を与えた一方、ユニットリンク事業ではほぼ横ばい(-0,16%)であった。損害保険は、生命保険(44.225)に対して、保険料におけるそのセクターの重み(55.78%)を再び強調し、これは2016年にブーケ生命(48.23%)から得られた重みによって、前年の構成に従ってわずかに変化した。このセクターは保険料の伸び(2.16%)を経験しており、これはGDPに対する保険セクターのウェイトの5.46%である。2018年、スペインの損害保険料は、ほとんどのラインからのプラスの寄与により4%増加しました。 損害保険部門はまた、生損保両部門の健全な利益、強固な資本金、健全な積立金および投資慣行の恩恵を受けている、より広くスペイン保険市場の前向きな傾向を反映しているのです。




スペインの保険業界では、2018年にM&A案件の量と金額がここ最近よりも増加しましたが、これは主に銀行業界の統合によって生じた相性の悪い銀行保険提携の再編によるものです。また、少数の銀行が銀行保険パートナーシップを持たずに損保パートナーを探すことを決定した。現在までのところ、スペインのインシュアテックによる資金調達の総額は約3億5,700万ユーロと推定される。スペインのInsurtechの50%以上が健康・医療分野に特化している。




主な市場動向

欧州の主要国でのフィンテック導入の増加。

スペインには330社のフィンテック企業があり、これに200社以上のインシュアテック企業が加わり、スペインのフィンテック・エコシステムはわずか3年で驚異的な成長を遂げました。スペイン経済における保険業界は、年間売上高から見るとGDPの5%強を占めています。保険は今後数年間、世界的にだけでなく、最も関連性の高い保険支店を通じて、スペインで成長し続けるでしょう。その中で、テクノロジー分野における新たな規制やイノベーション、新たな法的規制、消費者投資の変化により、このセクターは変革のプロセスに直面しています。チャットボットは、インターネットの進化、特にユーザーエクスペリエンスにおいて間違いなく一歩前進しており、チャットボットは、「売上の増加」と「顧客サービスの向上」に役立ち、その努力を合理化することができるのです。

スペインでは保険料率が低く、チャンスに変えることができる。

スペインは、保険普及率がわずか5.5%と他の経済圏に比べて低いことから、大きな成長機会があると言えます。2018年中のスペイン市場における保険普及率(=GDPに対する保険料の比率)は5.33%で、0.10ppの低下を示しており、これは2016年に歴史的な最大値に達した後、この指標が2年連続で低下(2016年から2017年にかけて0.27pp)していることを表しています。保険会社は、業界の低い普及率から利益を作ることができ、企業は新しいビジネスモデルを作ることができ、既存の市場シェアを増加させるために事業を拡大することができます。国内外のプレーヤーは、インシュアテックと新しいビジネスモデルの採用により、スペイン保険市場に参入する機会を持っています。

競合他社の状況

本レポートでは、スペインの生命保険・損害保険市場で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。スペインの生損保市場は断片的で、保険普及率は低く、インシュアテックの採用が進み、多くのインシュアテック企業が資金を調達しており、健康保険におけるインシュアテックの採用が進んでいる。いくつかの要因から、予測期間中に市場は成長すると予想されます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-Life
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Bank
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 CA LIFE INSURANCE EXPERTS COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA.
6.3.2 AXA SEGUROS GENERALES SOCIEDAD ANONIMA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.3 MAPFRE ESPAÑA, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.4 LINEA DIRECTA ASEGURADORA SOCIEDAD ANONIMA COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.5 ALLIANZ COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.6 REALE SEGUROS GENERALES SA
6.3.7 MUTUA MADRILEÑA AUTOMOVILISTA, SOCIEDAD DE SEGUROS A PRIMA FIJA
6.3.8 FIATC MUTUA DE SEGUROS Y REASEGUROS.
6.3.9 MERIDIANO SA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SEGUROS
6.3.10 LIBERTY SEGUROS, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS, SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Key Highlights


Life and Non-Life insurance market in Spain are estimated to grow at a CAGR of approximately 3% during the forecast period. The Spanish insurance market has ranked among the world's top 15. The value of the premiums taken out in Spain in 2018 amounted to Euro 64.4 billion, an increase of 1.5% over the previous year. Despite the insurance penetration rate of 5.5% lower than in other developed economies, Spain offers significant growth opportunities. In 2018, total insurance assets amounted to EUR 329.277 million, life insurance to EUR 239.113 billion, non-life insurance to EUR 83.115 billion and reinsurers to EUR 7.049 bn. As for the level of operation, non-life insurance saw regrowth (increase in earned premiums by 5.42%), reflecting the rise of recent years. In the Life, after the extraordinary growth reported in 2016 (21.39%), the decline started in 2017 (-5.33 percent) and continues to decline, though less so in 2018 (-1.67 percent).




In 2018, the decline in life premiums in this area affected more traditional business (-1,99%) while in unit-linked business remained virtually unchanged (-0,16%). Non-life again stresses its sector weight in premiums (55.78 percent) for Life (44.225), which was slightly altered in 2016 by the weight gained from bouquet life (48.23%), according to the composition of previous years. The sector has experienced premium growth (2.16%), which is 5.46% of the insurance sector's weight in relation to GDP. In 2018, Spanish non-life premiums increased by 4% with positive contributions from most lines, The non-life sector also reflects positive trends in the Spanish insurance market more broadly, which is benefiting from healthy profits in both life and non-life sectors, robust capitalization, and sound reserving and investment practices.




The insurance industry in Spain saw a higher volume and value of the M&A deal in 2018 than in the recent past, mainly due to the reorganization of incompatible banking insurance partnerships arising from the consolidation of the banking industry. In addition, the few banks decided to look for a P&C insurance partner without bancassurance partnerships. To date, the Total fundraised by Spanish Insurtech is estimated at around EUR 357 million. More than 50% of Spanish Insurtech is specialized in the Health & Medical sector.




Key Market Trends

Increasing in fintech adoption in top European Countries:

Spain has 330 fintech companies to which more than 200 insurtech companies are added, the Spanish fintech ecosystem has grown tremendously in just three year. The insurance industry in the Spanish economy accounts for just over 5% of GDP, if we look at it from the point of view of its annual revenue. Insurance will continue to grow in Spain over the next few years, not only globally, but also through the most relevant insurance branches. In this context, the sector faces a transformation process as a result of new regulations and innovations in the field of technology, new legal regulations and changes in consumer investments. Chatbots are undoubtedly a step forward in the evolution of the Internet and especially in the user experience, and chatbots helps in Increase sales and improve customer service to streamline their efforts.

Insurance pentration is low in spain and it can be turned into an opportunity:

Spain offers significant opportunities for growth given the insurance penetration rate of just 5.5%, which is lower than in other economies. Insurance penetration in the Spanish market during 2018 (i.e. the ratio of premiums to the GDP) was 5.33%, representing a 0.10 pp drop, this is the second consecutive annual drop in this indicator (0.27 pp between 2016 and 2017), after having reached a historic maximum in 2016. Insurance companies can make benefit from low penetration in the industry, companies can make new business models, can expand their business to increase their existing market share. Local and international players have an opportunity to enter Spain insurance market with the adoption of insurtech and new business models.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the Life and Non-Life insurance market in Spain. The Life and Non-life insurance market in Spain is fragmented, insurance penetration is low in the country, insurtech is adoption is increasing and many insurtech companies has raised funds, adoption of insurtech in health insurance is more in the country. The market is expected to grow in forecast period due to several factors.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance type
5.1.1 Life Insurance
5.1.1.1 Individual
5.1.1.2 Group
5.1.2 Non-Life
5.1.2.1 Home
5.1.2.2 Motor
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Bank
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 CA LIFE INSURANCE EXPERTS COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA.
6.3.2 AXA SEGUROS GENERALES SOCIEDAD ANONIMA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.3 MAPFRE ESPAÑA, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.4 LINEA DIRECTA ASEGURADORA SOCIEDAD ANONIMA COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS
6.3.5 ALLIANZ COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS SA
6.3.6 REALE SEGUROS GENERALES SA
6.3.7 MUTUA MADRILEÑA AUTOMOVILISTA, SOCIEDAD DE SEGUROS A PRIMA FIJA
6.3.8 FIATC MUTUA DE SEGUROS Y REASEGUROS.
6.3.9 MERIDIANO SA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SEGUROS
6.3.10 LIBERTY SEGUROS, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS, SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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