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車載用パワーエレクトロニクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Automotive Power Electronics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

車載用パワーエレクトロニクス市場は、2020年に30億米ドル、2026年には50億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年~2026年)のCAGRは4%を超えると見込まれています。 COVID-19のパンデミックは、世界... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

車載用パワーエレクトロニクス市場は、2020年に30億米ドル、2026年には50億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年~2026年)のCAGRは4%を超えると見込まれています。

COVID-19のパンデミックは、世界中の自動車産業に深刻な影響を与えています。サプライチェーン活動の中断、大規模生産の中断、旅行の制限、2020年中の軽自動車の販売減少などが、市場の成長を低下させる原因となっています。

そのほか、米中貿易戦争や中国からの原材料の輸出停止などが市場収益に影響を与えています。しかし、経済活動の再開に伴い、ポストパンデミック市場は予測期間中に勢いを取り戻すことが予想されます。

今後予定されている安全性や自動車の排ガス規制への対応、車両のコネクティビティやインフォテインメント、パワートレインの電動化に対する需要の高まりが、自動車用パワーエレクトロニクスの市場を牽引します。また、電気自動車の市場が上昇していることも、市場の需要を押し上げる要因となりそうです。

予測期間中は、アジア太平洋地域が市場を支配し、欧州と北米がそれに続くと予想されています。欧州と北米は、電気自動車の需要が高まっていることから、予測期間中にプラス成長が見込まれています。

主な市場動向

乗用車セグメントが最大の市場シェアを持つと予想される

自動車用パワーエレクトロニクス市場では、乗用車分野が大きく貢献しています。新興市場における安全システムの需要増加や、自動車のパワートレインに関連する低燃費技術が、乗用車の優位性の要因となっています。

過去5~10年の間に、乗用車には様々な安全性、快適性、娯楽性、車両管理機能が搭載されるようになりました。これは、政府の法律に支えられた自動車購入者の嗜好の変化などの要因によるものです。また、OEMメーカーは、顧客のニーズを満たすために、新型車や新モデルの発売に積極的に取り組んでいます。また、発展途上国の人口増加に伴い、OEMは乗用車の新モデルに特定の機能を追加するようになっています。

これは、市場に出回っている他の製品の中で自社製品を際立たせるために行われるものです。また、Tier IやTier IIのOEMは、乗用車という車両カテゴリーの中で、大量生産される車両に新しい技術や機能を導入しようとします。以上が、自動車用パワーエレクトロニクス市場における乗用車セグメントの優位性の要因となっています。

アジア太平洋地域が市場を支配する可能性が高い

アジア太平洋地域の自動車用パワーエレクトロニクス市場は、予測期間中、市場の中で大きなシェアを占めることが予想されます。アジア太平洋地域では、中国、韓国、日本が自動車用パワーエレクトロニクス市場の最大のシェアを占めています。アジア太平洋地域における市場の成長は、日本、韓国、中国における自動車生産台数の多さと、先進的なエレクトロニクスの使用増加に起因しています。

これらの国の政府は、自動車産業の成長の可能性を認識しており、大手OEM企業の国内市場への参入を促進するためにさまざまな取り組みを行っています。例えば、以下のように。

- 中国は、2019年から自動車にTPMSを搭載することを義務付けました。また、予測期間中に自動緊急ブレーキの義務化を検討しています。
- インドの道路交通高速道路省は、2022年までに自動車用パワーエレクトロニクス機能の採用を計画しました。

さらに、この地域には大手半導体サプライヤーやティア1メーカーが存在します。したがって、パンデミック後の先進的な自動車に電子部品を採用することが、予測期間中の市場成長の原動力になると考えられます。

競争状況

自動車用パワーエレクトロニクス市場は、大手企業が市場を支配しており、緩やかな統合が行われています。各社は、製品ポートフォリオの拡大に注力しており、先進的な製品を開発するために研究開発活動に投資しています。例えば

- 2020年3月、インフィニオンテクノロジーズは、OptiMOS™ 5技術を採用した80Vおよび100VのMOSFETの新パッケージを発売し、さまざまな48Vアプリケーションの異なる要件に対応しました。
- 2019年7月、IAA2019において、コンチネンタルは、30kWの48Vハイパワードライブシステムを発表しました。コンチネンタルパワートレインは、48ボルトシステムからハイブリッド技術、そして高電圧コンポーネントに至るまで、電気駆動のすべてのバリエーションをマスターしています。

自動車用パワーエレクトロニクス市場を支配している主要企業には、NXPセミコンダクターズ、インフィニオン・テクノロジーズAG、テキサス・インスツルメンツ・インコーポレーテッド、ルネサス・エレクトロニクス・コーポレーション、STマイクロエレクトロニクスなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 デバイスタイプ
5.1.1 パワーIC
5.1.2 モジュール、ディスクリート
5.2 アプリケーションタイプ
5.2.1 ボディエレクトロニクス
5.2.2 セーフティ&セキュリティエレクトロニクス
5.2.3 パワートレイン
5.3 ドライブタイプ
5.3.1 ICエンジン車
5.3.2 電気自動車
5.4 車両タイプ
5.4.1 乗用車
5.4.2 商用車
5.5 地理的条件
5.5.1 北アメリカ
5.5.1.1 米国
5.5.1.2 カナダ
5.5.1.3 その他の北アメリカ地域
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.2.1 ドイツ
5.5.2.2 イギリス
5.5.2.3 フランス
5.5.2.4 イタリア
5.5.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.5.3 アジア太平洋地域
5.5.3.1 インド
5.5.3.2 中国
5.5.3.3 日本
5.5.3.4 韓国
5.5.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.5.4 その他の地域
5.5.4.1 南アメリカ
5.5.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業の概要 *
6.2.1 インフィニオン・テクノロジーズAG
6.2.2 テキサス・インスツルメンツ社
6.2.3 ルネサス エレクトロニクス コーポレーション
6.2.4 NXPセミコンダクターズ
6.2.5 STマイクロエレクトロニクス
6.2.6 Microsemi Corporation
6.2.7 Vishay Intertechnology Inc.
6.2.8 Semiconductor Components Industries LLC
6.2.9 豊田自動織機
6.2.10 ヴァレオグループ

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Automotive Power Electronics Market was valued at USD 3 billion in 2020 and is expected to reach USD 5 billion by 2026, registering a CAGR of above 4% during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic has severely impacted the automotive industry across the world. The disruptions in supply chain activities, the interruption in large-scale manufacturing, restrictions on travel, and the declining sales of light vehicles during 2020, are responsible for the declining growth of the market.

Besides, the U.S.-China trade war and halt in exporting raw materials from China have impacted market revenue. However, as economic activities resumed, the post-pandemic market is expected to regain its momentum during the forecast period.

Compliance with upcoming safety, vehicle emission mandates, and increasing demand for vehicle connectivity, infotainment, and powertrain electrification will drive the market for automotive power electronics. In addition, the rising market for electric vehicles is likely to drive the demand in the market.

Asia-Pacific region is expected to dominate the market, followed by Europe and North America during the forecast period. Europe and North America are expected to witness positive growth during the forecast period, owing to the rising demand for electric vehicles.

Key Market Trends

The Passenger Vehicle Segment Anticipated To Hold Largest Market Share

The passenger vehicle segment makes a major contribution to the automotive power electronics market. The increased demand for safety systems and fuel-efficient technology associated with vehicle power trains in emerging markets are fueling factors for the dominance of passenger vehicles.

For the past 5 or 10 years, passenger vehicles are getting installed with various safety, comfort, entertainment, and vehicle management features. This is because of factors such as changing preferences of vehicle buyers supported by government legislation. OEMs are also quite active in launching new variants and new models of vehicles that will fulfill the need of customers. Increasing populations in developing economies also encourage OEMs to add specific features in new models of passenger vehicles.

This is done to highlight one's products among other products available in the market. OEMs, Tier I and Tier II also try to deploy new technology or features in the mass-produced vehicle among vehicle category, i.e., passenger vehicles. These are some of the factors responsible for the dominance of the passenger vehicle segment in the automotive power electronics market.

The Asia-Pacific Region is Likely to Dominate the Market

The Asia-Pacific Automotive Power Electronics Market is expected to hold a significant share in the market during the forecast period. China, South Korea, and Japan account for the largest share of the automotive power electronics market in the Asia Pacific region. The growth of the market in the Asia-Pacific region can be attributed to the high vehicle production and increased use of advanced electronics in Japan, South Korea, and China.

The governments of these countries have recognized the growth potential of the automotive industry and have consequently taken different initiatives to encourage major OEMs to enter their domestic markets. For instance,

- China mandated TPMS in vehicles from 2019. The country is also considering mandating automatic emergency braking during the forecast period.
- The Ministry for Road Transport and Highways (India) planned to adopt automotive power electronics features by 2022.

Moreover, the region is home to leading semiconductor suppliers and Tier-1 manufacturers. Hence, the adoption of electronic components in advanced vehicles, post-pandemic, is expected to drive the market growth over the forecast period.

Competitive Landscape

The automotive power electronics market is moderately consolidated, with major players dominating the market. Companies are focusing on expanding their product portfolio and are investing in R&D activities to develop advanced products. For instance,

- In March 2020, Infineon Technologies launched new packages for its 80 V and 100 V MOSFETs with OptiMOS™ 5 technology to meet the different requirements of different 48 V applications.
- In July 2019, At IAA 2019, Continental introduced the 48-volt high-power drive system with 30 kW. Continental Powertrain is mastering all variants of the electric drive, from 48-volt systems to hybrid technologies, right through to high-voltage components.

Some of the major companies dominating the automotive power electronics market include NXP Semiconductors, Infineon Technologies AG, Texas Instruments Incorporated, Renesas Electronics Corporation, and STMicroelectronics.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Device Type
5.1.1 Power IC
5.1.2 Module and Discrete
5.2 Application Type
5.2.1 Body Electronics
5.2.2 Safety and Security Electronics
5.2.3 Powertrain
5.3 Drive Type
5.3.1 IC Engine Vehicle
5.3.2 Electric Vehicle
5.4 Vehicle Type
5.4.1 Passenger Cars
5.4.2 Commercial Vehicles
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Italy
5.5.2.5 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 India
5.5.3.2 China
5.5.3.3 Japan
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 South America
5.5.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles *
6.2.1 Infineon Technologies AG
6.2.2 Texas Instruments Incorporated
6.2.3 Renesas Electronics Corporation
6.2.4 NXP Semiconductors
6.2.5 STMicroelectronics
6.2.6 Microsemi Corporation
6.2.7 Vishay Intertechnology Inc.
6.2.8 Semiconductor Components Industries LLC
6.2.9 Toyota Industries Corporation
6.2.10 Valeo Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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