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北米の自動車用高性能電気自動車市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


North America Automotive High Performance Electric Vehicles Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

北米の自動車用高性能電気自動車市場は、2020年に100億米ドルを占め、2026年には440億米ドルに達すると予測され、予測期間中に28%のCAGRを記録しています。 COVID-19の大流行により、世界各地でサプライチェ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米の自動車用高性能電気自動車市場は、2020年に100億米ドルを占め、2026年には440億米ドルに達すると予測され、予測期間中に28%のCAGRを記録しています。

COVID-19の大流行により、世界各地でサプライチェーンが崩壊し、自動車の生産に支障をきたしたことが、市場の成長を阻害しました。しかし、環境に良い影響に対する意識の高まりや、各国政府による様々な取り組みにより、予測期間中に市場は大きく成長することが期待されています。

最近のトレンドとして、HPEV の航続距離延長のための燃料電池車(FCV)技術の開発が挙げられます。エンジンの代わりに燃料電池を使用し、電気モーターで充電することで航続距離を延長するものである。また、FCVの導入を推進する政府も増えている。そのため、今後数年間、世界の HPEV 市場の成長を増大させる可能性がある。

米国は、北米地域で最大のHPEVメーカーであることから、予測期間中に高性能電気自動車(HPEV)市場を支配すると思われます。また、同国にはダイムラーAG、GMモーターズ、テスラといった市場を牽引する大手企業が存在するため、市場において大きなシェアを占めています。

主な市場動向

高性能電気商用車に対する需要の高まり

北米地域では、長距離走行が可能な電気自動車の需要が高まっています。これは、遠隔地の高速道路を走行する乗客のための充電ステーションが利用できないことに起因しています。メーカーは、バッテリー容量を増やすことで、製品の航続距離を伸ばすことに注力しています。

電気自動車の航続距離が限られていることは、市場の成長を抑制する大きな要因となっています。これを抑制するために、北米地域全体で数多くの充電ステーションやコンセントの建設が進められており、2020年には米国が最も多くのコンセントを保有することになります。

ダイムラー、テスラ、ナビスター・インターナショナル社などのトラックメーカーは、国際機関が排ガスや燃費に関する厳しい規制を改善・実施しているため、ディーゼルエンジンをバッテリーに置き換えるという課題を克服しようと競争しています。その結果、各州の政府や商用車メーカーは、充電インフラ整備への投資を計画しています。

例えば、2021年5月にミネソタ州運輸局が行った市民参加型セッションでは、電気配送車や貨物トラックのサービスを助けることができる充電ステーション施設の改善に焦点が当てられました。

市場をリードすると予想される米国

米国は高性能電気自動車の潜在的な市場の一つであり、高エネルギーリチウムイオンバッテリーや高度なパワートレイン部品が市場の推進に大きな役割を果たします。政府のイニシアチブは、業界の機会を改善することが期待されています。例えば、2020年9月、カリフォルニア州知事によって採択されたゼロエミッション車の義務化は、国や地域全体に大きな影響を与えることが期待されました。また、2020年1月には、テスラが性能車であるモデルYの量産を開始し、北米市場へ納入を開始しました。

テスラが米国ネバダ州に設立したギガファクトリーも、世界中で生産されるさまざまな自動車のバッテリーニーズに対応するための重要なステップです。この工場は190万平方フィートの巨大な施設で、最近、電気自動車用の最も経済的で効率的なバッテリーソリューションとされるリチウムイオン電池の大量生産が開始されたところです。

電気自動車購入者に対して政府が提供する税額控除は、市場の大きな成長要因となっています。電気自動車の需要増に対応するため、充電インフラの整備に複数の投資が行われていることが確認されています。例えば、EV充電の市場リーダーであるCharge Pointは、2021年6月にメルセデスと提携し、業界をリードするEV充電エクスペリエンスを設立し、北米地域全体に拡大する予定です。

競合他社の状況

北米の自動車用高性能電気自動車市場は、テスラ、ゼネラルモーターズ・カンパニー、日産自動車、メルセデス・ベンツ、トヨタ自動車、現代自動車など、複数のプレーヤーによって占められています。これらの企業は、1回の充電での走行距離を伸ばすなど、新たな革新的技術で事業を拡大し、競合他社に優位に立つことを目指しています。

また、北米の電気自動車市場におけるテスラのリードは徐々に縮小しています。ゼネラルモーター社はより自律走行車の開発を進めることが観測されており、2021年の財務見通しはテスラ社よりも良さそうだ。

グローバルに展開するためのある種の戦略として、企業は将来的に電気自動車の需要が見込まれる地域を探しています。例えば、モリスガレージはすでに巨大なアジア市場に参入しており、テスラはアメリカのメーカーでありながら、2021年6月にインドで数台のモデルのテストを開始しました。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Drive Type
5.1.1 Plug-in Hybrid
5.1.2 Battery Electric Vehicle
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 By Geography
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Rest of the North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 BMW
6.2.2 Daimler (Mercedes-Benz)
6.2.3 General Motors
6.2.4 Nissan
6.2.5 Ford Motor Company
6.2.6 Renault
6.2.7 Tesla Inc.
6.2.8 Hyundai Motors
6.2.9 Volkswagen AG
6.2.10 Mitsubishi
6.2.11 Kia
6.2.12 Peugeot

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The North American automotive high-performance electric vehicles market accounted for USD 10 billion in 2020, and it is expected to reach USD 44 billion by 2026, registering a CAGR of 28% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic has hindered the growth of the market, as there was a disruption in the production of vehicles due to the supply chain collapse across the world. However, the market is expected to witness significant growth during the forecast period due to increasing awareness about environmentally positive impacts and various initiatives taken by governments of different countries.

One of the latest trends gaining traction in this market is the development of fuel cell vehicle (FCV) technology for range extension in HPEVs. Instead of an engine, this variant uses a fuel cell to extend the range of the battery by charging through an electric motor. Additionally, an increasing number of governments are promoting the adoption of FCVs. Therefore, this is likely to consequently augment the growth of the global HPEV market in the coming years.

The United States is likely to dominate the high-performance electric vehicle (HPEV) market during the forecast period, as it is the largest manufacturer of HPEV in the North American region. The country also holds a significant share in the market due to the presence of major players, such as Daimler AG, GM Motors, and Tesla, leading the market.

Key Market Trends

Growing Demand for High Performance Electric Commercial Vehicles

The demand for long-range electric vehicles has been increasing in the North American region. This is due to the unavailability of a charging station for passengers traveling on highways in remote areas. Manufacturers have focused on improving the range of their products by increasing battery capacities.

The limited range of electric vehicles is a major factor that is restraining the growth of the market. In order to curtail this, numerous charging stations and outlets are being constructed across the North American region, with the United States possessing the highest numbers of outlets in 2020.

Truck manufacturers, such as Daimler, Tesla, and Navistar International Corp., are racing to overcome the challenges of replacing diesel engines with batteries, as international organizations have been improving and implementing stringent exhaust emissions and fuel economy norms. As a result, governments of different states and commercial vehicle makers are planning to invest in charging infrastructure development.

For instance, in May 2021, a public engagement session conducted by the Minnesota Department of Transportation focused on improving the charging station facilities that can aid the services of electric delivery and freight trucks.

United States Expected to Lead the Market

As the United States is one of the potential markets for high-performance electric vehicles, high-energy Li-ion batteries and advanced powertrain parts contribute a major role in propelling the market studied. Government initiatives are expected to improve the opportunities for the industry. For instance, in September 2020, the Zero Emissions Vehicle mandate adopted by the Californian governor was expected to have a large impact on the country and the region as a whole. In January 2020, Tesla also began mass production of its Model Y, which is a performance vehicle, delivering to the North American market.

The Gigafactory setup by Tesla in Nevada, the United States, is another important step to reach the global battery needs for different vehicles manufactured across the world. The factory is a huge 1.9 million sq. ft facility with recently ramped up mass production of Li-ion batteries that are seen as the most economical and efficient battery solutions for electric vehicles currently.

The tax credits offered by the government to electric vehicle buyers are a huge growth factor for the market. Multiple investments into developing the charging infrastructure to keep up with the projected increase in EV demand are being observed. For instance, Charge Point, a market leader in EV charging, partnered with Mercedes in June 2021 to establish an industry-leading EV Charging Experience to be set up and expanded across the North American region.

Competitive Landscape

The North American automotive high-performance electric vehicles market is dominated by several players, such as Tesla, General Motors Company, Nissan Motors, Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation, and Hyundai Motors. These companies are expanding their business by new innovative technologies, such as an increase in the range of kilometers per single charge so that they can have the edge over their competitors.

Additionally, Tesla's lead over the North American electric vehicles market is gradually reducing. The General Motor Company has been observed to develop more autonomous vehicles, and the financial prospects of the company look better than those of Tesla's in 2021.

In certain strategies to expand globally, companies are looking for geographies with potential future demands for electric vehicles. For instance, Morris Garages have already entered huge Asian markets, and Tesla being an American manufacturer, started testing a few of its models in India in June 2021.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Drive Type
5.1.1 Plug-in Hybrid
5.1.2 Battery Electric Vehicle
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 By Geography
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Rest of the North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 BMW
6.2.2 Daimler (Mercedes-Benz)
6.2.3 General Motors
6.2.4 Nissan
6.2.5 Ford Motor Company
6.2.6 Renault
6.2.7 Tesla Inc.
6.2.8 Hyundai Motors
6.2.9 Volkswagen AG
6.2.10 Mitsubishi
6.2.11 Kia
6.2.12 Peugeot

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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