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アフリカと中東の自動車用サンルーフ市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Africa & Middle-East Automotive Sunroof Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アフリカ・中東の自動車用サンルーフ市場は、予測期間である2020-2025年に年平均成長率9%超を記録すると予測されています。 サンルーフは、自動車のルーフに固定式または操作式(換気またはスライド式)の開... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アフリカ・中東の自動車用サンルーフ市場は、予測期間である2020-2025年に年平均成長率9%超を記録すると予測されています。

サンルーフは、自動車のルーフに固定式または操作式(換気またはスライド式)の開口部があり、しばしば自動車の追加装備とみなされます。自動車の機能としてのサンルーフは、1932年にメルセデス・ベンツが最初の自動車用サンルーフを提供したときから搭載されています。

サンルーフはオプション装備という流れから徐々に変化し、現在ではプレミアムカーや高級車のほとんど、そして一部のミドルセグメント車では標準装備となっている。最初にサンルーフを標準装備した自動車会社はナッシュモーターで、1937年の一部のモデルにサンルーフを搭載した。

製品や素材の革新、サンルーフ技術のタイムリーな進化が、市場の成長を支えている。サンルーフの需要を高めるために、不要な熱や日光を避けるための色付きガラスや紫外線反射ガラスが車に装備されるようになった。ベバストのような企業は、高度なヘッドライナー安全システムにおいて、最高の安全基準を遵守しています。オプションのレインセンサーや電子制御システムの強化は、現在、サンルーフシステムに搭載され、評価されている改良機能の一部です。

主な市場動向

スポーツ・ユーティリティ・ビークルへのサンルーフ採用の増加

自動車のルーフにサンルーフを採用するケースが世界的に増加しており、予測期間中に自動車用サンルーフ市場が拡大すると予想されます。また、アフターマーケットでのサンルーフ使用の増加も、自動車用サンルーフシステムの需要を大きく後押ししています。

SUV(スポーツ・ユーティリティ・ビークル)は、荒れた路面やオフロードに最適な大型車です。5〜7人程度が乗れる車です。SUV向けの自動車用サンルーフ市場には、MUV(マルチユーティリティービークル)向けの範囲も含まれます。

欧州と米州の伝統的な市場は、最近の世界的な金融危機の後、需要が減少しており、過去3年間、自動車産業を支えてきたのはアジア太平洋の経済発展途上国であった。インドや中国における世界金融危機の影響は比較的軽微であったため、これらの国々の自動車産業は、欧米諸国の自動車産業と比較して活況を維持しました。

スポーツ用多目的車は、走行距離、出力、機能において比類のない多用途性を持つ幅広い車種があるため、最も人気のある自動車分野の一つとなっています。米国では、2020年末までにSUVが40%のシェアを獲得し、軽自動車市場を支配すると予想されています。大家族を乗せたり、大量の荷物を運んだり、悪路にも対応できることから、その消費者にとって適切な選択といえます。フォード、トヨタ、シボレーは、世界市場におけるSUVの販売に影響を及ぼしている著名かつ主要なSUVブランドである。

Audi Q3、Audi Q7、Acura RDX、BMW X3、X5、X6などは、パノラマサンルーフを搭載した人気のある新しいSUVモデルで、SUV市場を支配し、SUVの自動車サンルーフの成長率を牽引すると予想されています。

サンルーフ市場を牽引するサウジアラビア

サウジアラビアが60%以上のシェアを占めており、予測期間中のCAGRはより高くなると予想されています。

自動車メーカーやディーラーがサウジアラビアの内装部品に急速に進出しており、市場は縮小傾向にない。サウジアラビアの自動車販売台数は、2022年までに3,000万台以上に達する可能性があると推定されています。この目標が達成されれば、サウジアラビアの自動車市場は同地域の他の市場を凌駕する可能性があります。

同国のサンルーフ市場は、人口の多さ、高度な便利機能への嗜好のシフト、高級車への支出率の高さなどが主な推進要因となっています。過去5年間、同国ではセダン、高級車、プレミアムカーの販売が飛躍的に伸び、サンルーフ産業の市場を切り開いた。欧米とは異なり、国内ではCセグメントのセダンでもオプションでサンルーフのバリエーションが導入されている。

車のカスタマイズ傾向の高まりや、アフターマーケットでのサンルーフ取り付けを求める若年層の増加は、これらの国々でサンルーフ市場を牽引する主な要因の一つです。

競合他社の状況

アフリカ・中東の自動車用サンルーフ市場は、Webasto Group、Inalfa Roof Systems Group BV、Inteva Products LLCなど少数のプレイヤーが市場を独占しており、統合されています。市場の収益性が高いため、これらの大手企業は、地域市場への浸透を図るため、地域の小規模企業の買収に注力しています。

Inalfa Roof Systemsは過去4年間、最も積極的なサンルーフプレーヤーであった。Inalfaは上海、チェロキー、ポーランド、重慶、韓国に新しい施設を開設した。また、スロバキアの施設を拡張し、新しい技術センターを開設しました。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Glass
5.1.2 Fabric
5.1.3 Other Material Types
5.2 Type
5.2.1 Built in Sunroof System
5.2.2 Tilt N Slide
5.2.3 Panaromic
5.3 Vehicle Type
5.3.1 Hatchback
5.3.2 Sedan
5.3.3 Sports Utility Vehicle
5.4 Geography
5.4.1 United Arab Emirates
5.4.2 Saudi Arabia
5.4.3 South Africa
5.4.4 Morocco
5.4.5 Rest of Africa And Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Webasto Group
6.2.2 CIE Automotive
6.2.3 Inteva Products LLC
6.2.4 Inalfa Roof System Group BV
6.2.5 Yachiyo Industry Co Ltd
6.2.6 Johan America Inc
6.2.7 Signature Automotive Products
6.2.8 Magna International Inc
6.2.9 Aisin Seiki Co Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Africa & Middle East Automotive Sunroof Market is expected to register a CAGR of over 9% during the forecast period, 2020-2025.

A sunroof is often considered an additional feature in automobiles, which is available in fixed or operable (venting or sliding) openings, in an automobile roof. Sunroof, as a feature in automobiles, was installed way back in 1932, when Mercedes Benz offered the first car sunroof.

The trend of the sunroof as an optional feature has gradually changed as it is now a standard feature in most of the premium and luxury cars and in a few mid-segment cars. The first car company to offer sunroof as a standard option was the Nash Motor Company, which installed a sunroof in some of its 1937 models.

Product and material innovations, along with the timely evolution of sunroof technologies, have been helping market growth. To augment the demand for sunroofs, vehicles are now fitted with tinted or UV-reflective glasses, in order to avoid unwanted heat and sunlight. Companies, like Webasto, comply with the highest safety standards in their advanced headliner safety system. Optional rain sensors and enhanced electronic control systems are some of the improved features installed and appreciated in a sunroof system, currently.

Key Market Trends

Increased Adoption of Sunroofs in Sports Utility Vehicles

A rise in the adoption of sunroofs in vehicle rooftops, globally, is expected to augment the automotive sunroof market during the forecast period. The rise in the use of sunroofs from the aftermarket is also significantly driving the demand for the automotive sunroof system.

SUVs (Sports Utility Vehicles) are big cars, ideal for rough surfaces and off-road. These cars can accommodate about five to seven people. The automotive sunroof market for SUV includes the scope for the multi-utility vehicle (MUV).

With the traditional markets in Europe and the Americas experiencing a decline in the demand after the recent global financial crisis, support to the automotive industry came from developing economies of Asia-Pacific, over the past three years. The impact of the global financial crisis in India and China was relatively mild, and therefore, the automotive industry in these countries remained buoyant compared to their western counterparts.

Sport utility vehicles constitute one of the most popular automotive segments due to a wide range of vehicles of unmatched versatility in range, power output, and features. In the United States, SUVs are expected to dominate the light vehicle market with a share of 40% by the end of 2020. It is an appropriate choice for its consumers due to the ability of the vehicle to accommodate big families, carry large amounts of cargo, and handle adverse road conditions. Ford, Toyota, and Chevrolet have been the prominent and leading SUV brands that are affecting the sales of SUV in the global market.

Audi Q3, Audi Q7, Acura RDX, and BMW X3, X5, X6 are some of the popular and new SUV models fitted with panoramic sunroofs, which are expected to dominate the SUV market and drive the growth rate of the automotive sunroof in SUVs.

Saudi Arabia to Drive the Sunroof Market

Saudi Arabia dominated the market, with over 60% market share, is expected to witness a higher CAGR during the forecast period.

Automakers and dealerships are rapidly expanding into Saudi Arabia’s interior parts and the market is not witnessing any contraction. It is estimated that the automotive sales in Saudi Arabia may hit more than 30 million vehicles by 2022. If this target is reached, the Saudi Arabian automotive market may outpace others in this region.

Large population, shift in preference toward advanced convenience features, and higher spending rates on luxury cars are some of the major driving factors for the sunroof market in the country. Over the past five years, the sales of the sedan, luxury, and premium cars in the country grew exponentially, opening up the market for the sunroof industry. Unlike in the western world, even C-segment sedans in the country are being introduced with optional sunroof variants.

Growing car customization trends and higher younger population demanding for aftermarket sunroof installations are some of the major factors driving the market for sunroofs in these countries.

Competitive Landscape

Africa & Middle East Automotive Sunroof Market is consolidated with just a couple of players, such as Webasto Group, Inalfa Roof Systems Group BV, and Inteva Products LLC dominating the market. Due to the high profitability of the market, these major players focus on the acquisition of small regional players for a higher penetration into the regional markets.

Inalfa Roof Systems has been the most active sunroof player over the last four years. Inalfa opened new facilities in Shanghai, Cherokee, Poland, Chongqing, and South Korea. The company also extended its Slovakian facility and opened a new technical center

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Glass
5.1.2 Fabric
5.1.3 Other Material Types
5.2 Type
5.2.1 Built in Sunroof System
5.2.2 Tilt N Slide
5.2.3 Panaromic
5.3 Vehicle Type
5.3.1 Hatchback
5.3.2 Sedan
5.3.3 Sports Utility Vehicle
5.4 Geography
5.4.1 United Arab Emirates
5.4.2 Saudi Arabia
5.4.3 South Africa
5.4.4 Morocco
5.4.5 Rest of Africa And Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Webasto Group
6.2.2 CIE Automotive
6.2.3 Inteva Products LLC
6.2.4 Inalfa Roof System Group BV
6.2.5 Yachiyo Industry Co Ltd
6.2.6 Johan America Inc
6.2.7 Signature Automotive Products
6.2.8 Magna International Inc
6.2.9 Aisin Seiki Co Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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