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ソーシャルメディアマネジメント市場:コンポーネント(ソリューション(ソーシャルメディアマーケティング、ソーシャルメディアアセットおよびコンテンツ管理)、サービス)、デプロイメントモード、組織規模、アプリケーション、(セールスおよびマーケティング)、垂直市場別 - 2026年の世界予測


Social Media Management Market by Component (Solutions (Social Media Marketing, Social Media Asset and Content Management), Services), Deployment Mode, Organization Size, Application, (Sales and Marketing), Vertical - Global Forecast to 2026

ソーシャルメディアマネジメントの市場規模は、2021年の144億米ドルから2026年には416億米ドルになると予測され、予測期間中の年平均成長率(CAGR)は23.6%となります。ソーシャルメディア管理市場の成長を促進す... もっと見る

 

 

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マーケッツアンドマーケッツ
2021年8月3日 US$4,950
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サマリー

ソーシャルメディアマネジメントの市場規模は、2021年の144億米ドルから2026年には416億米ドルになると予測され、予測期間中の年平均成長率(CAGR)は23.6%となります。ソーシャルメディア管理市場の成長を促進する主な要因としては、「ソーシャルメディア戦略における検索ROIの必要性の高まり」、「ソーシャルメディア管理による顧客体験の向上」、「スマートフォンを利用したソーシャルメディアのユーザーエンゲージメントの増加」などが挙げられます。
予測期間中、コンポーネント別では、ソリューションセグメントがソーシャルメディア管理市場をリードすると予想されます。
ソーシャルメディアマネジメント市場のソリューションセグメントは、さらに、ソーシャルメディアマーケティング、ソーシャルメディアリスニング・モニタリング・アナリティクス、ソーシャルメディアアセット&コンテンツマネジメント、ソーシャルメディアリスク&コンプライアンスマネジメントに分けられます。このセクションでは、各ソリューションサブセグメントの市場規模と成長率について、タイプ別(選択したサブセグメントについて)と地域別に説明します。

展開モード別では、クラウドが予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されています
クラウドベースの展開モードでは、さまざまなサーバーやデータセンターからリモートでデータにアクセスするためのソリューションを提供します。クラウドには、サーバー、ネットワーク、ストレージ、データベース、分析ツール、ソフトウェアプラットフォームなどが含まれ、インターネットを介してサービスを提供し、アクセスすることができます。運用コストが低いため、ユーザーは使用量に応じて料金を支払い、より多くの時間とエネルギーをコアビジネスの目標に集中させることができます。クラウド展開モードでは、ソーシャルメディア管理ソリューションはSaaSとして提供され、ソーシャルメディア管理のワークロードはすべてクラウドベースで行われます。顧客のITインフラ要件、データの冗長性、データの可用性、仮想プライベートネットワークの設定(顧客のITチームに関連する)、セキュリティプロトコルの設定と監査、構成、およびメンテナンスと更新は、ソーシャルメディア管理ソリューションのベンダーが担当します。これらのソリューションは、インターネットを通じて、いつでも、どこでも、オンデマンド/従量制でアクセスすることができます。
組織規模別では、中規模組織がソーシャルメディア管理市場をリードすると予測されている
ソーシャルメディアマネジメント市場は、組織規模に応じて、小規模企業、中規模企業、大規模企業に分類されます。ソーシャルメディア管理は、スマートフォンユーザーの増加により、堅調に成長しています。技術進歩の傾向が強まっていることが、小企業、中堅企業、大企業に成長機会をもたらしています。組織は、地理的なリーチを最大化するために、ソーシャルメディアのソリューションやサービスに頼るようになりました。組織が迅速かつ容易な意思決定を行うためのソーシャルメディア管理ツール。組織は、ソーシャルメディア管理を利用して、識別、抽出、クリーニング、分析、視覚化、解釈を行い、最新の情報を提供しています。ソーシャルメディアプラットフォームにおける顧客数の増加により、顧客維持に注力するであろう大企業の成長率が高まっている。ソーシャルメディアマネジメントの導入により、企業は市場におけるブランド、トレンド、競合他社に関する顧客の感情を理解し、Facebook、Twitter、Instagram、LinkedInなどのさまざまなプラットフォームから膨大なデータを収集・分析することができます。
アプリケーション別では、競合他社のインテリジェンス分野が予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されています
ソーシャルメディア管理市場における競合他社のインテリジェンスアプリケーションは、企業が競合他社の動向を把握し、競合他社の活動を追跡し、ソーシャルメディアネットワーク上で企業と競合他社の顧客との間で交わされている可能性のある会話を把握するために行うすべての活動を含みます。ソーシャルメディア・ネットワークは、顧客とその経験、ニーズ、認識に関する多くの情報を提供してくれる。適切なソーシャルメディア管理ソリューションを使えば、企業は自社や競合他社に向けられたこれらの会話を追跡することができます。この情報は、企業のマーケット・インテリジェンスを高め、競争力を高めるために利用することができます。

予測期間中、業種別では、BFSI分野がソーシャルメディアマネジメント市場をリードすると予想されています。
銀行・金融機関は、ビジネスの焦点をデジタルトランスフォーメーションの加速に移し始めており、オペレーショナルモデルの運用を再考することが可能になっています。クラウドベースのアプリケーション開発ツールやデータ分析へのニーズが高まっていることから、BFSIのトップ企業は、新しいテクノロジーを市場に投入し、ハイブリッドクラウドベースのソリューションを活用して、金融消費者により高い価値を提案し、サービスを提供しようとしています。中国のある大手銀行は、銀行サービス、ウェルスマネジメントサービス、チュートリアル、タイムリーなアドバイザリーコンテンツ、そしてオンラインショッピング支援から医師の予約、消毒液の配達までの銀行以外のサービスを含む統合デジタルコロナウイルスプログラムを立ち上げました。

予測期間中、APACは高いCAGRで成長すると予想される
アジア太平洋地域(APAC)は、先進国と新興国の間でソーシャルメディア管理が顕著に増加しているため、ソーシャルメディア管理ソリューションプロバイダに継続的に有利な市場機会を提供しています。オーストラリア、日本、シンガポール、中国、インドは、ソーシャルメディア管理市場において大きな成長機会を示しています。テクノロジーに支えられた経済構造が急速に普及していることから、APACはソーシャルメディア管理ソリューションの需要において、予測期間中に最も成長している地域として浮上すると予想されます。
- 企業タイプ別ティア1:62%、ティア2:23%、ティア3:15
- 呼称別Cレベル:38%、ディレクター:30%、その他:32
- 地域別北米 - 40%、欧州 - 15%、APAC - 35%、MEA - 5%、ラテンアメリカ - 5%。
本調査で取り上げた著名プレイヤーは、Adobe(米国)、IBM(米国)、Google(米国)、Oracle(米国)、Salesforce(米国)、Sprout Social(米国)、Hootsuite(カナダ)、Meltwater(米国)、Sprinklr(米国)、Digimind(フランス)、HubSpot(米国)、Clarabridge(米国)、Khoros(米国)、Falcon.io(デンマーク)、Zoho Corporation(インド)、NetBase(米国)、Brandwatch(英国)、Talkwalker(欧州)、Buffer(米国)、Agorapulse(フランス)、Sendible(英国)、MavSocial(米国)、Socialbakers(チェコ共和国)、Synthesio(米国)、eClincher(米国)。
調査範囲
この市場調査では、さまざまなセグメントのソーシャルメディア管理市場を取り上げています。コンポーネント(ソリューションとサービス)、展開(クラウドとオンプレミス)、組織規模(小企業、中企業、大企業)、地域など、さまざまなセグメントにおける市場規模と成長性を推定することを目的としています。ソリューション分野は、ソーシャルメディアマーケティング、ソーシャルメディアモニタリング、ソーシャルメディア資産・リスク管理、リスク・コンプライアンス管理に分かれています。サービス分野は、さらにプロフェッショナルサービスとマネージドサービスに分けられます。ソーシャルメディア管理市場の地域別分析では、北米、EMEA、APAC、ラテンアメリカを取り上げています。本調査では、主要な市場参加者の詳細な競合分析も行っており、会社概要、製品や事業提供に関連する主な見解、最近の開発状況、主要な市場戦略などを紹介しています。
本レポートを購入する主なメリット
本レポートは、旅客情報のソーシャルメディア管理市場全体とそのセグメントの収益数値の最も近い近似値に関する情報を提供することで、この市場のマーケットリーダー/新規参入者を支援することが期待されます。また、本レポートは、ステークホルダーが競争状況を理解し、自社のビジネスのポジションを向上させ、適切な市場参入戦略を計画するための知見を得るのに役立つと期待されています。また、本レポートは、ステークホルダーが市場の脈動を理解し、主要な市場推進要因、抑制要因、課題、機会に関する情報を提供することを目的としています。

 

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Summary

The Social Media Management market size is projected to grow from USD 14.4 billion in 2021 to USD 41.6 billion in 2026, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 23.6% during the forecast period. The major factors driving the growth of the Social Media Management Market include the Increase in need for search ROI for social media strategy, Enhancement of customer experience with social media management, Increase in user engagement of social media using smartphones.
Based on component, the solutions segment is expected to lead the social media management market during the forecast period
The solutions segment of the social media management market is further segmented into social media marketing; social media listening, monitoring, and analytics; social media asset and content management; and social media risk and compliance management. This section discusses each solution subsegment's market size and growth rate based on type (for selected subsegments) and region.

Based on deployment mode, cloud is expected to grow at a higher CAGR during the forecast period
The cloud-based deployment mode provides a solution to access the data remotely from various servers or data centers. These include servers, networks, storage, databases, analytical tools, and software platforms to deliver and access services over the internet. Its low cost of Operating Expenditures (OPEX) helps users pay per usage and invest more time and energy in concentrating on core business goals. In the cloud deployment mode, the social media management solution is offered as SaaS, and all the social media management workloads are cloud-based. IT infrastructure requirements of the customer, data redundancies, data availability, virtual private network setup (related to customer IT teams), setting security protocols and audits, configuration, and maintenance and updates are handled by social media management solution vendors. These solutions can be accessed through the internet anytime, anywhere, based on on-demand/pay-per-usage.
Based on organization size, medium-sized organization is expected to lead the social media management market during the forecast period
Based on organization size, the social media management market is segmented into small enterprises, medium-sized enterprises, and large enterprises. Social media management is growing at a robust rate due to the increasing number of smartphone users. The increasing trend of technological advancements is creating growth opportunities for small, medium-sized, and large enterprises. Organizations have started relying on social media solutions and services to maximize their geographical reach. Social media management tools to help organizations make quick and easy decisions. Organizations use social media management to provide up-to-date information by identifying, extracting, cleaning, analyzing, visualizing, and interpreting. The rising number of customers on social media platforms is increasing the growth rate of large enterprises, which would focus on customer retention. The deployment of social media management is helping companies understand customer sentiments about brands, trends, and competitors in the market and gather and analyze a vast amount of data from various platforms, such as Facebook, Twitter, Instagram, and LinkedIn.
Based on application, competitive intelligence segment is expected to grow at a higher CAGR during the forecast period
The competitive intelligence segment is projected to gain traction in the coming years, The competitive intelligence application in the social media management market incorporates all activities that a company undertakes to gain insights into what their competitors are doing, track their competitor’s activities, and any conversation that may be happening between a company and its competitor’s customers on social media networks. Social media networks can provide a plethora of information about customers and their experiences, needs, and perceptions. Using the right social media management solution, a company can track these conversations focused on itself and its competitors. This information can be used to increase the company’s market intelligence and create a competitive edge.

Based on vertical, BFSI segment is expected to lead the social media management market during the forecast period
The Banking and financial institutions have begun to move their business focus toward digital transformation acceleration, allowing them to reconsider their operational model operations. With the growing need for cloud-based application development tools and data analytics, top BFSIs are attempting to bring new technologies to market and leveraging hybrid cloud-based solutions to provide a higher value proposition and services to financial consumers. One major Chinese bank launched an integrated digital coronavirus program that included banking services, wealth management services, tutorials, timely advisory content, and non-banking-related services ranging from online shopping assistance to doctor appointments to disinfectant delivery.

APAC is expected to grow at a higher CAGR during the forecast period
Asia Pacific (APAC) has continually presented lucrative market opportunities for social media management Solutions providers with a notable increase in social media management across its developed and emerging countries. Australia, Japan, Singapore, China, and India have displayed ample growth opportunities in the social media management market. Owing to a rapidly proliferating technology-backed economical structure, APAC is expected to emerge as the fastest-growing region in social media management Solutions demand during the forecast period.
• By Company Type: Tier 1 – 62%, Tier 2 – 23%, and Tier 3 – 15%
• By Designation: C-level – 38%, Directors – 30%, and Others – 32%
• By Region: North America – 40%, Europe – 15%, APAC – 35%, MEA – 5%, Latin America– 5%.
Some prominent players profiled in the study are Adobe (US), IBM (US), Google (US), Oracle (US), Salesforce (US), Sprout Social (US), Hootsuite (Canada), Meltwater (US), Sprinklr (US), Digimind (France), HubSpot (US), Clarabridge (US), Khoros (US), Falcon.io (Denmark), Zoho Corporation (India), NetBase (US), Brandwatch (UK), Talkwalker (Europe), Buffer (US), Agorapulse (France), Sendible (UK), MavSocial (US), Socialbakers (Czech Republic), Synthesio (US), and eClincher (US).
Research coverage
The market study covers social media management market across different segments. It aims at estimating the market size and the growth potential of this market across different segments, such as component (solutions and services), deployment(cloud and on premises), organization size (small enterprises, medium-sized enterprises, and large enterprises), and regions. The solutions segment is further segmented into social media marketing, social media monitoring, social media asset and risk management, and risk and compliance management. The services segment is further segmented into professional services and managed services. The regional analysis of social media management market includes North America, EMEA, APAC, and Latin America. The study also includes an in-depth competitive analysis of the key market players, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key benefits of buying the report
The report is expected to help the market leaders/new entrants in this market by providing them information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall Passenger Information social media management market and its segments. This report is also expected to help stakeholders understand the competitive landscape and gain insights to improve the position of their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also aims at helping stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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