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油脂市場:タイプ別(植物油脂)、供給源別(植物、動物)、形態別(液体、固体)、用途別(食品、工業用)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、その他地域)-2029年までの世界予測


Fats & Oils Market by Type (Vegetable Oils and Fats), Source (Vegetables and Animals), Form (Liquid and Solid), Application (Food and Industrial), and Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, Rest of the World) - Global Forecast to 2029

世界の油脂市場は、2024年には2,718億米ドルと推定され、2029年には年平均成長率3.6%で3,237億米ドルに達すると予測されている。 油脂市場は今日、新たな科学的発見と、特定の油の健康上の利点によってヘッジさ... もっと見る

 

 

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2024年8月13日 US$4,950
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サマリー

世界の油脂市場は、2024年には2,718億米ドルと推定され、2029年には年平均成長率3.6%で3,237億米ドルに達すると予測されている。
油脂市場は今日、新たな科学的発見と、特定の油の健康上の利点によってヘッジされている。食生活のトレンドは再構築され、消費者の嗜好も変化している。例えば、2024年2月にJAMA Network Openが発表した大規模研究では、1日7グラム以上のオリーブオイルの摂取は、米国成人の認知症による死亡率を28%減少させるという結果が報告された。このことは、加齢に伴う認知機能の低下を抑制する重要な要因として、食生活への感度が高まっていることを強調している。
味や料理の面だけでなく、消費者の中には、オリーブオイルの潜在的な健康効果を好む人もいる。こうして、製造業者は需要に追いつき、食品製造に使用される油の種類に関して消費者の嗜好を変え、健康志向の選択と一致するようにしている。したがって、その利点が科学的に検証されるにつれて、より健康的な油の市場は需要が高まり、油脂業界の風景を再構築している。
"植物油の中で大豆油が予測期間中最も急成長するセグメントとして浮上"
大豆油は、世界の油脂市場において植物油の中で最も急成長しているセグメントとして浮上しており、特に様々な産業における多様な用途がその原動力となっている。米国における大豆油の消費量は、いくつかの重要なセクターで極めて重要な役割を担っていることを反映している。例えば、食品業界では、大豆油はマーガリンやサラダ油、食用油として大量に使用されており、 United Soybean Boardによると、MY2022/23の消費量はそれぞれ114.27千トン、360万トンとなっている。このため、大豆は調理や一般的な食品調理のための重要な万能食材となっている。
食品分野以外にも、大豆油はさまざまな産業分野で重要な用途がある。例えば、バイオ燃料製造の場合、大豆油は非常に一般的に使用されており、環境持続可能性への取り組みに大きく貢献している。また、潤滑油、作動油、塗料、コーティング剤、インク、ポリオール、プラスチック、幅広い溶剤や特殊化学品にも大豆油が使用されており、いずれもかなりの量が消費されている。大豆油がこのような成長を遂げることができたのは、大豆油が多様性に富み、こうしたさまざまな産業への適応性を高めているためである。大豆油の消費量の伸びは、世界の油脂市場の将来の性格を決定する上で重要な役割を担っていることを、他のどの統計よりも強調している。
"食品用途が油脂市場の支配的市場である"
風味や食感とは別に、調理、焼成、食品の保存における油脂は一般的に、栄養と保存期間延長という付加的な機能を持つ二重の役割を担っている。食品産業における油脂の適用領域は非常に広く、フライ、ソテー、乳化、ベーカリーや製菓製品の食感向上などが含まれる。例えば、大豆油、ヒマワリ油、パーム油は発煙点が非常に高く、高温のフライに使用され続けている。そのため、揚げ物でサクサクした食感を出すのに最適であると同時に、商業的な外食産業で重要な、揚げ物の連続的なサイクルにわたって品質を維持することができる。
食品加工の中心的な原料であり、脂溶性ビタミン、酸化防止剤、香料の担体として使用される。さらに、スプレッド、ソース、ドレッシング、食肉加工品のベースとなり、口当たり、安定性、一般的な官能的魅力に影響を与える。例えば、マヨネーズの成功は、安定した品質と味を保証するために、クリーミーなテクスチャーと乳化機能の両方を提供する油に依存している。このことは、料理技術、食品加工、製品調合における非常に幅広い用途と関連しており、幅広い食品において、味覚、食感、栄養価に対する消費者の期待に応える役割を担っている。健康と持続可能性の面で消費者の嗜好が変化していることは、油脂市場における技術革新が終わりを迎えていないことを意味し、食品用途で中核となる機能性を提供しながら消費者の需要を満たすのに役立つ新しい配合と供給源を導入している。
油脂市場における主要参入企業のプロファイルの内訳:
- 企業タイプ別:ティア1:20%、ティア2:50%、ティア3:30
- 役職別Cレベル:31%、ディレクターレベル:24%、その他:45
- 地域別北米:24%、欧州:29%、アジア太平洋地域:32%、南米:12%、その他地域:3
主な企業は、ADM社(米国)、Wilmar International Ltd(シンガポール)、Cargill, Incorporated(米国)、Bunge社(米国)、Kaula Lumpur Kepong Berhad(マレーシア)、Olam Agri Holdings Pte Ltd(インド)、Unilever社(英国)、Mewah Group(シンガポール)、Associated British Foods plc(英国)、United Plantations Berhad(マレーシア)、味の素株式会社(日本)、不二製油株式会社(日本)、オレオ油脂株式会社(日本)などである。(日本)、Oleo-Fats(フィリピン)、Borges Agricultural and Industrial Edible Oils, S.A.U.(スペイン)、K S Oils Limited(インド)、CSM Ingredients(米国)、SD Guthrie International Zwijndrecht Refinery B.V.(オランダ)、Musim Mas Group(シンガポール)、Richardson International Limited(カナダ)、AAK AB(英国)などがある。
調査範囲
この調査レポートは、油脂市場をタイプ別(植物油脂、油脂)、供給源別(植物、動物)、形態別(液体、固体)、用途別(食品、工業)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、その他地域)に分類しています。
本レポートでは、油脂市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、機会、課題などの主要要因に関する情報を網羅しています。また、事業概要、提供製品、主要戦略、パートナーシップ、新製品発表、事業拡大、買収など、市場の主要企業に関する詳細な分析も行っています。本レポートでは、油脂市場における今後の新興企業の競合ベンチマーキングもカバーしています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、油脂市場全体およびサブセグメントの売上高に最も近い概算値に関する情報を提供し、同市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因(植物油の世界的消費を後押しする食品需要の増加、ベーカリー&菓子および加工食品の消費増加、バイオディーゼル需要の増加)、抑制要因(油脂製品のラベリングおよび安全性の問題)の分析、油脂市場の成長に影響を与える機会(トランス脂肪酸の代替としての油脂の新たな用途、油脂のマイクロカプセル化の成長)、課題(抽出への高い資本投資、最終製品のコスト高につながる輸入への高い依存)。
- 製品開発/イノベーション:油脂市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域の油脂市場を分析しています。
- 市場の多様化:油脂市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報。
- 競争力の評価:ADM(米国)、Wilmar International Ltd(シンガポール)、Cargill, Incorporated(米国)、Bunge(米国)、Kaula Lumpur Kepong Berhad(マレーシア)、Olam Agri Holdings Pte Ltd(インド)、Manildra Group(オーストラリア)、Mewah Group(シンガポール)、Associated British Foods plc(英国)、United Plantations Berhad(マレーシア)、Ajinomoto Co、日本)、不二製油(株)(日本)、オレオ油脂(株)(日本)。(日本)、Oleo-Fats社(フィリピン)、Borges Agricultural and Industrial Edible Oils, S.A.U.社(スペイン)、K S Oils Limited社(インド)、CSM Ingredients社(米国)、SD Guthrie International Zwijndrecht Refinery B.V.社(オランダ)、Musim Mas Group社(シンガポール)、Richardson International Limited社(カナダ)、AAK AB社(スウェーデン)などが油脂市場戦略に参加している。また、本レポートは、関係者が油脂市場を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

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目次

1 はじめに 31
1.1 調査目的 31
1.2 市場の定義 32
1.3 調査範囲 32
1.3.1 市場セグメンテーション 32
1.3.2 含むものと含まないもの 33
1.3.3 考慮した年数 34
1.4 考慮した単位 34
1.4.1 通貨/金額単位 34
1.4.2 数量単位 35
1.5 利害関係者 35
1.6 変更点のまとめ 36
2 調査方法 37
2.1 調査データ 37
2.1.1 二次データ 38
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 38
2.1.2 一次データ 38
2.1.2.1 一次情報源からの主要データ 39
2.1.2.2 業界の専門家による主な洞察 39
2.1.2.3 主要プロファイルの内訳 40
2.2 市場規模の推定 40
2.2.1 トップダウンアプローチ 41
2.2.2 サプライサイド分析 41
2.2.3 ボトムアップアプローチ(需要側) 42
2.3 データの三角測量 44
2.4 リサーチの前提 45
2.5 限界とリスク評価 46
3 エグゼクティブ・サマリー 47
4 プレミアム・インサイト 53
4.1 油脂市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 53
4.2 油脂製品市場:主要地域別サブマーケット 54
4.3 アジア太平洋地域:油脂市場:油の種類別・国別 54
4.4 油脂市場:植物油タイプ別 55
4.5 油脂市場:脂肪タイプ別 56
4.6 油脂市場:形態別 56
4.7 油脂市場:供給源別 57
4.8 油脂市場:用途別 57
5 市場の概要
5.1 導入 58
5.2 マクロ経済指標 58
5.2.1 健康志向の高まりと消費者の嗜好 58
5.2.2 人口、GDP成長率、都市化 59
5.2.3 うつ病と不安障害の有病率 60
5.3 市場のダイナミクス
5.3.1 推進要因 61
5.3.1.1 油糧種子生産の増加 61
5.3.1.2 食糧需要の増加による植物油の世界消費量の増加 62
植物油 62
5.3.1.2.1 ベーカリー・製菓および加工食品の消費の増加 63
及び加工食品 63
5.3.1.3 バイオディーゼル需要の増大 63
5.3.2 抑制要因 64
5.3.2.1 油脂製品のラベリングと安全性の問題 64
5.3.2.2 価格変動の激しさ 64
5.3.3 機会 65
5.3.3.1 トランス脂肪の代替としての油脂の新たな用途 65
5.3.3.2 油脂のマイクロカプセル化の成長 65
5.3.3.3 より健康的な代替油脂への消費者の嗜好の変化 66
5.3.4 課題 66
5.3.4.1 採取のための高い設備投資 66
5.3.4.2 最終製品のコスト高につながる輸入依存度の高さ 67
5.4 食品・飲料原料/添加物に対する遺伝子組み換えAI の影響 67
5.4.1 はじめに 67
5.4.2 食品・飲料原料/添加物における遺伝子組換えAIの使用 68
5.4.3 ケーススタディ分析 68
5.4.3.1 フレーバーと成分のイノベーション 68
5.4.3.2 消費者理解と製品開発のためのAI対応デジタルツール 69
5.4.3.3 パーソナライズされたAI開発の栄養プラットフォーム 70
5.4.3.4 食品・飲料業界の課題を解決するAIとクラウド技術 70
飲料業界における課題に対処するための AI とクラウド技術 70
5.4.4 油脂市場への影響 71
5.4.5 Gen AIに取り組む隣接エコシステム 71
6 業界動向 72
6.1 はじめに 72
6.2 サプライチェーン分析

6.3 バリューチェーン分析 74
6.3.1 研究開発 75
6.3.2 原料調達と調達 75
6.3.3 破砕、精製、生産 76
6.3.4 安全性と品質 76
6.3.5 マーケティングと流通 76
6.4 貿易分析 76
6.4.1 油脂(植物油脂)の輸出シナリオ 76
6.4.2 油脂(植物油脂)の輸入シナリオ 77
6.5 技術分析 80
6.5.1 主要技術 80
6.5.1.1 強化・濃縮技術 80
6.5.1.2 トランス脂肪低減技術 80
6.5.2 補足技術 80
6.5.2.1 脱ガム効率を高める超音波技術 80
6.5.3 隣接技術 81
6.5.3.1 ナノエマルションとナノカプセル化のためのナノテクノロジー 81
6.5.3.2 DNA配列決定と遺伝子型判定 81
6.6 価格分析 81
6.6.1 平均販売価格動向(タイプ別) 81
6.6.2 平均販売価格動向:地域別 83
6.7 エコシステム分析/市場マップ 84
6.7.1 需要サイド 84
6.7.2 供給サイド 84
6.8 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 86
6.9 特許分析 87
6.9.1 主要特許のリスト 88
6.10 主要会議とイベント(2024-2025年) 92
6.11 規制情勢 93
6.11.1 規制機関、政府機関、その他の組織 94
6.11.2 北米 96
6.11.2.1 米国 96
6.11.2.2 カナダ 96
6.11.3 欧州 97
6.11.4 アジア太平洋地域 98
6.11.4.1 インド 98
6.11.4.2 中国 98
6.11.4.3 その他のアジア太平洋地域 98
6.11.5 南米 98
6.11.5.1 ブラジル 98
6.11.6 その他の地域 99
6.12 ポーターの5つの力分析 99
6.12.1 競争相手の強さ 100
6.12.2 供給者の交渉力 101
6.12.3 買い手の交渉力 101
6.12.4 代替品の脅威 101
6.12.5 新規参入企業の脅威 101
6.13 主要ステークホルダーと購買基準 102
6.13.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 102
6.13.2 購買基準 103
6.14 ケーススタディ分析 104
6.14.1 部分水素添加油(PHOS)除去による植物油の強化 104
6.14.2 部分水素添加油の除去による栄養価の向上 105
6.15 投資と資金調達のシナリオ 105
7 油脂市場(供給源別) 106
7.1 はじめに 107
7.2 野菜 108
7.2.1 健康的な食生活に対する意識の高まりが市場を牽引する
が市場を牽引する 108
7.3 動物 110
7.3.1 調理用途における動物由来製品の価値向上が市場を牽引 110
8 油脂市場:形態別 112
8.1 はじめに 113
8.1.1 油脂の物理的特性に影響を与える要因 113
8.2 液体 114
8.2.1 家庭やホテルでの高い需要が市場を牽引 114
8.3 固形(結晶性) 115
8.3.1 固形は動植物由来の油脂を結晶化させ、よりクリーミーにする 115
9 油脂市場:タイプ別 117
9.1 はじめに 118
9.2 植物油 118
9.2.1 パーム油 121
9.2.1.1 リノレン酸を含まないパーム油は酸化劣化に対する安定性に寄与し、その魅力を高め、市場を牽引する 121
9.2.2 大豆油 123
9.2.2.1 必須脂肪酸を多く含む大豆油はより健康的である 123

9.2.3 ひまわり油 125
9.2.3.1 工業用途だけでなく食品にもヒマワリ油が使用されている
市場を牽引する 125
9.2.4 菜種油 127
9.2.4.1 菜種破砕設備への多額の投資が菜種油の需要拡大と市場拡大の例 127
9.2.5 オリーブ油 129
9.2.5.1 主要生産者の多大な貢献が世界市場を牽引 129
9.2.6 その他の油脂 131
9.3 油脂 133
9.3.1 バターとマーガリン 135
9.3.1.1 バターの栄養的利点、マーガリンの健康懸念への対応という進化と並んで
成長を牽引する。
9.3.2 牛脂・グリース 137
9.3.2.1 持続可能な再生可能エネルギー源としての役割の拡大が市場を牽引 137
市場を牽引する 137
9.3.3 ラード 138
9.3.3.1 万能で倫理的に好まれる脂肪として人気が高まる。
市場を牽引する。
10 油脂市場(用途別) 141
10.1 はじめに 142
10.2 食品 143
10.2.1 より健康的で持続可能な選択肢に対する需要の高まり
が技術革新と市場成長を牽引する
10.2.2 食品製造業 144
10.2.2.1 ベーカリー製品 145
10.2.2.2 菓子製品 146
10.2.2.3 加工食品・飲料 146
10.2.2.3.1 スナック&セイボリー 146
10.2.2.3.2 R.T.E.食品/コンビニエンス食品 146
10.2.2.3.3 ソース、スプレッド、ドレッシング 146
10.2.2.3.4 その他(乳製品、肉製品、飲料) 147
10.2.3 フードサービス 147
10.2.4 小売業 148
10.3 工業用 148
10.3.1 先進国における植物油需要の増加
バイオディーゼル生産用 148
10.3.2 バイオディーゼル 149
10.3.3 オレオケミカル 149
10.3.4 飼料 150

11 油脂市場(地域別) 151
11.1 はじめに 152
11.2 北米 155
11.2.1 米国 160
11.2.1.1 大豆油と菜種油の旺盛な量的需要が油脂販売を牽引する 160
油脂の販売を促進する 160
11.2.2 カナダ 163
11.2.2.1 加工食品産業における菜種油、パーム油、ココナッツ油の高い消費率が市場を牽引する 163
が市場を牽引する 163
11.2.3 メキシコ 166
11.2.3.1 ベーカリー・製菓部門が油脂の需要ダイナミクスを牽引する 166
油脂の需要ダイナミクスをリードする 166
11.3 欧州 169
11.3.1 ドイツ 176
11.3.1.1 より健康的なクリーンラベル油脂の消費を促進する政策と規制への取り組み 176
11.3.2 英国 178
11.3.2.1 食習慣における飽和脂肪の大幅な減少が、より健康的な植物油脂の販売を促進する。
より健康的な植物油の販売 178
11.3.3 フランス 181
11.3.3.1 フランス市場の料理的側面は油脂の大幅な利用を好む 181
181
11.3.4 イタリア 184
11.3.4.1 高品質、PDOおよびPGI認証オリーブオイルの人気が市場を牽引 184
市場を牽引する
11.3.5 スペイン 187
11.3.5.1 スペインの食生活における動物性食品のシェア拡大が市場を牽引する 187
市場を牽引する
11.3.6 ロシア 190
11.3.6.1 脂肪の多い食品の家庭内消費が堅調で市場を牽引 190
11.3.7 オランダ 192
11.3.7.1 生産と貿易の堅調な動きでオランダ油脂市場が成長する
を背景に成長する。
11.3.8 その他の欧州 195
11.4 アジア太平洋地域 198
11.4.1 中国 205
11.4.1.1 パーム油と大豆油の堅調な生産、消費、輸入が市場を牽引する 205
市場が牽引する 205
11.4.2 インド 208
11.4.2.1 加工食品の成長による有望な消費パターンが市場を牽引する 208
11.4.3 日本 211
11.4.3.1 健康志向の消費者がクリーンラベル付き油脂の需要を牽引する 211
油脂 211

11.4.4 オーストラリア・ニュージーランド 214
11.4.4.1 菜種油、オリーブ油、ヒマワリ油の人気の高まりが市場を牽引する 214
市場を牽引する 214
11.4.5 インドネシア 217
11.4.5.1 一人当たりの油脂消費量は堅調 217
11.4.6 マレーシア 220
11.4.6.1 パーム油の良好な生産パターンと有望な消費が市場を牽引する
市場を牽引するパーム油 220
11.4.7 その他のアジア太平洋地域 223
11.5 南米 226
11.5.1 ブラジル 231
11.5.1.1 バイオ燃料生産の増加が植物油市場を牽引 231
11.5.2 アルゼンチン 234
11.5.2.1 大豆油の大幅な輸出が市場を牽引 234
11.5.3 その他の南米地域 238
11.6 ROW 241
11.6.1 中東 246
11.6.1.1 中東文化における油脂の摂取が市場を牽引 246
11.6.2 アフリカ 249
11.6.2.1 アフリカは植物油脂の大きな潜在市場を提供する 249
12 競争環境 253
12.1 概要 253
12.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 253
12.3 収益分析、2021~2023年 256
12.4 市場シェア分析、2023年 257
12.5 企業評価と財務指標 258
12.5.1 会社評価 258
12.5.2 EV/エビッダ 259
12.6 ブランド/製品比較分析 259
12.7 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 261
12.7.1 スター企業 261
12.7.2 新興リーダー 261
12.7.3 浸透力のあるプレーヤー 261
12.7.4 参加企業 261
12.7.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 263
12.7.5.1 企業フットプリント 263
12.7.5.2 地域別フットプリント 264
12.7.5.3 タイプ別フットプリント 265
12.7.5.4 アプリケーションフットプリント 266
12.7.5.5 出所別フットプリント 267

12.8 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 268
12.8.1 進歩的企業 268
12.8.2 対応力のある企業 268
12.8.3 ダイナミックな企業 268
12.8.4 スタートアップ・ブロック 268
12.8.5 競争ベンチマーキング 270
12.8.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 270
12.8.5.2 主要新興企業/中小企業の競合ベンチマーキング 271
12.9 競争シナリオと動向 271
12.9.1 製品発表 272
12.9.2 取引 272
12.9.3 拡張 275
12.9.4 その他 278
13 会社プロファイル 279
13.1 主要プレーヤー 279
13.1.1 ADM 279
13.1.1.1 事業概要 279
13.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 280
13.1.1.3 最近の動向 281
13.1.1.4 MnMの見解 282
13.1.1.4.1 主要な強み 282
13.1.1.4.2 戦略的選択 282
13.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 282
13.1.2 ウィルマー・インターナショナル 283
13.1.2.1 事業概要 283
13.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 284
13.1.2.3 最近の動向 285
13.1.2.4 MnMの見解 286
13.1.2.4.1 主要な強み 286
13.1.2.4.2 戦略的選択 286
13.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 286
13.1.3 カーギル・インコーポレーテッド 287
13.1.3.1 事業概要 287
13.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 288
13.1.3.3 最近の動向 292
13.1.3.4 MnMの見解 295
13.1.3.4.1 主要な強み 295
13.1.3.4.2 戦略的選択 295
13.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 295

13.1.4 バンジー 296
13.1.4.1 事業概要 296
13.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 297
13.1.4.3 最近の動向 298
13.1.4.4 MnMの見解 299
13.1.4.4.1 主要な強み 299
13.1.4.4.2 戦略的選択 299
13.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 299
13.1.5 クアラルンプール・ケポン・ベルハド 300
13.1.5.1 事業概要 300
13.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 301
13.1.5.3 最近の動向 302
13.1.5.4 MnMの見解 302
13.1.5.4.1 勝利への権利 302
13.1.5.4.2 戦略的選択 302
13.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 302
13.1.6 オラム・アグリ・ホールディングス 303303
13.1.6.1 事業概要 303
13.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 304
13.1.6.3 最近の動向 305
13.1.6.4 MnMの見解 305
13.1.7 メワ・グループ 306
13.1.7.1 事業概要 306
13.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 307
13.1.7.3 最近の動向 308
13.1.7.4 MnMビュー 308
13.1.8 アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ・ピーエルシー 309
13.1.8.1 事業概要 309
13.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 310
13.1.8.3 最近の動向 310
13.1.8.4 MnMの見解 311
13.1.9 ユナイテッド・プランテーションズ・ベリハド 312
13.1.9.1 事業概要 312
13.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 313
13.1.9.3 最近の動向 314
13.1.9.4 MnMビュー 314
13.314 1.10 味の素株式会社315
13.1.10.1 事業概要 315
13.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 316
13.1.10.3 最近の動向 316
13.1.10.4 MnMの見解 316

13.1.11 富士石油(株317
13.1.11.1 事業概要 317
13.1.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 318
13.1.11.3 最近の動向 318
13.1.11.4 MnMの見解 318
13.1.12 AAK AB 319
13.1.12.1 事業概要 319
13.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 320
13.1.12.3 最近の動向 321
13.1.12.4 MnM ビュー 321
13.1.13 K. S. オイルズ・リミテッド 322
13.1.13.1 事業概要 322
13.1.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 322
13.1.13.3 最近の動向 322
13.1.13.4 MnMビュー 322
13.1.14 オレオ油脂 323
13.1.14.1 事業概要 323
13.1.14.2 提供する製品/ソリューション/サービス 323
13.1.14.3 最近の動向 323
13.1.14.4 MnMの見解 323
13.1.15 マニルドラ・グループ 324
13.1.15.1 事業概要 324
13.1.15.2 提供する製品/ソリューション/サービス 324
13.1.15.3 最近の動向 324
13.1.15.4 MnMビュー 324
13.1.16 ボルゲス農業・工業用食用油事業部 325
13.1.16.1 事業概要 325
13.1.16.2 提供する製品/ソリューション/サービス 325
13.1.16.3 最近の動向 325
13.1.16.4 MnMの見解 325
13.1.17 CSM食材 326
13.1.17.1 事業概要 326
13.1.17.2 提供する製品/ソリューション/サービス 326
13.1.17.3 最近の動向 326
13.1.17.4 MnMの見解 326
13.1.18 SDガスリ・インターナショナル・ズウィンドレヒト・リファイナリー 327
13.1.18.1 事業概要 327
13.1.18.2 提供する製品/ソリューション/サービス 327
13.1.18.3 最近の動向 327
13.1.18.4 MnMの見解 328

13.1.19 ムジム・マス・グループ 329
13.1.19.1 事業概要 329
13.1.19.2 提供する製品/ソリューション/サービス 329
13.1.19.3 近年の動き 330
13.1.19.4 MnMの見解 330
13.1.20 リチャードソン・インターナショナル・リミテッド 331
13.1.20.1 事業概要 331
13.1.20.2 提供する製品/ソリューション/サービス 331
13.1.20.3 最近の動向 332
13.1.20.4 MnMビュー 332
13.2 その他のプレーヤー 333
13.2.1 グッドホープ・アジア・ホールディングス - 油脂市場 333
13.2.2 ベガフーズ - 油脂市場 334
13.2.3 Alami commodities SDN BHD - 油脂市場 335
13.2.4 GEMINI EDIBLES & FATS INDIA LIMITED - 油脂市場 336
13.2.5 iffco - 油脂市場 337
14 隣接・関連市場 338
14.1 はじめに 338
14.2 制限 338
14.3 食用油市場 338
14.3.1 市場の定義 338
14.3.2 市場の概要 338
14.4 エッセンシャルオイル市場 340
14.4.1 市場の定義 340
14.4.2 市場概要 340
14.5 特殊油脂市場 341
14.5.1 市場の定義 341
14.5.2 特殊油脂 341
14.5.3 特殊油脂 341
14.5.4 市場の概要 342
15 付録 343
15.1 ディスカッションガイド 343
15.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの定期購読ポータル 349
15.3 カスタマイズオプション 351
15.4 関連レポート 351
15.5 著者の詳細 352

 

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Summary

The global fats & oils market is estimated to be valued at USD 271.8 billion in 2024 and is projected to reach USD 323.7 billion by 2029, at a CAGR of 3.6%.
The fats and oils market is today hedged by new scientific discoveries and health benefits being unlocked for particular oils. Trends in diets have been remade, and consumer preferences have been altered. For example, a large study published by JAMA Network Open in February 2024 reported that the intake of seven or more grams of olive oil per day was associated with a 28% reduction in death rates from dementia in American adults. This underlines the increased sensitivity to dietary practices as an important factor in containing age-related cognitive decline.
It's not only the taste/culinary aspect; some consumers prefer their oil for its potential health effects. Manufacturers are thus catching up to the demands, changing consumer preferences with regard to the kinds of oils used in food production to match and align with health-orientated choices. Accordingly, with scientific validation of its benefits, the marketplace for healthier oils grows in demand, restructuring the landscape of the fats and oils industry.
“Soybean oil among vegetable oil types emerges as the fastest-growing segment during the forecast period.”
Soybean oil has emerged as the fastest-growing segment among vegetable oils in the global fats and oils market, particularly driven by its diverse applications across various industries. Soybean oil consumption in the United States indeed mirrors its pivotal role in some of the important sectors. For example, in the food industry, soybean oil has large uses in margarine and salad or cooking oils, where MY2022/23 consumption figures stand at 114.27 thousand metric tons and 3.60 million metric tons respectively, according to the United Soybean Board. This makes it an important all-around ingredient for cooking and general food preparation.
Apart from the food sector, soybean oil has significant applications in various other industrial sectors. For example, in the case of biofuel production, it is very commonly used and has a large contribution to environmental sustainability efforts; the consumption figures reach 5.67 million MT for MY 2022/23. Also finding a place in soybean oil are lubricants, working fluids, paints, coatings, inks polyols, plastics, and a wide array of solvents and specialty chemicals, all running into good quantities of consumption. That it has had the ability to grow at these rates underlines soybean oil's versatility and increasing adaptability in these multiple industries, driven by its propitious properties and fast-growing recognition worldwide as a viable and sustainable alternative to food and industrial applications. That growth in soybean oil consumption underlines more than any other statistic its key role in determining the future character of the global fats and oils market.
“Food application is the dominant market in the fats & oils market.”
Apart from flavor and texture, fats and oils in cookery, baking, and preservation of foods generally play dual roles with added functions in the line of nutrition and shelf-life extension. Their domain of applicability within the food industry is very wide, covering frying, sautéing, emulsification, and improvement in the texture of bakery and confectionary products. For example, soybean oil, sunflower oil, and palm oil have very high smoke points and are found in continuous use at high temperatures in frying. This makes them perfect for the production of crispy textures with fried foods while maintaining quality over successive cycles of frying, which is important in commercial food service operations.
They are core ingredients in food processing and used as carriers of fat-soluble vitamins, antioxidants, and flavors. Further, they provide a base for spreads, sauces, dressings, and processed meat applications through their effects on mouthfeel, stability, and general sensory appeal in the formulation of such products. Success in mayonnaise, for example, relies on oils that provide both the creamy texture and emulsification function to ensure consistent quality and taste. This is associated with a very broad span of uses for culinary techniques, food processing, and product formulation in underpinning their place in the regard of consumer expectations for taste, texture, and nutritional value across a broad span of foodstuffs. Changing consumer preferences in terms of health and sustainability mean that innovation in the fats and oils market is not at an end, as it introduces new formulations and sources that can help meet consumer demand while delivering the core functionality in food applications.
The break-up of the profile of primary participants in the fats & oils market:
• By Company Type: Tier 1 – 20%, Tier 2 – 50%, and Tier 3 – 30%
• By Designation: C Level – 31%, Director Level – 24%, Others - 45%
• By Region: North America – 24%, Europe – 29%, Asia Pacific – 32%, South America – 12% and Rest of the World – 3%
Prominent companies include ADM (US), Wilmar International Ltd (Singapore), Cargill, Incorporated (US), Bunge (US), Kaula Lumpur Kepong Berhad (Malaysia), Olam Agri Holdings Pte Ltd (India), Unilever (UK), Mewah Group (Singapore), Associated British Foods plc (UK), United Plantations Berhad (Malaysia), Ajinomoto Co., Inc. (Japan), Fuji Oil Co., Ltd. (Japan), Oleo-Fats (Philippines), Borges Agricultural and Industrial Edible Oils, S.A.U. (Spain), K S Oils Limited (India), CSM Ingredients (US), SD Guthrie International Zwijndrecht Refinery B.V. (Netherlands), Musim Mas Group (Singapore), Richardson International Limited (Canada), and AAK AB (UK) among others.
Research Coverage:
This research report categorizes the fats & oils market by type (Vegetable Oils, and Fats), Source (Vegetables, and Animals), Form (Liquid, and Solid), Application (Food and Industrial), and Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, and Rest of the World).
The report covers information about the key factors, such as drivers, restraints, opportunities, and challenges impacting the growth of the fats & oils market. It also provides a detailed analysis of the major players in the market including their business overview, products offered; key strategies; partnerships, new product launches, expansions, and acquisitions. Competitive benchmarking of upcoming startups in the fats & oils market is covered in this report.
Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall fats & oils market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (Increasing demand for food boosting global consumption of vegetable oils, Increased consumption of bakery & confectionery and processed food products, and Growing demand for biodiesel), restraints (Labeling of fat & oil products and the safety issues), opportunities (Emerging application of fats and oils as substitutes of trans-fats, and Growth in microencapsulation of fats and oils), and challenges (High capital investments in extraction, and High dependence on imports, leading to high costs of end-products) influencing the growth of the fats & oils market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the fats & oils market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the fats & oils market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the fats & oils market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players such as ADM (US), Wilmar International Ltd (Singapore), Cargill, Incorporated (US), Bunge (US), Kaula Lumpur Kepong Berhad (Malaysia), Olam Agri Holdings Pte Ltd (India), Manildra Group (Australia), Mewah Group (Singapore), Associated British Foods plc (UK), United Plantations Berhad (Malaysia), Ajinomoto Co., Inc. (Japan), Fuji Oil Co., Ltd. (Japan), Oleo-Fats (Philippines), Borges Agricultural and Industrial Edible Oils, S.A.U. (Spain), K S Oils Limited (India), CSM Ingredients (US), SD Guthrie International Zwijndrecht Refinery B.V. (Netherlands), Musim Mas Group (Singapore), Richardson International Limited (Canada), and AAK AB (Sweden), among others in the fats & oils market strategies. The report also helps stakeholders understand the fats & oils market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 31
1.1 STUDY OBJECTIVES 31
1.2 MARKET DEFINITION 32
1.3 STUDY SCOPE 32
1.3.1 MARKET SEGMENTATION 32
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 33
1.3.3 YEARS CONSIDERED 34
1.4 UNIT CONSIDERED 34
1.4.1 CURRENCY/VALUE UNIT 34
1.4.2 VOLUME UNIT 35
1.5 STAKEHOLDERS 35
1.6 SUMMARY OF CHANGES 36
2 RESEARCH METHODOLOGY 37
2.1 RESEARCH DATA 37
2.1.1 SECONDARY DATA 38
2.1.1.1 Key data from secondary sources 38
2.1.2 PRIMARY DATA 38
2.1.2.1 Key data from primary sources 39
2.1.2.2 Key insights from industry experts 39
2.1.2.3 Breakdown of primary profiles 40
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 40
2.2.1 TOP-DOWN APPROACH 41
2.2.2 SUPPLY-SIDE ANALYSIS 41
2.2.3 BOTTOM-UP APPROACH (DEMAND SIDE) 42
2.3 DATA TRIANGULATION 44
2.4 RESEARCH ASSUMPTIONS 45
2.5 LIMITATIONS AND RISK ASSESSMENT 46
3 EXECUTIVE SUMMARY 47
4 PREMIUM INSIGHTS 53
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN FATS & OILS MARKET 53
4.2 FAST & OILS MARKET: KEY REGIONAL SUBMARKETS 54
4.3 ASIA PACIFIC: FATS & OILS MARKET, BY OIL TYPE & COUNTRY 54
4.4 FATS & OILS MARKET, BY VEGETABLE OIL TYPE 55
4.5 FATS & OILS MARKET, BY FAT TYPE 56
4.6 FATS & OILS MARKET, BY FORM 56
4.7 FATS & OILS MARKET, BY SOURCE 57
4.8 FATS & OILS MARKET, BY APPLICATION 57
5 MARKET OVERVIEW 58
5.1 INTRODUCTION 58
5.2 MACROECONOMIC INDICATORS 58
5.2.1 GROWING HEALTH TRENDS AND CONSUMER PREFERENCES 58
5.2.2 POPULATION, GDP GROWTH, AND URBANIZATION 59
5.2.3 PREVALENCE OF DEPRESSION AND ANXIETY DISORDERS 60
5.3 MARKET DYNAMICS 61
5.3.1 DRIVERS 61
5.3.1.1 Increasing oilseeds production 61
5.3.1.2 Increasing demand for food boosting global consumption
of vegetable oils 62
5.3.1.2.1 Increase in consumption of bakery & confectionery
and processed food products 63
5.3.1.3 Growing demand for biodiesel 63
5.3.2 RESTRAINTS 64
5.3.2.1 Labeling of fat & oil products and safety issues 64
5.3.2.2 High price volatility 64
5.3.3 OPPORTUNITIES 65
5.3.3.1 Emerging application of fats and oils as substitutes for trans-fats 65
5.3.3.2 Growth in microencapsulation of fats and oils 65
5.3.3.3 Consumer preference shifting toward healthier oil alternatives 66
5.3.4 CHALLENGES 66
5.3.4.1 High capital investments in extraction 66
5.3.4.2 High dependence on imports, leading to high costs of end products 67
5.4 IMPACT OF GEN AI ON FOOD & BEVERAGE INGREDIENTS/ADDITIVES 67
5.4.1 INTRODUCTION 67
5.4.2 USE OF GEN AI IN FOOD & BEVERAGE INGREDIENTS/ADDITIVES 68
5.4.3 CASE STUDY ANALYSIS 68
5.4.3.1 Flavor and ingredient innovation 68
5.4.3.2 AI-enabled digital tools for consumer understanding and product development 69
5.4.3.3 Personalized AI-developed nutrition platform 70
5.4.3.4 AI and cloud technology to address challenges in food &
beverage industry 70
5.4.4 IMPACT ON FATS & OILS MARKET 71
5.4.5 ADJACENT ECOSYSTEM WORKING ON GEN AI 71
6 INDUSTRY TRENDS 72
6.1 INTRODUCTION 72
6.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 73

6.3 VALUE CHAIN ANALYSIS 74
6.3.1 RESEARCH & DEVELOPMENT 75
6.3.2 RAW MATERIAL SOURCING & PROCUREMENT 75
6.3.3 CRUSHING, REFINING, AND PRODUCTION 76
6.3.4 SAFETY & QUALITY 76
6.3.5 MARKETING & DISTRIBUTION 76
6.4 TRADE ANALYSIS 76
6.4.1 EXPORT SCENARIO OF FATS & OILS (VEGETABLE FATS AND OILS) 76
6.4.2 IMPORT SCENARIO OF FATS & OILS (VEGETABLE FATS AND OILS) 77
6.5 TECHNOLOGY ANALYSIS 80
6.5.1 KEY TECHNOLOGIES 80
6.5.1.1 Fortification and enrichment technologies 80
6.5.1.2 Trans-fat reduction technologies 80
6.5.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 80
6.5.2.1 Ultrasound technology to enhance degumming efficiency 80
6.5.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 81
6.5.3.1 Nanotechnology to create nanoemulsions and nanoencapsulation 81
6.5.3.2 DNA sequencing and genotyping 81
6.6 PRICING ANALYSIS 81
6.6.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY TYPE 81
6.6.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 83
6.7 ECOSYSTEM ANALYSIS/MARKET MAP 84
6.7.1 DEMAND SIDE 84
6.7.2 SUPPLY SIDE 84
6.8 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 86
6.9 PATENT ANALYSIS 87
6.9.1 LIST OF MAJOR PATENTS 88
6.10 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 92
6.11 REGULATORY LANDSCAPE 93
6.11.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 94
6.11.2 NORTH AMERICA 96
6.11.2.1 US 96
6.11.2.2 Canada 96
6.11.3 EUROPE 97
6.11.4 ASIA PACIFIC 98
6.11.4.1 India 98
6.11.4.2 China 98
6.11.4.3 Rest of Asia Pacific 98
6.11.5 SOUTH AMERICA 98
6.11.5.1 Brazil 98
6.11.6 REST OF THE WORLD 99
6.12 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 99
6.12.1 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 100
6.12.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 101
6.12.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 101
6.12.4 THREAT OF SUBSTITUTES 101
6.12.5 THREAT OF NEW ENTRANTS 101
6.13 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 102
6.13.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 102
6.13.2 BUYING CRITERIA 103
6.14 CASE STUDY ANALYSIS 104
6.14.1 VEGETABLE OILS ENHANCEMENT WITH ELIMINATION OF PARTIALLY HYDROGENATED OILS (PHOS) 104
6.14.2 NUTRITIONAL QUALITY INCREASED BY ELIMINATING PARTIALLY HYDROGENATED OILS 105
6.15 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 105
7 FATS & OILS MARKET, BY SOURCE 106
7.1 INTRODUCTION 107
7.2 VEGETABLES 108
7.2.1 INCREASE IN AWARENESS ABOUT HEALTHY DIETS AMONG PEOPLE
TO DRIVE MARKET 108
7.3 ANIMALS 110
7.3.1 ENHANCED VALUE OF ANIMAL-SOURCE PRODUCTS IN CULINARY APPLICATIONS TO PROPEL MARKET 110
8 FATS & OILS MARKET, BY FORM 112
8.1 INTRODUCTION 113
8.1.1 FACTORS AFFECTING PHYSICAL CHARACTERISTICS OF FATS AND OILS 113
8.2 LIQUID 114
8.2.1 HIGH DEMAND IN HOUSEHOLDS AND HOTELS TO DRIVE MARKET 114
8.3 SOLID (CRYSTALLINE) 115
8.3.1 SOLID FORM CRYSTALLIZES ANIMAL- AND VEGETABLE-DERIVED FATS, MAKING THEM MORE CREAMY 115
9 FATS & OILS MARKET, BY TYPE 117
9.1 INTRODUCTION 118
9.2 VEGETABLE OILS 118
9.2.1 PALM OIL 121
9.2.1.1 Absence of linolenic acid contributes to palm oil's stability against oxidative deterioration, enhances its appeal, and drives market 121
9.2.2 SOYBEAN OIL 123
9.2.2.1 High amount of essential fatty acids makes soybean oil healthier alternative 123

9.2.3 SUNFLOWER OIL 125
9.2.3.1 Use of sunflower oil in food as well as industrial applications
to drive market 125
9.2.4 RAPESEED OIL 127
9.2.4.1 Substantial investment in rapeseed crushing facilities exemplifies growing demand for rapeseed oil and drives market expansion 127
9.2.5 OLIVE OIL 129
9.2.5.1 Significant contributions from major producers to drive global market 129
9.2.6 OTHER OILS 131
9.3 FATS 133
9.3.1 BUTTER & MARGARINE 135
9.3.1.1 Nutritional benefits of butter, alongside margarine's evolution
to address health concerns to drive growth 135
9.3.2 TALLOW & GREASE 137
9.3.2.1 Growing role in providing sustainable, renewable energy source
to drive market 137
9.3.3 LARD 138
9.3.3.1 Growing popularity as versatile and ethically preferred fat
alternative to drive market 138
10 FATS & OILS MARKET, BY APPLICATION 141
10.1 INTRODUCTION 142
10.2 FOOD 143
10.2.1 GROWING DEMAND FOR HEALTHIER AND MORE SUSTAINABLE OPTIONS
TO DRIVE INNOVATION AND MARKET GROWTH 143
10.2.2 FOOD PRODUCT MANUFACTURING 144
10.2.2.1 Bakery products 145
10.2.2.2 Confectionery products 146
10.2.2.3 Processed foods & beverages 146
10.2.2.3.1 Snacks & savory 146
10.2.2.3.2 R.T.E. foods/Convenience foods 146
10.2.2.3.3 Sauces, spreads, and dressings 146
10.2.2.3.4 Others (dairy products, meat products, and beverages) 147
10.2.3 FOODSERVICE 147
10.2.4 RETAIL 148
10.3 INDUSTRIAL 148
10.3.1 INCREASED DEMAND FOR VEGETABLE OIL IN DEVELOPED COUNTRIES
FOR USE IN BIODIESEL PRODUCTION 148
10.3.2 BIODIESEL 149
10.3.3 OLEOCHEMICALS 149
10.3.4 ANIMAL FEED 150

11 FATS & OILS MARKET, BY REGION 151
11.1 INTRODUCTION 152
11.2 NORTH AMERICA 155
11.2.1 US 160
11.2.1.1 Strong volume-based demand for soybean and rapeseed oils
to drive sale of fats & oils 160
11.2.2 CANADA 163
11.2.2.1 High consumption rates for rapeseed, palm, and coconut oils
in processed food industry to drive market 163
11.2.3 MEXICO 166
11.2.3.1 Bakery and confectionery sectors to lead demand dynamics
for fats and oils 166
11.3 EUROPE 169
11.3.1 GERMANY 176
11.3.1.1 Policy and regulatory initiatives to drive consumption of healthier, clean-labeled fats and oils 176
11.3.2 UK 178
11.3.2.1 Significant reduction in saturated fats in dietary habits to drive
sales of healthier variants of vegetable oils 178
11.3.3 FRANCE 181
11.3.3.1 Culinary aspects of French market favor significant utilization
of fats and oils 181
11.3.4 ITALY 184
11.3.4.1 Popularity of high-quality, PDO and PGI-certified olive oils to
drive market 184
11.3.5 SPAIN 187
11.3.5.1 Greater share of animal-based food products in Spanish
diets to drive market 187
11.3.6 RUSSIA 190
11.3.6.1 Robust in-home consumption of fat-rich foods to drive market 190
11.3.7 NETHERLANDS 192
11.3.7.1 Dutch fats & oils market to thrive on resilient production
and trade dynamics 192
11.3.8 REST OF EUROPE 195
11.4 ASIA PACIFIC 198
11.4.1 CHINA 205
11.4.1.1 Robust production, consumption, and import dynamics for palm
and soybean oils to drive market 205
11.4.2 INDIA 208
11.4.2.1 Promising consumption patterns arising from processed food products growth to drive market 208
11.4.3 JAPAN 211
11.4.3.1 Health-conscious consumers to drive demand for clean-labeled
fats and oils 211

11.4.4 AUSTRALIA & NEW ZEALAND 214
11.4.4.1 Growing popularity of rapeseed, olive, and sunflower oils
to drive market 214
11.4.5 INDONESIA 217
11.4.5.1 Robust per capita consumption of fats and oils 217
11.4.6 MALAYSIA 220
11.4.6.1 Favorable production patterns and promising consumption
of palm oil to drive market 220
11.4.7 REST OF ASIA PACIFIC 223
11.5 SOUTH AMERICA 226
11.5.1 BRAZIL 231
11.5.1.1 Increasing production of biofuel to drive market for vegetable oils 231
11.5.2 ARGENTINA 234
11.5.2.1 Significant export of soybean oil to drive market 234
11.5.3 REST OF SOUTH AMERICA 238
11.6 ROW 241
11.6.1 MIDDLE EAST 246
11.6.1.1 Inclusion of fats & oils in Middle Eastern culture to drive market 246
11.6.2 AFRICA 249
11.6.2.1 Africa offers large potential market for vegetable fats and oils 249
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 253
12.1 OVERVIEW 253
12.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 253
12.3 REVENUE ANALYSIS, 2021–2023 256
12.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 257
12.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 258
12.5.1 COMPANY VALUATION 258
12.5.2 EV/EBITDA 259
12.6 BRAND/PRODUCT COMPARISON ANALYSIS 259
12.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 261
12.7.1 STARS 261
12.7.2 EMERGING LEADERS 261
12.7.3 PERVASIVE PLAYERS 261
12.7.4 PARTICIPANTS 261
12.7.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 263
12.7.5.1 Company footprint 263
12.7.5.2 Region footprint 264
12.7.5.3 Type footprint 265
12.7.5.4 Application footprint 266
12.7.5.5 Source footprint 267

12.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 268
12.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 268
12.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 268
12.8.3 DYNAMIC COMPANIES 268
12.8.4 STARTING BLOCKS 268
12.8.5 COMPETITIVE BENCHMARKING 270
12.8.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 270
12.8.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 271
12.9 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS 271
12.9.1 PRODUCT LAUNCHES 272
12.9.2 DEALS 272
12.9.3 EXPANSIONS 275
12.9.4 OTHERS 278
13 COMPANY PROFILES 279
13.1 KEY PLAYERS 279
13.1.1 ADM 279
13.1.1.1 Business overview 279
13.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 280
13.1.1.3 Recent developments 281
13.1.1.4 MnM view 282
13.1.1.4.1 Key strengths 282
13.1.1.4.2 Strategic choices 282
13.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 282
13.1.2 WILMAR INTERNATIONAL LTD 283
13.1.2.1 Business overview 283
13.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 284
13.1.2.3 Recent developments 285
13.1.2.4 MnM view 286
13.1.2.4.1 Key strengths 286
13.1.2.4.2 Strategic choices 286
13.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 286
13.1.3 CARGILL, INCORPORATED 287
13.1.3.1 Business overview 287
13.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 288
13.1.3.3 Recent developments 292
13.1.3.4 MnM view 295
13.1.3.4.1 Key strengths 295
13.1.3.4.2 Strategic choices 295
13.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 295

13.1.4 BUNGE 296
13.1.4.1 Business overview 296
13.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 297
13.1.4.3 Recent developments 298
13.1.4.4 MnM view 299
13.1.4.4.1 Key strengths 299
13.1.4.4.2 Strategic choices 299
13.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 299
13.1.5 KUALA LUMPUR KEPONG BERHAD 300
13.1.5.1 Business overview 300
13.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 301
13.1.5.3 Recent developments 302
13.1.5.4 MnM view 302
13.1.5.4.1 Right to win 302
13.1.5.4.2 Strategic choices 302
13.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 302
13.1.6 OLAM AGRI HOLDINGS PTE LTD. 303
13.1.6.1 Business overview 303
13.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 304
13.1.6.3 Recent developments 305
13.1.6.4 MnM view 305
13.1.7 MEWAH GROUP 306
13.1.7.1 Business overview 306
13.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 307
13.1.7.3 Recent developments 308
13.1.7.4 MnM view 308
13.1.8 ASSOCIATED BRITISH FOODS PLC 309
13.1.8.1 Business overview 309
13.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 310
13.1.8.3 Recent developments 310
13.1.8.4 MnM view 311
13.1.9 UNITED PLANTATIONS BERHAD 312
13.1.9.1 Business overview 312
13.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 313
13.1.9.3 Recent developments 314
13.1.9.4 MnM view 314
13.1.10 AJINOMOTO CO., INC. 315
13.1.10.1 Business overview 315
13.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 316
13.1.10.3 Recent developments 316
13.1.10.4 MnM view 316

13.1.11 FUJI OIL CO., LTD. 317
13.1.11.1 Business overview 317
13.1.11.2 Products/Solutions/Services offered 318
13.1.11.3 Recent developments 318
13.1.11.4 MnM view 318
13.1.12 AAK AB 319
13.1.12.1 Business overview 319
13.1.12.2 Products/Solutions/Services offered 320
13.1.12.3 Recent developments 321
13.1.12.4 MnM view 321
13.1.13 K. S. OILS LIMITED 322
13.1.13.1 Business overview 322
13.1.13.2 Products/Solutions/Services offered 322
13.1.13.3 Recent developments 322
13.1.13.4 MnM view 322
13.1.14 OLEO-FATS 323
13.1.14.1 Business overview 323
13.1.14.2 Products/Solutions/Services offered 323
13.1.14.3 Recent developments 323
13.1.14.4 MnM view 323
13.1.15 MANILDRA GROUP 324
13.1.15.1 Business overview 324
13.1.15.2 Products/Solutions/Services offered 324
13.1.15.3 Recent developments 324
13.1.15.4 MnM view 324
13.1.16 BORGES AGRICULTURAL & INDUSTRIAL EDIBLE OILS, S.A.U. 325
13.1.16.1 Business overview 325
13.1.16.2 Products/Solutions/Services offered 325
13.1.16.3 Recent developments 325
13.1.16.4 MnM view 325
13.1.17 CSM INGREDIENTS 326
13.1.17.1 Business overview 326
13.1.17.2 Products/Solutions/Services offered 326
13.1.17.3 Recent developments 326
13.1.17.4 MnM view 326
13.1.18 SD GUTHRIE INTERNATIONAL ZWIJNDRECHT REFINERY B.V. 327
13.1.18.1 Business overview 327
13.1.18.2 Products/Solutions/Services offered 327
13.1.18.3 Recent developments 327
13.1.18.4 MnM view 328

13.1.19 MUSIM MAS GROUP 329
13.1.19.1 Business overview 329
13.1.19.2 Products/Solutions/Services offered 329
13.1.19.3 Recent developments 330
13.1.19.4 MnM view 330
13.1.20 RICHARDSON INTERNATIONAL LIMITED 331
13.1.20.1 Business overview 331
13.1.20.2 Products/Solutions/Services offered 331
13.1.20.3 Recent developments 332
13.1.20.4 MnM view 332
13.2 OTHER PLAYERS 333
13.2.1 GOODHOPE ASIA HOLDINGS LTD – FATS & OILS MARKET 333
13.2.2 VEGA FOODS – FATS & OILS MARKET 334
13.2.3 ALAMI COMMODITIES SDN BHD – FATS & OILS MARKET 335
13.2.4 GEMINI EDIBLES & FATS INDIA LIMITED – FATS & OILS MARKET 336
13.2.5 IFFCO – FATS & OILS MARKET 337
14 ADJACENT AND RELATED MARKETS 338
14.1 INTRODUCTION 338
14.2 LIMITATIONS 338
14.3 EDIBLE OILS MARKET 338
14.3.1 MARKET DEFINITION 338
14.3.2 MARKET OVERVIEW 338
14.4 ESSENTIAL OILS MARKET 340
14.4.1 MARKET DEFINITION 340
14.4.2 MARKET OVERVIEW 340
14.5 SPECIALTY FATS & OILS MARKET 341
14.5.1 MARKET DEFINITION 341
14.5.2 SPECIALTY FATS 341
14.5.3 SPECIALTY OILS 341
14.5.4 MARKET OVERVIEW 342
15 APPENDIX 343
15.1 DISCUSSION GUIDE 343
15.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 349
15.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 351
15.4 RELATED REPORTS 351
15.5 AUTHOR DETAILS 352

 

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