ドイツ自動車サイバーセキュリティ市場予測 2024-2032
GERMANY AUTOMOTIVE CYBERSECURITY MARKET FORECAST 2024-2032
主な調査結果
ドイツの自動車用サイバーセキュリティ市場は、2024~2032年の予測期間中に年平均成長率18.37%で発展すると予測されている。2032年には1億6,404万ドルの収益に達する見込み。
市場インサイト
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サマリー 主な調査結果
ドイツの自動車用サイバーセキュリティ市場は、2024~2032年の予測期間中に年平均成長率18.37%で発展すると予測されている。2032年には1億6,404万ドルの収益に達する見込み。
市場インサイト
ドイツの自動車サイバーセキュリティ市場は、車両システムの複雑化とコネクテッドカーや自律走行車の増加により急速に拡大している。自動車分野の進化に伴い、さまざまなサイバー脅威から保護するための高度なサイバーセキュリティ・ソリューションに対する需要も高まっている。V2X(Vehicle-to-Everything)通信などの技術の統合は、車両の安全性を高めるが、同時に対処すべき新たな脆弱性ももたらす。攻撃対象の拡大により、新たな脅威から車両を守るための高度なセキュリティ対策が必要となっている。
ドイツの自動車企業は、自動車の設計・開発段階にサイバーセキュリティを組み込むことで、サイバーセキュリティを積極的に強化している。この「セキュア・バイ・デザイン」アプローチは、当初からセキュリティ対策を統合し、潜在的な脅威を悪用される前に特定して対処することを目的としている。このプロアクティブな戦略は、特にサイバー脅威がますます巧妙化する環境において、車両の安全性と完全性を維持するために不可欠である。しかし、車両のライフサイクル全体を通じてサイバーセキュリティ対策を統合するには、大きな課題がある。
大きな困難の一つは、サイバーセキュリティ対策を設計段階から生産段階、そして車両の運用期間を通じて効果的に統合することである。これには、新たな脅威や脆弱性が出現した場合に対処するための継続的な更新と監視が必要である。車両システムは複雑であり、継続的なアップデートとセキュリティ・パッチの必要性と相まって、車両のライフサイクルの全段階にわたって強固なサイバーセキュリティを維持することは困難である。
もう一つの大きな課題は、包括的な自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの導入に伴うコストの高さである。暗号化、侵入検知システム、安全なソフトウェア更新など、高度なセキュリティ技術の開発と統合には多額の投資が必要です。多くのメーカー、特に中小企業にとって、こうしたコストは法外なものになりかねない。最先端のサイバーセキュリティの必要性と予算の制約のバランスを取ることは、業界が直面する重大な問題である。
このような課題にもかかわらず、ドイツ政府は規制や標準を通じて自動車のサイバーセキュリティを推進する上で重要な役割を果たしている。ISO/SAE 21434規格などのイニシアチブは、自動車システムの安全性に関する明確なガイドラインを提供し、業界全体でベストプラクティスを推進している。これらの規制は、すべての利害関係者が厳格なサイバーセキュリティ対策を遵守することを保証するのに役立ち、自動車エコシステム全体の安全性に貢献している。
技術の進歩は、ドイツの自動車サイバーセキュリティ市場の成長を促進し続けている。企業は、最新の自動車の接続性向上に伴うリスクを軽減するために、最先端のソリューションを採用している。強力な規制支援、継続的な技術革新、車両ライフサイクル全体を通じたセキュリティ対策の統合への取り組みにより、業界は新たなサイバー脅威から車両を保護し、その安全性と信頼性を確保する態勢を整えている。
セグメンテーション分析
ドイツの自動車サイバーセキュリティ市場のセグメンテーションは、車両推進タイプ、提供、セキュリティタイプ別に市場を組み込んでいる。車両推進タイプセグメントは、さらにICE車両と電気自動車に分別される。内燃機関(ICE)車両は、自動車業界では長い間主流であったが、複雑な車載システムと接続機能に関連するサイバーセキュリティの課題に直面している。これらの自動車が高度な電子機器や通信システムを搭載するようになると、サイバー脅威に対してより脆弱になる。ICE車両における強固なサイバーセキュリティ対策の必要性は、適切に保護されなければ悪用される可能性のある新技術の統合によってもたらされる。
一方、電気自動車は、環境面でのメリットと技術の進歩により、急速に注目を集めている。電気自動車のサイバーセキュリティ・ニーズは、主に高度なバッテリー管理システム、充電インフラ、広範な接続機能に依存しているため、ICE車とは異なります。電気自動車の普及が進むにつれて、電気自動車特有のコンポーネントやシステムに関連する特有のリスクに対処するための専門的なサイバーセキュリティ・ソリューションが必要となっている。
したがって、ドイツの自動車サイバーセキュリティ市場を車両推進力タイプ別に区分すると、ICE車と電気自動車の両方に的を絞ったセキュリティ対策を開発することの重要性が明らかになる。自動車産業が進化を続ける中、推進タイプごとに異なるサイバーセキュリティのニーズに対応することは、道路を走るすべての車両の安全性と回復力を確保する上で極めて重要である。
競争に関する洞察
ドイツの自動車用サイバーセキュリティ市場の大手企業には、Infineon Technologies AG、NXP Semiconductors NV、Robert Bosch GmbH、Continental AGなどがある。
Infineon Technologies AGはドイツに本社を置く多国籍半導体製造企業である。シーメンスAG の半導体部門を前身とし、1999 年4 月に独立した。同社は自動車、産業、マルチマーケット分野向けの半導体とチップセット、およびチップカードとセキュリティ製品の生産を専門としている。インフィニオンは事業を4つの事業セグメントに分けている:オートモーティブ事業、グリーン・インダストリアル・パワー事業、パワー&センサー・システム事業、コネクテッド・セキュア・システム事業である。同社は持続可能性に取り組んでおり、エネルギー効率、クリーンモビリティ、安全なIoTソリューションの進歩に貢献している。
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目次 目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.6. 主な市場調査結果
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 自律走行フリートと自律走行車の人気の高まり
3.1.2. EV販売の急増と充電ステーションインフラの安全確保ニーズの高まり
3.1.3. 自動車技術の革新が進み、高度な自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの需要が高まっている。
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 自動車のライフサイクルを通じてサイバーセキュリティ対策を統合することの難しさ
3.2.2. 自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの実装に伴う高コスト
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要技術動向
4.2.1. サイバーセキュリティ・プロバイダーによるVSOCでのジェネレーティブAIの使用
4.2.2. オートサーによるセキュア・バイ・デザインと標準化
4.3. 杵柄分析
4.3.1. 政治的
4.3.2. 経済的
4.3.3. 社会的
4.3.4. 技術的
4.3.5.法律
4.3.6.環境
4.4.ポーターの5フォース分析
4.4.1. 買い手の力
4.4.2.サプライヤーパワー
4.4.3.代替
4.4.4. 新規参入
4.4.5. 業界のライバル関係
4.5. 成長見通しマッピング
4.6. 市場成熟度分析
4.7. 市場集中度分析
4.8. バリューチェーン分析
4.8.1. 研究開発
4.8.2. コンポーネントサプライヤー
4.8.3. システムの統合
4.8.4. 展開とオータ更新
4.9. 主要な購買基準
4.9.1. コスト
4.9.2. セキュリティの有効性
4.9.3. システムの統合と互換性
4.9.4. 安全なオータ更新
4.10. ドイツの自動車サイバーセキュリティ市場の規制枠組み
5. 自動車推進タイプ別市場
5.ICE車
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 電気自動車
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
6. オファリング別市場
6.1.ハードウェア
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.ソフトウェア
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
7. セキュリティタイプ別市場
7.1. 車載セキュリティ
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. コネクテッド・ビークル・セキュリティ
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
8. 競争環境
8.1. 主な戦略的展開
8.1.1. M&A
8.1.2. 製品の発売と開発
8.1.3. パートナーシップと契約
8.2. 企業プロフィール
8.2.1. インフィニオン・テクノロジーズAG
8.2.1.1. 会社概要
8.2.1.2.
8.2.1.3. 強みと課題
8.2.2. NXPセミコンダクターズNV
8.2.2.1. 会社概要
8.2.2.2.
8.2.2.3. 強みと課題
8.2.3. コンチネンタルAG
8.2.3.1. 会社概要
8.2.3.2.
8.2.3.3. 強みと課題
8.2.4. ロバート・ボッシュGmbH
8.2.4.1. 会社概要
8.2.4.2.
8.2.4.3. 強みと課題
8.2.5. APTIV PLC
8.2.5.1. 会社概要
8.2.5.2.
8.2.5.3. 強みと課題
8.2.6. アップストリームセキュリティ
8.2.6.1. 会社概要
8.2.6.2.
8.2.6.3. 強みと課題
8.2.7. ハーマン・インターナショナル・インダストリー
8.2.7.1. 会社概要
8.2.7.2.
8.2.7.3. 強みと課題
8.2.8. ギャレットモーション
8.2.8.1. 会社概要
8.2.8.2.
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Summary KEY FINDINGS The Germany automotive cybersecurity market is anticipated to develop at a CAGR of 18.37% over the forecast period of 2024-2032. It is set to reach a revenue of $1604.04 million by 2032. MARKET INSIGHTS The automotive cybersecurity market in Germany is expanding rapidly due to the increasing complexity of vehicle systems and the growing number of connected and autonomous vehicles. As the automotive sector evolves, so does the demand for advanced cybersecurity solutions to protect against a wide range of cyber threats. The integration of technologies such as vehicle-to-everything (V2X) communication enhances vehicle safety but also introduces new vulnerabilities that need to be addressed. The expanding attack surface necessitates sophisticated security measures to safeguard vehicles from emerging threats. German automotive companies are proactively enhancing cybersecurity by embedding it into the design and development stages of vehicles. This ‘Secure by Design’ approach integrates security measures from the outset, aiming to identify and address potential threats before they can be exploited. This proactive strategy is essential for maintaining vehicle safety and integrity, especially in an environment where cyber threats are becoming increasingly sophisticated. However, integrating cybersecurity measures throughout the entire lifecycle of a vehicle presents significant challenges. One major difficulty is ensuring that cybersecurity measures are effectively integrated from the design phase through to production and throughout the vehicle's operational life. This involves continuous updates and monitoring to address new threats and vulnerabilities as they emerge. The complexity of vehicle systems, combined with the need for ongoing updates and security patches, makes it challenging to maintain robust cybersecurity across all stages of a vehicle’s lifecycle. Another significant challenge is the high cost associated with implementing comprehensive automotive cybersecurity solutions. The development and integration of advanced security technologies, such as encryption, intrusion detection systems, and secure software updates, require substantial investment. For many manufacturers, especially smaller or mid-sized companies, these costs can be prohibitive. Balancing the need for cutting-edge cybersecurity with budget constraints is a critical issue facing the industry. Despite these challenges, the German government plays a crucial role in advancing automotive cybersecurity through regulations and standards. Initiatives such as the ISO/SAE 21434 standard provide clear guidelines for securing automotive systems and promote best practices across the industry. These regulations help ensure that all stakeholders adhere to rigorous cybersecurity measures, which contributes to the overall safety of the automotive ecosystem. Technological advancements continue to drive growth in the Germany automotive cybersecurity market. Companies are adopting state-of-the-art solutions to mitigate risks associated with the increasing connectivity of modern vehicles. With strong regulatory support, ongoing technological innovation, and a commitment to integrating security measures throughout the vehicle lifecycle, the industry is well-positioned to safeguard vehicles against emerging cyber threats and ensure their safety and reliability. SEGMENTATION ANALYSIS The Germany automotive cybersecurity market segmentation incorporates the market by vehicle propulsion type, offering, and security type. The vehicle propulsion type segment is further segregated into ICE vehicle and electric vehicle. Internal combustion engine (ICE) vehicles, which have long been the dominant type in the automotive industry, face cybersecurity challenges related to their complex onboard systems and connectivity features. As these vehicles increasingly incorporate advanced electronics and communication systems, they become more vulnerable to cyber threats. The need for robust cybersecurity measures in ICE vehicles is driven by the integration of new technologies that can potentially be exploited if not properly secured. Electric vehicles, on the other hand, are rapidly gaining prominence due to their environmental benefits and technological advancements. The cybersecurity needs of electric vehicles are distinct from those of ICE vehicles, primarily due to their reliance on advanced battery management systems, charging infrastructure, and extensive connectivity features. The rise in electric vehicle adoption necessitates specialized cybersecurity solutions to address the specific risks associated with their unique components and systems. Therefore, the segmentation of the Germany automotive cybersecurity market by vehicle propulsion type underlines the importance of developing targeted security measures for both ICE and electric vehicles. As the automotive industry continues to evolve, addressing the distinct cybersecurity needs of each propulsion type will be crucial for ensuring the safety and resilience of all vehicles on the road. COMPETITIVE INSIGHTS Some of the leading players in the Germany automotive cybersecurity market include Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV, Robert Bosch GmbH, Continental AG, etc. Infineon Technologies AG is a multinational semiconductor manufacturing company headquartered in Germany. It originated from Siemens AG's semiconductor division and was established as an independent entity in April 1999. The company specializes in producing semiconductors and chipsets for the automotive, industrial, and multimarket sectors, as well as chip card and security products. Infineon organizes its operations into four business segments: Automotive, Green Industrial Power, Power & Sensor Systems, and Connected Secure Systems. The company is committed to sustainability, contributing to advancements in energy efficiency, clean mobility, and secure IoT solutions.
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Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING POPULARITY OF AUTONOMOUS FLEETS AND AUTONOMOUS VEHICLES 3.1.2. SURGE IN EV SALES AND HEIGHTENED NEED TO SECURE CHARGING STATION INFRASTRUCTURE 3.1.3. GROWING INNOVATION IN VEHICLE TECHNOLOGY IS FUELING DEMAND FOR ADVANCE AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. DIFFICULTIES ASSOCIATED WITH INTEGRATING CYBERSECURITY MEASURES THROUGHOUT THE LIFECYCLE OF THE VEHICLE 3.2.2. HIGH COST ASSOCIATED WITH IMPLEMENTING AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2.1. USE OF GENERATIVE AI IN VSOC BY CYBERSECURITY PROVIDERS 4.2.2. SECURE BY DESIGN AND STANDARDIZATION WITH AUTOSAR 4.3. PESTLE ANALYSIS 4.3.1. POLITICAL 4.3.2. ECONOMICAL 4.3.3. SOCIAL 4.3.4. TECHNOLOGICAL 4.3.5. LEGAL 4.3.6. ENVIRONMENTAL 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.8.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT 4.8.2. COMPONENT SUPPLIERS 4.8.3. INTEGRATION OF SYSTEMS 4.8.4. DEPLOYMENT AND OTA UPDATES 4.9. KEY BUYING CRITERIA 4.9.1. COST 4.9.2. SECURITY EFFECTIVENESS 4.9.3. SYSTEM INTEGRATION AND COMPATIBILITY 4.9.4. SAFE OTA UPDATES 4.10. GERMANY AUTOMOTIVE CYBERSECURITY MARKET REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY VEHICLE PROPULSION TYPE 5.1. ICE VEHICLE 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. ELECTRIC VEHICLE 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY OFFERING 6.1. HARDWARE 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. SOFTWARE 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY SECURITY TYPE 7.1. IN-VEHICLE SECURITY 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. CONNECTED VEHICLE SECURITY 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. INFINEON TECHNOLOGIES AG 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. NXP SEMICONDUCTORS NV 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. CONTINENTAL AG 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. ROBERT BOSCH GMBH 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. APTIV PLC 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. UPSTREAM SECURITY 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. HARMAN INTERNATIONAL INDUSTRIES INC 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS 8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.8. GARRETT MOTION INC 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS
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