世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米自動車用半導体市場予測 2024-2032


NORTH AMERICA AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 北米の車載用半導体市場は、2024年から2032年の予測期間中にCAGR 8.02%で進展すると予測   市場インサイト 北米の自動車用半導体市場の成長は、特に米国での商用車需要の高... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年9月27日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
157 英語

 

サマリー

主な調査結果

北米の車載用半導体市場は、2024年から2032年の予測期間中にCAGR 8.02%で進展すると予測

 

市場インサイト

北米の自動車用半導体市場の成長は、特に米国での商用車需要の高まりが牽引している。この需要は、自動化安全技術の採用増加や電気自動車の生産拡大によってさらに促進される。しかし、同地域では企業間の競争が激しいため、市場の拡大は抑制される可能性が高い。

 

地域分析

北米自動車用半導体市場成長評価には、カナダと米国の詳細分析が含まれる。米国は世界最大の自動車市場の一つである。しかし、国内製造能力があるにもかかわらず、同国の半導体需要は海外、特に台湾のサプライヤーに大きく依存している。半導体セクターは米国産業の重要な構成要素であり、5Gのような無線ネットワーク、自律走行車、量子コンピューティング、人工知能の台頭により、半導体チップの需要は高水準で推移すると予想される。さらに、米国はアジアの輸入品への依存度を下げ、有利な生産拠点としての地位を確立することを目指している。

カナダの自動車産業は、北米最大の自動車生産地域である五大湖自動車製造クラスター内に位置している。世界トップ10に入る軽自動車生産国であるカナダは、革新的な自動車技術の開発をリードしている。新興技術におけるカナダの専門知識は、GMやフォードなどの世界的なOEMや、ウーバー、グーグル、エヌビディアなどのハイテク大手から、自律走行車やコネクテッド・ビークルの研究への多額の投資を引き付け続けている。カナダのハイテク産業の拡大は、機械学習、ディープラーニング、ニューラルネットワー ク、コンピュータービジョンなどの人工知能(AI)の専門クラスターによってますます推進されている。

さらにカナダは、半導体の開発・製造・供給国への転換を目指す大規模な投資を発表し、半導体製造能力を高める計画の概要を明らかにした。この構想には、2050年までにチップ開発を拡大するための包括的な4段階計画が含まれている。この取り組みの一環として、2億4,000万ドルの投資により、カナダの研究者と企業のコラボレーションを支援し、国のエレクトロニクス産業をさらに強化する。これらの要因を総合すると、予測期間中、北米車載用半導体市場の成長が促進されると予測される。

 

セグメンテーション分析

北米車載用半導体市場のセグメンテーションには、アプリケーション、燃料タイプ、車両タイプ、コンポーネントが含まれる。燃料タイプには、電気/ハイブリッド、ガソリン、ディーゼルが含まれる。

ディーゼルは原油の蒸留から得られる可燃性液体で、ディーゼルエンジンによく使用される。ガソリンに比べ、ディーゼル燃料は燃焼時に多くのエネルギーを放出するため、燃費が向上する。しかし、炭素や硫黄の微粒子を含む大気汚染物質も大量に発生する。

一方、電気自動車は内燃機関ではなく電気モーターを動力源としている。モーターを駆動するのは大型のトラクション・バッテリー・パックであり、燃料タンク、燃料パイプ、燃料ポンプといった従来の部品は必要ない。電気だけで走るため、電気自動車は排気ガスを出さない。
電気自動車における半導体部品の使用は急速に拡大している。バックアップ・カメラや死角検出器といった機能の採用が増加していることが、これらの機能に不可欠な半導体の需要を促進している。さらに、半導体技術の進歩によって電気自動車用バッテリーの高電圧動作が可能になり、航続距離の延長が可能になった。

 

競争に関する洞察

北米車載用半導体市場の大手企業には、オン・セミコンダクター、マイクロン・テクノロジー、クアルコム・テクノロジーズ、NXPセミコンダクターズNVなどがある。
マイクロン・テクノロジーは、民生用、コンピューティング用、自動車用、ネットワーキング用、組み込み用、モバイル用、企業向けストレージ・ソリューション用の半導体システムを提供している。また、同社の研究開発は、より小さな線幅のプロセス技術と根本的に異なるメモリ構造の開発に重点を置いている。アジア、欧州、米州、中東・アフリカで事業を展開し、本社は米国アイダホ州ボイシにある。主要製品のひとつであるNORフラッシュは、燃費を最適化し、アクティブ・ボディ・コントロールを改善し、CO2排出を最小限に抑えるシステムを促進する。



ページTOPに戻る


目次

1. 調査範囲と方法論

1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界

2. 要旨

2.1. 市場規模と推定
2.2. 市場概要
2.3. 調査範囲
2.4. 危機シナリオ分析
2.コビッド19が車載半導体市場に与える影響
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. 自動車の電動化の進展による力強い成長
2.5.2. 半導体企業は革新的ソリューションを開発するために研究開発に多額の投資を行っている。
2.5.3. 半導体企業と自動車部品メーカーとのコラボレーションの増加

3. 市場ダイナミクス

3.1. 主な推進要因
3.1.1. 電気自動車(EV)とハイブリッド電気自動車(HEV)の需要増加
3.1.2. コネクテッドカーへの注目の高まり
3.1.3. 自動車の自律走行機能の増加
3.1.4. 電子制御ユニット(ECU)の多機能化需要
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 高い開発コストと設計サイクルの長期化
3.2.2. 自動車の厳しい安全・品質基準
3.2.3. サプライチェーンの混乱と半導体不足

4. 主要分析

4.1. 主要市場動向
4.1.1. 車載用マイクロコントローラ(mcus)およびシステムオンチップ(soc)ソリューションに対する需要の高まり
4.1.2. 車載用サイバーセキュリティ・ソリューションの重視の高まり
4.1.3. 車載グレードの人工知能(AI)プロセッサーとニューラルネットワーク・アクセラレーターへのシフト
4.2. ポーターの5フォース分析
4.2.1. 買い手の力
4.2.2. サプライヤーの力
4.2.3. 代替
4.2.4. 新規参入
4.2.5. 業界のライバル関係
4.3. 成長見通しマッピング
4.3.1. 北米における成長見通しマッピング
4.4. 市場集中度分析
4.5. バリューチェーン分析
4.5.1. 原材料サプライヤー
4.5.2. 半導体メーカー
4.5.3. 半導体パッケージングとテスト
4.5.4. 自動車システムインテグレーター
4.5.5. ディーラーとアフターマーケット
4.6. 主要な購買基準
4.6.1. 性能と信頼性
4.6.2. 互換性と統合性
4.6.3. 費用対効果
4.6.4. ブランド評価
4.7. 規制の枠組み

5. 自動車タイプ別市場

5.1. 乗用車
5.2. 小型商用車(LCV)
5.3. 大型商用車(HCV)

6. 燃料タイプ別市場

6.1.ガソリン
6.2.ディーゼル
6.3. 電気/ハイブリッド

7. アプリケーション別市場

7.1. 先進運転支援システム
7.2. ボディ・エレクトロニクス
7.3. インフォテインメント
7.4.パワートレイン
7.5.安全システム

8. コンポーネント別市場

8.1.プロセッサー
8.2. アナログICS
8.3. ディスクリートパワーデバイス
8.4.センサー
8.4.1. LED
8.4.2. イメージセンサー
8.4.3. 位置センサー
8.4.4. 温度センサー
8.4.5. 圧力センサー
8.4.6. その他のセンサータイプ
8.5.メモリータイプ
8.5.1. DRAM
8.5.2. フラッシュ
8.6. 照明装置

9. 地理的分析

9.1. 北米
9.1.1. 市場規模と予測
9.1.2. 北米車載用半導体市場の促進要因
9.1.3. 北米自動車用半導体市場の課題
9.1.4. 北米自動車用半導体市場の主要企業
9.1.5. 国別分析
9.1.5.1. 米国
9.1.5.1.1. 米国の車載用半導体市場規模&機会
9.カナダ
9.カナダの車載用半導体市場規模と機会

10. 競争環境

10.1. 主な戦略的展開
10.1.1. M&A
10.1.2. 製品の発売と開発
10.1.3. パートナーシップと契約
10.1.4. 事業拡大・売却
10.2. 会社概要
10.2.1. アナログ・デバイセズ
10.2.1.1. 会社概要
10.2.1.2. 製品
10.2.1.3. 強みと課題
10.2.2. インフィニオン・テクノロジーズAG
10.2.2.1. 会社概要
10.2.2.2.
10.2.2.3. 強みと課題
10.2.3. インテル コーポレーション
10.2.3.1. 会社概要
10.2.3.2.
10.2.3.3. 強みと課題
10.2.4. マイクロチップ・テクノロジー
10.2.4.1. 会社概要
10.2.4.2.
10.2.4.3. 強みと課題
10.2.5. マイクロン・テクノロジーズ・インク
10.2.5.1. 会社概要
10.2.5.2.
10.2.5.3. 強みと課題
10.2.6. NXPセミコンダクターズNV
10.2.6.1. 会社概要
10.2.6.2.
10.2.6.3. 強みと課題
10.2.7. 半導体メーカー
10.2.7.1. 会社概要
10.2.7.2.
10.2.7.3. 強みと課題
10.2.8. クアルコム・テクノロジーズ
10.2.8.1. 会社概要
10.2.8.2.
10.2.8.3. 強みと課題
10.2.9. ルネサス エレクトロニクス
10.2.9.1. 会社概要
10.2.9.2.
10.2.9.3. 強みと課題
10.2.10. ロバート・ボッシュGmbH
10.2.10.1. 会社概要
10.2.10.2.
10.2.10.3. 強みと課題
10.2.11. ローム株式会社
10.2.11.1. 会社概要
10.2.11.2.
10.2.11.3. 強みと課題
10.2.12. サムスン電子株式会社
10.2.12.1. 会社概要
10.2.12.2.
10.2.12.3. 強みと課題
10.2.13.STマイクロエレクトロニクスNV
10.2.13.1. 会社概要
10.2.13.2.
10.2.13.3. 強みと課題
10.2.14. テキサス・インスツルメンツ
10.2.14.1. 会社概要
10.2.14.2.
10.2.14.3. 強みと課題
10.2.15.東芝
10.2.15.1. 会社概要
10.2.15.2.
10.2.15.3. 強みと課題

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The North America automotive semiconductor market is anticipated to progress at a CAGR of 8.02% during the forecast period, 2024 to 2032.
MARKET INSIGHTS
The growth of the automotive semiconductor market in North America is driven by the rising demand for commercial vehicles, particularly in the United States. This demand is further fueled by the increasing adoption of automated safety technologies and the expanding production of electric vehicles. However, market expansion will likely be constrained due to intense competition among businesses in the region.
REGIONAL ANALYSIS
The North America automotive semiconductor market growth evaluation includes a detailed analysis of Canada and the United States. The United States is among the largest automotive markets in the world. However, despite having domestic manufacturing capabilities, the country’s semiconductor demand heavily relies on foreign suppliers, particularly from Taiwan. The semiconductor sector is a crucial component of the US industry, with the demand for semiconductor chips expected to remain high due to the rise of wireless networks like 5G, autonomous vehicles, quantum computing, and artificial intelligence. Moreover, the United States aims to reduce its dependency on Asian imports and position itself as a lucrative production hub.
Canada’s automotive industry is located within North America’s largest vehicle-producing region, the Great Lakes automotive manufacturing cluster. As one of the world’s top 10 producers of light vehicles, Canada leads in the development of transformative automotive technologies. The country’s expertise in emerging technologies continues to attract significant investments in autonomous and connected vehicle research from global OEMs such as GM and Ford, as well as tech giants like Uber, Google, and NVIDIA. The expansion of Canada’s tech industry is increasingly propelled by clusters of expertise in artificial intelligence (AI), including machine learning, deep learning, neural networks, and computer vision.
Additionally, Canada has outlined plans to boost its semiconductor manufacturing capabilities by announcing a significant investment aimed at transforming the country into a developer, manufacturer, and supplier of semiconductors. This initiative includes a comprehensive four-step plan to expand chip development by 2050. As part of this effort, a $240 million investment will support collaboration between Canadian researchers and businesses, further strengthening the nation’s electronics industry. Collectively, these factors are projected to propel the North America automotive semiconductor market growth during the forecasted period.
SEGMENTATION ANALYSIS
The North America automotive semiconductor market segmentation includes application, fuel type, vehicle type, and component. The fuel type segment includes electric/hybrid, gasoline, and diesel.
Diesel is a combustible liquid derived from the distillation of crude oil and is commonly used in diesel engines. Compared to gasoline, diesel fuel releases more energy upon combustion, resulting in improved fuel economy. However, it also produces significant quantities of air pollutants, including carbon and sulfur particulates.
Electric vehicles, on the other hand, are powered by electric motors rather than internal combustion engines. They rely on a large traction battery pack to drive the motor, eliminating the need for traditional components like fuel tanks, fuel lines, and fuel pumps. As they run solely on electricity, electric vehicles do not emit exhaust gases.
The use of semiconductor components in electric vehicles is rapidly expanding. The increasing adoption of features such as backup cameras and blind-spot detectors has fueled the demand for semiconductors, which are essential for these functions. Furthermore, advancements in semiconductor technology have enabled electric vehicle batteries to operate at higher voltages, allowing for longer driving ranges.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading companies in the North America automotive semiconductor market are ON Semiconductor Corporation, Micron Technology Inc, Qualcomm Technologies Inc, NXP Semiconductors NV, etc.
Micron Technology provides semiconductor systems for consumer, computing, automotive, networking, embedded, mobile, and enterprise storage solutions. In addition, the R&D of the company focuses on developing smaller line-width process technologies and fundamentally different memory structures. The company has operations in Asia, Europe, the Americas, and the Middle East & Africa, with headquarters in Boise, Idaho, the United States. One of its key products, NOR Flash, facilitates the systems that optimize fuel economy, improve active body control, and minimize CO2 emissions.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. ROBUST GROWTH DRIVEN BY INCREASING VEHICLE ELECTRIFICATION
2.5.2. SEMICONDUCTOR COMPANIES ARE INVESTING HEAVILY IN R&D TO DEVELOP INNOVATIVE SOLUTIONS
2.5.3. INCREASING COLLABORATIONS BETWEEN SEMICONDUCTOR COMPANIES AND AUTOMOTIVE OEMS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING DEMAND FOR ELECTRIC VEHICLES (EVS) AND HYBRID ELECTRIC VEHICLES (HEVS)
3.1.2. GROWING FOCUS ON CONNECTED CARS
3.1.3. INCREASING AUTONOMOUS FEATURES IN CARS
3.1.4. DEMAND FOR MORE FUNCTIONS IN ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU)
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH DEVELOPMENT COSTS AND LONGER DESIGN CYCLES
3.2.2. STRINGENT AUTOMOTIVE SAFETY AND QUALITY STANDARDS,
3.2.3. SUPPLY CHAIN DISRUPTIONS AND SEMICONDUCTOR SHORTAGES
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. RISING DEMAND FOR AUTOMOTIVE-GRADE MICROCONTROLLERS (MCUS) AND SYSTEM-ON-CHIP (SOC) SOLUTIONS
4.1.2. GROWING EMPHASIS ON AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS
4.1.3. SHIFT TOWARDS AUTOMOTIVE-GRADE ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) PROCESSORS AND NEURAL NETWORK ACCELERATORS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR NORTH AMERICA
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.5.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS
4.5.2. SEMICONDUCTOR MANUFACTURERS
4.5.3. SEMICONDUCTOR PACKAGING AND TESTING
4.5.4. AUTOMOTIVE SYSTEM INTEGRATORS
4.5.5. DEALERSHIPS AND AFTERMARKET
4.6. KEY BUYING CRITERIA
4.6.1. PERFORMANCE AND RELIABILITY
4.6.2. COMPATIBILITY AND INTEGRATION
4.6.3. COST-EFFECTIVENESS
4.6.4. BRAND REPUTATION
4.7. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY VEHICLE TYPE
5.1. PASSENGER CARS
5.2. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES (LCVS)
5.3. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES (HCVS)
6. MARKET BY FUEL TYPE
6.1. GASOLINE
6.2. DIESEL
6.3. ELECTRIC/HYBRID
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. ADVANCED DRIVER ASSISTANCE SYSTEMS
7.2. BODY ELECTRONICS
7.3. INFOTAINMENT
7.4. POWERTRAIN
7.5. SAFETY SYSTEMS
8. MARKET BY COMPONENT
8.1. PROCESSORS
8.2. ANALOG ICS
8.3. DISCRETE POWER DEVICES
8.4. SENSORS
8.4.1. LED
8.4.2. IMAGE SENSOR
8.4.3. POSITION SENSOR
8.4.4. TEMPERATURE SENSOR
8.4.5. PRESSURE SENSOR
8.4.6. OTHER SENSOR TYPES
8.5. MEMORY TYPE
8.5.1. DRAM
8.5.2. FLASH
8.6. LIGHTING DEVICES
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED STATES
9.1.5.1.1. UNITED STATES AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. CANADA
9.1.5.2.1. CANADA AUTOMOTIVE SEMICONDUCTOR MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. ANALOG DEVICES INC
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. INFINEON TECHNOLOGIES AG
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.3. INTEL CORPORATION
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.4. MICROCHIP TECHNOLOGY INCORPORATED
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. MICRON TECHNOLOGY INC
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.6. NXP SEMICONDUCTORS NV
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. ON SEMICONDUCTOR CORPORATION
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS
10.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.8. QUALCOMM TECHNOLOGIES INC
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. RENESAS ELECTRONICS CORPORATION
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. ROBERT BOSCH GMBH
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCTS
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. ROHM CO LTD
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCTS
10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.12. SAMSUNG ELECTRONICS CO LTD
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCTS
10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.13. STMICROELECTRONICS NV
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCTS
10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.14. TEXAS INSTRUMENTS INCORPORATED
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCTS
10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.15. TOSHIBA CORPORATION
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCTS
10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(ADAS)の最新刊レポート


よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る