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米国の自動車サイバーセキュリティ市場予測 2024-2032


UNITED STATES AUTOMOTIVE CYBERSECURITY MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 米国の自動車用サイバーセキュリティ市場は、2024~2032年の予測期間に年平均成長率18.00%で成長すると予測。2032年には2億8341万ドルの収益に達する。 市場インサイト 米国の自動車用サイバー... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年8月12日 US$1,100
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145 英語

 

サマリー

主な調査結果
米国の自動車用サイバーセキュリティ市場は、2024~2032年の予測期間に年平均成長率18.00%で成長すると予測。2032年には2億8341万ドルの収益に達する。
市場インサイト
米国の自動車用サイバーセキュリティ市場は、規制の進展、技術革新、データプライバシーとセキュリティに関する消費者の関心の高まりに後押しされ、大きな成長を遂げている。2023年にはいくつかの重要な進展があり、自動車分野におけるサイバーセキュリティの重要な役割が強調されている。
2023年3月、米連邦道路局(FHWA)は国家電気自動車インフラ(NEVI)標準および要件を導入した。この規制は、ISO 15118への準拠と、公的にアクセス可能なEV充電器のPlug and Charge機能を要求するものである。この新しい規格は、EV充電インフラの標準化と安全性の確保、消費者データ保護の強化、充電ステーションと送電網のサイバーセキュリティの確保を目的としている。
米国商務省の国立標準技術研究所(NIST)も、超高速充電インフラに関連するサイバーセキュリティ・リスクに対処するガイダンス文書、NIST IR 8473の最終化で前進した。このフレームワークは、相互接続された充電ネットワークの脆弱性を認識し、幅広いサイバー脅威からEV充電エコシステムを保護するための包括的な戦略を提供する。
2023年8月、カリフォルニア州プライバシー保護局(CPPA)は、コネクテッドカーが収集する膨大なデータに焦点を当てた強制措置を開始した。この動きは、自動車業界におけるデータ・プライバシーへの注目の高まりを浮き彫りにし、データ収集慣行の透明性とデータ管理規制の遵守を相手先商標製品メーカー(OEM)に促している。
また、コネクテッドカーや自律走行車技術の急速な進歩も市場を牽引しており、潜在的なサイバー脅威を軽減するための高度なサイバーセキュリティ対策が必要とされている。これらの技術を保護する強固なサイバーセキュリティ・ソリューションを開発・導入するには、効果的な業界連携とパートナーシップが不可欠である。
研究開発への投資の増加は、市場の成長をさらに後押ししている。この資金は、サイバーセキュリティ技術の革新と強化を支援し、コネクテッドカーや自律走行車が直面する脅威の進化に効果的に対処できるようにしている。こうした動きを総合すると、複雑なサイバーセキュリティの課題に取り組む自動車業界の強いコミットメントがうかがえる。規制の変更、技術の進歩、データプライバシーとセキュリティへの関心の高まりによって、市場は進化を続けている。
セグメンテーション分析
米国の自動車サイバーセキュリティ市場は、車両推進力タイプ、提供サービス、セキュリティタイプ別に細分化されている。提供セグメントはさらにハードウェアとソフトウェアに二分される。車両技術の進歩に伴い、スマートビークル内の電気・電子システムの複雑さも増している。ソフトウェアで定義された車両(SDV)は、エンジン性能からインフォテインメント・システムに至るまで、幅広い機能を管理するために集中型コンピュータと洗練されたソフトウェア・スタックに依存している。これらの高度なシステムを効果的かつ効率的に運用するには、堅牢で安全なハードウェア・モジュールが不可欠です。
ハードウェア部品表(HBOM)は、車両に使用されるハードウェア・コンポーネントの概要を示す重要な技術文書です。これには、電子制御ユニット(ECU)、テレマティクス制御ユニット(TCU)、インフォテインメントシステム、メータークラスター、コントローラーエリアネットワーク(CAN)バスコントローラー、IoTデバイスなどが含まれ、それぞれがさまざまなサプライヤーやサプライチェーンから調達されている。自動車に搭載されるECUやその他の電子システムの数が増えるにつれて、サイバー脅威の潜在的な攻撃対象も増えている。そのため、自動車メーカーとサプライヤは、各ハードウェア・コンポーネントが脆弱性を防止するための厳格なセキュリティ標準に準拠していることを確認する必要がある。
業界関係者は、組み込みセキュリティ・モジュール、暗号化プロセッサ、セキュア・ブート・メカニズム、ハードウェアベースの侵入検知システムなど、セキュリティ機能を統合したハードウェア・ソリューションの開発にますます注力している。セキュリティをハードウェアに組み込むことで、車両システムをサイバー脅威から守る強固な基盤が確立される。自動車システムが高度なエレクトロニクスとコネクティビティに依存するようになるにつれ、安全なハードウェア・コンポーネントの重要性は高まり続けるだろう。
同様に、ソフトウェア部品表(SBOM)は、自動車産業におけるサイバーセキュリティの強化に重要な役割を果たしている。これは、自動車のハードウェアとソフトウェアの両方に存在するソフトウェア・コンポーネント、ライブラリ、依存関係を詳述する動的な技術文書として機能する。ハードウェア部品表(HBOM)と組み合わせることで、SBOMはサプライチェーンの包括的なビューを提供し、ハードウェアとソフトウェアの両システムの脆弱性に対処するための透明性とトレーサビリティを高めることができる。
自動車業界ではOTA(Over-The-Air)アップデートが標準となっているため、SBOMは動的で継続的なアップデートを維持する必要がある。この継続的な適応性により、車両が工場から出荷された後でも、新しい更新とパッチを通じて脆弱性がリアルタイムで対処されることが保証される。さらに、SDV(Software-Defined Vehicle)の出現により、SBOMの範囲は拡大し、現在ではスマートモビリティのための充電ポイント、ネットワーク、サードパーティアプリケーションを包含している。この複雑さにより、エコシステム全体を効果的に保護するための綿密な管理が必要となる。
競合他社の洞察
米国の自動車サイバーセキュリティ市場の主要企業には、HARMAN International Industries Inc、Aptiv PLC、Upstream Security Ltdなどがある。
コネチカット州に本社を置くハーマン・インターナショナル・インダストリーズ社は、コネクテッド・カー技術、ライフスタイル・オーディオ・イノベーション、プロフェッショナル・オーディオおよび照明ソリューション、デジタルトランスフォーメーションを専門とする米国の大手多国籍企業である。米州、アジア太平洋、欧州など主要地域でグローバルに事業を展開するハーマンは、2017年にサムスンに買収された。以来、サムスン電子の独立子会社として機能している。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.6. 主な市場調査結果
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 自律走行フリートと自律走行車の人気の高まり
3.1.2. EV販売の急増と充電ステーションインフラの安全確保ニーズの高まり
3.1.3. 自動車技術の革新が進み、高度な自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの需要が高まっている。
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 自動車のライフサイクルを通じてサイバーセキュリティ対策を統合することの難しさ
3.2.2. 自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの実装に伴う高コスト
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要技術動向
4.2.1. サイバーセキュリティ・プロバイダーによるVSOCでのジェネレーティブAIの使用
4.2.2. オートサーによるセキュア・バイ・デザインと標準化
4.3. 杵柄分析
4.3.1. 政治的
4.3.2. 経済的
4.3.3. 社会的
4.3.4. 技術的
4.3.5.法律
4.3.6.環境
4.4.ポーターの5フォース分析
4.4.1. 買い手の力
4.4.2.サプライヤーパワー
4.4.3.代替
4.4.4. 新規参入
4.4.5. 業界のライバル関係
4.5. 成長見通しマッピング
4.6. 市場成熟度分析
4.7. 市場集中度分析
4.8. バリューチェーン分析
4.8.1. 研究開発
4.8.2. コンポーネントサプライヤー
4.8.3. システムの統合
4.8.4. 展開とオータ更新
4.9. 主要な購買基準
4.9.1. コスト
4.9.2. セキュリティの有効性
4.9.3. システムの統合と互換性
4.9.4. 安全なオータ更新
4.10. 米国自動車サイバーセキュリティ市場の規制枠組み
5. 自動車推進タイプ別市場
5.ICE車
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 電気自動車
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
6. オファリング別市場
6.1.ハードウェア
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.ソフトウェア
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
7. セキュリティタイプ別市場
7.1. 車載セキュリティ
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. コネクテッド・ビークル・セキュリティ
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
8. 競争環境
8.1. 主な戦略的展開
8.1.1. M&A
8.1.2. 製品の発売と開発
8.1.3. パートナーシップと契約
8.2. 企業プロフィール
8.2.1. インフィニオン・テクノロジーズAG
8.2.1.1. 会社概要
8.2.1.2.
8.2.1.3. 強みと課題
8.2.2. NXPセミコンダクターズNV
8.2.2.1. 会社概要
8.2.2.2.
8.2.2.3. 強みと課題
8.2.3. コンチネンタルAG
8.2.3.1. 会社概要
8.2.3.2.
8.2.3.3. 強みと課題
8.2.4. ロバート・ボッシュGmbH
8.2.4.1. 会社概要
8.2.4.2.
8.2.4.3. 強みと課題
8.2.5. APTIV PLC
8.2.5.1. 会社概要
8.2.5.2.
8.2.5.3. 強みと課題
8.2.6. アップストリームセキュリティ
8.2.6.1. 会社概要
8.2.6.2.
8.2.6.3. 強みと課題
8.2.7. ハーマン・インターナショナル・インダストリー
8.2.7.1. 会社概要
8.2.7.2.
8.2.7.3. 強みと課題
8.2.8. ギャレットモーション
8.2.8.1. 会社概要
8.2.8.2.

 

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Summary

KEY FINDINGS
The United States automotive cybersecurity market is projected to grow at a CAGR of 18.00% over the forecast period of 2024-2032. It is set to reach a revenue of $2834.41 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
The automotive cybersecurity market in the United States is experiencing significant growth fueled by regulatory advancements, technological innovations, and increasing consumer concerns about data privacy and security. Several key developments in 2023 have underscored the crucial role of cybersecurity in the automotive sector.
In March 2023, the Federal Highway Administration (FHWA) introduced the National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) Standards and Requirements. This regulation requires compliance with ISO 15118 and Plug and Charge capabilities for publicly accessible EV chargers. The new standards aim to standardize and secure EV charging infrastructure, enhancing consumer data protection and ensuring the cybersecurity of charging stations and power grids.
The US Department of Commerce’s National Institute of Standards and Technology (NIST) also made strides with the finalization of NIST IR 8473, a guidance document addressing cybersecurity risks associated with extremely fast charging infrastructure. This framework provides a comprehensive strategy for protecting the EV charging ecosystem against a wide range of cyber threats, recognizing the vulnerabilities in interconnected charging networks.
In August 2023, the California Privacy Protection Agency (CPPA) initiated an enforcement action focused on the extensive data collected by connected vehicles. This move highlights the increasing focus on data privacy within the automotive industry, pushing original equipment manufacturers (OEMs) to ensure transparency in data collection practices and compliance with data management regulations.
The market is also driven by the rapid advancement of connected and autonomous vehicle technologies, which require advanced cybersecurity measures to mitigate potential cyber threats. Effective industry collaboration and partnerships are crucial for developing and implementing robust cybersecurity solutions to protect these technologies.
Increased investment in research and development is further propelling market growth. This funding supports the innovation and enhancement of cybersecurity technologies, ensuring they can effectively address the evolving threat landscape faced by connected and autonomous vehicles. Collectively, these developments reflect a strong commitment within the automotive industry to address complex cybersecurity challenges. The market continues to evolve, amped by regulatory changes, technological advancements, and an increased focus on data privacy and security.
SEGMENTATION ANALYSIS
The United States automotive cybersecurity market segmentation incorporates the market by vehicle propulsion type, offering, and security type. The offering segment is further bifurcated into hardware and software. As vehicle technology progresses, the complexity of electrical and electronic systems within smart vehicles also increases. A software-defined vehicle (SDV) relies on centralized computers and sophisticated software stacks to manage a wide range of functions, from engine performance to infotainment systems. To operate these advanced systems effectively and efficiently, robust and secure hardware modules are essential.
The Hardware Bill of Materials (HBOM) is a critical technical document that outlines the hardware components used in a vehicle. This includes Electronic Control Units (ECUs), Telematics Control Units (TCUs), infotainment systems, gauge clusters, Controller Area Network (CAN) bus controllers, and IoT devices, each sourced from various suppliers and supply chains. As the number of ECUs and other electronic systems in vehicles rises, so does the potential attack surface for cyber threats. Therefore, automakers and suppliers must ensure that each hardware component adheres to rigorous security standards to prevent vulnerabilities.
Industry stakeholders are increasingly focusing on developing hardware solutions with integrated security features, such as embedded security modules, cryptographic processors, secure boot mechanisms, and hardware-based intrusion detection systems. By embedding security within the hardware, a strong foundation is established to protect vehicle systems from cyber threats. As automotive systems become more reliant on advanced electronics and connectivity, the importance of secure hardware components will continue to grow.
Likewise, the Software Bill of Materials (SBOM) plays a critical role in enhancing cybersecurity within the automotive industry. It functions as a dynamic technical document that details the software components, libraries, and dependencies present in both vehicle hardware and software. When combined with the Hardware Bill of Materials (HBOM), the SBOM provides a comprehensive view of supply chains, enabling greater transparency and traceability to address vulnerabilities in both hardware and software systems.
As Over-The-Air (OTA) updates become standard in the automotive landscape, the SBOM must remain dynamic and continuously updated. This ongoing adaptability ensures that vulnerabilities are addressed in real time through new updates and patches, even after vehicles leave the factory. Additionally, the scope of SBOMs has expanded with the advent of Software-Defined Vehicles (SDVs), now encompassing charging points, networks, and third-party applications for smart mobility. This complexity requires meticulous management to secure the entire ecosystem effectively.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading players in the United States automotive cybersecurity market include HARMAN International Industries Inc, Aptiv PLC, Upstream Security Ltd, etc.
Harman International Industries Inc, headquartered in Connecticut, is a leading American multinational company specializing in connected car technology, lifestyle audio innovations, professional audio and lighting solutions, and digital transformation. Operating globally across major regions, including the Americas, Asia-Pacific, and Europe, Harman was acquired by Samsung in 2017. Since then, it has functioned as an independent subsidiary of Samsung Electronics Co Ltd.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING POPULARITY OF AUTONOMOUS FLEETS AND AUTONOMOUS VEHICLES
3.1.2. SURGE IN EV SALES AND HEIGHTENED NEED TO SECURE CHARGING STATION INFRASTRUCTURE
3.1.3. GROWING INNOVATION IN VEHICLE TECHNOLOGY IS FUELING DEMAND FOR ADVANCE AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. DIFFICULTIES ASSOCIATED WITH INTEGRATING CYBERSECURITY MEASURES THROUGHOUT THE LIFECYCLE OF THE VEHICLE
3.2.2. HIGH COST ASSOCIATED WITH IMPLEMENTING AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2.1. USE OF GENERATIVE AI IN VSOC BY CYBERSECURITY PROVIDERS
4.2.2. SECURE BY DESIGN AND STANDARDIZATION WITH AUTOSAR
4.3. PESTLE ANALYSIS
4.3.1. POLITICAL
4.3.2. ECONOMICAL
4.3.3. SOCIAL
4.3.4. TECHNOLOGICAL
4.3.5. LEGAL
4.3.6. ENVIRONMENTAL
4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.4.1. BUYERS POWER
4.4.2. SUPPLIERS POWER
4.4.3. SUBSTITUTION
4.4.4. NEW ENTRANTS
4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.8.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT
4.8.2. COMPONENT SUPPLIERS
4.8.3. INTEGRATION OF SYSTEMS
4.8.4. DEPLOYMENT AND OTA UPDATES
4.9. KEY BUYING CRITERIA
4.9.1. COST
4.9.2. SECURITY EFFECTIVENESS
4.9.3. SYSTEM INTEGRATION AND COMPATIBILITY
4.9.4. SAFE OTA UPDATES
4.10. UNITED STATES AUTOMOTIVE CYBERSECURITY MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY VEHICLE PROPULSION TYPE
5.1. ICE VEHICLE
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. ELECTRIC VEHICLE
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY OFFERING
6.1. HARDWARE
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. SOFTWARE
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY SECURITY TYPE
7.1. IN-VEHICLE SECURITY
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. CONNECTED VEHICLE SECURITY
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. INFINEON TECHNOLOGIES AG
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCTS
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. NXP SEMICONDUCTORS NV
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCTS
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. CONTINENTAL AG
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCTS
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. ROBERT BOSCH GMBH
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCTS
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. APTIV PLC
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCTS
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. UPSTREAM SECURITY
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCTS
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. HARMAN INTERNATIONAL INDUSTRIES INC
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCTS
8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.8. GARRETT MOTION INC
8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.8.2. PRODUCTS

 

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