世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国自動車サイバーセキュリティ市場予測 2024-2032


CHINA AUTOMOTIVE CYBERSECURITY MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 中国の自動車用サイバーセキュリティ市場は、2024~2032年の予測期間において年平均成長率18.18%で成長すると予測される。2032年には2億9,356万ドルの収益に達する。 市場インサイト 中国は自動... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年8月12日 US$1,100
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
141 英語

 

サマリー

主な調査結果
中国の自動車用サイバーセキュリティ市場は、2024~2032年の予測期間において年平均成長率18.18%で成長すると予測される。2032年には2億9,356万ドルの収益に達する。
市場インサイト
中国は自動車生産の世界的リーダーであり、自動車サイバーセキュリティ市場はアジア最大である。この隆盛は、同国の膨大な生産規模、電気自動車の普及拡大、先進的な車載インフォテインメント(IVI)システム、政府の強力なバックアップによるものである。中国の巨大な自動車産業は、進化するデジタル脅威から保護するための強固なサイバーセキュリティ対策に対する大きな需要を生み出している。
2023年12月、中国交通運輸省は、ロボットタクシー、自動運転トラック、ロボバスを含む自律走行車(AV)サービスの新しい試験ガイドラインを導入した。16ヵ月にわたる包括的な公開協議を経て策定されたこのガイドラインは、AVの運用ルールを標準化し、安全対策を強化することを目的としている。規制では、自律走行バスは密閉された道路または簡易な条件の道路でのみ運行でき、ロボットタクシーは管理された交通環境に限定され、ロボトラックは整備された高速道路または良好な交通条件に限定されると規定されている。オペレーターは公共交通機関サービスの許可を確保しなければならず、AVは明確な道路認識ラベルを貼ることが義務付けられている。
さらに、無線によるソフトウェアのアップデートは、産業情報技術省(MIIT)が定めた安全規制に準拠しなければならない。MIITはまた、自動車の情報セキュリティに関する義務的な国家基準の制定にも取り組んでいる。2023年6月、これらの基準に関する一般からの意見募集が行われ、2023年7月5日が期限となった。2023年7月5日を期限とし、2024年半ばまでに第一版を完成させ、2025年半ばに実施することを目標としている。これらの規格は、自動車分野のサイバーセキュリティを強化し、自動車とその部品の両方が厳しいセキュリティ要件を満たすように設計されている。
さらに2023年6月、中国国務院は国内の充電インフラの質を高めるための規制枠組みを発表した。この枠組みは、標準化、建設品質、設計の不均衡といった重要な問題に対処するものである。その目的は、2030年までに包括的で高品質かつサイバーセキュリティに対応した充電ネットワークを構築することであり、持続可能で安全な自動車インフラを目指す中国の広範な目標に沿ったものである。このような規制とインフラの改善は、自動車サイバーセキュリティを推進し、自動車セクターの急成長を支えるという中国のコミットメントを浮き彫りにしている。
セグメンテーション分析
中国の自動車サイバーセキュリティ市場のセグメンテーションは、車両推進タイプ、提供、セキュリティタイプ別に市場を組み込んでいる。セキュリティタイプはさらに、車載セキュリティとコネクテッドビークルセキュリティに分類される。車載セキュリティは自動車のサイバーセキュリティにとって極めて重要であり、安全でセキュアな運用を確保するために自動車の内部システムとコンポーネントの保護に焦点を当てている。
この領域で重要な要素は、ブレーキ、ステアリング、エンジン制御などの重要な機能を管理する電子制御ユニット(ECU)のセキュリティです。ECUのセキュリティ確保には、不正なソフトウェアのインストールを防ぐセキュア・ブートローダーの実装や、ECUが保存・処理する機密データを保護するための暗号化が含まれます。これらの対策は、悪意のある攻撃から保護し、車両操作の完全性を確保するために不可欠です。
車載セキュリティのもう一つの重要な側面は、ネットワーク保護である。最新の車両には多数のECUが搭載されており、車両ネットワーク内で安全に通信する必要があります。そのため、ECU間の不正アクセスやデータ交換をブロックするファイアウォールが必要となります。認証プロトコルは、これらのユニット間の通信を検証して信頼性を確保し、未承認デバイスによるデータへのアクセスや操作を防止するために不可欠です。さらに、侵入検知・防止システム(IDS/IPS)は、車両の内部ネットワークに不審な動きがないか監視し、脅威を緩和して重要な機能のセキュリティを維持する上で重要な役割を果たします。
車載ソフトウェアの脆弱性を最小限に抑えるためには、安全なソフトウェア開発の実践が不可欠です。これには、静的および動的解析ツールを採用して潜在的な弱点を特定し、開発プロセスの早い段階で対処することが含まれる。また、ソフトウェアを最新のセキュリティ修正に対応させるには、定期的なアップデートとパッチ適用が不可欠です。ECUセキュリティ、堅牢なネットワーク保護、IDS/IPSの導入、厳格なソフトウェア開発手法に注力することで、自動車メーカーは最新の車両のサイバーセキュリティを大幅に強化し、進化するサイバー脅威から車両を保護することができます。
コネクテッド・ネットワーク・セキュリティは、携帯電話やWi-Fi接続などの外部ネットワークと車両のやり取りを保護し、中間者攻撃などの脅威から守るために不可欠です。これには、位置情報、診断、ドライバーの行動など、重要な車両データの収集と送信を管理するテレマティクス・ユニット(TMU)のセキュリティ確保も含まれます。TMUのセキュリティを確保するには、データのプライバシーと完全性を維持するための安全な通信プロトコル、暗号化、認証方法の実装を通じて、不正アクセスやデータ漏洩を防止する必要がある。
もう一つの重要な側面は、脆弱性管理である。これは、車両のコネクテッド・システムに関連するソフトウェアやファームウェアの弱点を事前に特定し、パッチを適用することを伴う。潜在的な脆弱性が悪用される前に対処するためには、定期的なアップデートとセキュリティパッチが不可欠です。さらに、情報・イベント管理(SIEM)システムは、車両からのリアルタイムのデータを監視・分析し、疑わしい活動や潜在的な脅威を検出するために使用される。高度な診断と遠隔監視は、問題の早期発見を可能にし、サイバー攻撃に効果的に対応するための貴重な情報を提供することで、セキュリティをさらに強化する。
競合他社の洞察
中国自動車サイバーセキュリティ市場の大手企業には、Infineon Technologies AG、NXP Semiconductors NV、Robert Bosch GmbH、Continental AGなどがある。
オランダに本社を置くNXPセミコンダクターズNVは、半導体の設計と製造を専門とするオランダの大手多国籍企業である。NXPはPhilipsが株式の80%を売却した後、Koninklijke Philips NVから独立した。NXPは、自動車、産業、IoT、モバイル、通信の各市場に加え、RFIDタグや電子パスポートなどの政府アプリケーション向けに技術ソリューションを提供している。


ページTOPに戻る


目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.6. 主な市場調査結果
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 自律走行フリートと自律走行車の人気の高まり
3.1.2. EV販売の急増と充電ステーションインフラの安全確保ニーズの高まり
3.1.3. 自動車技術の革新が進み、高度な自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの需要が高まっている。
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 自動車のライフサイクルを通じてサイバーセキュリティ対策を統合することの難しさ
3.2.2. 自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの実装に伴う高コスト
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要技術動向
4.2.1. サイバーセキュリティ・プロバイダーによるVSOCでのジェネレーティブAIの使用
4.2.2. オートサーによるセキュア・バイ・デザインと標準化
4.3. 杵柄分析
4.3.1. 政治的
4.3.2. 経済的
4.3.3. 社会的
4.3.4. 技術的
4.3.5.法律
4.3.6.環境
4.4.ポーターの5フォース分析
4.4.1. 買い手の力
4.4.2.サプライヤーパワー
4.4.3.代替
4.4.4. 新規参入
4.4.5. 業界のライバル関係
4.5. 成長見通しマッピング
4.6. 市場成熟度分析
4.7. 市場集中度分析
4.8. バリューチェーン分析
4.8.1. 研究開発
4.8.2. コンポーネントサプライヤー
4.8.3. システムの統合
4.8.4. 展開とオータ更新
4.9. 主要な購買基準
4.9.1. コスト
4.9.2. セキュリティの有効性
4.9.3. システムの統合と互換性
4.9.4. 安全なオータ更新
4.10. 中国の自動車サイバーセキュリティ市場の規制枠組み
5. 自動車推進タイプ別市場
5.ICE車
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 電気自動車
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
6. オファリング別市場
6.1.ハードウェア
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.ソフトウェア
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
7. セキュリティタイプ別市場
7.1. 車載セキュリティ
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. コネクテッド・ビークル・セキュリティ
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
8. 競争環境
8.1. 主な戦略的展開
8.1.1. M&A
8.1.2. 製品の発売と開発
8.1.3. パートナーシップと契約
8.2. 企業プロフィール
8.2.1. インフィニオン・テクノロジーズAG
8.2.1.1. 会社概要
8.2.1.2.
8.2.1.3. 強みと課題
8.2.2. NXPセミコンダクターズNV
8.2.2.1. 会社概要
8.2.2.2.
8.2.2.3. 強みと課題
8.2.3. コンチネンタルAG
8.2.3.1. 会社概要
8.2.3.2.
8.2.3.3. 強みと課題
8.2.4. ロバート・ボッシュGmbH
8.2.4.1. 会社概要
8.2.4.2.
8.2.4.3. 強みと課題
8.2.5. APTIV PLC
8.2.5.1. 会社概要
8.2.5.2.
8.2.5.3. 強みと課題
8.2.6. ハーマン・インターナショナル・インダストリー
8.2.6.1. 会社概要
8.2.6.2.
8.2.6.3. 強みと課題
8.2.7. ギャレットモーション
8.2.7.1. 会社概要
8.2.7.2.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The China automotive cybersecurity market is predicted to prosper at a CAGR of 18.18% over the forecast period of 2024-2032. It is set to reach a revenue of $2935.67 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
China is a global leader in automotive production, which makes its automotive cybersecurity market the largest in Asia. This prominence is attributed to the country's immense production scale, increasing adoption of electric vehicles, advanced in-vehicle infotainment (IVI) systems, and strong governmental backing. The vast automotive industry in China creates a significant demand for robust cybersecurity measures to protect against evolving digital threats.
In December 2023, China’s Ministry of Transport introduced new trial guidelines for autonomous vehicle (AV) services, which include robotaxis, self-driving trucks, and robo-buses. Developed after a comprehensive 16-month public consultation, these guidelines aim to standardize operational rules and enhance safety measures for AVs. The regulations stipulate that autonomous buses can only operate on enclosed or simple-condition roads, robotaxis are restricted to controlled traffic environments, and robo-trucks are limited to well-maintained highways or favorable traffic conditions. Operators must secure permits for public transport services, and AVs are required to have clear road awareness labels.
Additionally, any over-the-air software updates must comply with safety regulations established by the Ministry of Industry and Information Technology (MIIT). The MIIT is also working on establishing mandatory national standards for automobile information security. In June 2023, a call for public feedback on these standards was issued, with a deadline of July 5, 2023. The objective is to finalize and release the first version of these standards by mid-2024, with implementation set for mid-2025. These standards are designed to bolster cybersecurity in the automotive sector, ensuring that both vehicles and their components meet stringent security requirements.
Furthermore, in June 2023, the Chinese State Council announced a regulatory framework to enhance the quality of the country’s charging infrastructure. This framework addresses critical issues such as standardization, construction quality, and design imbalances. The aim is to develop a comprehensive, high-quality, and cybersecurity charging network by 2030, aligning with China's broader objectives for sustainable and secure automotive infrastructure. These regulatory and infrastructural improvements highlight China's commitment to advancing automotive cybersecurity and supporting the rapid growth of its automotive sector.
SEGMENTATION ANALYSIS
The China automotive cybersecurity market segmentation incorporates the market by vehicle propulsion type, offering, and security type. The security type segment is further segregated into in-vehicle security and connected vehicle security. In-vehicle security is crucial for automotive cybersecurity, focusing on protecting the internal systems and components of a vehicle to ensure safe and secure operation.
A key element in this domain is the security of Electronic Control Units (ECUs), which are responsible for managing essential functions like braking, steering, and engine control. Securing ECUs involves implementing secure bootloaders to prevent unauthorized software installation and using encryption to protect sensitive data stored and processed by these units. These measures are vital for safeguarding against malicious attacks and ensuring the integrity of vehicle operations.
Another important aspect of in-vehicle security is network protection. Modern vehicles contain numerous ECUs that need to communicate securely within the vehicle’s network. This requires the use of firewalls to block unauthorized access and data exchanges between ECUs. Authentication protocols are essential for verifying and trusting communication between these units, preventing unauthorized devices from accessing or manipulating data. Additionally, Intrusion Detection and Prevention Systems (IDS/IPS) play a critical role in monitoring the vehicle’s internal networks for suspicious activities and mitigating threats to maintain the security of critical functions.
Secure software development practices are integral to minimizing vulnerabilities in in-vehicle software. This involves employing static and dynamic analysis tools to identify and address potential weaknesses early in the development process. Regular updates and patching are also crucial to ensure that software remains current with the latest security fixes. By focusing on ECU security, robust network protection, IDS/IPS deployment, and rigorous software development practices, automakers can significantly enhance the cybersecurity of modern vehicles, protecting them from evolving cyber threats.
Connected network security is essential for safeguarding a vehicle’s interactions with external networks, such as cellular and Wi-Fi connections, to protect against threats like man-in-the-middle attacks. This includes securing the Telematics Unit (TMU), which manages the collection and transmission of critical vehicle data, such as location, diagnostics, and driver behavior. Ensuring the security of the TMU involves preventing unauthorized access and data breaches through the implementation of secure communication protocols, encryption, and authentication methods to maintain data privacy and integrity.
Another key aspect is vulnerability management, which entails the proactive identification and patching of weaknesses in the software and firmware related to the vehicle’s connected systems. Regular updates and security patches are vital to address potential vulnerabilities before they can be exploited. Additionally, Information and Event Management (SIEM) systems are used to monitor and analyze real-time data from vehicles, detecting suspicious activities and potential threats. Advanced diagnostics and remote monitoring further enhance security by allowing for early detection of issues and providing valuable information for responding to cyberattacks effectively.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading players in the China automotive cybersecurity market include Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV, Robert Bosch GmbH, Continental AG, etc.
NXP Semiconductors NV, headquartered in the Netherlands, is a leading Dutch multinational specializing in semiconductor design and manufacturing. NXP became independent from Koninklijke Philips NV after Philips sold 80 percent of its stake. The company provides technology solutions for automotive, industrial, IoT, mobile, and communication markets, as well as for government applications, including RFID tags and electronic passports.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING POPULARITY OF AUTONOMOUS FLEETS AND AUTONOMOUS VEHICLES
3.1.2. SURGE IN EV SALES AND HEIGHTENED NEED TO SECURE CHARGING STATION INFRASTRUCTURE
3.1.3. GROWING INNOVATION IN VEHICLE TECHNOLOGY IS FUELING DEMAND FOR ADVANCE AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. DIFFICULTIES ASSOCIATED WITH INTEGRATING CYBERSECURITY MEASURES THROUGHOUT THE LIFECYCLE OF THE VEHICLE
3.2.2. HIGH COST ASSOCIATED WITH IMPLEMENTING AUTOMOTIVE CYBERSECURITY SOLUTIONS
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2.1. USE OF GENERATIVE AI IN VSOC BY CYBERSECURITY PROVIDERS
4.2.2. SECURE BY DESIGN AND STANDARDIZATION WITH AUTOSAR
4.3. PESTLE ANALYSIS
4.3.1. POLITICAL
4.3.2. ECONOMICAL
4.3.3. SOCIAL
4.3.4. TECHNOLOGICAL
4.3.5. LEGAL
4.3.6. ENVIRONMENTAL
4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.4.1. BUYERS POWER
4.4.2. SUPPLIERS POWER
4.4.3. SUBSTITUTION
4.4.4. NEW ENTRANTS
4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.8.1. RESEARCH AND DEVELOPMENT
4.8.2. COMPONENT SUPPLIERS
4.8.3. INTEGRATION OF SYSTEMS
4.8.4. DEPLOYMENT AND OTA UPDATES
4.9. KEY BUYING CRITERIA
4.9.1. COST
4.9.2. SECURITY EFFECTIVENESS
4.9.3. SYSTEM INTEGRATION AND COMPATIBILITY
4.9.4. SAFE OTA UPDATES
4.10. CHINA AUTOMOTIVE CYBERSECURITY MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY VEHICLE PROPULSION TYPE
5.1. ICE VEHICLE
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. ELECTRIC VEHICLE
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY OFFERING
6.1. HARDWARE
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. SOFTWARE
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY SECURITY TYPE
7.1. IN-VEHICLE SECURITY
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. CONNECTED VEHICLE SECURITY
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. INFINEON TECHNOLOGIES AG
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCTS
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. NXP SEMICONDUCTORS NV
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCTS
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. CONTINENTAL AG
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCTS
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. ROBERT BOSCH GMBH
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCTS
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. APTIV PLC
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCTS
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. HARMAN INTERNATIONAL INDUSTRIES INC
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCTS
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. GARRETT MOTION INC
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCTS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(ADAS)の最新刊レポート


よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る