中国玩具市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測China Toys Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 中国の玩具市場は、2021年に170億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には314億米ドルに達し、2022年から2027年の間に11.13%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き... もっと見る
サマリー中国の玩具市場は、2021年に170億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には314億米ドルに達し、2022年から2027年の間に11.13%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。中国は世界でも有数の玩具市場であり、その潜在的な成長は国内外の玩具メーカーに大きなチャンスをもたらしています。中国における玩具の需要は、伝統的な装飾玩具から電子玩具やリモコン玩具へと変化しつつあります。都市生活者の所得水準が上昇し、生活水準が上がるにつれて、従来の玩具から革新的な電子玩具やぬいぐるみへの移行が見られるようになったのです。さらに、中国では最近一人っ子政策が緩和され、多くの新生児が人口に加わり、玩具市場の消費者層が拡大しています。 中国玩具市場の促進要因/制約要因。 中国における玩具の国内需要の増加は、現在、同国の経済成長と可処分所得の上昇によって促進されています。中国は過去数十年にわたり強力なGDP成長率を示しており、現在では世界第2位の経済大国となっています。このため、この地域では中産階級の人口が増加しています。可処分所得が増加し、消費パターンも変化しています。その結果、従来の電池で動く低価格な玩具から、革新的な電子玩具、インテリジェント玩具、高級なぬいぐるみや布製の装飾玩具へと移行しています。 2013年に一人っ子政策が緩和され、二人っ子政策に移行したことで、中国には新生児が流入しています。2016年、中国は第13次5カ年計画(2016~2020年)のもと、2人っ子政策を完全に実施しました。香港貿易発展局によると、2人っ子政策により、中国では毎年240万人の新生児が追加されているとのことです。これにより、玩具の消費者層が拡大し、市場に好影響をもたらすと期待されています。 現在、中国の玩具市場では、多種多様な玩具が販売されています。伝統的なぬいぐるみ、建築玩具、人形、ボードゲーム、パズルから、ハイエンドの電子玩具、教育玩具、乗用玩具、高級なぬいぐるみや人形まで、多様な製品カテゴリーが存在するのです。玩具には、中小規模のメーカーによる国産品もあれば、有名な国際的ブランドの製品もある。それぞれの玩具カテゴリーには、安価なものから高級なものまであります。このような豊富な製品群と多様な価格帯が、さまざまな所得層の消費者に対応し、市場の成長を後押ししているのです。 中国では近年、スマートフォンなどのデジタルメディアの進化に伴い、オンライン販売チャネルが急成長しています。商品の品質や特徴について買い物客同士で議論したり、様々なプラットフォームで価格を比較したりできるため、オンライン販売チャネルは、中国で最も急速に成長している玩具の流通経路の1つとなっています。玩具の主要な電子商取引プラットフォームのいくつかは、T-Mall、淘宝網、jd.comなどです。これらのオンラインプラットフォームは、国際的なブランドが独占的なオンラインストアを開設し、中国の消費者に直接製品を販売する機会を提供するもので、中国に物理的に存在することはありません。これらのオンライン販売チャネルの進化により、様々なカテゴリーの製品やブランドが消費者に容易にアクセスできるようになり、市場の成長に拍車がかかっています。 主要市場のセグメンテーション IMARC Groupは、中国玩具市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・省レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザーに基づき、市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 ぬいぐるみ 電子・リモコン玩具 ゲーム・パズル 建設・建築玩具 人形 乗用玩具 スポーツ・アウトドア玩具 乳幼児・幼児用おもちゃ アクティビティ玩具 その他 製品タイプ別では、電子/リモコン玩具が中国で最も人気のある玩具です。その他の主な製品タイプとしては、ぬいぐるみ、幼児/就学前玩具、アクティビティ玩具、人形、ゲーム・パズル、建設・建築玩具、スポーツ・外遊び玩具、乗用玩具、その他が挙げられます。 エンドユーザー別構成比。 男女兼用 男児 女子 エンドユーザー別では、男女兼用の玩具が市場を独占していることが分かります。 流通チャネル別内訳。 専門玩具チェーンストア スーパーマーケットとハイパーマーケット 百貨店 オンラインストア その他 流通チャネル別に見ると、玩具専門チェーン店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、オンラインストア、その他に分類されます。現在、玩具専門チェーンストアが最も大きな流通経路となっています。これらの店舗はネットワークが確立されており、幅広い品揃えを提供しているためです。 プロビンス・インサイト 広東省 江蘇省 山東省 浙江省 河南省 その他 省別では、広東省がトップ。その他の主な省は、江蘇省、山東省、浙江省、河南省です。 競争環境 中国の玩具市場は、国内メーカーと国際メーカーの両方で構成されています。本レポートでは、すべての主要な製品タイプについて、主要メーカーのリストを掲載しています。 マテル社 レゴシステムA/S ハスブロ社 VTech Holdings Limited ハペインターナショナルAG シルバーリット トイズ マニュファクチュアリング リミテッド ジーパーGmbH マイクロモビリティシステムズAG 鴉牙(Ravensburger)有限公司 汕頭市大木玩具有限公司 本レポートは、中国の玩具市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など、多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および中国の玩具市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で参入を計画しているすべての人々にとって必読の書です。 本レポートで回答した主な質問 1.2021年の中国の玩具市場規模は? 2.2022年〜2027年の中国玩具市場の予想成長率は? 3.中国玩具市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19が中国の玩具市場に与えた影響とは? 5.中国玩具市場の製品タイプ別内訳は? 6.中国玩具市場のエンドユーザー別構成は? 7.中国玩具市場の流通経路別ブレークアップは? 8.中国玩具市場の主要地域は? 9.中国玩具市場の主要プレイヤー/企業は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 2.6 Study Assumptions 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 China Toys Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Distribution Channel 5.6 Market Breakup by End-User 5.7 Market Breakup by Province 5.8 Market Forecast 5.9 SWOT Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Strengths 5.9.3 Weaknesses 5.9.4 Opportunities 5.9.5 Threats 5.10 Value Chain Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Research and Development 5.10.3 Raw Material Procurement 5.10.4 Manufacturing 5.10.5 Quality Control 5.10.6 Marketing 5.10.7 Distribution 5.10.8 Retailers 5.10.9 End Users 5.11 Porter’s Five Forces Analysis 5.11.1 Overview 5.11.2 Bargaining Power of Buyers 5.11.3 Bargaining Power of Suppliers 5.11.4 Degree of Rivalry 5.11.5 Threat of New Entrants 5.11.6 Threat of Substitutes 5.12 Price Analysis 5.12.1 Price Ranges 5.12.2 Price Indicators 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Plush Toys 6.1.1 Market Overview 6.1.2 Market Performance 6.1.3 Competitive Landscape 6.1.4 Value Chain 6.1.5 Market Forecast 6.2 Electronic/Remote Control Toys 6.2.1 Market Overview 6.2.2 Market Performance 6.2.3 Competitive Landscape 6.2.4 Value Chain 6.2.5 Market Forecast 6.3 Games and Puzzles 6.3.1 Market Overview 6.3.2 Market Performance 6.3.3 Competitive Landscape 6.3.4 Value Chain 6.3.5 Market Forecast 6.4 Construction and Building Toys 6.4.1 Market Overview 6.4.2 Market Performance 6.4.3 Competitive Landscape 6.4.4 Value Chain 6.4.5 Market Forecast 6.5 Dolls 6.5.1 Market Overview 6.5.2 Market Performance 6.5.3 Competitive Landscape 6.5.4 Value Chain 6.5.5 Market Forecast 6.6 Ride-Ons 6.6.1 Overview 6.6.2 Market Performance 6.6.3 Competitive Landscape 6.6.4 Value Chain 6.6.5 Market Forecast 6.7 Sports & Outdoor Play Toys 6.7.1 Market Overview 6.7.2 Market Performance 6.7.3 Competitive Landscape 6.7.4 Value Chain 6.7.5 Market Forecast 6.8 Infant/Pre-School Toys 6.8.1 Market Overview 6.8.2 Market Performance 6.8.3 Competitive Landscape 6.8.4 Value Chain 6.8.5 Market Forecast 6.9 Activity Toys 6.9.1 Market Overview 6.9.2 Market Performance 6.9.3 Competitive Landscape 6.9.4 Value Chain 6.9.5 Market Forecast 6.10 Others 6.10.1 Market Overview 6.10.2 Market Performance 6.10.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Specialty Toy Chain Stores 7.1.1 Overview 7.1.2 Market Performance 7.1.3 Market Forecast 7.2 Supermarkets and Hypermarkets 7.2.1 Overview 7.2.2 Market Performance 7.2.3 Market Forecast 7.3 Departmental Stores 7.3.1 Overview 7.3.2 Market Performance 7.3.3 Market Forecast 7.4 Online Stores 7.4.1 Overview 7.4.2 Market Performance 7.4.3 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Overview 7.5.2 Market Performance 7.5.3 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 Unisex 8.1.1 Overview 8.1.2 Market Performance 8.1.3 Market Forecast 8.2 Boys 8.2.1 Overview 8.2.2 Market Performance 8.2.3 Market Forecast 8.3 Girls 8.3.1 Overview 8.3.2 Market Performance 8.3.3 Market Forecast 9 Market Breakup by Province 9.1 Guangdong 9.1.1 Overview 9.1.2 Market Performance 9.1.3 Market Forecast 9.2 Jiangsu 9.2.1 Overview 9.2.2 Market Performance 9.2.3 Market Forecast 9.3 Shandong 9.3.1 Overview 9.3.2 Market Performance 9.3.3 Market Forecast 9.4 Zhejiang 9.4.1 Overview 9.4.2 Market Performance 9.4.3 Market Forecast 9.5 Henan 9.5.1 Overview 9.5.2 Market Performance 9.5.3 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Overview 9.6.2 Market Performance 9.6.3 Market Forecast 10 Toys Manufacturing Process 10.1 Product Overview 10.2 Raw Material Requirement 10.3 Various Types of Unit Operations Involved 10.4 Key Success and Risk Factors 11 Competitive Landscape 11.1 Competitive Structure 11.2 Key Players 12 Profile of Key Players 12.1 Mattel, Inc. 12.2 LEGO System A/S 12.3 Hasbro, Inc. 12.4 VTech Holdings Limited 12.5 Hape International AG 12.6 Silverlit Toys Manufactory Limited 12.7 Sieper GmbH 12.8 MMicro Mobility Systems AG 12.9 Ravensburger Ltd 12.10 Shantou City Big Tree Toys Co., Ltd
SummaryThe China toys market reached a value of US$ 17 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 31.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 11.13% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 2.6 Study Assumptions 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 China Toys Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Distribution Channel 5.6 Market Breakup by End-User 5.7 Market Breakup by Province 5.8 Market Forecast 5.9 SWOT Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Strengths 5.9.3 Weaknesses 5.9.4 Opportunities 5.9.5 Threats 5.10 Value Chain Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Research and Development 5.10.3 Raw Material Procurement 5.10.4 Manufacturing 5.10.5 Quality Control 5.10.6 Marketing 5.10.7 Distribution 5.10.8 Retailers 5.10.9 End Users 5.11 Porter’s Five Forces Analysis 5.11.1 Overview 5.11.2 Bargaining Power of Buyers 5.11.3 Bargaining Power of Suppliers 5.11.4 Degree of Rivalry 5.11.5 Threat of New Entrants 5.11.6 Threat of Substitutes 5.12 Price Analysis 5.12.1 Price Ranges 5.12.2 Price Indicators 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Plush Toys 6.1.1 Market Overview 6.1.2 Market Performance 6.1.3 Competitive Landscape 6.1.4 Value Chain 6.1.5 Market Forecast 6.2 Electronic/Remote Control Toys 6.2.1 Market Overview 6.2.2 Market Performance 6.2.3 Competitive Landscape 6.2.4 Value Chain 6.2.5 Market Forecast 6.3 Games and Puzzles 6.3.1 Market Overview 6.3.2 Market Performance 6.3.3 Competitive Landscape 6.3.4 Value Chain 6.3.5 Market Forecast 6.4 Construction and Building Toys 6.4.1 Market Overview 6.4.2 Market Performance 6.4.3 Competitive Landscape 6.4.4 Value Chain 6.4.5 Market Forecast 6.5 Dolls 6.5.1 Market Overview 6.5.2 Market Performance 6.5.3 Competitive Landscape 6.5.4 Value Chain 6.5.5 Market Forecast 6.6 Ride-Ons 6.6.1 Overview 6.6.2 Market Performance 6.6.3 Competitive Landscape 6.6.4 Value Chain 6.6.5 Market Forecast 6.7 Sports & Outdoor Play Toys 6.7.1 Market Overview 6.7.2 Market Performance 6.7.3 Competitive Landscape 6.7.4 Value Chain 6.7.5 Market Forecast 6.8 Infant/Pre-School Toys 6.8.1 Market Overview 6.8.2 Market Performance 6.8.3 Competitive Landscape 6.8.4 Value Chain 6.8.5 Market Forecast 6.9 Activity Toys 6.9.1 Market Overview 6.9.2 Market Performance 6.9.3 Competitive Landscape 6.9.4 Value Chain 6.9.5 Market Forecast 6.10 Others 6.10.1 Market Overview 6.10.2 Market Performance 6.10.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Specialty Toy Chain Stores 7.1.1 Overview 7.1.2 Market Performance 7.1.3 Market Forecast 7.2 Supermarkets and Hypermarkets 7.2.1 Overview 7.2.2 Market Performance 7.2.3 Market Forecast 7.3 Departmental Stores 7.3.1 Overview 7.3.2 Market Performance 7.3.3 Market Forecast 7.4 Online Stores 7.4.1 Overview 7.4.2 Market Performance 7.4.3 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Overview 7.5.2 Market Performance 7.5.3 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 Unisex 8.1.1 Overview 8.1.2 Market Performance 8.1.3 Market Forecast 8.2 Boys 8.2.1 Overview 8.2.2 Market Performance 8.2.3 Market Forecast 8.3 Girls 8.3.1 Overview 8.3.2 Market Performance 8.3.3 Market Forecast 9 Market Breakup by Province 9.1 Guangdong 9.1.1 Overview 9.1.2 Market Performance 9.1.3 Market Forecast 9.2 Jiangsu 9.2.1 Overview 9.2.2 Market Performance 9.2.3 Market Forecast 9.3 Shandong 9.3.1 Overview 9.3.2 Market Performance 9.3.3 Market Forecast 9.4 Zhejiang 9.4.1 Overview 9.4.2 Market Performance 9.4.3 Market Forecast 9.5 Henan 9.5.1 Overview 9.5.2 Market Performance 9.5.3 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Overview 9.6.2 Market Performance 9.6.3 Market Forecast 10 Toys Manufacturing Process 10.1 Product Overview 10.2 Raw Material Requirement 10.3 Various Types of Unit Operations Involved 10.4 Key Success and Risk Factors 11 Competitive Landscape 11.1 Competitive Structure 11.2 Key Players 12 Profile of Key Players 12.1 Mattel, Inc. 12.2 LEGO System A/S 12.3 Hasbro, Inc. 12.4 VTech Holdings Limited 12.5 Hape International AG 12.6 Silverlit Toys Manufactory Limited 12.7 Sieper GmbH 12.8 MMicro Mobility Systems AG 12.9 Ravensburger Ltd 12.10 Shantou City Big Tree Toys Co., Ltd
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