世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

月経カップ市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Menstrual Cup Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

月経カップの世界市場は、2021年に9億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.5%を示し、2027年までに1,230百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

月経カップの世界市場は、2021年に9億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.5%を示し、2027年までに1,230百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

月経カップは、月経時に使用する女性の衛生用品で、月経液を集め、漏れを防ぐために使用されます。ベル型のカップで、底部にステムがついています。カップは経血を集め、膣内のpHレベルを適切に保つ手助けをします。月経カップは、使用する人の年齢に応じて、さまざまな形や大きさのものが用意されています。医療グレードの柔軟なシリコーン、ラテックスゴム、熱可塑性エラストマーを使用して製造されています。従来から使われているナプキンやタンポンに比べ、環境にやさしく、経血を吸収するのではなく、経血を集めることができます。数時間ごとに取り外して洗浄し、再利用することができます。また、使い捨てタイプと再利用タイプがあり、使用前に熱湯消毒が必要です。

月経カップの市場動向
女性の衛生に関する意識が世界中で高まっていることが、市場成長に明るい見通しをもたらす重要な要因の一つです。また、生理用ナプキンやタンポンよりも月経カップの方が優れているという認識が広まっていることも、市場成長の原動力となっています。月経カップは感染症のリスクを軽減し、臭いを防ぎ、血液をより多く保持し、非常に衛生的です。さらに、月経カップにスマートテクノロジーを搭載するなど、さまざまな製品イノベーションが他の成長促進要因として作用しています。製品メーカーは、Bluetooth技術を通じてスマートフォンのアプリケーションと統合し、経血の色の変化や健康上のリスクの可能性を示すことができる製品を発売しています。その他、消費者の支出能力の向上や、政府の好意的な政策、公衆衛生を促進するキャンペーンの実施などが、市場の成長に向けた原動力になると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupでは、月経カップの世界市場におけるサブセグメントごとの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、素材タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

使い捨て
再利用可能

素材タイプ別内訳。

メディカルグレードシリコーン
天然ゴム
熱可塑性エラストマー

販売チャネル別構成比

薬局・薬店
オンラインストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、ブロッサムカップ、ディーバインターナショナル、フルールカップ、インティミナ、ジャグアラ s.r.o. (レディカップ)、レナカップ LLC、ルネット月経カップ(ペプトニックメディカルAB)、ミールナ、ムーンカップ、フレックスカンパニー、YUUKIカンパニー s.r.o. の主要企業のプロファイルと共に調査しています。

本レポートで回答した主な質問
1.2022-2027年の月経カップ世界市場の成長率はどの程度と予想されますか?
2.COVID-19が月経カップの世界市場に与えた影響は?
3.製品タイプに基づく月経カップの世界市場の内訳は?
4.月経カップの世界市場の素材タイプ別内訳は?
5.月経カップの世界市場における主要地域は?
6.月経カップの世界市場における主要プレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Menstrual Cup Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Disposable
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Reusable
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Material Type
7.1 Medical Grade Silicone
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Natural Rubber
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Thermoplastic Elastomer
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Pharmacies and Retail Stores
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Online Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Blossom Cup.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Diva International Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Fleurcup
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 INTIMINA
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Jaguara s.r.o. (LadyCup)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Lena Cup LLC
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Lunette Menstrual Cup (Peptonic Medical AB)
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Me Luna
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Mooncup Ltd
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 The Flex Company
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 YUUKI Company s.r.o.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global menstrual cup market reached a value of US$ 920 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,230 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 5.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A menstrual cup is a female hygiene product used during menstruation to collect menstrual fluid and prevent leaking. It is a bell-shaped cup with a stem at its base. The cup collects the blood flow and aids in maintaining the adequate pH level in the vagina. Menstrual cups are available in a wide variety of shapes and sizes depending upon the age of the user. They are manufactured using medical-grade flexible silicone, latex rubber and thermoplastic elastomers. In comparison to the traditionally used sanitary pads and tampons, these cups are environmentally friendly and collect the flow instead of absorbing it. They can be removed, cleaned and reused after every few hours. They are also available in disposable and reusable variants that need to be sterilized in boiling water before use.

Menstrual Cup Market Trends:
The increasing awareness regarding female hygiene across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market growth. Moreover, rising awareness regarding the benefits of menstrual cups over sanitary pads and tampons is also providing a thrust to the growth of the market. Menstrual cups reduce the risks of infections, prevent odor, hold more blood and are highly hygienic. Additionally, various product innovations, such as the integration of smart technologies in the menstrual cups, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are launching variants that can be integrated with smartphone applications through Bluetooth technology to indicate changes in the color of menstrual blood and detect possible health risks. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the implementation of favorable government policies and campaigns promoting public health, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global menstrual cup market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, material type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Disposable
Reusable

Breakup by Material Type:

Medical Grade Silicone
Natural Rubber
Thermoplastic Elastomer

Breakup by Distribution Channel:

Pharmacies and Retail Stores
Online Stores
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Blossom Cup., Diva International Inc., Fleurcup, INTIMINA, Jaguara s.r.o. (LadyCup), Lena Cup LLC, Lunette Menstrual Cup (Peptonic Medical AB), Me Luna, Mooncup Ltd, The Flex Company and YUUKI Company s.r.o.

Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the global menstrual cup market during 2022-2027?
2. What has been the impact of COVID-19 on the global menstrual cup market?
3. What is the breakup of the global menstrual cup market based on the product type?
4. What is the breakup of the global menstrual cup market based on the material type?
5. What are the key regions in the global menstrual cup market?
6. Who are the key players/companies in the global menstrual cup market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Menstrual Cup Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Disposable
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Reusable
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Material Type
7.1 Medical Grade Silicone
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Natural Rubber
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Thermoplastic Elastomer
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Pharmacies and Retail Stores
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Online Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Blossom Cup.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Diva International Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Fleurcup
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 INTIMINA
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Jaguara s.r.o. (LadyCup)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Lena Cup LLC
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Lunette Menstrual Cup (Peptonic Medical AB)
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Me Luna
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Mooncup Ltd
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 The Flex Company
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 YUUKI Company s.r.o.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る