世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

玩具市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Toys Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の玩具市場は、2021年に1,565億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には2,496億米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR7.50%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の玩具市場は、2021年に1,565億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には2,496億米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR7.50%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

玩具とは、乳幼児の発達段階において、学習や成長を促すために用いられる遊び道具のことです。また、知能指数(IQ)の向上、運動能力の発達、集中力や創造性の向上、人格形成やコミュニケーション能力の促進を図ることができます。一般的には、木材、金属、繊維、ポリエチレン、ポリプロピレン、エチレン酢酸ビニル(EVA)、スチレン系ポリマー、ポリアミド、ポリカーボネート、ポリメタクリル酸メチルなどの高機能プラスチックで作られています。現在、大手企業は可塑化ポリ塩化ビニル(PVC)などの生分解性ポリマーを使用して製造された革新的な玩具を発表しています。また、オンライン販売を通じてハイテク電子玩具を提供しています。

玩具の市場動向。
子供の発達の早い時期に体を動かす玩具や知育玩具を導入することで、子供の感性、想像力、社会性を高めることができます。このことは、子どもの社会性や情緒の発達に対する保護者の関心が高まっていることと相まって、市場の成長を促す重要な要因の一つとなっています。さらに、プレイスクールでは、子供の創造性や問題解決能力を身につけさせるために、科学、技術、工学、数学(STEM)の玩具(ボックス、ブロック、楽器、ジグソーパズルなど)を教育で提供しています。また、スマートフォンへの依存度の高まりやインターネットの普及に伴うeコマース産業の隆盛が、従来の電池で動く玩具よりも革新的な電子・デジタル玩具の売上を押し上げています。さらに、バットマン、スーパーマン、アイアンマン、キャプテン・アメリカなどのアクションフィギュアが描かれたハイテク電子玩具が、子供だけでなく大人の間でも人気を集めていることも、市場の成長に寄与しています。さらに、各国の政府は、文化や倫理観、地元の民間伝承や英雄に基づいた玩具を設計・導入するよう企業に奨励しており、これが市場の推進力になると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の玩具市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、年齢層、販売チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

アクションフィギュア
建築セット
人形
ゲーム・パズル
スポーツ・アウトドア玩具
ぬいぐるみ
その他

年齢層別構成比。

5歳まで
5~10年
10年以上

販売チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
専門店
百貨店
オンラインストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境は、Clementoni Spa、Funskool Ltd.、Hasbro Inc、Lego A/S (Kirkbi A/S)、Mattel Inc、Playmobil (Brandstätter Group), Pressman Toy Corporation (Goliath B.V.), Simba Dickie Group, Spin Master, Talicor Inc, Thinkfun Inc.の主要企業のプロファイルと共に検討されている。(Ravensburger North America Inc.)、Tomy Company Ltd.(以下、TOMY社)。本レポートで回答した主な質問
世界の玩具市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の玩具市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
年齢層別の市場構成は?
販売チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の玩具市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Toys Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Action Figures
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Building Sets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dolls
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Games and Puzzles
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Sports and Outdoor Toys
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Plush
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Age Group
7.1 Up to 5 Years
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 5 to 10 Years
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Above 10 Years
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Sales Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Department Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Clementoni Spa
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Funskool Ltd.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Hasbro Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Lego A/S (Kirkbi A/S)
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 SWOT Analysis
14.3.5 Mattel Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Playmobil (Brandstätter Group)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Pressman Toy Corporation (Goliath B.V.)
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Simba Dickie Group
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Spin Master
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Talicor Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Thinkfun Inc. (Ravensburger North America Inc.)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Tomy Company Ltd.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global toys market reached a value of US$ 156.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 249.6 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 7.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Toys are playthings used to foster learning and growth in infants and children at an early stage of their development. They also boost the intelligence quotient (IQ), increase motor development, improve concentration and creativity, and promote the personality and communication skills. They are generally made using wood, metal, textiles, polyethylene, polypropylene, ethylene-vinyl acetate (EVA), styrene-derived polymers, and technical plastics like polyamide, polycarbonate, or polymethyl methacrylate. Nowadays, leading players are introducing innovative toys manufactured using biodegradable polymers like plasticized polyvinyl chloride (PVC). They are also offering hi-tech electronic toys through online distribution channels.

Toys Market Trends:
Introducing physical activity and educational toys at an early stage of a child’s development enhances their senses, imagination, and social skills. This, in confluence with the rising concerns among parents about the social and emotional development of their child, represents one of the key factors impelling the market growth. Moreover, playschools are offering science, technology, engineering, and mathematics (STEM) toys, such as boxes, blocks, musical instruments, and jigsaw puzzles, in their education to instill creativity and problem-solving skills in kids. Apart from this, the thriving e-commerce industry on account of the increasing reliance on smartphones and the growing internet penetration is driving the sales of innovative electronic and digital toys over conventional battery-operated toys. Furthermore, the increasing popularity of tech-savvy electronic toys among children as well as adults that depict action figures like Batman, Superman, Ironman, and Captain America is contributing to the market growth. Besides this, governments of numerous countries are encouraging companies to design and introduce toys based on culture, ethos, and local folklore and heroes, which is anticipated to drive the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global toys market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, age group and sales channel.

Breakup by Product Type:

Action Figures
Building Sets
Dolls
Games and Puzzles
Sports and Outdoor Toys
Plush
Others

Breakup by Age Group:

Up to 5 Years
5 to 10 Years
Above 10 Years

Breakup by Sales Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Department Stores
Online Stores
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Clementoni Spa, Funskool Ltd., Hasbro Inc., Lego A/S (Kirkbi A/S), Mattel Inc., Playmobil (Brandstätter Group), Pressman Toy Corporation (Goliath B.V.), Simba Dickie Group, Spin Master, Talicor Inc., Thinkfun Inc. (Ravensburger North America Inc.) and Tomy Company Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global toys market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global toys market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the age group?
What is the breakup of the market based on the sales channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global toys market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Toys Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Action Figures
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Building Sets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dolls
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Games and Puzzles
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Sports and Outdoor Toys
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Plush
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Age Group
7.1 Up to 5 Years
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 5 to 10 Years
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Above 10 Years
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Sales Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Department Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Clementoni Spa
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Funskool Ltd.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Hasbro Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Lego A/S (Kirkbi A/S)
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 SWOT Analysis
14.3.5 Mattel Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Playmobil (Brandstätter Group)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Pressman Toy Corporation (Goliath B.V.)
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Simba Dickie Group
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Spin Master
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Talicor Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Thinkfun Inc. (Ravensburger North America Inc.)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Tomy Company Ltd.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る