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インドの玩具市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Indian Toys Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドの玩具市場は、2021年に13億5,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.6%を示し、2027年までに27億3,000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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117 英語

 

サマリー

インドの玩具市場は、2021年に13億5,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.6%を示し、2027年までに27億3,000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

インドにおける玩具の存在は、約5000年前のインダスバレー文明にまでさかのぼります。初期の玩具には、鳥の形をした笛、紐で滑り降りる猿の玩具、棒や粘土、石など自然界にある材料で作られた小さな荷車などがあったそうです。近年では、高度な技術や機械の出現により、メーカー各社はモダンで革新的な玩具を製造するようになりました。インドは世界でも有数の若年層を抱える国であり、そのため玩具産業は急成長しています。市場には、伝統的な玩具から最新の玩具まで、さまざまな種類の玩具が溢れています。しかし、トレンドの進化に伴い、従来の玩具から革新的でハイテクな電子玩具への移行が進んでいます。例えば、木製積み木はレゴに取って代わられ、バービー人形は従来の布製人形に取って代わられました。

インド玩具市場の推進要因

巨大な消費者層に支えられているインドは、玩具の重要な市場である。約13億人の人口を抱えるインドは、世界第2位の人口を誇る国です。また、総人口の約半数が25歳以下と、若年層が非常に多い国でもあります。
インドにおける玩具の国内需要の高まりは、同国の力強い経済成長と可処分所得の増加によってもたらされています。インドはここ数年GDPの成長率が高く、世界最大の経済国のひとつに数えられています。消費者は可処分所得を増やし、その消費パターンも変化しています。その結果、従来の中・低価格の電池式玩具から、革新的な電子玩具、インテリジェント玩具、高級なぬいぐるみへと大きくシフトしている。
現在、市場には多種多様な玩具が出回っています。伝統的なぬいぐるみ、建築玩具、人形、ボードゲーム、パズルから、高級電子玩具、知育玩具、乗用玩具など、多様な製品カテゴリーがある。玩具には、中小規模のメーカーが国内で生産しているものと、有名な国際的ブランドから生産されているものとがある。それぞれの玩具には、安価なものから高級なものまであります。
また、インドでは近年、スマートフォンなどのデジタルメディアの進化に伴い、オンライン販売チャネルがブームとなっています。商品の品質や特徴を買い物客同士で議論し、様々なプラットフォームで価格を比較できるため、オンライン販売チャネルはインドで最も急速に成長している玩具の流通経路の1つであるように思われます。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、インドの玩具市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの国・州レベルの予測を提供しています。本レポートでは、玩具の種類、性別、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

玩具の種類別構成比

ぬいぐるみ
電子玩具
ゲーム・パズル
建設・建築玩具
人形
乗用玩具
スポーツ・アウトドア玩具
幼児・就学前用おもちゃ
アクティビティ玩具
その他の玩具

玩具のタイプ別では、子供の問題解決能力や運動能力の発達を助ける幼児/就学前玩具が最も人気のあるセグメントです。その他の主な玩具には、電子玩具、ゲーム・パズル、建設・建築玩具、人形、乗用玩具、スポーツ・アウトドア玩具、ぬいぐるみ、アクティビティ玩具などがあります。

性別による分類男女兼用玩具
男児玩具
女児向け玩具

性別では、男女兼用の玩具がインドの玩具市場の大半を占め、市場全体のシェアの大部分を占めています。男女兼用玩具に続いて、女児用玩具、男児用玩具があります。

流通チャネル別構成比

専門店
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
オンライン
その他

さらに、流通チャネル別に、専門店、スーパー・ハイパーマーケット、オンライン、その他に分類されます。

地域別インサイト

マハラシュトラ州
タミル・ナードゥ州
カルナータカ州
グジャラート州
デリー
その他

地域別では、現在、マハラシュトラ州が最大の市場となっています。次いで、Tamil Nadu、Karnataka、Gujarat、Delhi、その他の順となっています。

競争環境:
インドの玩具産業における主要なプレーヤーは以下の通りである。

ファンスクール
レゴ
マテル
ハスブロ

本レポートでは、インドの玩具市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。市場のマクロ的な概要から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5つの力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で玩具市場に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊です。本レポートで回答した主な質問
インドの玩具市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後どのように推移していくのか?
インドの玩具市場の主要地域はどこか?
COVID-19はインドの玩具市場にどのような影響を及ぼしたか?
インドの玩具市場で人気のある玩具の種類は?
インドの玩具市場における主要なエンドユーザーはどこか?
インドの玩具市場における主な流通経路は?
インドの玩具市場のバリューチェーンにおける各段階とは?
インド玩具市場における主要な推進要因と課題は何か?
インド玩具市場の構造と主要プレイヤーは?
インド玩具市場における競争環境は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Toys Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.4 Market Breakup by Gender
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Indian Toys Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Toy Type
6.5 Market Breakup by Gender
6.6 Market Breakup by Distribution Channel
6.7 Performance of Various States
6.8 Market Forecast
6.9 Key Price Indicators
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Research and Development
6.11.3 Raw Material Procurement
6.11.4 Manufacturing
6.11.5 Quality Control
6.11.6 Marketing
6.11.7 Distribution
6.11.8 Retailers
6.11.9 End Users
6.12 Porters Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Competition
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Government Initiatives
7 Market Breakup by Toy Type
7.1 Plush Toys
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Electronic Toys
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Games and Puzzles
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Construction and Building Toys
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Dolls
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Ride-Ons
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Sports and Outdoor Play Toys
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Infant/Pre-school Toys
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
7.9 Activity Toys
7.9.1 Market Trends
7.9.2 Market Forecast
7.10 Other Toys
7.10.1 Market Trends
7.10.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Gender
8.1 Unisex Toys
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Toys for Boys
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Toys for Girls
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialty Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Super Markets and Hyper Markets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Performance by Various States
10.1 Maharashtra
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Tamil Nadu
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Karnataka
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Gujarat
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Delhi
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Other States
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Toys Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Raw Material Requirement
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Key Success and Risk Factors
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Market Breakup by Key Players
13 Key Players Profiles
13.1 Funskool
13.2 Lego
13.3 Mattel
13.4 Hasbro

 

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Summary

The Indian toys market reached a value of US$ 1.35 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2.73 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 12.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

The existence of toys in India dates back to the Indus Valley Civilization around five thousand years ago. The earliest toys included whistles shaped like birds, toy monkeys which could slide down a string and small carts which were made from materials found in nature such as sticks, clay and rocks. In recent years, the advent of advanced technology and machinery has encouraged manufacturers to produce modern and innovative toys. India has one of the largest young population in the world, owing to which, the toy industry in the country has witnessed a rapid growth. The market is brimming with a wide array of both traditional and modern toys. However, with evolving trends, there has been a shift from conventional toys towards innovative and hi-tech electronic toys. For instance, Lego has replaced wooden building blocks while barbie dolls have now taken over traditional cloth dolls.

Indian Toys Market Drivers

Driven by a huge consumer base, India represents an important market for toys. With a population of around 1.3 Billion, it is the second largest populated country in the world. Morever, the country has a very large young population with around half of the total population under the age of 25.
The increasing domestic demand for toys in India is also being catalysed by the country’s strong economic growth and rising disposable incomes. India has exhibited strong GDP growth rates for the last several years and now represents amongst the world’s largest economies. Driven by this trend, the middle-class population has experienced strong growth in the region. consumers have more disposable incomes and their spending patterns have also changed. This has resulted in a major shift from traditional, medium- to low-end battery-operated toys, towards innovative electronic toys, intelligent toys as well as upmarket plush toys.
There are a large variety of toys currently available in the market. The diverse product category ranges from traditional plush toys, construction and building toys, dolls, board games and puzzles to high-end electronic toys, educational toys, ride-ons, etc. There are toys which are domestically produced by small, medium and large manufactures and also those that are produced from renowned international brands. Each toy category has inexpensive and high-end versions.
Online sales channels have also recently witnessed a boom in India with the evolution of smartphones and other digital media. As quality and features of products can be discussed among shoppers, and prices can be compared on various platforms, online sales channels have appeared to be one of the fastest growing distribution channels for toys in India.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian toys market, along with forecasts at the country and state level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on toy type, gender and distribution channel.

Breakup by Toy Type:

Plush Toys
Electronic Toys
Games and Puzzles
Construction and Building Toys
Dolls
Ride-Ons
Sports and Outdoor Play Toys
Infant/Pre-school Toys
Activity Toys
Other Toys

On the basis of the toy type, infant/pre-school toys are the most popular segment as they help develop problem-solving and motor skills among children. Other major toy types include electronic toys, games and puzzles, construction and building toys, dolls, ride-ons, sports and outdoor play toys, plush toys and activity toys.

Breakup by Gender: Unisex Toys
Toys for Boys
Toys for Girls

Based on gender, unisex toys dominate the Indian toys market, accounting for the majority of the overall market share. Unisex toys are followed by girls’ and boys’ toys.

Breakup by Distribution Channel:

Specialty Stores
Super Markets and Hyper Markets
Online
Others

The market has further been segmented on the basis of distribution channel into specialty stores, super and hyper markets, online and others.

Regional Insights:

Maharashtra
Tamil Nadu
Karnataka
Gujarat
Delhi
Others

On a regional basis, Maharashtra currently represents the largest market. Maharashtra is followed by Tamil Nadu, Karnataka, Gujarat, Delhi and others.

Competitive Landscape:
Some of the leading key players in Indian toys industry are:

Funskool
Lego
Mattel
Hasbro

This report provides a deep insight into the Indian toys market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the toys market in any manner. Key Questions Answered in This Report:
How has the Indian toys market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regions in the Indian toys market?
What has been the impact of COVID-19 on the Indian toys market?
Which are the popular toy types in the Indian toys market?
Who are the major end users in the Indian toys market?
What are the major distribution channels in the Indian toys market?
What are the various stages in the value chain of the Indian toys market?
What are the key driving factors and challenges in the Indian toys market?
What is the structure of the Indian toys market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Indian toys market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Toys Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.4 Market Breakup by Gender
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Indian Toys Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Toy Type
6.5 Market Breakup by Gender
6.6 Market Breakup by Distribution Channel
6.7 Performance of Various States
6.8 Market Forecast
6.9 Key Price Indicators
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Research and Development
6.11.3 Raw Material Procurement
6.11.4 Manufacturing
6.11.5 Quality Control
6.11.6 Marketing
6.11.7 Distribution
6.11.8 Retailers
6.11.9 End Users
6.12 Porters Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Competition
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Government Initiatives
7 Market Breakup by Toy Type
7.1 Plush Toys
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Electronic Toys
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Games and Puzzles
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Construction and Building Toys
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Dolls
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Ride-Ons
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Sports and Outdoor Play Toys
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Infant/Pre-school Toys
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
7.9 Activity Toys
7.9.1 Market Trends
7.9.2 Market Forecast
7.10 Other Toys
7.10.1 Market Trends
7.10.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Gender
8.1 Unisex Toys
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Toys for Boys
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Toys for Girls
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialty Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Super Markets and Hyper Markets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Performance by Various States
10.1 Maharashtra
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Tamil Nadu
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Karnataka
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Gujarat
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Delhi
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Other States
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Toys Manufacturing Process
11.1 Product Overview
11.2 Raw Material Requirement
11.3 Various Types of Unit Operations Involved
11.4 Key Success and Risk Factors
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Market Breakup by Key Players
13 Key Players Profiles
13.1 Funskool
13.2 Lego
13.3 Mattel
13.4 Hasbro

 

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