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玩具とゲーム市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Toys and Games Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の玩具・ゲーム市場は、2021年に1,052億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1369億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.6%で推移すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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107 英語

 

サマリー

世界の玩具・ゲーム市場は、2021年に1,052億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1369億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.6%で推移すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

玩具・ゲームとは、ガラガラ、人形、自動車のおもちゃから、縄跳び、ボードゲーム、ジグソーパズルまで幅広い遊び道具のことです。玩具には、子どもの総合的な発達を促すという本質的な価値があります。おもちゃは、子どもたちが自分の感情を表現し、創造力を高めるのに役立ちます。一方、ゲームはストレスを解消し、認知能力、身体能力、社会性を向上させるのに最適な方法です。近年、インタラクティブで多機能な玩具やゲームの人気が高まり、玩具・ゲーム業界に大きな影響を及ぼしています。

また、アニメやテレビ、映画などの人気キャラクターを題材にした玩具やゲームの販売も拡大しており、市場の成長を後押ししています。また、世界の人口は現在の76億人から2030年には96億人以上に増加すると予想されています。人口の増加に加え、可処分所得の継続的な増加が、世界の玩具・ゲーム市場の強力な促進剤になると予想されます。さらに、子供だけでなく、特にアクションフィギュアやアクセサリーなどの分野では、高齢の消費者が玩具やゲームの販売を牽引することが予想されます。玩具やゲームの需要を促進しているその他の要因としては、無料プレイゲームの採用、教育的・科学的玩具の人気上昇、環境に優しい玩具への需要拡大などが挙げられます。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界の玩具およびゲーム市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、ならびに2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプおよび流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ぬいぐるみ
乳幼児・幼児玩具
アクティビティトイ
人形
ゲーム・パズル
乗り物
その他

製品タイプ別に見ると、ぬいぐるみ、幼児・未就学児向け玩具、アクティビティトイ、人形、ゲーム・パズル、乗用玩具、その他に分類されます。

流通チャネル別構成比。

専門店
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
百貨店
オンラインストア
一般店舗

流通チャネル別に見ると、専門店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、オンラインストア、一般店に分類されます。このうち、専門店が最も大きなセグメントを占めています。

地域別構成比。

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

地域別では、北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカに区分されます。アジア太平洋地域は最大のシェアを占めています。

競合の状況。

市場の競争環境についても調査しており、主なプレイヤーとしてHasbro、Mattel、Ravensburger、Tomy、The Lego Group、Funtastic、JAKKS Pacific、Lansay、LeapFrog Enterprises、MGA Entertainment、Playmates Toys、ToyQuest、Vivid Imaginationsなどが挙げられています。

本レポートは、世界の玩具およびゲーム市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で玩具・ゲーム市場に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊です。本レポートで回答した主な質問

世界の玩具・ゲーム市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後どのように推移するか?
世界の玩具・ゲーム市場の主要地域はどこか?
COVID-19は世界の玩具・ゲーム市場にどのような影響を与えたか?
世界の玩具・ゲーム市場で人気のある製品タイプは?
世界の玩具・ゲーム市場で人気のある流通チャネルは?
世界の玩具・ゲーム市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
おもちゃとゲームの世界市場における主要な推進要因と課題は何か?
おもちゃとゲームの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
玩具・ゲームの世界市場における競争はどの程度か?
玩具やゲームの製造方法は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Toys and Games Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact Of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Margin Analysis
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Research and Development
5.10.3 Raw Material Procurement
5.10.4 Manufacturing
5.10.5 Marketing
5.10.6 Distribution
5.10.7 End-Use
5.11 Porter’s Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Plush Toys
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Infant /Preschool Toys
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Activity Toys
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Dolls
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Games and Puzzles
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Ride-Ons
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Specialty Stores
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Departmental Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 General Stores
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Toys and Games Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Hasbro
10.3.2 Mattel
10.3.3 Ravensburger
10.3.4 Tomy
10.3.5 The Lego Group
10.3.6 Funtastic
10.3.7 JAKKS Pacific
10.3.8 Lansay
10.3.9 LeapFrog Enterprises
10.3.10 MGA Entertainment
10.3.11 Playmates Toys
10.3.12 ToyQuest
10.3.13 Vivid Imaginations

 

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Summary

The global toys and games market reached a value of US$ 105.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 136.9 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 4.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Toys and games are playthings which range from rattles, dolls and toy cars to skipping ropes, board games and jigsaw puzzles. They come with an intrinsic value that adds to the overall development of children. Toys help the children to express their emotions and boost their creativity. Whereas, games are a great way to de-stress and help in improving the cognitive, physical and social skills. In recent years, the rise in the popularity of interactive and multi-functional toys and games has had a substantial impact on the toys and games industry.

The sales of toys and games based on popular characters from cartoons, TV shows and movies are escalating, in turn, propelling the market growth. Moreover, the global population is expected to grow from the current 7.6 Billion to over 9.6 Billion by 2030. Population growth coupled by continuously rising personnel disposable income levels is expected to represent a strong catalyst for the global toys and games market. Furthermore, apart from children, the sale of toys and games are also expected to be driven by older consumers, especially in segments such as action figures and accessories. Some of the other factors that are driving the demand for toys and games are adoption of free-to-play gaming, increasing popularity of educational and scientific toys, growing demand for eco-friendly toys, etc.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global toys and games market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type and distribution channel

Breakup by Product Type:

Plush Toys
Infant /Preschool Toys
Activity Toys
Dolls
Games and Puzzles
Ride-Ons
Others

On the basis of product type, the market has been segmented into plush toys, infant/pre-school toys, activity toys, dolls, games and puzzles, ride-ons and others.

Breakup by Distribution Channel:

Specialty Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Departmental Stores
Online Stores
General Stores

On the basis of distribution channel, the market has been segmented into speciality stores, supermarkets and hypermarkets, departmental stores, online and general stores. Amongst these, specialty stores represent the largest segment.

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

By region, the market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East and Africa. Asia Pacific holds the largest share in the market.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been examined in the report with some of the major players being Hasbro, Mattel, Ravensburger, Tomy, The Lego Group, Funtastic, JAKKS Pacific, Lansay, LeapFrog Enterprises, MGA Entertainment, Playmates Toys, ToyQuest, Vivid Imaginations, etc.

This report provides a deep insight into the global toys and games market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the toys and games market in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the global toys and games market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regions in the global toys and games market?
What has been the impact of COVID-19 on the global toys and games market?
Which are the popular product types in the global toys and games market?
Which are the popular distribution channels in the global toys and games market?
What are the various stages in the value chain of the global toys and games market?
What are the key driving factors and challenges in the global toys and games market?
What is the structure of the global toys and games market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global toys and games market?
How are toys and games manufactured?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Toys and Games Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact Of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Margin Analysis
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Research and Development
5.10.3 Raw Material Procurement
5.10.4 Manufacturing
5.10.5 Marketing
5.10.6 Distribution
5.10.7 End-Use
5.11 Porter’s Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Plush Toys
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Infant /Preschool Toys
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Activity Toys
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Dolls
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Games and Puzzles
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Ride-Ons
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Specialty Stores
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Departmental Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online Stores
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 General Stores
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Toys and Games Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Hasbro
10.3.2 Mattel
10.3.3 Ravensburger
10.3.4 Tomy
10.3.5 The Lego Group
10.3.6 Funtastic
10.3.7 JAKKS Pacific
10.3.8 Lansay
10.3.9 LeapFrog Enterprises
10.3.10 MGA Entertainment
10.3.11 Playmates Toys
10.3.12 ToyQuest
10.3.13 Vivid Imaginations

 

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