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船舶用推進エンジン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Marine Propulsion Engine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の船舶用推進エンジン市場は、2021年に367億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には429億米ドルに達し、2022年から2027年の間に2.69%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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サマリー

世界の船舶用推進エンジン市場は、2021年に367億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には429億米ドルに達し、2022年から2027年の間に2.69%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

船舶用推進エンジンは、燃料を燃焼させ、船舶が水上を移動することを可能にします。ピストン、バルブ、タワー、ケーシング、ベアリング、ベッドプレート、クランクケース、クランクシャフト、フライホイール、発電機、トランス、ギアボックス、制御盤、回転翼、電気制御、シリンダーブロックおよびライナーで構成されています。モーターに電力を供給する発電機を持ち、重油や軽油で運転することができます。現在では、現代の商船やオフショア支援船などの原動機として、世界中で広く活用されている。

グローバル化や工業化の進展に伴う国際貿易の拡大により、石油、天然ガス、鉱石、消費財などさまざまな製品を輸送するコンテナ船の需要が高まっています。これは、船舶用推進エンジンの世界市場の成長を後押しする主要な要因の1つとなっています。また、化石燃料の消費量削減とエネルギー効率の向上への注目が高まることで、舶用電気推進機関の採用が世界的に加速しています。これとは別に、原子力推進の出現と液化天然ガス(LNG)への嗜好の高まりが、さらに市場成長に寄与しています。これに加えて、技術の進歩と環境意識の高まりにより、バイオメタンや藻類油などの代替燃料を利用し、排ガスを最小限に抑えて船舶用推進エンジンを稼動させることが可能になっています。さらに、市場関係者は新世代のタンカーの貨物積載量を増やすために船舶用推進機関の効率化に注力しており、これが市場成長を促進すると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の船舶用推進エンジン市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、エンジンタイプ、動力源、出力範囲、船舶タイプに基づき、市場を分類しています。

エンジンタイプ別内訳。

2ストロークエンジン
4ストロークエンジン

動力源別の内訳。

ディーゼル
ガスタービン
天然ガス
蒸気タービン
燃料電池
その他

出力レンジ別構成比:

80-750 HP
751-5000 HP
5001-10,000馬力
10,001-20,000馬力
20,000HP以上

船舶の種類別構成比

バルクキャリア
コンテナ船
旅客船
支援船
タンカー
ガス運搬船
軍用船
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
このレポートでは、AB Volvo、Caterpillar Inc.、Cummins Inc.、Fairbanks Morse、Hyundai Heavy Industries Group、Man SE (Volkswagen Group)、Masson Marine、三菱重工業株式会社、Rolls-Royce Plc、Wärtsilä Oyj Abpなどの主要メーカーによる市場の競争状況も分析されています。

本レポートで回答した主な質問
船舶用推進エンジンの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の船舶用推進エンジン市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
エンジンタイプに基づく市場の内訳は?
動力源に基づく市場のブレークアップは?
出力レンジ別の市場構成は?
船舶のタイプ別の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
船舶用推進エンジンの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Marine Propulsion Engine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Engine Type
6.1 2-Stroke Engine
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 4- Stroke Engine
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Power Source
7.1 Diesel
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gas Turbine
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Natural Gas
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Steam Turbine
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Fuel Cell
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Power Range
8.1 80-750 HP
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 751-5000 HP
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 5001-10,000 HP
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 10,001-20,000 HP
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Above 20,000 HP
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vessel Type
9.1 Bulk Carriers
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Container Ships
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Passenger Ships
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Support Vessels
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Tankers
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Gas Carriers
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Military Vessels
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AB Volvo
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Caterpillar Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Cummins Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Fairbanks Morse
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Hyundai Heavy Industries Group
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Man SE (Volkswagen Group)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Masson Marine
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Rolls-Royce Plc
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Wärtsilä Oyj Abp
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global marine propulsion engine market reached a value of US$ 36.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 42.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 2.69% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A marine propulsion engine burns fuel and enables ships to move across the water. It comprises a piston, valves, towers, casings, bearings, bedplates, crankcases, crankshafts, flywheels, generators, transformers, gearboxes, control panels, rotor blades, electrical controls, and cylinder blocks and liners. It has generators that supply electric power to motors and can operate on heavy fuel or diesel oil. Nowadays, it is widely utilized in modern merchant ships and offshore support vessels as prime movers across the globe.

The rising international trade on account of the increasing globalization and industrialization is escalating the demand for container ships to transport a variety of products, such as oil, natural gas, mineral ores and consumer products. This represents one of the major factors bolstering the global marine propulsion engine market growth. Moreover, the increasing focus on reducing fossil fuel consumption and improving energy efficiency is escalating the adoption of marine electric propulsion engines worldwide. Apart from this, the advent of nuclear propulsion and the growing preference for liquefied natural gas (LNG) are further contributing to the market growth. Besides this, advancements in technology and the rising environmental awareness are resulting in the utilization of alternate fuels, such as bio-methane and algal oils, to run marine propulsion engines with minimal exhaust gas emissions. Moreover, the market players are focusing on enhancing the efficiency of marine propulsion engines to increase the cargo holding capacity of new-generation tankers, which is anticipated to fuel the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global marine propulsion engine market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on engine type, power source, power range and vessel type.

Breakup by Engine Type:

2-Stroke Engine
4- Stroke Engine

Breakup by Power Source:

Diesel
Gas Turbine
Natural Gas
Steam Turbine
Fuel Cell
Others

Breakup by Power Range:

80-750 HP
751-5000 HP
5001-10,000 HP
10,001-20,000 HP
Above 20,000 HP

Breakup by Vessel Type:

Bulk Carriers
Container Ships
Passenger Ships
Support Vessels
Tankers
Gas Carriers
Military Vessels
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being AB Volvo, Caterpillar Inc., Cummins Inc., Fairbanks Morse, Hyundai Heavy Industries Group, Man SE (Volkswagen Group), Masson Marine, Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Rolls-Royce Plc and Wärtsilä Oyj Abp.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global marine propulsion engine market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global marine propulsion engine market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the engine type?
What is the breakup of the market based on the power source?
What is the breakup of the market based on the power range?
What is the breakup of the market based on the vessel type?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global marine propulsion engine market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Marine Propulsion Engine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Engine Type
6.1 2-Stroke Engine
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 4- Stroke Engine
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Power Source
7.1 Diesel
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gas Turbine
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Natural Gas
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Steam Turbine
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Fuel Cell
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Power Range
8.1 80-750 HP
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 751-5000 HP
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 5001-10,000 HP
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 10,001-20,000 HP
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Above 20,000 HP
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vessel Type
9.1 Bulk Carriers
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Container Ships
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Passenger Ships
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Support Vessels
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Tankers
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Gas Carriers
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Military Vessels
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AB Volvo
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Caterpillar Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Cummins Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Fairbanks Morse
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Hyundai Heavy Industries Group
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Man SE (Volkswagen Group)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Masson Marine
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Rolls-Royce Plc
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Wärtsilä Oyj Abp
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis

 

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