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全権デジタルエンジン制御の世界市場


Global Full Authority Digital Engine Control Market

全権デジタルエンジン制御の世界市場:タイプ・用途・地域別、2023-2030年世界予測 全権デジタルエンジン制御の世界市場収益は、2021年の2億290万米ドルから2027年には2億8430万米ドルに成長すると予測される。 ... もっと見る

 

 

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FactView Research
ファクトビューリサーチ
2024年8月1日 US$4,650
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サマリー

全権デジタルエンジン制御の世界市場:タイプ・用途・地域別、2023-2030年世界予測
全権デジタルエンジン制御の世界市場収益は、2021年の2億290万米ドルから2027年には2億8430万米ドルに成長すると予測される。
全権デジタルエンジン制御(FADEC)は、電子エンジン制御装置またはエンジン制御ユニットと呼ばれるデジタルコンピュータと、航空機エンジン性能のあらゆる側面を制御する関連アクセサリで構成されるシステムである。FADECは、技術的またはアナログ的な電子制御の代わりに、エンジン性能のあらゆる側面をデジタル制御するために、主に現代の民間機や軍用機に使用されている。
FADECシステムは、パイロットの入力に反応するだけでなく、センサーのエンジン圧力、空気密度、エンジン温度の読み取り、燃料流量などのデータを使用して、エンジン設定を自動的に調整し、性能を最適化します。また、故障を防ぐためのシステムの冗長性を含む自己監視機能を備えており、プログラム可能なエンジン制限も可能です。
FADECシステムはデジタル化されているため、旧式の制御システムよりも嵩張らず、軽量で、メンテナンスも少なくて済みます。最適なFADECシステムの選択肢は、エンジン・モデルや航空機によって異なりますが、最高ランクのFADECは、世界のトップ・クラスの航空機に搭載される最高級エンジンのために、最先端の開発で培われた長い歴史を兼ね備えています。
全権デジタル・エンジン・システム(FADEC)は、最適なエンジン効率を提供するため、民間機および軍用機に広く使用されています。これにより、航空機メーカーはエンジンの制限をプログラムし、エンジンのメンテナンスと健康状態のレポートをタイムリーに受け取ることができます。地域間の航空交通量の増加に伴う航空機納入数の増加は、レビュー期間中に大きな速度で全権デジタルエンジン制御システムの成長を促進する可能性があります。人口動態や経済成長、石油価格、観光動向などの要因が航空機の需要を高めると予測されている。
COVID-19の発生は航空機の需要にかなり影響を与えたが、主要な市場プレーヤーは2021年に需要の増加を目撃した。例えば、ボーイングとエアバスは、2020年第1四半期にそれぞれ50機と122機を納入したのに比べ、2021年第1四半期には77機と125機の民間ジェット機を納入した。これに加えて、Airbusの予測によると、新しい航空機の需要は2039年末までに約39,000機に増加し、航空交通量は今後15年間で倍増すると予想されており、FADECシステム市場の成長に拍車をかけている。
さらに、低コスト、将来のネットワークの柔軟性、持続可能性、効率改善で最大容量を提供する航空機フリートの開発への重点の高まりは、今後数年間で航空機産業、したがってFADECシステム市場の成長を大幅に強化すると予想される。さらに、改良されたエンジンの制御と監視を提供するために軍用機でFADECシステムの採用が増加しており、製品需要が大幅に増大すると予想されている。また、FADECシステムは、最も過酷な環境に耐えることができる高性能インターフェースを提供する。このように、民間および軍用航空機の需要の増加は、評価期間中にFADECシステム市場の成長を加速させる可能性が高い。
"タイプ別ではデュアルチャネルセグメントが2023年から2030年にかけて最大市場に"
デュアルチャネルFADECシステムは、安全性を高めるための冗長アーキテクチャで航空機エンジンのフルデジタル制御を提供する高度なエンジン制御技術である。これらのシステムは、エンジン性能を最適化し、燃料効率を向上させ、パイロットの作業負担を軽減し、重要な診断データを提供する。民間航空、軍事航空、ビジネス航空で広く使用されているFADECシステムは、航空機エンジン技術における重要な進歩であり、現在進行中の開発により、将来的にその機能がさらに強化される可能性が高い。
"民間航空機セグメント、用途別で2023年から2030年まで最大市場に"
民間航空機の全権デジタルエンジン制御(FADEC)システムは、航空機エンジンの動作のあらゆる側面を制御する高度なエンジン管理システムである。FADECシステムは最新のジェットエンジンに不可欠で、精密な制御を提供し、性能を最適化し、安全性を高め、パイロットの作業負担を軽減する。
"北米が全権デジタルエンジン制御市場の最大地域に"
地域別に見ると、市場は北米、欧州、APAC、その他に分けられる。その他はさらに中東と南米に分けられる。
北米は、2021年の全権デジタルエンジン制御市場全体の中で突出したシェアを占めており、米国、カナダなどの先進国の存在により、予測期間中に急速なCAGRで成長することが期待されている。当然のことながら、北米では、米国が北米全権デジタルエンジン制御市場で最も高いシェアを占めており、カナダ、メキシコがこれに続いている。
北米セグメントは、2020年に51.9%の大幅な市場シェアを獲得した。2020年の市場規模は85,536.56万ドルで、健全なCAGR 6.18%を記録すると推定されている。北米の航空産業は成熟しており、ボーイング、ロッキード・マーチン、ノースロップ・グラマン・コーポレーションなどの航空機OEMが存在感を示している。また、プラット・アンド・ホイットニー社、CFMインターナショナル社、ゼネラル・エレクトリック社などの航空エンジンメーカーも強い存在感を示している。防衛分野は、研究開発への政府投資の増加や、この地域の企業による最新鋭戦闘機の調達によって恩恵を受けている。COVID-19パンデミックは国内の民間航空業界に影響を与えたが、この地域の航空会社は米国の旺盛な内需から恩恵を受ける可能性が高い。
米国は世界最大の航空市場の一つである。米国発着の旅客数は、COVID-19パンデミックの発生以前から着実に増加していた。運輸統計局の発表によれば、2019年、米国の航空会社および同国の外資系航空会社が運んだ定期便旅客数は合計10億5280万人で、2018年のそれよりも3.9%急増した。パンデミックは同国の航空需要に大きな影響を与えたが、同国最大の航空会社の1つであるユナイテッド航空は堅調な受注を維持しており、保有する航空機は800機を超え、2020年第4四半期には300機以上が発注されている。
競争状況
全権デジタルエンジン制御市場の競争環境では、業界の強み、弱み、機会、脅威を理解するために競争環境を評価する。業界の主要企業は、全権デジタルエンジン制御の採用がさらなる成長の可能性を秘めていることを認識しています。生産コストを最適化したいという生産者の願望の高まりは、生産能力を拡大するための企業間の協力的な取り組みに拍車をかけている。このような戦略的コラボレーションは、収益を増加させるだけでなく、市場での優位性を確立することも目的としている。
全権デジタルエンジン制御市場は競争が激しく、多数の企業が市場シェアを争っている。
主要プレイヤー
BAEシステムズ
テキサス・インスツルメンツ・インコーポレイテッド
コリンズ・エアロスペース
ハネウェル・エアロスペース
その他
最近の動向
- 2022年12月:欧州のさまざまな航空宇宙研究機関や企業の技術者が、航空機制御システムの進歩を実証するため、スケールド・フライト・デモンストレーター(SFD)と名付けられた試験機の最初の反復を設計・製造した。このプロジェクトは、EUのクリーン・スカイ2イニシアチブの下、ONERAが運営する6年間のプロジェクトの一環である。センサーと計測器を装備したスケールドフライトデモンストレーター(SFD)航空機は、飛行中にその動きと状態の150の異なる側面をモニターすることができる。SFDには210万米ドルの保険がかけられており、6年の歳月をかけて製作された。
- 2022年4月:フランスのメーカーであるダヘルが、シングルターボプロップ機のTBMシリーズの最新モデルを発表。プラット・アンド・ホイットニー・カナダ社製PT6E-66XTターボプロップエンジンを1基搭載した960型機は、5枚羽根のハーツェル製プロペラ、"デジタル制御のキャビン"、"完全デジタルのEスロットル "を装備。HartzellとPT6Eは、"デュアル・チャンネル・デジタル・エンジン・プロペラ電子制御システム "によってリンクされている。この航空機のエアフレーマーは、G3000アビオニクスと最新のガーミンGWX 8000気象レーダーが搭載されていると主張している。ダヘルの960は、すでに欧州航空安全庁の許可を得ている。

 

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Summary

Global Full Authority Digital Engine Control Market by Type, Application and Region and Global Forecast 2023-2030
The global Full Authority Digital Engine Control market revenue is expected to grow from USD 202.9 Million in 2021 to USD 284.3 Million by 2027.
Full Authority Digital Engine Control (FADEC) is a system comprising of a digital computer, called an electronic engine controller or engine control unit, and its related accessories, which control all the aspects of aircraft engine performance. It is a being primarily used in modern commercial and military aircraft to control all aspects of engine performance digitally, instead of technical or analog electronic controls.
FADEC systems respond to pilot inputs, but also use the data from sensors engine pressure, air density, reading engine temperatures, fuel flow, and much more to automatically adjust engine settings to optimize performance. They are also self-monitoring, which includes system redundancy to prevent failures, and allow programmable engine limitations.
As FADEC systems are digital, these systems are also less bulky, lighter, and require less maintenance than older control systems, reducing maintenance costs, enhancing fuel efficiency, and enabling more aircraft innovation. Options for most appropriate FADEC systems vary by engine model and aircraft, but the highest-rated FADECs combine a long history of state-of-the-art development for premier engines on the world's top aircraft.
Full authority digital engine system (FADEC) is being widely used in the commercial & military aircrafts to provide optimum engine efficiency. It allows the aircraft manufacturers to program engine limitations and receive engine maintenance and health reports timely. Rising number of aircraft deliveries with growing air traffic across geographies is likely to drive the growth of the full authority digital engine control systems at a significant rate during the review period. Factors such as demographic & economic growth, oil prices, and tourism trends are anticipated to bolster the demand for aircrafts.
Although, the COVID-19 outbreak affected the demand for aircrafts considerably, but, the key market players witnessed increase in demand in 2021. For instance, Boeing and Airbus delivered 77 and 125 commercial jets in the first quarter of 2021 as compared to that of 50 and 122 deliveries respectively in Q1 2020. In addition to this, according to Airbus forecasts, the demand for new aircraft fleet is likely to increase to around 39,000 by end of 2039 and air traffic is expected to double in the next 15 years, thus, adds to the growth of the FADEC systems market.
In addition, growing emphasis on the development of aircraft fleets which provides maximum capacity for lower cost, future network flexibility, sustainability and improved efficiency is anticipated to bolster the growth of the aircrafts industry and thus, FADEC system market substantially in the coming years. Furthermore, increasing adoption of FADEC systems in military aircrafts to provide improved controlling and monitoring of engines is expected to augment the product demand significantly. Also, FADEC systems offer high performance interfaces which can withstand the harshest of environments. Thus, increasing demand for commercial and military aircraft fleet is likely to proliferate the growth of the FADEC systems market at a momentous rate during the assessment period.
“Dual Channel segment, by type, to be largest market from 2023 to 2030.”
A Dual Channel FADEC system is an advanced engine control technology that provides full digital control over aircraft engines with a redundant architecture for enhanced safety. These systems optimize engine performance, improve fuel efficiency, reduce pilot workload, and provide critical diagnostic data. Widely used in commercial, military, and business aviation, FADEC systems represent a key advancement in aircraft engine technology, with ongoing developments likely to further enhance their capabilities in the future.
“Commercial Aircraft segment, by application, to be largest market from 2023 to 2030.”
A Full Authority Digital Engine Control (FADEC) system in commercial aircraft is a highly advanced engine management system that controls all aspects of an aircraft engine's operation. FADEC systems are integral to modern jet engines, providing precise control, optimizing performance, enhancing safety, and reducing pilot workload.
“North America to be largest region in Full Authority Digital Engine Control Market.”
By region, the market is divided into North America, Europe, APAC, and Others. Others are further divided into the Middle East and South America.
North America accounts for the prominent share of the overall Full Authority Digital Engine Control market in 2021 and region is expected to grow with rapid CAGR over the forecast period owing to the presence of developed economies such as U.S., Canada, and others. Understandably, within North America, U.S. holds the highest share of North American Full Authority Digital Engine Control market followed by Canada and Mexico.
The North America segment garnered a substantial market share of 51.9% in 2020. It was valued at USD 85,536.56 thousands in 2020 and is estimated to register a healthy CAGR of 6.18% economy. The aviation industry in North America is matured and has a robust presence of several aircraft OEMs such as Boeing, Lockheed Martin, and Northrop Grumman Corporation among others. Also, the region has a strong presence of aero-engine players such as Pratt & Whitney, CFM International, General Electric, etc. The defense sector is benefitted due to the rising government investment in R&D and the procurement of advanced fighter jets from the regional players. Though the COVID-19 pandemic has affected the commercial airline industry in the country, airlines in the region are likely to benefit from strong domestic demand from the US.
The US is one of the largest aviation markets in the world. The passenger traffic to and from the US had been increasing steadily before the emergence of the COVID-19 pandemic. As per the Bureau of Transportation Statistics, in 2019, the US airlines and foreign airlines in the country carried a total of 1,052.8 million scheduled service passengers, a surge of 3.9% from that of 2018. Though the pandemic has significantly affected the airline demand in the country, United Airlines, one of the largest airlines in the country, maintained a robust order book, with more than 800 aircraft in its fleet and over 300 aircraft on order in Q4 2020.
Competitive Landscape
The competitive landscape of the Full Authority Digital Engine Control Market involves assessing the competitive landscape to understand the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the industry. Key industry players have recognized that the adoption of Full Authority Digital Engine Control holds the potential for further growth. The growing desire among producers to optimize their production costs has spurred collaborative efforts among companies to scale up their production capacity. This strategic collaboration not only aims to increase revenue but also seeks to establish dominance in the market.
The Full Authority Digital Engine Control Market is highly competitive, with numerous companies vying for market share.
Major Players:
BAE Systems
Texas Instruments Incorporated
Collins Aerospace
Honeywell Aerospace
Others
Recent Developments:
• December 2022: Engineers from various European aerospace research institutes and firms designed and built the first iteration of a test aircraft named the Scaled Flight Demonstrator (SFD) to demonstrate advancements in aircraft control systems. This project was part of a six-year project run by ONERA under the EU's Clean Sky 2 initiative. Equipped with sensors and instrumentation, the Scaled Flight Demonstrator (SFD) aircraft could monitor 150 distinct aspects of its movement and state while in flight. The SFD has a USD 2.1 million insurance policy and was created over the course of six years.
• April 2022: Daher, a French manufacturer, debuted the latest model in their TBM series of single turboprop aircraft. With a single Pratt & Whitney Canada PT6E-66XT turboprop engine, the 960 is equipped with a five-blade Hartzell propeller, a "digitally controlled cabin," and a "fully digital e-throttle." The Hartzell and PT6E are linked by means of a "dual-channel digital engine and propeller electronic control system." The aircraft's airframer claims that its G3000 avionics and modern Garmin GWX 8000 weather radar are installed. Daher's 960 already has permission from the European Aviation Safety Agency.



 

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