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水素内燃エンジンの世界市場 - 2023-2030


Global Hydrogen Internal Combustion Engine Market - 2023-2030

概要 水素内燃エンジンの世界市場は、2022年に276億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.1%で成長し、2030年には596億米ドルに達すると予測されている。 より大きな水素経済の中で、世界の水素内燃... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
水素内燃エンジンの世界市場は、2022年に276億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.1%で成長し、2030年には596億米ドルに達すると予測されている。
より大きな水素経済の中で、世界の水素内燃エンジン(ICE)市場はダイナミックに成長している分野である。水素内燃機関(ICE)は、環境に優しい選択肢を求めるセクターにとって、標準的な内燃機関の代替となり得るものである。
世界の主要企業は、インドでの自動車販売台数の増加を受けて、インドへの投資を検討している。例えば、2023年9月に英国で水素エンジンが商業化されたのに続き、JCBはインドで水素エンジンを製造する予定である。現在、JCBはグローバル事業向けにディーゼルエンジンを製造しているため、バラブガル工場は水素プログラムに参加するのに適した場所だと考えている。したがって、予測期間中、インドはアジア太平洋地域で最も高い成長率CAGRを目撃することになる。
ダイナミクス
商用車フリート
多くの政府や地域が、商用車からの排出ガスを削減するための厳しい目標を設定している。商用車フリートにおけるトラックやバスは、多くの場合、走行距離が長く、大量の温室効果ガスや汚染物質を排出する大型車である。水素ICEは、一般的なディーゼルエンジンやガソリンエンジンに代わるクリーンなエンジンであるため、排出ガス規制をクリアしたいフリートにとって魅力的な選択肢となる。
例えば、リライアンス・インダストリーズは2023年2月、大型車向けにインド初の水素内燃エンジン技術ソリューションを発表した。ネット・カーボン・ゼロのビジョンの下、RILとその車両パートナーであるアショク・レイランド社、その他数社のパートナーが共同でこの技術を開発した。この技術を搭載した最初のエンジンは2022年初めにテストされた。
低排出ガスによる自動車セクターの需要拡大
自動車業界における電動化の導入は、かつてない高みに達している。BEVへの移行は、鉱業、農業、その他のオフロード用途のような、大きな振動と発熱にさらされながら24時間高い出力を必要とする産業では成功していない。ディーゼルエンジンは、脱炭素化のために直ちにHCEに置き換わることが期待されている。
例えば、2023年2月、イギリスの建設機械会社であるJCBは、未来の燃料として水素に賭けており、機械の動力源となる水素エンジンをインドに導入することを目指している。バックホーローダーで約55%の市場シェアを持つ同社は、水素ベースの内燃エンジンを開発した。英国ではまだ実用化されていないが、すでにバックホーローダーなど複数のオフロード機械でテストを行っている。標準的なディーゼルエンジンと同じ原理で作動する水素燃焼エンジンの利点は、炭素を排出せず、水蒸気のみを排出することである。
競合技術
消費者は、写真測量やスマートフォン・ベースの3Dスキャン・アプリなどの競合技術を利用することで、費用を節約することができる。潜在的な消費者によっては大きな障壁となる可能性のある、特殊な3Dスキャニング・ハードウェアを購入する必要はない。競合技術の中には、比較的簡単に使えるものもある。スマートフォンのアプリを使えば、消費者はすでに持っているデバイスを使って3Dスキャンを取り込むことができるため、学習曲線が短くなり、3Dスキャンがより身近なものになる。
競合するテクノロジーは、特定の用途において互いに勝ることが多い。例えば、構造化光スキャナーはその精度の高さで知られており、品質管理やリバースエンジニアリングなど、精度を必要とする用途に推奨されています。このように特化しているため、ユーザーはそれぞれの要求をよりよく満たす異なる技術を選択することができる。
新しい施設の設立
燃料補給ステーション、水素製造工場、水素ICE製造工場などの新しい施設の開発は、水素インフラを強化する。これにより、輸送や産業利用など、さまざまな用途での水素の利用しやすさと利便性が向上する。
例えば、2023年10月には、水素製造プラント、燃料補給ステーション、水素ICE製造プラントなどの新しい施設の開発により、水素インフラが強化される。これにより、輸送や産業利用を含むさまざまな用途での水素の利用しやすさと利便性が向上する。
タタ・モーターズはプネーに2つの研究開発センターを開設し、水素内燃エンジンの開発と水素燃料の貯蔵・流通のためのインフラ整備に注力している。この2つの施設は、水素内燃エンジン開発のためのエンジン試験のプラットフォームとして、また、燃料電池車とH2ICE車の両方に対応する水素燃料の貯蔵と輸送のための重要なインフラとして機能する。
セグメント分析
世界の水素内燃機関市場は、車両、水素源、技術、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
排出ガス低減のため、商用車セグメントが水素エンジンの高い需要を生み出す
例えば、2023年1月、インド連邦内閣は水素環境を促進するための国家グリーン水素ミッションを承認した。この承認を受けて、同ミッションは24会計年度の連邦予算に19,744百万インドルピーの予算配分で盛り込まれた。産業、モビリティ、エネルギー部門の脱炭素化を図り、輸入化石燃料や原料への依存を減らすため、2030年までに年間5MMT(百万トン)のグリーン水素を生産することを目標としている。
輸送産業は、燃料燃焼による直接的なCO2排出量の24%を占め、世界の温室効果ガス排出量の10%を占めている。ゼロ・エミッション技術を搭載した車両は、グリーンな産業・環境・経済シフトに貢献する。そのため、商用車メーカーは、有害ガスの排出を低減するため、水素エンジンへの移行を進めている。そのため、商用車セグメントは世界的に50%以上のシェアを占めている。
地理的浸透
共同プロジェクトが北米市場のHICE主要プレーヤーの収益を生み出す
北米は、海外のパートナーとの水素技術強化のための共同イニシアティブに参加している。この共同プロジェクトは、同地域における水素ICEの開発と導入を急ごうとするものである。
電気自動車は、よりクリーンなゼロ・エミッションの未来に向けて先導的な役割を担っている。バイオディーゼル、水素、さらにはソーラー技術も選択肢のひとつである。そのため、世界の水素内燃機関市場の1/3以上を北米が占めている。
例えば、2022年11月、インド最大の商用車メーカーであるタタ・モーターズと、ディーゼルエンジンで知られる世界的なパワー・ソリューション・プロバイダーであるカミンズ社は、最近、インドにおける低排出ガス・ゼロエミッション商用車の設計・開発で協力する覚書に調印した。これには、水素を燃料とする内燃自動車、燃料電池、バッテリー駆動の電気自動車などが含まれる可能性がある。
COVID-19 影響分析
パンデミック(世界的大流行)の経済的不確実性は、水素イニシアティブ、特に水素ICE開発への投資と資金調達を鈍らせた。水素業界の多くの企業が経営難に陥った。水素ICE技術の主要ユーザーである自動車業界は、操業停止と消費者需要の低下により、生産と販売が落ち込んだ。自動車業界の水素ICE導入に直接的な影響を与えている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
長引く戦争は、この地域に政治的・経済的不安をもたらし、その結果、消費者の消費力が低下している。さらに、疫病の流行は供給網を大きく混乱させ、企業は製造と流通の問題に直面することになった。これらの要因が複合的に影響した結果、市場は緩やかに上昇すると予測される。
しかし、水素内燃機関(ICE)は重要な部品と見なされていることを忘れてはならず、状況が安定すれば、これらの製品に対する需要は回復すると予測される。顧客基盤が広く、生産量の変動に柔軟に対応でき、強力な財務能力を持つ大手メーカーは、長引く不確実な時期を乗り切ることができるため、このシナリオで最も恩恵を受ける可能性が高い。
車種別
乗用車
商用車
水素供給源別
グリーン水素
灰色水素
ブルー水素
その他の水素源
技術別
内燃機関(ICE)
デュアルフューエルエンジン
用途別
輸送
発電
エンドユーザー別
運輸
産業用
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な進展
2023年10月、オーストリアのモビリティ・テクノロジー企業であるAVLは、リッターあたり200馬力以上を発生する2.0リッターターボ水素レースエンジンのプロトタイプの稼働を確認した。AVLは、ターボチャージャーと連動した水噴射システムを採用し、燃焼を穏やかにすることでクリーンな燃焼を実現し、出力を向上させている。
2023年10月、10月25日のプレスデイを皮切りに開催される「2023ジャパンモビリティショー」では、クルマだけでなく、さまざまなモビリティソリューションが提案される。ヤマハ、水素燃焼エンジン搭載のバギーを発表。
2023年2月、イギリスの建設機械会社JCBは、水素を未来の燃料とし、水素エンジンで機械を動かすことで、インドに水素をもたらすことを目指している。
競争環境
同市場の主な世界的プレーヤーには、豊田自動織機、BMWグループ、現代自動車、マツダ、JCB、ABB、オペル/ボクスホール(ステランティス・グループ)、バラード・パワー・システムズ、ジャガー・ランドローバー・オートモーティブplc、ハイスター・エール・グループなどが含まれる。
レポートを購入する理由
車両、水素源、技術、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の水素内燃機関市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定
水素内燃機関市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
主要プレイヤーの主要製品からなるエクセルによる水素ソースマッピング。
世界の水素内燃機関市場レポートは、約77の表、74の図、215ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Vehicle
3.2. Snippet by Hydrogen Source
3.3. Snippet by Technology
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Commercial Vehicles Fleet
4.1.1.2. Growing Demand from Automotive Sector Owing to Low Emission
4.1.1.3. Establishment of New Facilities
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Competing Technologies
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Vehicle
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
7.2. Passenger Cars*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Vehicles
8. By Hydrogen Source
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Hydrogen Source
8.2. Green Hydrogen*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Grey Hydrogen
8.4. Blue Hydrogen
8.5. Other Sources
9. By Technology
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
9.2. Internal Combustion Engine (ICE)*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Dual-Fuel Engines
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Transportation*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Power Generation
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Transportation*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Industrial
11.4. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Toyota Industries Corporation*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Hydrogen Source Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. BMW Group
14.3. Hyundai Motor Company
14.4. Mazda Motor Corporation
14.5. JCB
14.6. ABB
14.7. Opel/Vauxhall (Stellantis Group)
14.8. Ballard Power Systems
14.9. Jaguar Land Rover Automotive Plc
14.10. Hyster-Yale Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Hydrogen Internal Combustion Engine Market reached US$ 27.6 billion in 2022 and is expected to reach US$ 59.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 10.1% during the forecast period 2023-2030.
Within the larger hydrogen economy, the global hydrogen internal combustion engine (ICE) market is a dynamic and growing sector. Hydrogen ICEs are a possible alternative to standard internal combustion engines for sectors looking for ecologically friendly options.
Key global players are looking to invest in India owing to the higher sales of the automotive in India. For instance, in September 2023, Following the commercialization of hydrogen-powered engines in UK, JCB intends to manufacture these engines in India. Because it currently builds diesel engines for JCB's global operations, the company sees its Ballabhgarh factory as a suitable location for participating in the hydrogen program. Therefore, India will be witnessing the highest growth rate CAGR in the Asia-Pacific during the forecasted period.
Dynamics
Commercial Vehicles Fleet
Many governments and regions have set rigorous targets for reducing emissions from commercial vehicles. Trucks and buses in commercial fleets are often high-mileage, heavy-duty vehicles that release significant amounts of greenhouse gases and pollutants. Hydrogen ICEs are a cleaner alternative to typical diesel or gasoline engines, making them an appealing option for fleets looking to fulfill emissions regulations.
For instance, in February 2023, Reliance Industries has introduced India's first Hydrogen Internal Combustion Engine technology solution for heavy-duty vehicles. Under the Net Carbon Zero vision, RIL and its vehicle partner Ashok Leyland, along with a few other partners, developed the technology jointly. The first engines powered by this technology were tested in early 2022.
Growing Demand from Automotive Sector Owing to Low Emission
Electrification adoption in the vehicle industry has reached previously unheard-of heights. Transitioning to BEVs has not been successful in industries such as mining, agriculture and other offroad applications, which require higher power outputs 24 hours a day while being subjected to significant vibrations and heat generation. Diesel-powered engines are expected to be replaced with HCEs immediately in order to decarbonize the engines.
For instance, in February 2023, JCB, a British construction equipment company, is banking on hydrogen as the fuel of the future and aims to bring it to India with its hydrogen-powered engines that will power the machines. The company, which has around a 55% market share in backhoe loaders, developed a hydrogen-based internal combustion engine. While it has yet to be commercially deployed in UK, it is already testing them on several of its off-road machines, such as backhoe loaders. The advantage of a hydrogen combustion engine, which works on the same principle as a standard diesel engine, is that it emits no carbon and only water vapor.
Competing Technologies
Consumers may conserve money by using competitive technologies such as photogrammetry and smartphone-based 3D scanning apps. It does not necessitate the purchase of specialized 3D scanning hardware, which might be a substantial barrier for some potential consumers. Some competing technologies are relatively easy to use. Smartphone apps, enable consumers to capture 3D scans using devices they already own, lowering the learning curve and making 3D scanning more approachable.
Competing technologies frequently outperform one another in specific applications. Structured light scanners, for example, are known for their great accuracy and are recommended for applications requiring precision, such as quality control and reverse engineering. Because of this specialization, users may choose different technologies that better meet their individual demands.
Establishment of New Facilities
The development of new facilities, such as refueling stations, hydrogen production plants and hydrogen ICE manufacturing plants, enhances the hydrogen infrastructure. It increases the accessibility and convenience of hydrogen for a variety of uses, including transportation and industrial use.
For instance, in October 2023, The development of new facilities, such as hydrogen production plants, refueling stations and hydrogen ICE manufacturing plants, enhances the hydrogen infrastructure. It increases the accessibility and convenience of hydrogen for a variety of uses, including transportation and industrial use.
Tata Motors has opened two R&D centers in Pune to focus on the development of a Hydrogen Internal Combustion Engine as well as the infrastructure for storing and distributing Hydrogen fuel. The two facilities will serve as a platform for engine testing for the development of a Hydrogen Internal Combustion Engine, as well as the critical infrastructure for storing and transporting Hydrogen fuel, catering to both Fuel Cell and H2ICE cars.
Segment Analysis
The global hydrogen internal combustion engine market is segmented based on vehicle, hydrogen source, technology, application, end-user and region.
In Order to Lower the Emission, Commercial Vehicle Segment Generates the Higher Demand for Hydrogen Powered Engines
For instance, in January 2023, The Indian Union Cabinet approved the National Green Hydrogen Mission to promote the hydrogen environment. Following this approval, the mission was included in Union Budget for Fiscal Year (FY) 24 with a budget allocation of INR 19,744 crore. The goal aims to produce 5 MMT (million metric tonnes) of green hydrogen annually by 2030 in order to decarbonize the industrial, mobility and energy sectors and reduce reliance on imported fossil fuels and feedstock.
The transportation industry accounts for 24% of direct CO2 emissions from fuel burning, accounting for 10% of global greenhouse gas emissions. Vehicles with zero-emission technologies contribute to the green industrial, environmental and economic shift. Therefore, the commercial vehicle manufacturers are shifting to hydrogen powered engines in order to lower the emission of harmful gases. Hence, commercial vehicle segment dominates the global segment share with more than 50% of the segmental share globally.
Geographical Penetration
Collaborative Projects Generates the Revenue for HICE Key Players in North American Market
North America was participating in joint initiatives to enhance hydrogen technology with foreign partners. The collaborations sought to hasten the development and implementation of hydrogen ICEs in the region.
Electric vehicles are leading the charge toward a cleaner, zero-emissions future, but some may be startled to learn that they are not alone. Biodiesel, hydrogen and even solar technology are other options. Therefore, the North America captures the more than 1/3rd of the global hydrogen internal combustion engine market.
For instance, in November 2022, Tata Motors, India's largest commercial vehicle manufacturer and Cummins Inc., a global power solutions provider best known for its diesel engines, recently signed a Memorandum of Understanding to collaborate on the design and development of low and zero-emission commercial vehicles in India. It could include hydrogen-fueled internal combustion vehicles, fuel cells and electric vehicles driven by batteries.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic's economic uncertainties slowed investments and financing for hydrogen initiatives, especially hydrogen ICE development. Many enterprises in the hydrogen industry suffered financial difficulties. The automotive industry, a major user of hydrogen ICE technology, saw a drop in production and sales as a result of lockdowns and lower consumer demand. It has a direct impact on the car industry's adoption of hydrogen ICEs.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The protracted war has caused political and economic uncertainty in the region, resulting in a decrease in consumer spending power. Furthermore, the epidemic has significantly disrupted supply networks, causing firms to face manufacturing and distribution issues. As a result of the combined influence of these factors, the market is predicted to rise slowly.
However, it is crucial to remember that Hydrogen Internal Combustion Engine (ICE) are regarded critical components and when the situation stabilizes, demand for these items is projected to rebound. Major manufacturers with wide client bases, the flexibility to adjust to output variations and strong financial capacities are likely to benefit the most in this scenario, as they can navigate through protracted periods of uncertainty.
By Vehicle
● Passenger Cars
● Commercial Vehicles
By Hydrogen Source
● Green Hydrogen
● Grey Hydrogen
● Blue Hydrogen
● Other Sources
By Technology
● Internal Combustion Engine (ICE)
● Dual-Fuel Engines
By Application
● Transportation
● Power Generation
By End-User
● Transportation
● Industrial
● Others
By Region
● North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
Key Developments
● In October 2023, AVL, an Austrian mobility technology company, confirmed operations that showed its prototype 2.0-liter turbo hydrogen race engine producing more than 200 horsepower per liter. AVL employs a water-injection system in conjunction with their turbocharger to moderate combustion for a cleaner burn and increased power output and it appears to be working well.
● In October 2023, The 2023 Japan Mobility Show, which will begin with the first press day on October 25, will be more than just about vehicles, as firms will also present different forms of mobility solutions. Yamaha Unveils Hydrogen-Burning Combustion Engine Buggy.
● In February 2023, JCB, a British construction equipment company, is banking on hydrogen as the fuel of the future and aims to bring it to India with its hydrogen-powered engines that will power the machines.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Toyota Industries Corporation, BMW Group, Hyundai Motor Company, Mazda Motor Corporation, JCB, ABB, Opel/Vauxhall (Stellantis Group), Ballard Power Systems, Jaguar Land Rover Automotive plc and Hyster-Yale Group.
Why Purchase the Report?
● To visualize the global hydrogen internal combustion engine market segmentation based on vehicle, hydrogen source, technology, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel data sheet with numerous data points of hydrogen internal combustion engine market-level with all segments.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Hydrogen Source mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global hydrogen internal combustion engine market report would provide approximately 77 tables, 74 figures and 215 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Vehicle
3.2. Snippet by Hydrogen Source
3.3. Snippet by Technology
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Commercial Vehicles Fleet
4.1.1.2. Growing Demand from Automotive Sector Owing to Low Emission
4.1.1.3. Establishment of New Facilities
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Competing Technologies
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Vehicle
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
7.2. Passenger Cars*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Vehicles
8. By Hydrogen Source
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Hydrogen Source
8.2. Green Hydrogen*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Grey Hydrogen
8.4. Blue Hydrogen
8.5. Other Sources
9. By Technology
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
9.2. Internal Combustion Engine (ICE)*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Dual-Fuel Engines
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Transportation*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Power Generation
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Transportation*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Industrial
11.4. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Hydrogen Source
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Toyota Industries Corporation*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Hydrogen Source Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. BMW Group
14.3. Hyundai Motor Company
14.4. Mazda Motor Corporation
14.5. JCB
14.6. ABB
14.7. Opel/Vauxhall (Stellantis Group)
14.8. Ballard Power Systems
14.9. Jaguar Land Rover Automotive Plc
14.10. Hyster-Yale Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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