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航空機用新型パワートレイン・システム - 2032年までの市場と技術予測

航空機用新型パワートレイン・システム - 2032年までの市場と技術予測


New Powertrain Systems for Aircraft - Market and Technology Forecast to 2032

地域別、パワートレインシステム別、エンドユーザー別の市場予測。国別分析、サプライチェーンと重要原材料・技術、ビジネスチャンスと影響分析、主要企業プロファイルを含む市場と技術の概要 イノベーシ... もっと見る

 

 

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Market Forecast
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2024年10月28日 Eur3,995
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サマリー

地域別、パワートレインシステム別、エンドユーザー別の市場予測。国別分析、サプライチェーンと重要原材料・技術、ビジネスチャンスと影響分析、主要企業プロファイルを含む市場と技術の概要

イノベーションの地平線:航空機パワートレイン技術の次なる課題

航空業界は、持続可能で効率的なパワートレイン・システムの出現により、革命的な変革の危機に瀕している。世界がカーボンフットプリントの削減に向けてシフトする中、バッテリーエレクトリック、バッテリーハイブリッド、水素燃料電池駆動、液体水素駆動、極低温駆動、持続可能な航空燃料(SAF)駆動システムといった革新的な航空機パワートレインへの需要が急増する見通しである。この総合レポート「航空機用新パワートレインシステム - 2032年までの市場・技術予測」は、主要5地域におけるこれらのパワートレインの調達力学、市場の可能性、技術進歩を掘り下げて調査しています:北米、中南米、欧州、アジア太平洋(APAC)、中東、アフリカ。

アムステルダムを拠点とし、実用的なマーケット・インテリジェンスのプロバイダーとして知られるMarket Forecast社は、航空・航空宇宙業界の重要な情報ニーズに対応するため、本書を発表した。複雑な市場力学を分析する専門知識を活用し、Market Forecastは意思決定者が航空機パワートレイン・システムの変革の情勢をナビゲートできるよう、将来を見据えたガイドを提供する。

主なハイライト

  • 市場予測:2023年から2032年までの各パワートレインタイプの詳細な市場規模予測、地域別、航空機タイプ別(民間、軍用、一般航空)。
  • 技術ロードマップ:各パワートレインシステムで予想される技術進化、課題、ブレークスルーを詳細に分析。
  • 調達の洞察:民間および軍用航空セクターの調達戦略、動向、予測を検討。
  • 地域分析:地域特有の規制環境、インフラ整備、市場機会を明らかにする。
  • 競争環境:航空機パワートレインの将来を形作る主要企業、革新企業、新規参入企業の概要。

セグメンテーション

本レポートは大きく3つのグループに分類している。これら3つの主要セグメントを調査し、2024年から2032年までの予測数値を提供する。これらの主要セグメントは以下の通りである:

地域

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • ヨーロッパ
  • APAC
  • 中東・アフリカ

パワートレイン・システム

  • バッテリー・エレクトリック
  • バッテリー・ハイブリッド・エレクトリック
  • 水素 - 燃料電池
  • 水素 - 燃焼
  • その他の極低温市場
  • SAF対応エアロエンジン

エンドユーザー

  • コマーシャル
  • ミリタリー

購入の理由

  • Determine prospective investment areas based on a detailed trend analysis of the global Newパワートレイン・システムs for Aircraft Market over the next eight years
  • 世界の消費上位国における様々なシステムセグメントの需要を促進する根本的な要因について深く理解し、各セグメントが提供する機会を特定する。
  • 需要促進要因、業界動向、最新技術開発など、市場に関する理解を深める。
  • 世界の航空機パワートレイン事業を牽引する主なチャネルを特定し、将来のビジネスチャンスを明確に把握することで、収益拡大につなげる。
  • Channelize resources by focusing on the ongoing programs that are being undertaken by the ministries of different countries within the Newパワートレイン・システムs for Aircraft Market market
  • 世界中のトップ・システム・プロバイダの詳細なプロフィール(製品、提携、最近の契約獲得状況、財務分析など)。

上場企業

  • アコム
  • ABB株式会社
  • エアロビロメント社
  • Airbusコマーシャル Aircraft
  • アルストム
  • アルタ・デバイス
  • アーチャー・アビエーション
  • オーラ・エアロ
  • オーロラ・フライト・サイエンス社
  • バブコック・インターナショナル
  • BAEシステムズPLC
  • ベル・テキストロン
  • ベータ・テクノロジーズ
  • BETAテクノロジーズ
  • ブルー・スピリット・エアロ
  • ボーイング
  • ブリストウ・グループ
  • BRMエアロ・ブリストル
  • CDBアビエーション
  • コリンズ・エアロスペース
  • コムコ・イカルス
  • CPFLエネルギアSA
  • クロップエナジーAG
  • 従って
  • ダルパ
  • ダッソー・アビエーション
  • カナダのデ・ハビランド航空機
  • デスティナスSA
  • イージージェット
  • エコダイン
  • イーハング
  • エレクトラ・エアロ
  • エレクトロン・エアロスペース
  • エンブラエル
  • ENEL Green Power SPA
  • ヨーロッパ宇宙機関(ESA)
  • イブ・エアモビリティー
  • 航空会社
  • フォッカー・サービス
  • ガーミン・インターナショナル
  • GEエアロスペース
  • ゼネラル・エレクトリック
  • GKNエアロスペース
  • GlobeNewswire - 航空宇宙
  • グリーン・プレインズ
  • 国電テクノロジー&環境グループ
  • H55
  • ハート・エアロスペース
  • ハネウェル・エナジー・ソリューションズ
  • ホライゾン航空機
  • ハイブリッド・エア・ビークル(HAV)
  • ジェットストリーム・アビエーション・キャピタル
  • 江蘇愛康科技有限公司
  • ジョビー・アビエーション
  • クレイトス・ディフェンス&セキュリティ・ソリューションズ
  • レイドス
  • レオナルド
  • リリウム
  • ロッキード・マーチン・コーポレーション
  • メーブ・エアロスペースB.V.
  • 国防省(英国)
  • MTU エアロ エンジン AG
  • NASA
  • ナティラス
  • この中で
  • 日本電産株式会社
  • NLR - オランダ航空宇宙センター
  • ノースロップ・グラマン・コーポレーション
  • パシフィック・エタノール
  • プラット&ホイットニー(RTX)
  • レイセオン(RTX)
  • リアクション・エンジン
  • RED機
  • 再生可能エネルギー・システム
  • リカルド
  • ロールス・ロイス
  • サフラン社
  • スカイドライブ
  • サーフ・エア・モビリティ
  • テキストロン
  • タレス
  • ユニバーサル水素
  • 都市航空学
  • 米海軍
  • ヴェリディオン
  • ボロコプター
  • ヴォルトエアロ
  • ウィスパーエアロ
  • ウィングコプター
  • ワールド・キネクト・コーポレーション
  • ライト・エレクトリック
  • ゼリアント社
  • ゼロアビア





 



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目次

1 はじめに
1.1 範囲
1.2 方法論
1.3 この調査から恩恵を受けるのは誰か?

2 エグゼクティブ・サマリー
2.1 傾向と洞察
2.2 主な調査結果
2.3 主要な結論

3 技術と開発
3.1 技術の概要
3.2 航空機用新パワートレインシステムの種類
3.2.1 バッテリー・エレクトリック
3.2.2 バッテリーハイブリッド
3.2.3 水素燃焼
3.2.4 水素燃料電池
3.2.5 SAF対応航空エンジン

4 市場概要
4.1 はじめに
4.2 New Powertrain Systems for Aircraft market volume distribution over forecast period by Region
4.3 Main market players overview
4.4 Leading products
4.4.1 Magni 350 and 650 EPU
4.4.2 Pipistrel's E-811
4.4.3 Safran ENGINeUS™ XL
4.4.4 Siemens SP200D
4.4.5 ZA600
4.5 Supply Chain overview
4.6 Critical raw materials
4.7 Critical technologies

5 市場ダイナミクスと予測要因
5.1 市場セグメンテーション
5.2 ドライバー
5.3 トレンド
5.4 チャンス
5.5 課題

6 国別分析
6.1 概要
6.2 米国
6.3 欧州連合加盟国
6.4 中国
6.5 日本
6.6 ブラジル
6.7 イギリス

7 2032年までの地域別市場予測
7.1 航空機用新パワートレインシステム市場 地域別概要
7.2 航空機用新パワートレインシステム市場 地域別パワートレインシステム概要
7.2.1 パワートレイン・システム別北米市場概観
7.2.2 パワートレイン・システム別欧州市場概観
7.2.3 中南米パワートレイン市場概観
7.2.4 中東・アフリカ市場:パワートレインシステム概要
7.2.5 APACパワートレイン市場概観
7.3 航空機用新型パワートレイン市場 エンドユーザー別地域概況
7.3.1 北米市場(エンドユーザー別)概要
7.3.2 欧州市場:エンドユーザー別概要
7.3.3 中南米市場:エンドユーザー別概況
7.3.4 中東・アフリカ市場:エンドユーザー別概況
7.3.5 APAC市場:エンドユーザー別概況

8 2032年までのパワートレイン・システム別市場予測
8.1 航空機用新パワートレインシステム市場 パワートレインシステムの概要
8.2 航空機用新パワートレインシステム市場 パワートレインシステム地域別概況
8.2.1 バッテリーエレクトリック地域別市場概観
8.2.2 バッテリーハイブリッド市場:地域別概要
8.2.3 水素・燃料電池地域別市場概観
8.2.4 地域別水素燃焼市場概観
8.2.5 その他の極低温市場:地域別概要
8.2.6 SAF対応航空エンジン市場:地域別概観
8.3 航空機用新パワートレインシステム市場 エンドユーザー別パワートレインシステム概観
8.3.1 エンドユーザー別バッテリーエレクトリック市場概観
8.3.2 電池式ハイブリッド・エレクトリック市場:エンドユーザー別概要
8.3.3 水素燃料電池市場:エンドユーザー別概要
8.3.4 エンドユーザー別水素燃焼市場概観
8.3.5 その他極低温市場のエンドユーザー別概況
8.3.6 SAF対応航空エンジン市場:エンドユーザー別概況

9 2032年までのエンドユーザー別市場予測
9.1 航空機用新パワートレインシステム市場 エンドユーザー別概況
9.2 航空機用新パワートレインシステム地域別エンドユーザー市場概観
9.2.1 地域別民間市場概観
9.2.2 軍用機市場:地域別概要
9.3 航空機用新パワートレインシステム市場 エンドユーザー別パワートレインシステム概要
9.3.1 商用機市場:パワートレイン・システム別概観
9.3.2 軍事用パワートレイン・システムの概要

10 2032年までの市場予測 ?シナリオ II
10.1 航空機用新パワートレインシステムの地域別市場概観
10.2 航空機用新パワートレインシステム市場:パワートレインシステム別概観
10.3 航空機用新パワートレインシステム市場:エンドユーザー別概要

11 影響分析
11.1 はじめに
11.2 Forecast factors and Market Impact
11.2.1 Scenario 1
11.2.2 Scenario 2

主要12社
12.1 はじめに
12.2 Airbus
12.2.1 Powertrain Solutions - Products and Services
12.2.2 Recent Developments and Contracts
12.2.3 SWOT Analysis
12.3 Boeing
12.3.1 Powertrain Solutions - Products and Services
12.3.2 Recent Developments and Contracts
12.3.3 SWOT Analysis
12.4 Lockheed Martin
12.4.1 Sustainable Energy Solutions - Products and Services
12.4.2 Recent Developments and Contracts
12.4.3 SWOT Analysis
12.5 Northrop Grumman
12.5.1 はじめに
12.5.2 Sustainable Energy Solutions - Products and Services
12.5.3 Recent Developments and Contracts
12.5.4 SWOT Analysis
12.6 Safran
12.6.1 Sustainable Energy Solutions - Products and Services
12.6.2 Recent Developments and Contracts
12.6.3 SWOT Analysis
12.7 Other Companies of Interest
12.7.1 ABB Ltd
12.7.2 Alstom S.A
12.7.3 BAE Systems
12.7.4 CPFL Energia SA
12.7.5 CropEnergies AG
12.7.6 ENEL Green Power SPA
12.7.7 Green Plains
12.7.8 Guodian Technology & Environment Group Corp Ltd
12.7.9 Honeywell Energy Solutions
12.7.10 Jiangsu Akcome Science & Technology Co, Ltd.
12.7.11 LanzaTech Global
12.7.12 Pacific Ethanol Inc
12.7.13 Renewable Energy Systems
12.7.14 Total Energies

13 結果と結論

14 市場予測について

14.1 概要
14.2 お問い合わせ
14.3 免責事項
14.4 ライセンス

付録A: 言及される企業名
付録B:略語

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図表リスト

図表一覧

図1:航空機用新型パワートレイン・システムの地域別市場概要
図2:航空機用新パワートレインシステム市場 地域別CAGR 2024-2032
図3:飛行段階における航空機のハイブリッド化原理
図4:持続可能な燃料で飛行したエアバスA321neoのデータ分析
図5:地域ごとの予測期間における市場規模
図6:改良型パスポートエンジン
図7:水素燃料電池電気推進のシステム構成案
図8:320 kw EPU
図9: GENeUS 電気モーター
図 10:Sirius Jet 水素エンジン搭載機
図 11:Thales TopStart スタータジェネレータ
図 12: エアバス A380 用 Thales 可変周波数発電機
図13:Volt Aero Cassio
図14:燃料燃焼の例:巡航飛行?ツインタービン対ハイブリッド
図15:Magni 650パワートレイン
図16:ENGINeUS™ XL電気モーター
図17:SP200D
図18:SP200Dの仕様
図19:航空機用新パワートレインシステム-サプライチェーン構造
図 20:民間航空機部品
図 21:パワートレイン用原材料
図 22:航空機用新パワートレインシステム市場の市場区分とサブ区分
図 23:ALIA A250 VTOL
図 24:Electra eSTOL
図 25:水素電気エアタクシー実証機
図26:ES 30 ハイブリッド電気飛行機
図27:ソリッド・ステート・サーキット・ブレーカー
図28:320 kWダイレクトドライブ電気機械
図29:複合構造の設計最適化技術
図30:水素燃料電池電気推進システム技術開発
図31:バーティカル電動航空機
図32:エンブラエル EMB-203 イパネマ電気飛行機
図 33:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの地域別市場予測[百万米ドル]
図 34:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの地域別市場予測% (%)
図 35:2032年までの北米航空機用新パワートレインシステム市場予測:パワートレインシステム別
図 36:2032年までの航空機用新型パワートレイン・システム市場予測:パワートレイン・システム別
図37:中南米の航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:パワートレイン・システム別
図38:中東・アフリカ:航空機用パワートレインシステムの2032年までの新市場予測(パワートレインシステム別
図39:APAC 航空機用パワートレインシステム新市場の2032年までの予測:パワートレインシステム別
図40:北米:航空機用パワートレインシステム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別
図41:ヨーロッパの航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別
図 42:中南米の航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別
図43:中東・アフリカ:航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別
図44:APAC 航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別
図45:航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
図 46:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:パワートレイン・システム%別
図 47:2032 年までの航空機用バッテリーエレクトリック新パワートレインシステム市場予測:地域別
図 48:2032 年までの航空機用バッテリー・ハイブリッド・エレクトリック新パワートレインシステムの地域別市場予測
図 49:2032 年までの航空機用水素-燃料電池パワートレイン・システム地域別新市場予測
図50:2032年までの航空機用水素燃焼パワートレイン・システム地域別市場予測
図 51:2032 年までの航空機用その他の極低温新パワートレインシステム地域別市場予測
図 52:2032 年までの航空機用 SAF レディ航空エンジンパワートレインシステム地域別市場予測
図 53: バッテリーエレクトリック航空機用バッテリー式新パワートレインシステムの 2032 年までの市場予測:エンドユーザー別
図 54:航空機用バッテリー・ハイブリッド・エレクトリック新パワートレインシステムの 2032 年までの市場予測:エンドユーザー別
図55:2032 年までの航空機用水素-燃料電池パワートレイン・システム新市場のエンドユーザー別予測
図 56:航空機用水素燃焼パワートレイン・システム市場の 2032 年までのエンドユーザー別予測
図 57:その他の航空機用極低温新パワートレインシステム市場:2032年までのエンドユーザー別予測
図 58:2032年までの航空機用SAFレディ航空エンジンパワートレインシステム市場の予測:エンドユーザー別
図59:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
図 60:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測(エンドユーザー別
図 61:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの地域別市場予測
図 62:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの地域別市場予測
図 63:航空機用商用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:パワートレイン・システム別
図 64:航空機用軍用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:パワートレイン・システム別
図 65:2032 年までの航空機用新型パワートレイン・システム市場予測:地域別 [US$ millions]
図 66:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:地域%別
図67:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
図 68:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:パワートレイン・システム別 % 2.1
図69:航空機用パワートレインシステムの2032年までの新規市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
図 70:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:エンドユーザー別 % 図 69:航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの市場予測:エンドユーザー別 [US$ millions
図72:グリッドスターのフロープロセス
図 74:太陽光発電サブアセンブリ
図 75: eRider ハイブリッド車
図76:エコファイニングプロセス

 

テーブル一覧

表1:地域別新型パワートレイン・システム市場概要[百万米ドル]
表2:ASTMインターナショナルが承認したSAFパスウェイ
表3:地域別優先される航空機パワートレイン
表4:市場活動
表5:地域別の2032年までの航空機用新型パワートレイン・システム市場予測[百万米ドル]
表6:北米:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測(パワートレイン・システム別)[百万米ドル
表7:ヨーロッパの航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表8:中南米:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表9:中東・アフリカ:航空機用パワートレインシステムの2032年までの新規市場予測:パワートレインシステム別 [百万米ドル]
表10:APACの航空機用新型パワートレイン・システム市場 2032年までの予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表11:北米:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表12:ヨーロッパの航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表13:中南米:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表14:中東・アフリカ:航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表15:APAC:航空機用新型パワートレイン・システム市場の2032年までの予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表16:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表17:バッテリー電動式航空機用新パワートレインシステムの2032年までの地域別市場予測【百万米ドル
表18:バッテリー・ハイブリッド・エレクトリックの航空機用新パワートレインシステムの2032年までの地域別市場予測[百万米ドル]
表19:水素-燃料電池:航空機用新パワートレインシステムの2032年までの地域別市場予測[百万米ドル]
表 20:水素 - 燃焼式航空機用新型パワートレイン・システムの 2032 年までの地域別市場予測[百万米ドル]
表 21:その他の極低温新型航空機パワートレイン・システムの 2032 年までの地域別市場予測[百万米ドル]
表22:SAFレディ航空エンジン 2032年までの航空機用新パワートレインシステム地域別市場予測[百万米ドル]
表23:バッテリー式電動航空機用新パワートレインシステムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表24:航空機用バッテリーハイブリッド・エレクトリック新パワートレインシステムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表 25:水素-燃料電池:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測(エンドユーザー別) [百万米ドル
表 26:2032年までの航空機用水素燃焼式新パワートレインシステム市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表 27:2032年までの航空機用その他の極低温新パワートレインシステム市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表 28:2032年までの航空機用SAFレディ航空エンジン新パワートレインシステム市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表 29:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表 30:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの地域別市場予測【百万米ドル
表 31:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの地域別市場予測【百万米ドル
表 32:航空機用商用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表 33:2032年までの航空機用新型パワートレイン・システム市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表 34:2032年までの航空機用新型パワートレイン・システム市場予測:地域別[百万米ドル]
表 35:2032年までの航空機用新型パワートレイン・システム市場予測:パワートレイン・システム別 [百万米ドル]
表 36:航空機用新型パワートレイン・システムの2032年までの市場予測:エンドユーザー別 [百万米ドル]
表 37:エアバスplcのSWOT分析
表 38: エアバスボーイングSWOT分析
表 39:Boeing SWOT 分析ロッキード・マーチンSWOT分析
表 40:ノースロップグラマンSWOT分析
表 41:サフランSWOT分析

 

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Summary

Market forecasts by Region, Powertrain System, and End-User. Country Analysis, Market and Technology Overview including Supply Chains and Critical Raw Materials and Technologies, Opportunities and Impact Analysis, and Leading Company Profiles

The Innovation Horizon: What's Next for Aircraft Powertrain Technology

The aviation industry is on the cusp of a revolutionary transformation with the emergence of sustainable and efficient powertrain systems. As the world shifts towards reducing the carbon footprint, the demand for innovative aircraft powertrains such as Battery Electric, Battery Hybrid, Hydrogen Fuel Cell Powered, Liquid Hydrogen Powered, Cryogenic Powered, and Sustainable Aviation Fuel (SAF) Powered systems is poised to skyrocket. This comprehensive report, "New Powertrain Systems for Aircraft - Market and Technology Forecast to 2032", delves into the procurement dynamics, market potential, and technological advancements of these powertrains across five key regions: North America, Latin America, Europe, Asia-Pacific (APAC), Middle East and Africa.

Amsterdam-based Market Forecast, a renowned provider of actionable market intelligence, has released this to address the critical information needs of the aviation and aerospace community. Leveraging its expertise in analysing complex market dynamics, Market Forecast presents a forward-looking guide that empowers decision-makers to navigate the transformative landscape of aircraft powertrain systems

Key Highlights

  • Market Forecasts: Detailed market size projections for each powertrain type from 2023 to 2032, segmented by region and aircraft type (commercial, military, general aviation).
  • Technology Roadmaps: In-depth analysis of the technological evolution, challenges, and breakthroughs anticipated for each powertrain system.
  • Procurement Insights: Examination of procurement strategies, trends, and forecasts for both commercial and military aviation sectors.
  • Regional Analysis: Uncovering region-specific regulatory environments, infrastructure development, and market opportunities.
  • Competitive Landscape: Overview of key players, innovators, and new entrants shaping the future of aircraft powertrains.

Segmentation

We have segmented the report in three major groups. We will research these 3 major segments and provide forecast figures from 2024 - 2032. These major segments are:

Region

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • APAC
  • Middle East & Africa

Powertrain System

  • Battery Electric
  • Battery Hybrid-Electric
  • Hydrogen - fuel cell
  • Hydrogen - Combustion
  • Other Cryogenic market
  • SAF ready aero engine

End User

  • Commercial
  • Military

Reasons to buy

  • Determine prospective investment areas based on a detailed trend analysis of the global New Powertrain Systems for Aircraft Market over the next eight years
  • Gain in-depth understanding about the underlying factors driving demand for different systems segments in the top spending countries across the world and identify the opportunities offered by each of them
  • Strengthen your understanding of the market in terms of demand drivers, industry trends, and the latest technological developments, among others
  • Identify the major channels that are driving the global aircraft powertrain business, providing a clear picture about future opportunities that can be tapped, resulting in revenue expansion
  • Channelize resources by focusing on the ongoing programs that are being undertaken by the ministries of different countries within the New Powertrain Systems for Aircraft Market market
  • Make correct business decisions based on thorough analysis of the total competitive landscape of the sector with detailed profiles of the top systems providers around the world which include information about their products, alliances, recent contract wins and financial analysis wherever available

Company Listed

  • AECOM
  • ABB Ltd
  • AeroVironment, Inc.
  • Airbus Commercial Aircraft
  • Alstom S.A
  • Alta Devices
  • Archer Aviation
  • Aura Aero
  • Aurora Flight Sciences Corp.
  • Babcock International
  • BAE Systems PLC
  • Bell Textron
  • Beta Technologies
  • BETA Technologies
  • Blue Spirit Aero
  • Boeing
  • Bristow Group
  • BRM Aero Bristell
  • CDB Aviation
  • Collins Aerospace
  • Comco Ikarus.
  • CPFL Energia SA
  • CropEnergies AG
  • Daher
  • DARPA
  • Dassault Aviation
  • De Havilland Aircraft of Canada
  • Destinus SA
  • EasyJet
  • Echodyne
  • EHang
  • Electra.aero
  • Electron Aerospace
  • Embraer
  • ENEL Green Power SPA
  • European Space Agency (ESA)
  • Eve Air Mobility
  • Eviation Aircraft
  • Fokker Services
  • Garmin International Inc.
  • GE Aerospace
  • General Electric
  • GKN Aerospace
  • GlobeNewswire - Aerospace
  • Green Plains
  • Guodian Technology & Environment Group Corp Ltd
  • H55
  • Heart Aerospace
  • Honeywell Energy Solutions
  • Horizon Aircraft
  • Hybrid Air Vehicles (HAV)
  • Jetstream Aviation Capital
  • Jiangsu Akcome Science & Technology Co, Ltd.
  • Joby Aviation
  • Kratos Defense & Security Solutions
  • Leidos
  • Leonardo
  • Lilium
  • Lockheed Martin Corporation
  • Maeve Aerospace B.V.
  • Ministry of Defence (United Kingdom)
  • MTU Aero Engines AG
  • NASA
  • Natilus
  • Neste
  • Nidec Corporation
  • NLR - Netherlands Aerospace Centre
  • Northrop Grumman Corporation
  • Pacific Ethanol Inc
  • Pratt & Whitney (RTX)
  • Raytheon (RTX)
  • Reaction Engines
  • RED aircraft
  • Renewable Energy Systems
  • Ricardo
  • Rolls-Royce
  • Safran S.A.
  • SkyDrive
  • Surf Air Mobility Inc
  • Textron
  • Thales
  • Universal Hydrogen
  • Urban Aeronautics
  • US Navy
  • Vaeridion
  • Volocopter
  • VoltAero
  • Whisper Aero
  • Wingcopter
  • World Kinect Corporation
  • Wright Electric
  • Xeriant, Inc.
  • ZeroAvia





 



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Table of Contents

1 Introduction
1.1 Scope
1.2 Methodology
1.3 Who will benefit from this study?

2 Executive Summary
2.1 Trends and Insights
2.2 Main Findings
2.3 Key Conclusions

3 Technologies and Developments
3.1 Technology overview
3.2 Types of new powertrain systems for aircraft
3.2.1 Battery Electric
3.2.2 Battery Hybrid Electric
3.2.3 Hydrogen-Combustion
3.2.4 Hydrogen-Fuel Cell
3.2.5 SAF ready aero engine

4 Market Overview
4.1 Introduction
4.2 New Powertrain Systems for Aircraft market volume distribution over forecast period by Region
4.3 Main market players overview
4.4 Leading products
4.4.1 Magni 350 and 650 EPU
4.4.2 Pipistrel's E-811
4.4.3 Safran ENGINeUS™ XL
4.4.4 Siemens SP200D
4.4.5 ZA600
4.5 Supply Chain overview
4.6 Critical raw materials
4.7 Critical technologies

5 Market Dynamics and Forecast Factors
5.1 Market Segmentation
5.2 Drivers
5.3 Trends
5.4 Opportunities
5.5 Challenges

6 Country Analysis
6.1 Overview
6.2 USA
6.3 European Union Countries
6.4 China
6.5 Japan
6.6 Brazil
6.7 United Kingdom

7 Market Forecast to 2032 by Region
7.1 New Powertrain Systems for Aircraft Market by Region overview
7.2 New Powertrain Systems for Aircraft market Region by Powertrain Systems overview
7.2.1 North America market by Powertrain Systems overview
7.2.2 Europe market by Powertrain Systems overview
7.2.3 Latin America market by Powertrain Systems overview
7.2.4 Middle East & Africa market by Powertrain Systems overview
7.2.5 APAC market by Powertrain Systems overview
7.3 New Powertrain Systems for Aircraft market Region by End-User overview
7.3.1 North America market by End-User overview
7.3.2 Europe market by End-User overview
7.3.3 Latin America market by End-User overview
7.3.4 Middle East & Africa market by End-User overview
7.3.5 APAC market by End-User overview

8 Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
8.1 New Powertrain Systems for Aircraft Market by Powertrain Systems overview
8.2 New Powertrain Systems for Aircraft market Powertrain Systems by Region overview
8.2.1 Battery Electric market by Region overview
8.2.2 Battery Hybrid-Electric market by Region overview
8.2.3 Hydrogen - fuel cell market by Region overview
8.2.4 Hydrogen - Combustion market by Region overview
8.2.5 Other Cryogenic market by Region overview
8.2.6 SAF ready aero engine market by Region overview
8.3 New Powertrain Systems for Aircraft market Powertrain Systems by End-User overview
8.3.1 Battery Electric market by End-User overview
8.3.2 Battery Hybrid-Electric market by End-User overview
8.3.3 Hydrogen - fuel cell market by End-User overview
8.3.4 Hydrogen - Combustion market by End-User overview
8.3.5 Other Cryogenic market by End-User overview
8.3.6 SAF ready aero engine market by End-User overview

9 Market Forecast to 2032 by End-User
9.1 New Powertrain Systems for Aircraft Market by End-User overview
9.2 New Powertrain Systems for Aircraft market End-User by Region overview
9.2.1 Commercial market by Region overview
9.2.2 Military market by Region overview
9.3 New Powertrain Systems for Aircraft market End-User by Powertrain Systems overview
9.3.1 Commercial market by Powertrain Systems overview
9.3.2 Military market by Powertrain Systems overview

10 Market Forecast to 2032 – Scenario II
10.1 New Powertrain Systems for Aircraft Market by Region overview
10.2 New Powertrain Systems for Aircraft Market by Powertrain Systems overview
10.3 New Powertrain Systems for Aircraft Market by End-User overview

11 Impact Analysis
11.1 Introduction
11.2 Forecast factors and Market Impact
11.2.1 Scenario 1
11.2.2 Scenario 2

12 Leading Companies
12.1 Introduction
12.2 Airbus
12.2.1 Powertrain Solutions - Products and Services
12.2.2 Recent Developments and Contracts
12.2.3 SWOT Analysis
12.3 Boeing
12.3.1 Powertrain Solutions - Products and Services
12.3.2 Recent Developments and Contracts
12.3.3 SWOT Analysis
12.4 Lockheed Martin
12.4.1 Sustainable Energy Solutions - Products and Services
12.4.2 Recent Developments and Contracts
12.4.3 SWOT Analysis
12.5 Northrop Grumman
12.5.1 Introduction
12.5.2 Sustainable Energy Solutions - Products and Services
12.5.3 Recent Developments and Contracts
12.5.4 SWOT Analysis
12.6 Safran
12.6.1 Sustainable Energy Solutions - Products and Services
12.6.2 Recent Developments and Contracts
12.6.3 SWOT Analysis
12.7 Other Companies of Interest
12.7.1 ABB Ltd
12.7.2 Alstom S.A
12.7.3 BAE Systems
12.7.4 CPFL Energia SA
12.7.5 CropEnergies AG
12.7.6 ENEL Green Power SPA
12.7.7 Green Plains
12.7.8 Guodian Technology & Environment Group Corp Ltd
12.7.9 Honeywell Energy Solutions
12.7.10 Jiangsu Akcome Science & Technology Co, Ltd.
12.7.11 LanzaTech Global
12.7.12 Pacific Ethanol Inc
12.7.13 Renewable Energy Systems
12.7.14 Total Energies

13 Results and Conclusions

14 About Market Forecast

14.1 General
14.2 Contact us
14.3 Disclaimer
14.4 License

Appendix A: Companies Mentioned
Appendix B: Abbreviations

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List of Tables/Graphs

List of figures

Figure 1: New Powertrain Systems for Aircraft Market Summary by Region
Figure 2: New Powertrain Systems for Aircraft Market CAGR by Region CAGR 2024-2032
Figure 3: Aircraft hybridisation principles during the flight phases
Figure 4: Analysing data of an Airbus A321neo that took flight on sustainable fuel
Figure 5: Market volumes over the forecast period per region
Figure 6: Modified Passport engine
Figure 7: Proposed system configuration of hydrogen fuel cell electric propulsion
Figure 8: 320 kw EPU
Figure 9: GENeUS electric motor
Figure 10: Sirius Jet hydrogen-powered aircraft
Figure 11: Thales TopStart starter generator
Figure 12: Thales variable-frequency electrical generators for Airbus A380
Figure 13: Volt Aero Cassio
Figure 14: Fuel burn example: Cruise flight – twin-turbine vs. hybrid
Figure 15: Magni 650 Powertrain
Figure 16: ENGINeUS™ XL electrical motor
Figure 17: SP200D
Figure 18: SP200D Specifications
Figure 19: New Powertrain Systems for Aircraft - Supply Chain Structure
Figure 20: Commercial aircraft components
Figure 21: Raw Materials for Powertrain
Figure 22: Market Segmentation and Sub Segmentation New Powertrain Systems for Aircraft Market
Figure 23: ALIA A250 VTOL
Figure 24: Electra eSTOL
Figure 25: Hydrogen-electric air taxi demonstrator
Figure 26: ES 30 hybrid electric airplane
Figure 27: Solid state circuit breaker
Figure 28: 320 kW direct-drive electric machine
Figure 29: Design optimization technology for composite structures
Figure 30: Hydrogen fuel cell electric propulsion system technology development
Figure 31: Vertical's electric aircraft
Figure 32: Embraer EMB-203 Ipanema Electric Plane
Figure 33: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Figure 34: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region %
Figure 35: North America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 36: Europe New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 37: Latin America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 38: Middle East & Africa New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 39: APAC New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 40: North America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 41: Europe New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 42: Latin America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 43: Middle East & Africa New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 44: APAC New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 45: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Figure 46: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems %
Figure 47: Battery Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 48: Battery Hybrid-Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 49: Hydrogen - fuel cell New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 50: Hydrogen - Combustion New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 51: Other Cryogenic New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 52: SAF ready aero engine New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 53: Battery Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 54: Battery Hybrid-Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 55: Hydrogen - fuel cell New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 56: Hydrogen - Combustion New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 57: Other Cryogenic New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 58: SAF ready aero engine New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User
Figure 59: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Figure 60: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User %
Figure 61: Commercial New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 62: Military New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region
Figure 63: Commercial New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 64: Military New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems
Figure 65: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Figure 66: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region %
Figure 67: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Figure 68: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems %
Figure 69: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Figure 70: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User %
Figure 72: Gridstar Flow process
Figure 74: Photovoltaic subassembly
Figure 75: eRider hybrid vehicle
Figure 76: Ecofining Process

 

List of tables

Table 1: New Powertrain Systems Market Summary by Region [US$ million]
Table 2: SAF pathways approved by ASTM International
Table 3: Preferred Aircraft Powertrains by Region
Table 4: Market activity
Table 5: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 6: North America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 7: Europe New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 8: Latin America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 9: Middle East & Africa New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 10: APAC New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 11: North America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 12: Europe New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 13: Latin America New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 14: Middle East & Africa New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 15: APAC New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 16: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 17: Battery Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 18: Battery Hybrid-Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 19: Hydrogen - fuel cell New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 20: Hydrogen - Combustion New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 21: Other Cryogenic New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 22: SAF ready aero engine New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 23: Battery Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 24: Battery Hybrid-Electric New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 25: Hydrogen - fuel cell New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 26: Hydrogen - Combustion New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 27: Other Cryogenic New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 28: SAF ready aero engine New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 29: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 30: Commercial New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 31: Military New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 32: Commercial New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 33: Military New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 34: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Region [US$ millions]
Table 35: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by Powertrain Systems [US$ millions]
Table 36: New Powertrain Systems for Aircraft Market Forecast to 2032 by End-User [US$ millions]
Table 37: Airbus plc SWOT Analysis
Table 38: Boeing SWOT Analysis
Table 39: Lockheed Martin SWOT Analysis
Table 40: Northrop Grumman SWOT Analysis
Table 41: Safran SWOT Analysis

 

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