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ディーゼルエンジン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Diesel Engine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ディーゼルエンジンの世界市場規模は、2021年に2,124億米ドルに達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には2663億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.75%を示すと予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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105 英語

 

サマリー

ディーゼルエンジンの世界市場規模は、2021年に2,124億米ドルに達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には2663億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.75%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ディーゼルエンジンは、円筒状の容器内で空気を圧縮し、燃料に点火する内燃機関です。燃料に蓄えられた化学エネルギーを機械エネルギーに変え、貨物自動車、機関車、大型船舶、車両などの動力源として使用される。現在、ディーゼルエンジンには2つのタイプがある。クランクシャフトが1回転する間にピストンが2回ストロークすることでパワーサイクルを完成させる2ストロークエンジンと、クランクシャフトを回転させることで4回のストロークでサイクルを完成させる4ストロークエンジンがある。ディーゼルエンジンは、運転性能が高く、燃費も良いため、エンドユーザーからの支持も高まっている。

ディーゼルエンジンは、ガソリンエンジンに比べて燃費が良く、商用車や大型車に非常に人気があることが、需要の大きな要因となっています。また、インド、中国、ベトナムなどの新興国を中心に自動車産業が大きく成長していることも、ディーゼルエンジンの需要にプラスの影響を与えると予想されます。これとは別に、非自動車用ディーゼルエンジン市場の成長も、インフラの成長と製造業によるエネルギー需要の増加が見込まれることから、市場の活性化につながると期待されています。また、発展途上国での強力な工業化により、途切れることのない効率的な操業を確保するための信頼性の高い安定した発電源への要求が高まり、ディーゼルエンジンの需要が高まっています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、ディーゼルエンジン世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、出力定格とエンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

出力等級別構成比。

0.5 MW-1 MW
0.5MWまで
2 MW-5 MW
1 MW-2 MW
5MW以上

エンドユーザー別構成比

車載用
オンロード
軽自動車
中型・大型トラック
小型トラック
オフロード
産業機械・建設機械
農業機械
マリン分野
非自動車

地域別構成比

北米
欧州
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、主要企業としてAGCO Corporation、China FAW Group、Bosch、Deere & Company、Continental AG、Delphi Automotive、三菱重工業、Ford Motor、General Motors、MAN SE、Wärtsilä、Cummins、Caterpillar、Rolls-Royceなどの競合環境についても分析を行っています。本レポートで回答した主な質問
1.2021年のディーゼルエンジンの世界市場規模は?
2.予測期間(2022年~2027年)のディーゼルエンジン世界市場の展望はどうなるか?
3.ディーゼルエンジンの世界市場のドライバーは何か?
4.ディーゼルエンジンの世界市場における主なトレンドは?
5.COVID-19がディーゼルエンジンの世界市場に与える影響とは?
6.ディーゼルエンジンの世界市場のエンドユーザー別内訳は?
7.ディーゼルエンジンの世界市場における主要地域は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Diesel Engine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Power Rating
5.5 Market Breakup by End-User
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Market Breakup by Power Rating
6.1 0.5 MW–1 MW
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Up to 0.5 MW
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 2 MW–5 MW
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 1 MW–2 MW
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Above 5 MW
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by End-User
7.1 Automotive
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Breakup by Type
7.1.2.1 On-Road
7.1.2.1.1 Market Trends
7.1.2.1.2 Major Types
7.1.2.1.2.1 Light Vehicles
7.1.2.1.2.2 Medium/Heavy Trucks
7.1.2.1.2.3 Light Trucks
7.1.2.1.3 Market Forecast
7.1.2.2 Off-Road
7.1.2.2.1 Market Trends
7.1.2.2.2 Major Types
7.1.2.2.2.1 Industrial/Construction Equipment
7.1.2.2.2.2 Agriculture Equipment
7.1.2.2.2.3 Marine Applications
7.1.2.2.3 Market Forecast
7.1.3 Market Forecast
7.2 Non-Automotive
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 North America
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
10.1 Overview
10.2 Research and Development
10.3 Raw Material Procurement
10.4 Manufacturing
10.5 Marketing
10.6 Distribution
10.7 End-Use
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Manufacturing Process
13.1 Product Overview
13.2 Raw Material Requirements
13.3 Manufacturing Process
13.4 Key Success and Risk Factors
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AGCO Corporation
14.3.2 China FAW Group
14.3.3 Bosch
14.3.4 Deere & Company
14.3.5 Continental AG
14.3.6 Delphi Automotive
14.3.7 Mitsubishi Heavy Industries
14.3.8 Ford Motor
14.3.9 General Motors
14.3.10 MAN SE
14.3.11 Wärtsilä
14.3.12 Cummins
14.3.13 Caterpillar
14.3.14 Rolls-Royce

 

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Summary

The global diesel engine market size reached US$ 212.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 266.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.75% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

The diesel engine is an internal combustion machine in which the air is compressed inside a cylindrical vessel to ignite the fuel. It changes the chemical energy stored in the fuel into mechanical energy which is used to power freight trucks, locomotives, large vessels, vehicles, etc. Currently, two types of diesel engines are available in the market. Two-stroke engines that complete a power cycle with two strokes of the piston during one crankshaft revolution, and four-stroke engines that complete the cycle with four separate strokes by turning the crankshaft. Diesel engines are capable of offering better operational performance and higher fuel economy, making them increasingly preferred among the end-users.

A key factor driving the demand of diesel engines is the fact that they provide better fuel efficiency compared to petrol engines and are extremely popular in commercial and heavy-duty vehicles. Moreover, the strong growth of the automobile industry, particularly in emerging markets such as India, China, Vietnam, etc. is also expected to create a positive impact on the demand of diesel engines. Apart from this, growth in the non-automotive diesel engine market is also expected to catalyse the market with growth expected to be driven by rising energy demands from infrastructure growth and the manufacturing industry. Strong industrialization in developing economies has also increased the demand of diesel engines driven by an increasing requirement for a reliable and consistent source of power generation to ensure uninterrupted and efficient operations.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global diesel engine market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on power rating and end-user.

Breakup by Power Rating:

0.5 MW–1 MW
Up to 0.5 MW
2 MW–5 MW
1 MW–2 MW
Above 5 MW

Breakup by End-User:

Automotive
On-Road
Light Vehicles
Medium/Heavy Trucks
Light Trucks
Off-Road
Industrial/Construction Equipment
Agriculture Equipment
Marine Applications
Non-Automotive

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being AGCO Corporation, China FAW Group, Bosch, Deere & Company, Continental AG, Delphi Automotive, Mitsubishi Heavy Industries, Ford Motor, General Motors, MAN SE, Wärtsilä, Cummins, Caterpillar and Rolls-Royce, etc. Key Questions Answered in this Report
1. What was the global diesel engine market size in 2021?
2. What will be the global diesel engine market outlook during the forecast period (2022-2027)?
3. What are the global diesel engine market drivers?
4. What are the major trends in the global diesel engine market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global diesel engine market?
6. What is the global diesel engine market breakup by end user?
7. What are the major regions in the global diesel engine market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Diesel Engine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Power Rating
5.5 Market Breakup by End-User
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Market Breakup by Power Rating
6.1 0.5 MW–1 MW
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Up to 0.5 MW
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 2 MW–5 MW
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 1 MW–2 MW
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Above 5 MW
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by End-User
7.1 Automotive
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Breakup by Type
7.1.2.1 On-Road
7.1.2.1.1 Market Trends
7.1.2.1.2 Major Types
7.1.2.1.2.1 Light Vehicles
7.1.2.1.2.2 Medium/Heavy Trucks
7.1.2.1.2.3 Light Trucks
7.1.2.1.3 Market Forecast
7.1.2.2 Off-Road
7.1.2.2.1 Market Trends
7.1.2.2.2 Major Types
7.1.2.2.2.1 Industrial/Construction Equipment
7.1.2.2.2.2 Agriculture Equipment
7.1.2.2.2.3 Marine Applications
7.1.2.2.3 Market Forecast
7.1.3 Market Forecast
7.2 Non-Automotive
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Asia Pacific
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 North America
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
10.1 Overview
10.2 Research and Development
10.3 Raw Material Procurement
10.4 Manufacturing
10.5 Marketing
10.6 Distribution
10.7 End-Use
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Manufacturing Process
13.1 Product Overview
13.2 Raw Material Requirements
13.3 Manufacturing Process
13.4 Key Success and Risk Factors
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AGCO Corporation
14.3.2 China FAW Group
14.3.3 Bosch
14.3.4 Deere & Company
14.3.5 Continental AG
14.3.6 Delphi Automotive
14.3.7 Mitsubishi Heavy Industries
14.3.8 Ford Motor
14.3.9 General Motors
14.3.10 MAN SE
14.3.11 Wärtsilä
14.3.12 Cummins
14.3.13 Caterpillar
14.3.14 Rolls-Royce

 

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