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レコメンデーションエンジン市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Recommendation Engine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のレコメンデーションエンジン市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR35.61%を示し、2027年までに163億米ドルに達すると予測しています。COVID-... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界のレコメンデーションエンジン市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR35.61%を示し、2027年までに163億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

レコメンデーションエンジンとは、マーケティング担当者がリアルタイムで顧客に関連性の高い製品を推奨することを可能にするデータフィルタリングツールを指します。機械学習(ML)や人工知能(AI)などのデータ分析技術や高度なアルゴリズムが活用されており、個人に関連する製品カタログを提案することができます。また、お客様の好みや過去のブラウザ履歴、属性、状況に応じて、Webサイトやアプリ、メールなどで商品を表示することができます。現在、エンターテインメント、モバイルアプリ、教育など、パーソナライズ戦略が求められるB2C(Business to Consumer)分野のECで広く活用されている。

レコメンデーションエンジンの市場動向
コロナウイルス(COVID-19)の大流行や各国の政府機関による完全閉鎖により、企業のオンライン小売プラットフォームへの移行が促進されています。これは、売上を伸ばし、顧客との良好な関係を維持するためのレコメンデーションエンジンに対する需要を喚起する主要な要因の1つとなっています。また、インターネットの普及、スマートフォンへの依存度の高まり、ソーシャルメディアの台頭により、eコマース産業が活発化していることも、市場の成長に寄与しています。また、消費者の消費習慣の変化や、ショッピング時の利便性、即時性、簡便性に対するニーズの高まりも、市場成長の要因となっています。さらに、シームレスな顧客体験を提供することに重点を置いたオムニチャネル・アプローチの販売への採用が増加していることも、市場を牽引しています。さらに、世界的なビジネスの急速な拡大により、大量のデータを管理し、ユーザーを積極的に取り込むためのレコメンデーションエンジンへの需要が高まっています。また、世界の中小企業では、既存顧客への新製品のクロスセルや平均注文額の最大化により、全体的な売上を増加させることが可能になるため、支持を集めています。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のレコメンデーションエンジン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、テクノロジー、展開モード、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

コラボレイティブフィルタリング
コンテンツベースフィルタリング
ハイブリッド型レコメンデーション
その他

技術別構成比

コンテキストアウェア
地理空間認識

展開形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

アプリケーション別構成比。

戦略・オペレーションプランニング
商品企画とプロアクティブ・アセット・マネジメント
パーソナライズドキャンペーンとカスタマーディスカバリー

エンドユーザー別構成比

IT・通信
BFSI
小売
メディア・エンターテインメント
ヘルスケア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境は、Adobe Inc.、Amazon.com Inc.、Dynamic Yield (McDonald's) 、Google LLC (Alphabet Inc.)、Hewlett Packard Enterprise Development LP、インテル株式会社、インターナショナルビジネスマシーン株式会社、Kibo Software Inc.、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、Recolize GmbH、Salesforce.com Inc、SAP SEといった主要企業のプロファイルと共に調査されています。本レポートで回答した主な質問
レコメンデーションエンジンの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は世界のレコメンデーションエンジン市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
技術別の市場構成は?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
レコメンデーションエンジンの世界市場の構造とキープレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Recommendation Engine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Collaborative Filtering
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Content-based Filtering
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Hybrid Recommendation Systems
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Context Aware
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Geospatial Aware
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Strategy and Operations Planning
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Product Planning and Proactive Asset Management
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personalized Campaigns and Customer Discovery
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 IT and Telecommunication
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 BFSI
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Retail
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Media and Entertainment
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Healthcare
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Adobe Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Amazon.com Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 Dynamic Yield (McDonald's)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Hewlett Packard Enterprise Development LP
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Intel Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 International Business Machines Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Kibo Software Inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Microsoft Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Oracle Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Recolize GmbH
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Salesforce.com Inc.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 SAP SE
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.13.3 Financials
16.3.13.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global recommendation engine market reached a value of US$ 2.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 16.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 35.61% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Recommendation engine refers to a data filtering tool that enables marketers to offer relevant product recommendations to customers in real-time. It is leveraged with data analysis techniques and advanced algorithms, such as machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), which can suggest relevant product catalogs to an individual. In addition, it can show products on websites, apps, and emails, based on customer preferences, past browser history, attributes, and situational context. At present, it is widely utilized in business-to-consumer (B2C) e-commerce fields, such as entertainment, mobile apps, and education, which require a personalization strategy.

Recommendation Engine Market Trends:
The coronavirus disease (COVID-19) pandemic and complete lockdowns imposed by governing agencies of numerous countries have encouraged enterprises to shift to online retail platforms. This represents one of the major factors catalyzing the demand for recommendation engines to increase sales and maintain a positive customer relationship. Apart from this, the thriving e-commerce industry on account of the increasing penetration of the Internet, the growing reliance on smartphones, and the emerging social media trend are contributing to the market growth. This can also be attributed to changing consumer spending habits and the rising need for convenience, immediacy, and simplicity during shopping. Moreover, the increasing adoption of the omnichannel approach to sales that focuses on providing a seamless customer experience is driving the market. Furthermore, due to the rapid expansion of businesses globally, there is a rise in the demand for recommendation engines to manage large volumes of data and engage users actively. They are also gaining traction in small and medium-sized enterprises (SMEs) worldwide to enable them to increase overall sales by cross-selling new products to existing customers and maximize average order value.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global recommendation engine market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, technology, deployment mode, application and end user.

Breakup by Type:

Collaborative Filtering
Content-based Filtering
Hybrid Recommendation Systems
Others

Breakup by Technology:

Context Aware
Geospatial Aware

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Application:

Strategy and Operations Planning
Product Planning and Proactive Asset Management
Personalized Campaigns and Customer Discovery

Breakup by End User:

IT and Telecommunication
BFSI
Retail
Media and Entertainment
Healthcare
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., Amazon.com Inc., Dynamic Yield (McDonald's), Google LLC (Alphabet Inc.), Hewlett Packard Enterprise Development LP, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Kibo Software Inc., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Recolize GmbH, Salesforce.com Inc. and SAP SE. Key Questions Answered in This Report:
How has the global recommendation engine market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global recommendation engine market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global recommendation engine market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Recommendation Engine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Collaborative Filtering
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Content-based Filtering
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Hybrid Recommendation Systems
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Context Aware
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Geospatial Aware
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Strategy and Operations Planning
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Product Planning and Proactive Asset Management
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personalized Campaigns and Customer Discovery
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 IT and Telecommunication
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 BFSI
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Retail
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Media and Entertainment
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Healthcare
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Adobe Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Amazon.com Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 Dynamic Yield (McDonald's)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Hewlett Packard Enterprise Development LP
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Intel Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 International Business Machines Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Kibo Software Inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Microsoft Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Oracle Corporation
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Recolize GmbH
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Salesforce.com Inc.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 SAP SE
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.13.3 Financials
16.3.13.4 SWOT Analysis

 

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