レコメンデーションエンジン市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Recommendation Engine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のレコメンデーションエンジン市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR35.61%を示し、2027年までに163億米ドルに達すると予測しています。COVID-... もっと見る
サマリー世界のレコメンデーションエンジン市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR35.61%を示し、2027年までに163億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。レコメンデーションエンジンとは、マーケティング担当者がリアルタイムで顧客に関連性の高い製品を推奨することを可能にするデータフィルタリングツールを指します。機械学習(ML)や人工知能(AI)などのデータ分析技術や高度なアルゴリズムが活用されており、個人に関連する製品カタログを提案することができます。また、お客様の好みや過去のブラウザ履歴、属性、状況に応じて、Webサイトやアプリ、メールなどで商品を表示することができます。現在、エンターテインメント、モバイルアプリ、教育など、パーソナライズ戦略が求められるB2C(Business to Consumer)分野のECで広く活用されている。 レコメンデーションエンジンの市場動向 コロナウイルス(COVID-19)の大流行や各国の政府機関による完全閉鎖により、企業のオンライン小売プラットフォームへの移行が促進されています。これは、売上を伸ばし、顧客との良好な関係を維持するためのレコメンデーションエンジンに対する需要を喚起する主要な要因の1つとなっています。また、インターネットの普及、スマートフォンへの依存度の高まり、ソーシャルメディアの台頭により、eコマース産業が活発化していることも、市場の成長に寄与しています。また、消費者の消費習慣の変化や、ショッピング時の利便性、即時性、簡便性に対するニーズの高まりも、市場成長の要因となっています。さらに、シームレスな顧客体験を提供することに重点を置いたオムニチャネル・アプローチの販売への採用が増加していることも、市場を牽引しています。さらに、世界的なビジネスの急速な拡大により、大量のデータを管理し、ユーザーを積極的に取り込むためのレコメンデーションエンジンへの需要が高まっています。また、世界の中小企業では、既存顧客への新製品のクロスセルや平均注文額の最大化により、全体的な売上を増加させることが可能になるため、支持を集めています。 主要市場のセグメンテーション IMARC Groupは、世界のレコメンデーションエンジン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、テクノロジー、展開モード、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分類しています。 タイプ別の内訳 コラボレイティブフィルタリング コンテンツベースフィルタリング ハイブリッド型レコメンデーション その他 技術別構成比 コンテキストアウェア 地理空間認識 展開形態別構成比。 オンプレミス クラウド型 アプリケーション別構成比。 戦略・オペレーションプランニング 商品企画とプロアクティブ・アセット・マネジメント パーソナライズドキャンペーンとカスタマーディスカバリー エンドユーザー別構成比 IT・通信 BFSI 小売 メディア・エンターテインメント ヘルスケア その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 業界の競争環境は、Adobe Inc.、Amazon.com Inc.、Dynamic Yield (McDonald's) 、Google LLC (Alphabet Inc.)、Hewlett Packard Enterprise Development LP、インテル株式会社、インターナショナルビジネスマシーン株式会社、Kibo Software Inc.、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、Recolize GmbH、Salesforce.com Inc、SAP SEといった主要企業のプロファイルと共に調査されています。本レポートで回答した主な質問 レコメンデーションエンジンの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか? COVID-19は世界のレコメンデーションエンジン市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? タイプ別の市場構成は? 技術別の市場構成は? 展開モードに基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? レコメンデーションエンジンの世界市場の構造とキープレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Recommendation Engine Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Collaborative Filtering 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Content-based Filtering 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Hybrid Recommendation Systems 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Context Aware 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Geospatial Aware 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Mode 8.1 On-premises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cloud-based 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Strategy and Operations Planning 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Product Planning and Proactive Asset Management 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Personalized Campaigns and Customer Discovery 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 IT and Telecommunication 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 BFSI 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Retail 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Media and Entertainment 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Healthcare 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Adobe Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Amazon.com Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Dynamic Yield (McDonald's) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 Hewlett Packard Enterprise Development LP 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Intel Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 International Business Machines Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Kibo Software Inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Microsoft Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Oracle Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Recolize GmbH 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Salesforce.com Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 SAP SE 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis
SummaryThe global recommendation engine market reached a value of US$ 2.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 16.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 35.61% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Recommendation Engine Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Collaborative Filtering 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Content-based Filtering 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Hybrid Recommendation Systems 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Context Aware 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Geospatial Aware 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Mode 8.1 On-premises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cloud-based 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Strategy and Operations Planning 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Product Planning and Proactive Asset Management 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Personalized Campaigns and Customer Discovery 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 IT and Telecommunication 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 BFSI 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Retail 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Media and Entertainment 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Healthcare 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Adobe Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Amazon.com Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Dynamic Yield (McDonald's) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 Hewlett Packard Enterprise Development LP 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Intel Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 International Business Machines Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Kibo Software Inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Microsoft Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Oracle Corporation 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Recolize GmbH 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Salesforce.com Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 SAP SE 16.3.13.1 Company 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