世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

4G機器市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


4G Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の4G機器市場は、2021年に666億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.37%を示し、2027年までに2035億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の4G機器市場は、2021年に666億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.37%を示し、2027年までに2035億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

4G機器は、データ伝送速度とネットワークの強化がアップグレードされた第4世代の無線通信システムである。この機器は、LTE(Long-term Equipment)とWi-max機器に分類され、マクロセル、スモールセル、分散アンテナシステム(DAS)、テスト機器などが含まれます。これらは一般的に、バーチャルプレゼンス、ナビゲーション、危機管理、遠隔医療、遠隔教育、マルチメディア共有、遠隔ジオプロセシングなどのアプリケーションに使用されています。これらのデバイスは、スマートフォン、タブレット、ノートパソコンなどのスマートデバイスに統合され、Wi-Fiスポットよりも安全です。また、独自のシステムに接続することなく、インターネットに接続することができます。そのため、情報技術(IT)、電気通信、eコマース、小売など、さまざまな業界で幅広く利用されています。

4G機器の市場動向
世界的な通信業界の著しい成長は、市場の見通しを明るくしている重要な要因のひとつです。また、ネットワークトラフィックの大幅な増加が、市場の成長を後押ししています。4G機器は、スマートフォン機器により高速なインターネット接続を提供し、さらにオンラインやライブストリーミングのビデオ、映画、音楽への中断のないアクセスを可能にします。これに伴い、オンライン・インタラクティブ・ゲームやマルチプレイヤー・ゲームのトレンドも台頭し、市場の成長に寄与しています。コネクテッドデバイスとモノのインターネット(IoT)の統合、拡張現実(AR)およびバーチャルリアリティ(VR)システムなど、さまざまな技術的進歩が、成長に向けて市場を牽引すると予想されます。また、4G機器は、ファイルやアプリケーションにリアルタイムでアクセスするためのクラウドコンピューティングシステムの運用にも広く利用されています。その他、消費者の支出能力の向上や、特に発展途上国での大規模なインフラ開発などが、市場の成長を牽引すると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の4G機器市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、アプリケーション、エンドユースに基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

インフラ機器
スモールセル
マクロセル
分散アンテナシステム(DAS)
その他
試験装置

アプリケーション別構成比

LTE
TD-LTE
FDD-LTE
LTE A
Wi-Max(ワイマックス

エンドユーザー別構成比

物流
電子商取引
スマートフォン
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
エアスパンネットワークス、シスコシステムズ、富士通、ファーウェイ・テクノロジーズ、モトローラ・ソリューションズなど、主要企業のプロファイルとともに、業界の競争環境も調査しています。Ltd.、Motorola Solutions Inc.日本電気株式会社、ノキア株式会社、Samsung Electronics Co.Ltd.、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、ZTE Corporationである。

本レポートで回答した主な質問
世界の4G機器市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の4G機器市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
アプリケーション別の市場構成は?
エンドユーズに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の4G機器市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global 4G Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Infrastructure Equipment
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Key Segments
6.1.2.1 Small Cell
6.1.2.2 Macro Cell
6.1.2.3 Distributed Antenna System (DAS)
6.1.2.4 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Testing Equipment
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 LTE
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Key Segments
7.1.2.1 TD-LTE
7.1.2.2 FDD-LTE
7.1.2.3 LTE A
7.1.3 Market Forecast
7.2 Wi-Max
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use
8.1 Logistics
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 E-Commerce
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Smartphone
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Airspan Networks Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Cisco System Inc
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Fujitsu Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Huawei Technologies Co. Ltd.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Motorola Solutions Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 NEC Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Nokia Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 ZTE Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global 4G equipment market reached a value of US$ 66.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 203.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 20.37% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

4G equipment are fourth-generation wireless communication systems with upgraded data transmission speed and network enhancements. The equipment is categorized into Long-term Equipment (LTE) and Wi-max devices, which include macrocells, small cells, distributed antenna systems (DAS) and testing equipment. They are commonly used for applications that involve virtual presence, navigation, crisis management, telemedicine, remote education, multimedia sharing and tele geoprocessing. These devices are integrated into smart devices, such as smartphones, tablets and notebooks and are more secure than Wi-Fi spots. They also enable the users to get online without plugging into a proprietary system. As a result, they find extensive applications across various industries, including information technology (IT), telecommunication, ecommerce and retail.

4G Equipment Market Trends:
Significant growth in the telecommunication industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, a substantial increase in the network traffic is providing a thrust to the market growth. 4G equipment provides faster internet connectivity to smartphone devices, which further enables uninterrupted access to online and live-streamed videos, movies and music. In line with this, the emerging trend of online interactive and multiplayer gaming is also contributing to the growth of the market. Various technological advancements, such as the integration of connected devices with the Internet of Things (IoT), augmented reality (AR) and virtual reality (VR) systems, are anticipated to drive the market toward growth. In addition, 4G equipment is also widely used for operating cloud computing systems for providing access to files and applications to the enterprises in real-time. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with extensive infrastructural development, especially in the developing economies, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global 4G equipment market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, application and end use.

Breakup by Component:

Infrastructure Equipment
Small Cell
Macro Cell
Distributed Antenna System (DAS)
Others
Testing Equipment

Breakup by Application:

LTE
TD-LTE
FDD-LTE
LTE A
Wi-Max

Breakup by End Use:

Logistics
E-Commerce
Smartphone
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airspan Networks Inc., Cisco System Inc, Fujitsu Limited , Huawei Technologies Co. Ltd., Motorola Solutions Inc. , NEC Corporation, Nokia Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Telefonaktiebolaget LM Ericsson and ZTE Corporation.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global 4G equipment market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global 4G equipment market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end use?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global 4G equipment market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global 4G Equipment Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Infrastructure Equipment
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Key Segments
6.1.2.1 Small Cell
6.1.2.2 Macro Cell
6.1.2.3 Distributed Antenna System (DAS)
6.1.2.4 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Testing Equipment
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 LTE
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Key Segments
7.1.2.1 TD-LTE
7.1.2.2 FDD-LTE
7.1.2.3 LTE A
7.1.3 Market Forecast
7.2 Wi-Max
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use
8.1 Logistics
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 E-Commerce
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Smartphone
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Airspan Networks Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Cisco System Inc
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Fujitsu Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Huawei Technologies Co. Ltd.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Motorola Solutions Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 NEC Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Nokia Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 ZTE Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(equipment)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る