世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インフルエンザワクチン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Influenza Vaccine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のインフルエンザワクチン市場は、2021年に59億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.9%を示し、2027年までに91億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のインフルエンザワクチン市場は、2021年に59億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.9%を示し、2027年までに91億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

インフルエンザワクチンは、インフルエンザ予防接種としても知られており、様々なタイプのインフルエンザウイルスに対する防御を提供します。不活化インフルエンザワクチン(IIV)、遺伝子組み換えインフルエンザワクチン(RIV)、弱毒生インフルエンザワクチン(LAIV)など、いくつかの選択肢があります。これらのワクチンの効果は、患者の年齢や健康状態によって異なることがあります。現在、多くの国で、生後6カ月から5歳までの小児に対するインフルエンザ予防接種が義務付けられています。このため、世界中の乳幼児がインフルエンザで重症化し、入院するリスクを低減するために、インフルエンザワクチンの必要性が高まっています。

インフルエンザ・ワクチンの市場動向。
糖尿病、癌、貧血、肥満、免疫不全、ヒト免疫不全ウイルス(HIV)、代謝性疾患、腎臓病、神経障害、気管支肺異形成、嚢胞性線維症、喘息などの慢性心肺疾患などの有病率が上昇し、インフルエンザ発症のリスクが高まっています。このことは、市場の成長を後押しする大きな要因となっています。また、5歳未満の小児は、高熱、痙攣、肺炎などの合併症のリスクが高いのが一般的です。このことは、子どもの健康に対する保護者の関心の高まりと相まって、インフルエンザワクチンの需要にプラスの影響を及ぼしています。さらに、加齢に伴い免疫力が低下するため、世界的に老年人口が増加しており、重症化や入院の必要性、心臓発作の可能性を防ぐためのインフルエンザ・ワクチンの需要も高まっています。また、65歳以上の成人の免疫反応を高めるためのワクチンもいくつか販売されています。さらに、各国の保健機関は、あらゆる年齢層の人々を対象とした無料の季節性インフルエンザ予防接種プログラムを導入しており、これは市場に明るい展望をもたらしています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のインフルエンザワクチン市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ワクチンの種類、技術、年齢層、投与経路に基づき市場を分類しています。

ワクチンタイプ別内訳。

4価ワクチン
3価ワクチン

技術別内訳

卵子ベース
セルベース

年齢層別構成比。

小児
アダルト

投与経路別内訳。

注射剤
鼻腔用スプレー

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境も、Abbott Laboratories、AstraZeneca plc、CSL Limited、第一三共株式会社、Emergent BioSolutions Inc.、F. Hoffmann-La Roche AG、Gamma Vaccines Pty Ltd、GlaxoSmithKline plc、Merck&Co.Inc.、Novartis AG、Pfizer Inc.、SanofiおよびSINOVACです。

本レポートで回答した主な質問

世界のインフルエンザワクチン市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのでしょうか?
COVID-19は世界のインフルエンザワクチン市場にどのような影響を及ぼしていますか?
主要な地域市場とは?
ワクチンの種類に基づく市場の内訳は?
技術に基づく市場のブレークアップは?
年齢層に基づく市場のブレークアップは?
投与経路に基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のインフルエンザワクチン市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度はどの程度ですか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Influenza Vaccine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Vaccine Type
6.1 Quadrivalent
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Trivalent
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Egg-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cell-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Age Group
8.1 Pediatric
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Adult
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Route of Administration
9.1 Injection
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Nasal Spray
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 AstraZeneca plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 CSL Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Daiichi Sankyo Company Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Emergent BioSolutions Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 Gamma Vaccines Pty Ltd
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 GlaxoSmithKline plc
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Merck & Co. Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Novartis AG
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Pfizer Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Sanofi
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 SINOVAC
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global influenza vaccine market reached a value of US$ 5.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Influenza vaccines, also known as flu shots, provide protection against various types of influenza viruses. They are available in several options, including inactivated influenza vaccine [IIV], recombinant influenza vaccine [RIV], and live attenuated influenza vaccine (LAIV). Their effectiveness can vary, depending on the patient's age and health status. Presently, governments of numerous countries have mandated immunization against influenza among children between six months and five years of age. This is escalating the need for influenza vaccines to reduce the high risk of developing severe flu complications and hospitalization among infants around the world.

Influenza Vaccine Market Trends:
The rising prevalence of diabetes, cancer, anemia, obesity, immune deficiencies, human immunodeficiency virus (HIV), metabolic diseases, kidney disease, neurological disorder, and chronic heart and lung disorders, such as bronchopulmonary dysplasia, cystic fibrosis, and asthma, is increasing the risk of developing influenza. This acts as a major factor bolstering the market growth. In addition, children under five years of age are usually at a high risk of complications from high fever, convulsions, and pneumonia. This, in confluence with growing concerns among parents about the well-being of their children, is positively influencing the demand for influenza vaccines. Moreover, as immune systems decline with age, the rising geriatric population worldwide is catalyzing the demand for influenza vaccines to prevent serious illness, the need for hospitalization, and the possibility of a heart attack. Several vaccines are also available that help boost immune response in adults over sixty-five years. Besides this, health agencies of numerous countries are introducing free seasonal influenza vaccination programs for people of all age groups, which is creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global influenza vaccine market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on vaccine type, technology, age group and route of administration.

Breakup by Vaccine Type:

Quadrivalent
Trivalent

Breakup by Technology:

Egg-based
Cell-based

Breakup by Age Group:

Pediatric
Adult

Breakup by Route of Administration:

Injection
Nasal Spray

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, AstraZeneca plc, CSL Limited, Daiichi Sankyo Company Limited, Emergent BioSolutions Inc., F. Hoffmann-La Roche AG, Gamma Vaccines Pty Ltd, GlaxoSmithKline plc, Merck & Co. Inc., Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi and SINOVAC.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global influenza vaccine market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global influenza vaccine market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the vaccine type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the age group?
What is the breakup of the market based on the route of administration?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global influenza vaccine market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Influenza Vaccine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Vaccine Type
6.1 Quadrivalent
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Trivalent
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Egg-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cell-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Age Group
8.1 Pediatric
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Adult
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Route of Administration
9.1 Injection
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Nasal Spray
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 AstraZeneca plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 CSL Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Daiichi Sankyo Company Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Emergent BioSolutions Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 Gamma Vaccines Pty Ltd
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 GlaxoSmithKline plc
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Merck & Co. Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Novartis AG
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Pfizer Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Sanofi
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 SINOVAC
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る