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電動ボート&シップ 2024-2044


Electric Boats & Ships 2024-2044

IDTechEx が追跡している陸上電気自動車の分野全体では、今後 20 年間でほとんどがバッテリー電気推進システムへの移行が進んでいます。海洋分野の場合はそれほど単純ではありません。商船の電力、エネル... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年6月16日 US$7,000
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208 英語

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サマリー

IDTechEx が追跡している陸上電気自動車の分野全体では、今後 20 年間でほとんどがバッテリー電気推進システムへの移行が進んでいます。海洋分野の場合はそれほど単純ではありません。商船の電力、エネルギー、距離の要件が膨大であるため、海洋排出量を削減するには、リチウムイオン電池や水素燃料電池からグリーンアンモニアやグリーン水素に至るまで、さまざまなソリューションが必要になります。 そしてe燃料。
 
現在、海洋における電気およびハイブリッド推進システムは主にレクリエーション用のボート、フェリー、近海または内陸の船舶で登場しており、船舶のサイズが小さいことや機会充電を可能にする明確に定義された運用プロファイルにより着実に普及しています。 大型の深海船では、吸収の速度はそれほど速くありませんが、当初は NOx、SOx、PM を対象としていた IMO と EU による前例のない世界的な排出規制が、現在では炭素と GHG 排出に焦点を当てているため、その勢いは増しています。 そのため、海事部門は脱炭素化と広範な気候変動目標の達成へのプレッシャーが増大しており、特効薬はないものの、それぞれが特定のサブセクターを対象にできる「複数の特効薬」として解決策が生み出される可能性があります。 たとえば、純粋な電気フェリーやタグボート用のバッテリーや、ハイブリッド外航船のグリーン燃料 (多くの場合バッテリーと組み合わせて使用) などです。
 
出典:IDTechEx
 
純粋なバッテリー電気船は、排出量の削減、そして通常は生涯コストの削減の観点から、運用上可能な場合には最良のソリューションとなることがよくあります。自動車分野による電動パワートレイン技術の技術進歩により、個々の船舶に最大 70MWh のシステムを提案できるようになりました。目的地間の深海船舶のエネルギー需要は数百メガワット時にも及びますが、純粋な電気推進の能力を超え、バッテリーシステムは内燃機関や燃料電池の燃費を改善することで付加価値をもたらし、ハイブリッド市場を推進します。 
 
数量ベースでは、電気レクリエーションおよびレジャーボートが最大の市場であり、年間数万台が販売されています。これらは海洋世界の自動車であり、比較的短距離の航続距離を必要とする個人所有の自動車であり、最大数百kWhのバッテリーを備えた純粋な電気自動車です。対照的に、現在では数百隻のハイブリッド深海船が就航しています。しかし、この分野は、船舶のサイズと高いエネルギー要件により、将来的には船舶用バッテリーの市場価値と需要が最大となり、船舶ごとに巨大なバッテリーシステムが必要となります。
 
IDTechEx レポート「電動ボート&シップ 2024-2044」は、電気フェリー、電気貨物/コンテナ、電気 Ro-Ro、電気の販売台数、バッテリー需要 (GWh)、バッテリー市場価値 (10 億ドル) の詳細な 20 年間の予測を提供します。クルーズ、電気 OSV、電気タグボート、電気レクリエーション ボートを出力クラスごとに分類します (<1kW、<12kW、>25kW)。さらに、複数のサプライヤーへのインタビューに基づいた、船舶用リチウムイオン電池システム ($/kWh 2020 ~ 2044 年) および電気推進システムに関する技術分析と価格情報を共有します。
 
主要な側面
  • 2020年〜2044年の電気船の年間隻数:フェリー、クルーズ、Ro-Ro、貨物、OSV、タグ、その他
  • 2020年〜2044年の電気船によるバッテリー需要MWh:フェリー、クルーズ、Ro-Ro、カーゴ、OSV、タグ、その他
  • 舶用バッテリーシステムの市場規模 2020-2044 (US$ bn): フェリー、クルーズ、Ro-Ro、貨物船、OSV、タグ、その他
  • 2020~2044年の地域別電気フェリー販売台数とバッテリー需要:ノルウェー、EU、北米、RoW
  • 2020年~2044年のパワークラス別レジャー用電動ボート販売台数:<1kW、<12kW、>25kW
  • 2020~2044年パワークラス別レジャー用電動ボートバッテリー需要MWh:<1kW, <12kW, >25kW
  • 舶用バッテリーシステム価格予測 2022-2044 ($/kWh)
  • 舶用リチウムイオンバッテリーシステム技術&サプライヤーの一次インタビューによる分析
  • 舶用モーター&推進システム技術&サプライヤーの一次インタビューによる分析

 



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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. レポート紹介
1.2. マリン分野&パワートレイン適性
1.3. 電気・ハイブリッド船舶の市場促進要因のまとめ
1.4. マリンバッテリー市場履歴 2019年~2025年 サブセクター別:フェリー、クルーズ、RO-RO、貨物、OSV、タグ、その他
1.5. ノルウェーの電気フェリー導入状況 2015年~2030年
1.6. 代替燃料の必要性&燃料電池
1.7. ハイブリッドシステムにおけるバッテリーの重要性
1.8. マリンバッテリーがユニークな理由
1.9. 海洋システム:スタック&ストリングス MWhへのスケーリング
1.10. マリンバッテリーシステム仕様
1.11. 海事用バッテリーサプライヤー市場シェア 2018年~2022年(MWh)
1.12. 船舶用バッテリーケミストリー
1.13. 海事用バッテリーに関する政策の概要
1.14. レクリエーション用電気ボートの政策的推進力と障害となるもの
1.15. 新たな海事排出ガス規制への対応ソリューション
1.16. 2020年~2044年の電気船年間隻数:フェリー、クルーズ、Ro-Ro、カーゴ、OSV、タグ、その他
1.17. 2020年~2044年 電気船による電池需要(GWh):フェリー、クルーズ、Ro-Ro、カーゴ、OSV、タグ、その他
1.18. レジャー用電気船パワークラス別販売台数 2020年~2044年:<1kW>、<12kW>、<25kW>。
1.19. 2020年~2044年のパワークラス別レジャー用電気船バッテリー需要:<1kW><12kW><25kW
1.20. マリンバッテリーシステム価格予測 2022年~2044年
1.21. 船舶用バッテリーシステムの市場規模 2020 - 2044 ($ bn):フェリー、クルーズ、Ro-Ro、カーゴ、OSV、タグ、その他
2. 海運・商船の排出規制と政策ドライバー
2.1. 章立て
2.2. 国際海事機関(IMO)
2.3. エミッションコントロールエリア
2.4. 硫黄および亜酸化窒素の排出量
2.5. NOxとSOx:海運セクターの大きな問題
2.6. 燃料費の節約とROI
2.7. 従来のソリューションスクラバー&回転数低下
2.8. 排出権政策の焦点の転換
2.9. 海洋CO2排出量と目標値
2.10. 温室効果ガス削減のためにEEXI & CII
2.11. EU 'Fit for 55';
2.12. EU固有の政策
2.13. 温室効果ガス規制の解決策
3. 電気フェリーマーケット&ケーススタディ
3.1. ハイブリッド&ピュアエレクトリックプロパルジョンシステム
3.2. ディーゼルエレクトロニクスは数えるほどしかないのか?
3.3. 世界で運航しているフェリーの数
3.4. 電気・ハイブリッドフェリー:地域別市場占有率
3.5. フェリーは電化に適している
3.6. Leclanché; e-ferry: 4.3MWh battery with1C charging
3.7. バッテリーの巨人:0.5C充電の70MWhフェリー
3.8. 日本電産のスーパーキャパシタフェリー
3.9. ノルウェーの電気フェリー導入状況 2015年~2030年
3.10. 平均バッテリーkWh/フェリーが2014年~2023年に増加
3.11. 電気フェリー販売 2020年~2044年 ノルウェー、EU、北米、RoW
3.12. フェリー用電池システムの平均容量/隻 2020年~2044年(kWh)
3.13. 電気フェリーのバッテリー需要(GWh) 2020年~2044年、ノルウェー、EU、北米、RoW
4. 電気式オフショア支援船マーケット&ケーススタディ
4.1. オフショア支援船(OSV)の種類
4.2. 2015年~2030年の洋上風力発電容量の追加と新型OSVの必要性
4.3. 世界のOSV船隊の動向
4.4. ハイブリッドOSVのスパイク
4.5. ハイブリッドバッテリーの価値提案&燃費
4.6. 地域別、新築&平均バッテリーkWh/OSVの推移が増加 2016-2023
4.7. OSVのケーススタディ&代表的なスペック
4.8. 電気式OSVの販売 2020-2044
5. 電気クルーズ船マーケット&ケーススタディ
5.1. クルーズ船市場は少数のプレーヤーによって支配されている
5.2. パンデミック時のクルーズ船
5.3. ゼロエミッション港湾規制により、グローバルクルージングでバッテリーの普及が進む
5.4. 平均バッテリーkWh/クルーズ船想定 2020年~2044年
5.5. クルーズ船プロジェクト&スペック
5.6. 電気式客船販売 2020年~2044年
6. 電気商船
6.1. 船便の用語のナビゲート
6.2. 海上貿易とグローバル経済
6.3. 2005年からの造船サイクル
6.4. 商船船隊の成長
6.5. 現代重工業の商船納入実績
6.6. MGOのコストと代替燃料の比較
6.7. 液化天然ガス(LNG)ライフサイクル排出量
6.8. LNGの環境メリット
6.9. e-fuelsの概要
6.10. 船舶での炭素回収
6.11. ノルウェーと日本における電気タンカーのケーススタディ
6.12. 中国初の純電気コンテナ船
6.13. コンテナ・バルク、Ro-Ro、その他商船用電気船 2020年~2044年の納入実績
6.14. コンテナ・バルク、Ro-Ro、その他商船 電気船用電池需要 MWh 2020 - 2044年
7. 電動ボートレジャー・レクリエーション市場、技術、予測
7.1. レジャー・レジャー用電動ボート市場
7.2. ボートの推進タイプ&アウトボード化傾向
7.3. 船外機の歴史的な世界販売台数の合計(米国)&パワークラス別販売台数
7.4. ガス・ガソリン船外機の排ガス規制の欠如について
7.5. トローリングモーターは、ガソリン/ガス船とは競合しない
7.6. 急成長するトルキード/ドイツ・電動船外機
7.7. 電動船外機の価格数倍ICE
7.8. 効率的なダイレクトドライブ電動船外機でマーケットリーダーの地位を確立したePropulsion社
7.9. スロベニアからやってきたe'dynマリンさん
7.10. ピュアウォータークラフト、GMが電動レジャーボートに投資
7.11. 従来の船外機メーカー
7.12. マーキュリー・マリーン:伝統ある船外機メーカーが電動化レースに参戦
7.13. ブランズウィック、電動ボートの導入を計画
7.14. ビジョンマリン660V船外機&業界動向
7.15. ベネトー、電気・ハイブリッド推進システムを導入
7.16. 米国で電動ポンツーン市場が活況を呈する
7.17. ハイドロフォイリングで空気抵抗を50%低減&電気航続距離も向上
7.18. 水中翼船の種類V字型、T字型
7.19. キャンデラ社のハイドロフォイル技術
7.20. カンデラ:ビジネス&マーケット
7.21. バッテリーケミストリーの選択、価格、サプライヤー
7.22. レクリエーション用電気ボートの政策的推進力と障害となるもの
7.23. レジャー用電気船パワークラス別販売台数 2020年~2044年:<1kW>、<12kW>、<25kW>。
8. バッテリー技術&マリンバッテリーシステムサプライヤー
8.1. リチウム電池の化学の概要
8.2. 現在のリチウム電池のランキング
8.3. シリコンの約束
8.4. シリコン負極材の可能性
8.5. シリコンアノード - 企業ベンチマーキング
8.6. LTOバッテリーセル技術
8.7. 電気船・船舶の主要性能指標
8.8. バッテリーケミストリーベンチマーキング
8.9. 円筒型、プリズム型、パウチ型セルフォーマット比較
8.10. セル・パック設計の変遷
8.11. 大型化した4680円筒型セル
8.12. リチウムイオンバッテリー:セルからパックへ
8.13. ヘビーデューティーバッテリーパックの製造動向
8.14. 電池パック素材
8.15. バッテリーモジュールの廃止
8.16. バッテリーエンクロージャーの素材まとめ
8.17. バッテリーエンクロージャーの軽量化
8.18. IDTechEx リチウムイオン電池タイムライン
8.19. リチウムイオン電池のエネルギー密度のタイムラインと展望
8.20. リチウムイオンタイムライン解説
9. マリンバッテリーシステム:冷却、熱管理、サプライヤー、マーケットシェア
9.1. ハイブリッドシステムにおけるバッテリーの重要性
9.2. マリンバッテリーがユニークな理由
9.3. 海洋システム:スタック&ストリングス MWhへのスケーリング
9.4. 複数の部品に最適な温度を
9.5. EVの熱暴走と火災
9.6. EVの火災をICEと比較
9.7. 海上でのバッテリー火災の危険性
9.8. 熱暴走の基準
9.9. 冷却戦略の熱的特性
9.10. 電池の冷却方法の解析
9.11. バッテリーシステム用空冷
9.12. バッテリーシステム用液冷
9.13. 液冷:デザインオプション
9.14. クーラント:比較
9.15. 液冷:代替流体
9.16. 液冷供給に関するお知らせ
9.17. 海事用バッテリーサプライヤー市場シェア 2018年~2022年(MWh)
9.18. 船舶用バッテリーケミストリー
9.19. 歴史的なマリンバッテリーシステムの価格と市場成長の相関関係
9.20. マリンバッテリーシステム価格予測 2022年~2044年
9.21. コルバスエネルギー delivers over200MWh/year
9.22. マリンバッテリーシステム仕様
9.23. Leclanchéセルの設計とエネルギー密度の増加
9.24. Leclanché:70MWhの海洋プロジェクト
9.25. ボルグワーナー、大型バッテリーの主要サプライヤーとしてAkasolを買収
9.26. ZEM - ノルウェーのリーダー
9.27. EST-Floattech:急成長とサプライチェーン
9.28. EST-Floattech:ビジネス&マーケット
9.29. 船舶用CATL子会社
9.30. フォーシーパワーZenスリムモジュール
9.31. フィナジーアルミニウム空気電池
9.32. フィナジーカソードへの還元
9.33. その他ヘビーデューティー用リチウムイオンバッテリーパックサプライヤー
10. ボート・船舶用電動機
10.1. 電気モーターの技術概要
10.2. モーターの構造比較とメリット
10.3. モータのベンチマークBLDC
10.4. ベンチマーキング・モーターズACIM
10.5. モータのベンチマークを行う:PMSM
10.6. PMSMとBLDCの違い
10.7. ベンチマーキング・モーターWRSM
10.8. モータのベンチマーキングスイッチドリラクタンス(Switched Reluctance
10.9. モーターをベンチマークするPM/リラクタンス
10.10. ピークとコンティニュアスの特性
10.11. 効率性
10.12. 推進力:電気駆動は効率的な利点がある
10.13. 電動船外機の代表的なクラスとコスト
10.14. 電圧別Torqeedoドライブシステム
10.15. Direct-drive140kW motor for ferries
10.16. エンジン下のキャンデラ
10.17. ベル・マリーンアムステルダム運河の主要サプライヤー
10.18. Danfoss380kW motor in the e-Ferry
10.19. ベブラット強力電動インボード
10.20. General Electric - ハイブリッド船舶用コンバーターにおける炭化ケイ素の展望
11. 予測方法&電気船・船舶の概要
11.1. 技術の長期予測
11.2. 予測方法
11.3. 予測方法よくある質問
11.4. 2020年~2044年の電気船年間隻数:フェリー、クルーズ、Ro-Ro、カーゴ、OSV、タグ、その他
11.5. Battery demand from electric vessels MWh2020 -2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
11.6. レジャー用電気船パワークラス別販売台数 2020年~2044年:<1kW>、<12kW>、<25kW>。
11.7. 2020年~2044年のパワークラス別レジャー用電気船バッテリー需要:<1kW><12kW><25kW
11.8. マリンバッテリーシステム価格予測 2022年~2044年
11.9. 船舶用バッテリーシステムの市場規模 2020 - 2044 ($ bn):フェリー、クルーズ、Ro-Ro、カーゴ、OSV、タグ、その他
11.10. Container/Bulk, Ro-Ro & Other Merchant Electric Ships2020 -2044
11.11. コンテナ・バルク、Ro-Ro、その他商船 電気船用電池需要 MWh 2020 - 2044年
11.12. 電気フェリー販売 2020年~2044年 ノルウェー、EU、北米、RoW
11.13. フェリー用電池システムの平均容量/隻 2020年~2044年(kWh)
11.14. 電気フェリーのバッテリー需要(GWh) 2020年~2044年、ノルウェー、EU、北米、RoW
11.15. Electric OSV sales2020 -2044
11.16. 平均バッテリーkWh/クルーズ船想定 2020年~2044年
11.17. 電気式客船販売 2020年~2044年
12. 会社概要
12.1. レジャー・レジャーボート
12.1.1. カンデラ
12.1.2. e'dynマリン
12.1.3. エプロパルジョン
12.1.4. GMファイヤーサイドチャット(ピュアウォータークラフト投資編)
12.1.5. ピュアウォータークラフト
12.1.6. トルキード
12.2. バッテリーシステム
12.2.1. コルバスエネルギー
12.2.2. EST-FLOATTECH(エストフロートテック
12.2.3. フォーシーパワー
12.2.4. Leclanché;
12.2.5. ジュース
12.2.6. 東芝
12.3. 燃料電池システム
12.3.1. アドベントテクノロジーズ(HT PEM)
12.3.2. バラード(PEM)
12.3.3. ブルーワールド・テクノロジーズ(HT PEM)
12.3.4. コルバスエネルギー(PEM)
12.3.5. カミンズ/ハイドロジェニック(PEM)
12.3.6. フロイデンベルグEパワーシステムズ(PEM)
12.3.7. ネッドスタック(PEM)
12.3.8. パワーセル(PEM)

 

 

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Summary

この調査レポートは、電動フェリー、電動カーゴ/コンテナ、電動Ro-Ro、電動クルーズ、電動OSV、電動タグボート、電動レクリエーショナルボートの20年間の販売台数、バッテリー需要(GWh)、バッテリー市場価値(10億ドル)について詳細に調査・分析しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 海運・商船の排出規制と政策ドライバー
  • 電気フェリーマーケット&ケーススタディ
  • 電気式オフショア支援船マーケット&ケーススタディ
  • 電気クルーズ船マーケット&ケーススタディ
  • 電気商船
  • 電動ボートレジャー・レクリエーション市場、技術、予測
  • バッテリー技術&マリンバッテリーシステムサプライヤー
  • マリンバッテリーシステム:冷却、熱管理、サプライヤー、マーケットシェア
  • ボート・船舶用電動機
  • 予測方法&電気船・船舶の概要
  • 会社概要
 
Report Summary
Across the land-based electric vehicle sectors tracked by IDTechEx, there is mostly a transition to battery-electric propulsion systems over the next two decades. The case is not so simple for the marine sector: due to the sheer scale of the power, energy and distance requirements for merchant vessels, reducing maritime emissions will require solutions varying from Li-ion batteries and hydrogen fuel cells to green ammonia, green hydrogen and e-fuels.
 
Today, electric & hybrid propulsion systems in marine have mostly emerged in recreational boating, ferries and short-sea or inland vessels, where they have enjoyed steady uptake due to small vessel sizes or well-defined operational profiles that allow for opportunity charging. In larger deep-sea vessels, uptake is less rapid but gaining momentum as unprecedented global emissions regulations from the IMO and EU, which initially targeted NOx, SOx & PM, are now focussing on carbon & GHG emissions. The maritime sector is therefore under increasing pressure to decarbonize and meet broader climate goals, and while there is no silver bullet, solutions are potentially emerging into 'multiple silver bullets', each which can target a specific subsector. For example, batteries for pure electric ferries and tugboats, and green fuels (often paired with batteries) in hybrid sea-going vessels.
 
Source: IDTechEx
 
Pure battery-electric ships are often the best solution where operationally possible, in terms of reducing emissions and, typically, lifetime costs. Technological advancements in electric powertrain technology, driven by the automotive sector, are allowing systems of up to 70MWh be proposed for individual vessels. While the energy needs of deep-sea vessels between destinations span into the hundreds of mega-watt hours, beyond the capabilities of pure electric propulsion, battery systems add value by improving fuel economy of internal combustion engines and even fuel cells, driving a hybrid market.
 
By volume, electric recreational & leisure boating is the largest market, with tens of thousands sold yearly. These are the cars of the marine world - privately owned with relatively short-range requirements and pure electric with batteries up to a few hundred kWh. In contrast, several hundred hybrid deep-sea vessels are in-service today. Yet, this sector has the largest market value and demand for maritime batteries in the future due to the vessel sizes and high energy requirements involved, leading to giant battery systems per vessel.
 
The IDTechEx report 'Electric Boats & Ships 2024 - 2044' provides granular 20-year forecasts in unit sales, battery demand (GWh) & battery market value ($ bn) for electric ferry, electric cargo/container, electric Ro-Ro, electric cruise, electric OSV, electric tugboat and electric recreational boats by power class (<1kW, <12kW, >25kW). It further shares technology analysis and price information on marine Li-ion battery systems ($/kWh 2020 - 2044) and electric propulsion systems based on multiple supplier interviews.
 
Key aspects
  • Annual number of electric vessels 2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
  • Battery demand from electric vessels MWh 2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
  • Market size of marine battery systems 2020-2044 (US$ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
  • Regional electric ferry sales & battery demand 2020-2044, Norway, EU, North America, RoW
  • Recreational electric boat unit sales by power class 2020-2044: <1kW, <12kW, >25kW
  • Recreational electric boat battery demand MWh by power class 2020-2044: <1kW, <12kW, >25kW
  • Marine battery system price forecast 2022-2044 ($/kWh)
  • Analysis of marine Li-ion battery system technologies & suppliers with primary interviews
  • Analysis of marine motor & propulsion system technologies & suppliers with primary interviews
 
Report Metrics Details
Historic Data 2020 - 2022
CAGR The next ten years see maritime battery system deliveries grow at 26% CAGR
Forecast Period 2023 - 2044
Forecast Units Unit sales, battery demand (GWh), battery market size ($ bn), Li-ion system price ($/kWh)
Regions Covered Worldwide
Segments Covered Electric ferry, electric cargo/container, electric Ro-Ro, electric cruise, electric OSV, electric tugboat, electric recreational boats by powerclass

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Report Introduction
1.2. Marine sectors & powertrain suitability
1.3. Summary of market drivers for electric & hybrid marine
1.4. Marine battery market history 2019 - 2025 by subsector: ferry, cruise, ro-ro, cargo, OSV, tug, other
1.5. Electric ferry adoption in Norway 2015 - 2030
1.6. The need for alternative fuels & fuel cells
1.7. The importance of batteries in hybrid systems
1.8. Why marine batteries are unique
1.9. Marine systems: stacks & strings scaling to MWh
1.10. Marine battery system specs
1.11. Maritime battery supplier market share 2018 - 2022 (MWh)
1.12. Battery chemistries for marine applications
1.13. Overview of policy for maritime batteries
1.14. Policy drivers & barriers for recreational electric boating
1.15. Solutions for new maritime emissions regulations
1.16. Annual number of electric vessels 2020 - 2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
1.17. Battery demand from electric vessels (GWh) 2020 - 2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
1.18. Recreational electric boat unit sales by power class 2020 - 2044: <1kW, <12kW, >25kW
1.19. Recreational electric boat battery demand by power class 2020 - 2044: <1kW, <12kW, >25kW
1.20. Marine battery system price forecast 2022 - 2044
1.21. Market size of marine battery systems 2020 - 2044 ($ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
2. POLICY DRIVERS & EMISSIONS REGULATION FOR SEAGOING & MERCHANT SHIPS
2.1. Chapter Summary
2.2. The International Maritime Organization (IMO)
2.3. Emission Control Areas
2.4. Sulphur and Nitrous Oxide Emissions
2.5. NOx and SOx: a huge problem for the shipping sector
2.6. Fuel cost savings and ROI
2.7. Traditional Solutions: Scrubbers & Speed Reduction
2.8. Shifting Emission Policy Focus
2.9. Marine CO2 Emissions and Targets
2.10. Reducing Greenhouse Gases: EEXI & CII
2.11. EU 'Fit for 55'
2.12. EU-Specific Policy
2.13. Solutions for Greenhouse Gas Regulations
3. ELECTRIC FERRIES: MARKETS & CASE STUDIES
3.1. Hybrid & pure electric propulsion systems
3.2. Do diesel-electrics count?
3.3. Number of ferries in operation globally
3.4. Electric and hybrid ferries: regional market share
3.5. Ferries are well suited for electrification
3.6. Leclanché e-ferry: 4.3MWh battery with 1C charging
3.7. Battery behemoth: the 70MWh Ferry with 0.5C charging
3.8. Supercapacitor ferry from Nidec
3.9. Electric ferry adoption in Norway 2015 - 2030
3.10. Average battery kWh/ferry increases 2014 - 2023
3.11. Electric ferry sales 2020 - 2044, Norway, EU, North America, RoW
3.12. Average ferry battery system capacity/vessel 2020 - 2044 (kWh)
3.13. Electric ferry batter demand (GWh) 2020 - 2044, Norway, EU, North America, RoW
4. ELECTRIC OFFSHORE SUPPORT VESSELS: MARKETS & CASE STUDIES
4.1. Types of offshore support vessel (OSV)
4.2. Offshore-wind capacity additions 2015 - 2030 & the requirement for new OSVs
4.3. Trends in the global OSV fleet
4.4. The spike for hybrid OSVs
4.5. Hybrid battery value proposition & fuel efficiency
4.6. Regional, newbuild & average battery kWh/OSV trends increases 2016-2023
4.7. OSV case study & typical specs
4.8. Electric OSV sales 2020-2044
5. ELECTRIC CRUISE SHIPS: MARKETS & CASE STUDIES
5.1. Cruise ship markets dominated by a few players
5.2. Cruise ships during the pandemic
5.3. Zero emission port regulations drive battery uptake for global cruising
5.4. Average battery kWh/cruise ship assumption 2020 - 2044
5.5. Cruise ship projects & specifications
5.6. Electric cruise ship sales 2020 - 2044
6. ELECTRIC MERCHANT SHIPS
6.1. Navigating shipping terms
6.2. Seaborne trade and the global economy
6.3. Shipbuilding cycles from 2005
6.4. Growth in the merchant ship fleet
6.5. Hyundai Heavy Industries merchant ship deliveries
6.6. Cost of MGO vs alternative fuels
6.7. Liquified Natural Gas (LNG) Lifecycle Emissions
6.8. Environmental benefit of LNG
6.9. Overview of e-fuels
6.10. Carbon capture in marine vessels
6.11. Electric tanker case studies in Norway & Japan
6.12. First pure electric container ship in China
6.13. Container/Bulk, Ro-Ro & Other Merchant Electric Ship Deliveries 2020 - 2044
6.14. Container/Bulk, Ro-Ro & Other Merchant Electric Ship Battery Demand MWh 2020 - 2044
7. ELECTRIC BOATS: LEISURE & RECREATIONAL MARKETS, TECHNOLOGIES, FORECASTS
7.1. Leisure & recreational electric boat markets
7.2. Boat propulsion types & trend towards outboards
7.3. Total historic outboard sales globally, in the US & by power class
7.4. Gas/petrol outboard emissions lack standards
7.5. Trolling motors do not compete with petrol/gas outboards
7.6. Torqeedo/Deutz electric outboards growing rapidly
7.7. Electric outboard prices several times ICE
7.8. ePropulsion rising to market leader status with efficient direct drive electric outboards
7.9. e'dyn marine, a newcomer from Slovenia
7.10. Pure watercraft, GM invests in electric leisure boating
7.11. Conventional outboard companies
7.12. Mercury Marine: traditional outboard maker enters electric race
7.13. Brunswick plans to introduce electric boats
7.14. Vision Marine 660V outboard & industry trends
7.15. Beneteau introducing electric and hybrid propulsion systems
7.16. Electric pontoon market in the US is booming
7.17. Hydrofoiling reduces drag 50% & improves electric range
7.18. Types of hydrofoil: V & T shaped
7.19. Candela hydrofoiling technology
7.20. Candela: business & markets
7.21. Battery chemistry choices, prices & suppliers
7.22. Policy drivers & barriers for recreational electric boating
7.23. Recreational electric boat unit sales by power class 2020 - 2044: <1kW, <12kW, >25kW
8. BATTERY TECHNOLOGY & MARINE BATTERY SYSTEM SUPPLIERS
8.1. Lithium Battery Chemistry Overview
8.2. Current & Emerging Lithium Batteries Ranked
8.3. The Promise of Silicon
8.4. Silicon Anode Material Opportunities
8.5. Silicon Anode - Company Benchmarking
8.6. LTO Battery Cell Technology
8.7. Key performance indicators for electric boats & ships
8.8. Battery Chemistry Benchmarking
8.9. Cylindrical, Prismatic, Pouch Cell Format Comparison
8.10. Shifts in Cell and Pack Design
8.11. Larger Format 4680 Cylindrical Cells
8.12. Li-ion Batteries: From Cell to Pack
8.13. Heavy Duty Battery Pack Manufacturing Trends
8.14. Battery Pack Materials
8.15. Eliminating the Battery Module
8.16. Battery Enclosure Materials Summary
8.17. Lightweighting Battery Enclosures
8.18. IDTechEx Li-ion Battery Timeline
8.19. Timeline and Outlook for Li-ion Cell Energy Densities
8.20. Li-ion Timeline Commentary
9. MARINE BATTERY SYSTEMS: COOLING, THERMAL MANAGEMENT, SUPPLIERS & MARKET SHARES
9.1. The importance of batteries in hybrid systems
9.2. Why marine batteries are unique
9.3. Marine systems: stacks & strings scaling to MWh
9.4. Optimal Temperatures for Multiple Components
9.5. Thermal runaway and fires in EVs
9.6. EV fires compared to ICEs
9.7. The dangers of a battery fire at sea
9.8. Thermal runaway standards
9.9. Cooling strategy thermal properties
9.10. Analysis of battery cooling methods
9.11. Air cooling for battery systems
9.12. Liquid cooling for battery systems
9.13. Liquid cooling: design options
9.14. Coolants: comparison
9.15. Liquid cooling: alternative fluids
9.16. Liquid cooling supply announcements
9.17. Maritime battery supplier market share 2018 - 2022 (MWh)
9.18. Battery chemistries for marine applications
9.19. Historic marine battery system prices correlated with market growth
9.20. Marine battery system price forecast 2022 - 2044
9.21. Corvus Energy delivers over 200MWh/year
9.22. Marine battery system specs
9.23. Leclanché cell design and energy density increases
9.24. Leclanché: 70MWh of marine projects
9.25. BorgWarner acquires Akasol as key heavy duty battery supplier
9.26. ZEM - leader in Norway
9.27. EST-Floattech: rapid growth & supply chain
9.28. EST-Floattech: business & markets
9.29. CATL subsidiary for ships
9.30. Forsee Power Zen Slim modules
9.31. Phinergy: Aluminium Air Battery
9.32. Phinergy: Reductions to the Cathode
9.33. Other Heavy-duty Li-ion Battery Pack Suppliers
10. ELECTRIC MOTORS FOR BOATS & SHIPS
10.1. Electric motor technologies overview
10.2. Comparison of Motor Construction and Merits
10.3. Benchmarking motors: BLDC
10.4. Benchmarking motors: ACIM
10.5. Benchmarking motors: PMSM
10.6. Differences Between PMSM and BLDC
10.7. Benchmarking motors: WRSM
10.8. Benchmarking motors: Switched Reluctance
10.9. Benchmarking motors: PM/Reluctance
10.10. Peak vs Continuous Properties
10.11. Efficiency
10.12. Propulsive power: electric drives have an efficiency advantage
10.13. Typical electric outboard power classes & costs
10.14. Torqeedo drive systems by voltage
10.15. Direct-drive 140kW motor for ferries
10.16. Candela pod motor
10.17. Bell Marine: Major Supplier to Amsterdam Canals
10.18. Danfoss 380kW motor in the e-Ferry
10.19. Vebrat powerful electric inboards
10.20. General Electric - Perspective on Silicon Carbide in Hybrid Ship Converters
11. FORECAST METHODOLOGY & SUMMARY FOR ELECTRIC BOATS & SHIPS
11.1. Long-term Forecasting of Technologies
11.2. Forecast Methodology
11.3. Forecast Methodology & FAQ
11.4. Annual number of electric vessels 2020 - 2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
11.5. Battery demand from electric vessels MWh 2020 - 2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
11.6. Recreational electric boat unit sales by power class 2020 - 2044: <1kW, <12kW, >25kW
11.7. Recreational electric boat battery demand by power class 2020 - 2044: <1kW, <12kW, >25kW
11.8. Marine battery system price forecast 2022 - 2044
11.9. Market size of marine battery systems 2020 - 2044 ($ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
11.10. Container/Bulk, Ro-Ro & Other Merchant Electric Ships 2020 - 2044
11.11. Container/Bulk, Ro-Ro & Other Merchant Electric Ship Battery Demand MWh 2020 - 2044
11.12. Electric ferry sales 2020 - 2044, Norway, EU, North America, RoW
11.13. Average ferry battery system capacity/vessel 2020 - 2044 (kWh)
11.14. Electric ferry batter demand (GWh) 2020 - 2044, Norway, EU, North America, RoW
11.15. Electric OSV sales 2020 - 2044
11.16. Average battery kWh/cruise ship assumption 2020 - 2044
11.17. Electric cruise ship sales 2020 - 2044
12. COMPANY PROFILES
12.1. Leisure/recreational boating
12.1.1. Candela
12.1.2. e'dyn Marine
12.1.3. ePropulsion
12.1.4. GM Fireside Chat (Pure Watercraft investment)
12.1.5. Pure Watercraft
12.1.6. Torqeedo
12.2. Battery systems
12.2.1. Corvus Energy
12.2.2. EST-FLOATTECH
12.2.3. Forsee Power
12.2.4. Leclanché
12.2.5. Saft
12.2.6. Toshiba
12.3. Fuel cell systems
12.3.1. Advent Technologies (HT PEM)
12.3.2. Ballard (PEM)
12.3.3. Blue World Technologies (HT PEM)
12.3.4. Corvus Energy (PEM)
12.3.5. Cummins/hydrogenics (PEM)
12.3.6. Freudenberg E-Power Systems (PEM)
12.3.7. Nedstack (PEM)
12.3.8. PowerCell (PEM)

 

 

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