電動ボート&シップ 2024-2044Electric Boats & Ships 2024-2044 IDTechEx が追跡している陸上電気自動車の分野全体では、今後 20 年間でほとんどがバッテリー電気推進システムへの移行が進んでいます。海洋分野の場合はそれほど単純ではありません。商船の電力、エネル... もっと見る
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サマリー
IDTechEx が追跡している陸上電気自動車の分野全体では、今後 20 年間でほとんどがバッテリー電気推進システムへの移行が進んでいます。海洋分野の場合はそれほど単純ではありません。商船の電力、エネルギー、距離の要件が膨大であるため、海洋排出量を削減するには、リチウムイオン電池や水素燃料電池からグリーンアンモニアやグリーン水素に至るまで、さまざまなソリューションが必要になります。 そしてe燃料。
現在、海洋における電気およびハイブリッド推進システムは主にレクリエーション用のボート、フェリー、近海または内陸の船舶で登場しており、船舶のサイズが小さいことや機会充電を可能にする明確に定義された運用プロファイルにより着実に普及しています。 大型の深海船では、吸収の速度はそれほど速くありませんが、当初は NOx、SOx、PM を対象としていた IMO と EU による前例のない世界的な排出規制が、現在では炭素と GHG 排出に焦点を当てているため、その勢いは増しています。 そのため、海事部門は脱炭素化と広範な気候変動目標の達成へのプレッシャーが増大しており、特効薬はないものの、それぞれが特定のサブセクターを対象にできる「複数の特効薬」として解決策が生み出される可能性があります。 たとえば、純粋な電気フェリーやタグボート用のバッテリーや、ハイブリッド外航船のグリーン燃料 (多くの場合バッテリーと組み合わせて使用) などです。
出典:IDTechEx
純粋なバッテリー電気船は、排出量の削減、そして通常は生涯コストの削減の観点から、運用上可能な場合には最良のソリューションとなることがよくあります。自動車分野による電動パワートレイン技術の技術進歩により、個々の船舶に最大 70MWh のシステムを提案できるようになりました。目的地間の深海船舶のエネルギー需要は数百メガワット時にも及びますが、純粋な電気推進の能力を超え、バッテリーシステムは内燃機関や燃料電池の燃費を改善することで付加価値をもたらし、ハイブリッド市場を推進します。
数量ベースでは、電気レクリエーションおよびレジャーボートが最大の市場であり、年間数万台が販売されています。これらは海洋世界の自動車であり、比較的短距離の航続距離を必要とする個人所有の自動車であり、最大数百kWhのバッテリーを備えた純粋な電気自動車です。対照的に、現在では数百隻のハイブリッド深海船が就航しています。しかし、この分野は、船舶のサイズと高いエネルギー要件により、将来的には船舶用バッテリーの市場価値と需要が最大となり、船舶ごとに巨大なバッテリーシステムが必要となります。
IDTechEx レポート「電動ボート&シップ 2024-2044」は、電気フェリー、電気貨物/コンテナ、電気 Ro-Ro、電気の販売台数、バッテリー需要 (GWh)、バッテリー市場価値 (10 億ドル) の詳細な 20 年間の予測を提供します。クルーズ、電気 OSV、電気タグボート、電気レクリエーション ボートを出力クラスごとに分類します (<1kW、<12kW、>25kW)。さらに、複数のサプライヤーへのインタビューに基づいた、船舶用リチウムイオン電池システム ($/kWh 2020 ~ 2044 年) および電気推進システムに関する技術分析と価格情報を共有します。
主要な側面
目次
Summary
この調査レポートは、電動フェリー、電動カーゴ/コンテナ、電動Ro-Ro、電動クルーズ、電動OSV、電動タグボート、電動レクリエーショナルボートの20年間の販売台数、バッテリー需要(GWh)、バッテリー市場価値(10億ドル)について詳細に調査・分析しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
Across the land-based electric vehicle sectors tracked by IDTechEx, there is mostly a transition to battery-electric propulsion systems over the next two decades. The case is not so simple for the marine sector: due to the sheer scale of the power, energy and distance requirements for merchant vessels, reducing maritime emissions will require solutions varying from Li-ion batteries and hydrogen fuel cells to green ammonia, green hydrogen and e-fuels.
Today, electric & hybrid propulsion systems in marine have mostly emerged in recreational boating, ferries and short-sea or inland vessels, where they have enjoyed steady uptake due to small vessel sizes or well-defined operational profiles that allow for opportunity charging. In larger deep-sea vessels, uptake is less rapid but gaining momentum as unprecedented global emissions regulations from the IMO and EU, which initially targeted NOx, SOx & PM, are now focussing on carbon & GHG emissions. The maritime sector is therefore under increasing pressure to decarbonize and meet broader climate goals, and while there is no silver bullet, solutions are potentially emerging into 'multiple silver bullets', each which can target a specific subsector. For example, batteries for pure electric ferries and tugboats, and green fuels (often paired with batteries) in hybrid sea-going vessels.
Source: IDTechEx
Pure battery-electric ships are often the best solution where operationally possible, in terms of reducing emissions and, typically, lifetime costs. Technological advancements in electric powertrain technology, driven by the automotive sector, are allowing systems of up to 70MWh be proposed for individual vessels. While the energy needs of deep-sea vessels between destinations span into the hundreds of mega-watt hours, beyond the capabilities of pure electric propulsion, battery systems add value by improving fuel economy of internal combustion engines and even fuel cells, driving a hybrid market.
By volume, electric recreational & leisure boating is the largest market, with tens of thousands sold yearly. These are the cars of the marine world - privately owned with relatively short-range requirements and pure electric with batteries up to a few hundred kWh. In contrast, several hundred hybrid deep-sea vessels are in-service today. Yet, this sector has the largest market value and demand for maritime batteries in the future due to the vessel sizes and high energy requirements involved, leading to giant battery systems per vessel.
The IDTechEx report 'Electric Boats & Ships 2024 - 2044' provides granular 20-year forecasts in unit sales, battery demand (GWh) & battery market value ($ bn) for electric ferry, electric cargo/container, electric Ro-Ro, electric cruise, electric OSV, electric tugboat and electric recreational boats by power class (<1kW, <12kW, >25kW). It further shares technology analysis and price information on marine Li-ion battery systems ($/kWh 2020 - 2044) and electric propulsion systems based on multiple supplier interviews.
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