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オート麦ベースのスナック市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(オート麦ベースのベーカリーおよびバー、オート麦ベースのセイボリー)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、MEA)、およびセグメント別予測、2025年~2030年


Oat-based Snacks Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Oat-based Bakery And Bars, Oat-based Savory), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

オート麦ベースのスナック市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオート麦ベースのスナック市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率4.4%を記録し、2030年まで... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月26日 US$3,950
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サマリー

オート麦ベースのスナック市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオート麦ベースのスナック市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率4.4%を記録し、2030年までに291億2000万米ドルに達すると予測されている。食生活の嗜好の変化と健康的な食習慣に関する意識が成長を促進する主な要因である。炭水化物、ミネラル、ビタミン、抗酸化物質を多く含むオーツ麦の高い栄養特性は、効果的な間食の選択肢となり、これが需要を促進すると予測されている。

オーツ麦はコレステロール値や血糖値の上昇を抑え、健康的な体重減少を促し、高い抗酸化物質含有量により善玉菌の増殖を促進する。これらの健康上の利点は、スナックメーカーが製品ポートフォリオに健康的なオート麦ベースのスナックを追加することを奨励している。2017年6月、ネスレとゼネラル・ミルズはドイツで合弁会社を設立した。同社は、外出先で栄養価の高いスナックを探している若年層の消費者に焦点を当てた、クリスピーチョコレート、アーモンド、パンプキンシードの3種類の朝食用シリアルバーを幅広く取り揃えていた。この製品の発売により、製品の知名度が向上した。

アジア太平洋地域のオート麦ベースのスナック業界は、予測期間中最も速いCAGR 5.2%で成長すると予想される。同地域では健康的な食習慣へのシフトが見られ、栄養価の高さで知られるオーツ麦は様々なスナック製品の原料として人気を集めている。同市場は、従来のスナック菓子に代わるより健康的なものとして認識されているオーツ麦ベースのベーカリー製品やバーの需要が伸びていることを特徴としている。

オート麦ベースのスナック市場レポートハイライト

- オート麦ベースのベーカリー製品およびバーが2024年に71.7%の最大収益シェアで市場を支配。オート麦ベースのベーカリー製品とバーは、その健康上の利点、利便性、多用途性により絶大な人気を得ている。

- オフライン・チャネルは、2024年に最大の収益シェアで市場を支配した。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、健康食品専門店などの伝統的な実店舗が、オート麦ベースのスナックの主要な購入ポイントであることに変わりはない。

- ヨーロッパのオート麦ベースのスナック業界は、2024年に32.9%の最大の売上高シェアで世界の業界を支配した。

- アジア太平洋地域のオート麦ベースのスナック産業は、予測期間中最も速いCAGR 5.2%で成長すると予想される。同地域では、より健康的な食習慣へのシフトが見られ、栄養価の高さで知られるオーツ麦は様々なスナック製品の原料として人気を集めている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 オート麦ベースのスナックオート麦ベースのスナック市場の変数、動向とスコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.利益率分析(業界レベル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章.オート麦ベースのスナック市場製品の推定と動向分析
5.1.オート麦ベースのスナック市場:製品別主要項目
5.2.製品動向分析と市場シェア、2024年および2030年
5.3.市場予測:製品別、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.1.オート麦ベースのベーカリーおよびバー
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.2.オート麦ベースのセイボリー
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.オート麦ベースのスナック市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.オート麦ベースのスナック市場:流通チャネル別主要なポイント
6.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.2018年~2030年の流通チャネル別市場推定・予測(百万米ドル)
6.3.1.オンライン
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.オフライン
6.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.オート麦ベースのスナック市場地域別推定と動向分析
7.1.オート麦ベースのスナック市場地域別展望
7.2.地域別市場主なポイント
7.3.2018年~2030年の地域別市場推定と予測(百万米ドル)
7.3.1.北米
7.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.1.2.米国
7.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.3.カナダ
7.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.4.メキシコ
7.3.1.4.1.主要カントリーダイナミクス
7.3.1.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.欧州
7.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.2.英国
7.3.2.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.2.3.ドイツ
7.3.2.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.4.フランス
7.3.2.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.5.イタリア
7.3.2.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.5.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.6.スペイン
7.3.2.6.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.3.アジア太平洋
7.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.3.2.中国
7.3.3.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.3.インド
7.3.3.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.4.日本
7.3.3.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.5.オーストラリア
7.3.3.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.ラテンアメリカ
7.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.2.ブラジル
7.3.4.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.中東・アフリカ
7.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.2.南アフリカ
7.3.5.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.5.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第8章.オート麦ベースのスナック市場競合分析
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.製品ベンチマーク
8.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.ゼネラル・ミルズ社
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.製品ポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.モンデリーズ・インターナショナル
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.製品ポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.ネアンズ・オートケーキ・リミテッド
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.製品ポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.WKケロッグ
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.製品ポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.クエーカー・オーツ・カンパニー
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.製品ポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.ボボズ・オート・バー
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.製品ポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.ブリタニア・インダストリーズ
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.製品ポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.アボット
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.製品ポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.シーマイルド食品グループ
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.製品ポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ
8.9.10.パメラの製品
8.9.10.1.会社概要
8.9.10.2.業績
8.9.10.3.製品ポートフォリオ
8.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Oat-based Snacks Market Growth & Trends

The global oat-based snacks market size is expected to reach USD 29.12 billion by 2030, registering a CAGR of 4.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Changing dietary preferences and awareness regarding healthy eating habits are the key factors driving the growth. High nutritional properties of oats including high content of carbs, minerals, vitamins, and antioxidants make them an effective snacking option, which in turn is projected to fuel the demand.

Oats help reduce cholesterol and blood sugar levels and promote healthy weight loss and growth of good bacteria owing to the high antioxidant content. These health benefits encourage snack manufacturers to add healthy oat-based snacks in their product portfolio. In June 2017, Nestlé and General Mills entered into a joint venture in Germany. The company had a wide range of breakfast cereal bars with three variants, namely, crispy chocolate, almond, and pumpkin seeds focusing the young adult consumers looking for on-the-go and nutritious snacks. This product launch improved the product visibility.

The Asia Pacific oat-based snacks industry is expected to grow at the fastest CAGR of 5.2% over the forecast period. The region is witnessing a shift towards healthier eating habits, and oats, known for their nutritional benefits, are becoming a popular ingredient in various snack products. The market is characterized by a growing demand for oat-based bakery products and bars, which are perceived as healthier alternatives to traditional snacks.

Oat-based Snacks Market Report Highlights

• Oat-based bakery and bars dominated the market with the largest revenue share of 71.7% in 2024. Oat-based bakery products and bars have gained immense popularity due to their health benefits, convenience, and versatility.

• The offline channel dominated the market with the largest revenue share in 2024. Traditional brick-and-mortar stores, including supermarkets, hypermarkets, and specialty health food stores, continue to be the primary points of purchase for oat-based snacks.

• Europe's oat-based snacks industry dominated the global industry with the largest revenue share of 32.9% in 2024.

• The Asia Pacific oat-based snacks industry is expected to grow at the fastest CAGR of 5.2% over the forecast period. The region is witnessing a shift towards healthier eating habits, and oats, known for their nutritional benefits, are becoming a popular ingredient in various snack products.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Oat-based Snacks Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Oat-based Snacks Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Oat-based Snacks Market, By Product: Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Oat-based Bakery and Bars
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Oat-based Savory
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Oat-based Snacks Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Oat-based Snacks Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Online
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Offline
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Oat-based Snacks Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Oat-based Snacks Market: Regional Outlook
7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
7.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. North America
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.2. U.S.
7.3.1.2.1. Key country dynamics
7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.3. Canada
7.3.1.3.1. Key country dynamics
7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.4. Mexico
7.3.1.4.1. Key country dynamics
7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Europe
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.2. UK
7.3.2.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.3. Germany
7.3.2.3.1. Key country dynamics
7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.4. France
7.3.2.4.1. Key country dynamics
7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.5. Italy
7.3.2.5.1. Key country dynamics
7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.6. Spain
7.3.2.6.1. Key country dynamics
7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Asia Pacific
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.2. China
7.3.3.2.1. Key country dynamics
7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.3. India
7.3.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.4. Japan
7.3.3.4.1. Key country dynamics
7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.5. Australia
7.3.3.5.1. Key country dynamics
7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Latin America
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4.2. Brazil
7.3.4.2.1. Key country dynamics
7.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Middle East & Africa
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.2. South Africa
7.3.5.2.1. Key country dynamics
7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Oat-based Snacks Market: Competitive Analysis
8.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. General Mills Inc.
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. Mondelēz International
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Nairn's Oatcakes Limited
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. WK Kellogg Co
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. The Quaker Oats Company
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Bobo's Oat Bars
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Britannia Industries,
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Abbott
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. Seamild food Group
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. Pamela's Products
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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