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キッズスクーターの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(2輪、3輪)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別(欧州、APAC、MEA)、セグメント別予測、2024年~2030年


Kids Scooter Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (2 Wheel, 3 Wheel), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region (Europe, APAC, MEA), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

キッズスクーター市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の子供用スクーター市場規模は2030年までに9,220万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは4.7%で... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月29日 US$3,950
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サマリー

キッズスクーター市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の子供用スクーター市場規模は2030年までに9,220万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは4.7%で拡大する。環境に優しく、クリーンで安価な代替交通手段を求めるニーズの高まりが、子供用スクーターの需要を煽っている主な要因である。Sustransのような非政府組織は、健康や運動に関する意識を小学生に広めるキャンペーンを行っている。さらに、これらの製品の採用を増やすために、英国やスイスを含む先進国の学校では、カスタマイズされた保管ユニットを提供している。例えば、4,000人以上の子供たちが子供用スクーターで通学している。

先進国の子どもたちのほとんどは運動不足で、スポーツなどさまざまな形の運動を親に依存している。WHOによれば、世界的に運動不足は死亡の主要因のひとつである。子供たちの健康や運動に対する関心が高まっているため、先進国の親たちはスクーターのような屋外活動に重点を移しつつある。スクーターは、運動能力、心肺機能、血液循環など、さまざまな身体機能を高めることができる。さらに、こうした活動は免疫システムの向上にも役立ち、さまざまな病気の予防に役立つ。

2023年には、3輪子供用スクーターがトップシェアを占めた。これらは主に就学前の子供や小学生の間で人気がある。このタイプの子供用スクーターは、安定性を高めるために前部に牽引輪、後部に牽引輪が装備されている。Razor USA LLCやMicro Mobilityなどの企業は、耐荷重を向上させるためにアルミニウム合金を使用しており、その滑り止め特性は子供のバランス感覚を養うのに役立っている。

オフラインの流通チャネルが市場をリードし、2023年の世界売上高の72.8%以上のシェアを占めている。これらのスクーターは、Amazon Store、Decathlon、Walmartなどの小売店で高い知名度を誇っている。これらの店舗が世界中で存在感を増していることが、予測期間中に子供用スクーターの需要を促進すると予想される主な要因である。例えば、報告書によると、2019年現在、米小売大手Walmartは中国の19都市で23店舗のSam's Clubを運営している。同社は2020年末までに中国で40店舗のSam's Club店舗をオープンする予定である。

オンライン部門は、2024年から2030年にかけて最も速いCAGR 4.20%で拡大すると予想されている。amazon.com、Flipkart、snapdeal.comにおける製品の知名度向上が、オンラインチャネルを通じた子供用スクーターの販売を促進する主な要因である。また、オンラインポータルは24時間365日のサポートを提供し、さまざまな製品から選択することができ、ブランド製品の大幅な割引を提供しています。さらに、eコマース小売業者は、ティアIIおよびティアIII都市でのプレゼンスを拡大し、配信サービスの改善に注力している。また、著名企業の大半は自社サイトを持っており、これがセグメントの成長に寄与している。

欧州は、英国、ドイツ、スイスなどの国々で、製品の採用率が高く、消費者の関心が健康的なライフスタイルにシフトしていることから、2023年の市場シェアで上位を占めた。アジア太平洋市場は、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予測されている。インドや中国などの国々では、電子小売業者の存在感が高まっているため、製品の入手可能性が高まっていることが、予測期間中に子供用スクーター市場を牽引すると予想される主な要因である。

キッズスクーター市場レポートハイライト

- 北米は、Micro Mobility社やRazor USA LLC社などの企業のプレゼンス向上と、Decathlon社やAmazon社などの小売業者の戦略的拡大により、近い将来大きな成長が見込まれる。

- 2輪セグメントは予測期間中に大きなCAGRで成長すると予測

- 欧州市場は、特に英国、ポーランド、スイスでの製品の入手可能性が高いため、2023年には33.4%の最大市場収益シェアを占める

- オンライン流通チャネルは、2024年から2030年にかけて最も速いCAGR 4.20%で拡大すると予測される。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.キッズスクーターの世界市場の変数、動向、範囲
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.キッズスクーターの世界市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1.サプライヤーの交渉力
3.4.1.2.買い手の交渉力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入による脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1.政治情勢
3.4.2.2.経済・社会情勢
3.4.2.3.技術的ランドスケープ
3.4.2.4.環境的ランドスケープ
3.4.2.5.法的景観
第4章.世界のキッズスクーター市場の消費者行動分析
4.1.消費者の動向と嗜好
4.2.購買決定に影響を与える要因
4.3.消費者の製品採用
4.4.考察と提言
第5章.キッズスクーターの世界市場製品の推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.キッズスクーターの世界市場製品動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
5.3.2 ホイール
5.3.1.2輪車市場の収益予測および予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
5.4.3 ホイール
5.4.1.3 ホイールの市場収益予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
第6章.キッズスクーターの世界市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.キッズスクーターの世界市場流通チャネルの動き分析、2023年および2030年(百万米ドル)
6.3.オンライン
6.3.1.オンライン市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.オフライン
6.4.1.オフライン市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.キッズスクーターの世界市場地域別推計と動向分析
7.1.キッズスクーターの世界市場シェア:地域別、2023年・2030年(百万米ドル)
7.2.北米
7.2.1.北米のキッズスクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.2.2.米国
7.2.2.1.米国の子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.2.3.カナダ
7.2.3.1.カナダの子供用スクーター市場の推定と予測、2018〜2030 (百万米ドル)
7.2.4.メキシコ
7.2.4.1.メキシコの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.欧州
7.3.1.欧州の子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.3.2.英国
7.3.2.1.イギリスの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.ドイツの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.4.フランス
7.3.4.1.フランスの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.5.イタリア
7.3.5.1.イタリアの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.3.6.スペイン
7.3.6.1.スペインの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.アジア太平洋
7.4.1.アジア太平洋地域のキッズスクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.2.日本
7.4.2.1.日本のキッズスクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.3.中国
7.4.3.1.中国子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.4.4.インド
7.4.4.1.インドの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.4.5.オーストラリア
7.4.5.1.オーストラリアの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.4.6.韓国
7.4.6.1.韓国の子供用スクーター市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.ラテンアメリカ
7.5.1.中南米の子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.ブラジルの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.中東・アフリカの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
7.6.2.南アフリカ
7.6.2.1.南アフリカの子供用スクーター市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
第8章 競争環境競合情勢
8.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.レイザーUSA
8.4.1.1.参加企業の概要
8.4.1.2.財務実績
8.4.1.3.製品ベンチマーク
8.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.2.マイクロモビリティシステムズAG
8.4.2.1.参加企業の概要
8.4.2.2.業績
8.4.2.3.製品ベンチマーク
8.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.3.フジオン・プロ・スクーター
8.4.3.1.参入企業の概要
8.4.3.2.業績
8.4.3.3.製品ベンチマーク
8.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.4.スウィフティスクーターズ
8.4.4.1.参加企業の概要
8.4.4.2.業績
8.4.4.3.製品ベンチマーク
8.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.5.グローバー
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.財務パフォーマンス
8.4.5.3.製品ベンチマーク
8.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.6.スモビー
8.4.6.1.参加企業の概要
8.4.6.2.財務実績
8.4.6.3.製品ベンチマーク
8.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.オキセロ
8.4.7.1.参加企業の概要
8.4.7.2.財務実績
8.4.7.3.製品ベンチマーク
8.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.8. iScootbike Ltd.
8.4.8.1.参加企業の概要
8.4.8.2.財務実績
8.4.8.3.製品ベンチマーク
8.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.9.パシフィックサイクル
8.4.9.1.参加企業の概要
8.4.9.2.業績
8.4.9.3.製品ベンチマーク
8.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.10.ラジオフライヤー
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.製品ベンチマーク
8.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Kids Scooter Market Growth & Trends

The global kids scooter market size is anticipated to reach USD 92.2 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 4.7% from 2024 to 2030. Increasing need to seek an alternative mode of transportation that is greener, cleaner, and cheap is a main factor fueling the demand for kids scooter. Non-government organizations such as Sustrans campaign to spread awareness related to health and physical exercise among the school children. Additionally, in order to increase adoption of these products, schools in developed countries including U.K. and Switzerland are providing customized storage units. For instance, more than 4 lakh children drive to school by a kids scooter.

Most of the children in developed countries lack physical exercise and depend on their parents to provide them with different form of exercise such as sports. According to the WHO, globally, lack of physical exercise is one of the leading factors for death. Owing to growing concern over children’s health and physical activities, parents in developed countries are shifting their focus towards outdoor activities such as scootering. Scootering can boost various body functionalities including mobility, cardiopulmonary health, and blood circulation. Additionally, these activities help in improving immunity system, which aids in prevention of various diseases.

3 wheel kids scooter held a leading market share in 2023. They are mostly popular among the preschooler and school children. These type of kid scooters are equipped with tow wheel in front and one in the rear for better stability. Companies including Razor USA LLC and Micro Mobility use aluminum alloys to improve weight carrying capacity and its anti-slip property helps children build balance.

Offline distribution channel led the market and held more than 72.8% share of the global revenue in 2023. These scooters have high visibility in retail stores such as Amazon Store, Decathlon, and Walmart. Increasing presence of these stores across the globe is a main factor expected to fuel demand for kids scooter over the forecast period. For instance, according to a report, as of 2019, U.S. retail giant Walmart operates 23 Sam’s Club stores across 19 Chinese cities. The company plans to open 40 Sam’s Club stores by the end of 2020 in China.

The online segment is anticipated to expand at the fastest CAGR of 4.20% from 2024 to 2030. Increasing product visibility at amazon.com, Flipkart, and snapdeal.com is a main factor driving sales of kids scooter through online channel. In addition, online portals provide 24*7 assistance, have a variety of products to choose from, and offer heavy discounts on branded products. Moreover, e-commerce retailers are expanding their presence in tier II and tier III cities and are focusing on improving delivery services. Most of the prominent companies also have their own sites, which contributes to the segment growth.

Europe held a leading market share in 2023 owing to high product adoption and shifting consumer focus towards a healthy lifestyle in countries such as U.K, Germany, and Switzerland. The Asia Pacific market is projected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. Increasing product availability in countries such as India and China on account of growing presence of e-retailers is a key factor expected to drive the market for kids scooter over the forecast period.

Kids Scooters Market Report Highlights

• North America is anticipated to witness significant growth in the near future due to increasing presence of companies such as Micro Mobility and Razor USA LLC, coupled with strategic expansion of retailers such as Decathlon and Amazon

• 2 wheel segment is projected to grow at significant CAGR during the forecast period

• Europe market held the largest market revenue share of 33.4% in 2023 owing to high product availability, especially in U.K., Poland, and Switzerland

• Online distribution channel is anticipated to expand at the fastest CAGR of 4.20% from 2024 to 2030, Due to increasing presence of e-retailers in tier II and tier III cities



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Global Kids Scooter Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. Global Kids Scooter Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Global Kids Scooter Market Consumer Behavior Analysis
4.1. Consumer Trends and Preferences
4.2. Factors affecting buying decision
4.3. Consumer Product Adoption
4.4. Observations and Recommendations
Chapter 5. Global Kids Scooter Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Kids Scooter Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. 2 Wheel
5.3.1. 2 Wheel Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. 3 Wheel
5.4.1. 3 Wheel Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Global Kids Scooter Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Kids Scooter Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Online
6.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Offline
6.4.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Global Kids Scooter Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Global Kids Scooter Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
7.2. North America
7.2.1. North America Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Mexico Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Italy Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6. Spain
7.3.6.1. Spain Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. Japan
7.4.2.1. Japan Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. China
7.4.3.1. China Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. India Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. Australia
7.4.5.1. Australia Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. South Korea
7.4.6.1. South Korea Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Latin America
7.5.1. Latin America Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. South Africa Kids Scooter Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. Razor USA LLC
8.4.1.1. Participant’s Overview
8.4.1.2. Financial Performance
8.4.1.3. Product Benchmarking
8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.2. Micro Mobility Systems AG
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Product Benchmarking
8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. Fuzion Pro Scooter
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Product Benchmarking
8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. Swifty Scooters Ltd.
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Product Benchmarking
8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. Globber
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Product Benchmarking
8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Smoby
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Product Benchmarking
8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Oxelo
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Product Benchmarking
8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. iScootbike Ltd.
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Product Benchmarking
8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. Pacific Cycle inc.
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Product Benchmarking
8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Radio Flyer.
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Product Benchmarking
8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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