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果物・野菜洗浄剤の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(液体・スプレー、粉末)、タイプ別(合成、天然)、流通チャネル別、エンドユーザー産業別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Fruit & Vegetable Wash Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Liquid & Sprays, Powder), By Type (Synthetic, Natural), By Distribution Channel, By End-user Industry, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

果物・野菜洗浄市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のフルーツ&野菜洗浄市場規模は2030年までに65億3000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月15日 US$3,950
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110 英語

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サマリー

果物・野菜洗浄市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のフルーツ&野菜洗浄市場規模は2030年までに65億3000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は6.4%と予測されている。消費者は、合成化学物質に関連する潜在的な健康リスクや環境リスクに対する認識を深めている。食品に高濃度の農薬が含まれていると、ガンや腎臓、肺の病気などの発症につながるという報告もある。その結果、天然素材を使った製品により高い価格を支払うことを厭わなくなった。これに中産階級の増加やオンライン・ショッピングの影響が加わり、オーガニックの果物・野菜洗い製品の需要が大幅に伸びている。

メーカー各社も、より効果的で便利に使える、新しく革新的な液体洗剤やスプレー式洗剤を開発している。消費者は利便性、洗浄剤の豊富な品ぞろえ、自宅にいながら価格やレビューを比較し、十分な情報を得た上で購入を決定できることを求めているため、果物・野菜洗浄剤のオンライン販売は今後も伸びると予想される。COVID-19の発生により、衛生を確保するための持続可能な家庭用洗剤の需要が高まっている。その結果、インドの野菜消毒スプレーメーカーであるRickul International Private Limitedは、パンデミック期間中、同社の野菜洗浄剤の売上が45%以上も伸びた。

自然で清潔な製品に対する需要の高まりにより、市場は大きな圧力を受けている。消費者は、より安全で環境にやさしく、持続可能な選択肢を優先するようになっており、衛生と食品の安全を優先する消費者により市場の成長がもたらされている。合成化学物質が環境と健康に与える影響に対する消費者の意識が高まり続ける中、天然代替品への需要が高まることが予想される。2021年、Global One Brandsはスリランカ市場向けに、人気の洗浄剤「Dr. Green」シリーズで、天然素材の果物・野菜洗浄剤を発売した。

Eコマース・プラットフォームやオンライン食料品ショッピングの台頭により、人々は自宅にいながら幅広い種類のクリーニング製品にアクセスし、十分な情報を得た上で購入を決めることができるようになった。Eurostatによると、2022年のクリーニング製品のオンライン販売は15%増加した。Eコマースの人気が高まっているため、メーカー各社はAmazon.comのような人気サイトで自社製品を紹介し、より幅広い顧客層にリーチしようとしている。例えば、イートクリーナーは2021年、日本の顧客に対応するため、Amazon.comで果物や野菜の洗浄を開始し、成功を収めた。

果物・野菜洗浄市場レポートハイライト

- 製品別では、液体・スプレー分野が2023年の市場を支配した。液体とスプレーの洗浄剤は、粉末の洗浄剤に比べて使い方が非常に簡単である。果物や野菜に直接スプレーすることができるため、洗浄プロセスが非常に簡単で、その後洗い流すことができる。液体およびスプレー式クリーナーはオンラインとオフラインの両方の流通チャネルで入手できるため、これらの製品に対する需要が高まっている。

- タイプ別では、天然素材の果物・野菜洗浄剤の需要が予測期間中に急増すると予想される。消費者は、透明性の高い成分リストや、USDAオーガニックやエコサートのような団体の認証を受けた製品を求めるようになっている。合成洗剤に関連する潜在的なリスクに対する消費者の意識の高まりや、環境に優しい製品への嗜好といった要因が、こうした製品の需要を後押ししている。

- 流通チャネル別では、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門が2023年に販売チャネル全体の大半のシェアを占めた。さらに、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門は、幅広いリーチと利便性を提供し、さまざまなブランドの多様なクリーナーを取り揃えており、消費者の多様なニーズと嗜好に対応している。

- 商業エンドユーザー業界からの需要は、予測期間中に急増すると予想される。レストラン、カフェ、ジュースショップのような施設を含む商業セグメントは、食品安全規制と持続可能なパッケージング要件を満たす効率的で費用対効果の高いクリーナーを優先する。

- アジア太平洋市場は予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予測される。これは、都市化の進展、可処分所得の増加、有機農産物の人気、利便性へのニーズなどの要因が、効果的な果物・野菜クリーナー製品に消費者を引き付けているためである。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Type Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. End-user Industry Outlook
2.6. Regional Outlook
Chapter 3. Fruit & Vegetable Wash Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Introduction
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Business Environment Analysis
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrants
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Fruit & Vegetable Wash Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
5.2.1. Liquid & Sprays
5.2.2. Powder
5.2.3. Others
Chapter 6. Fruit & Vegetable Wash Market: Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
6.2.1. Synthetic
6.2.2. Natural
Chapter 7. Fruit & Vegetable Wash Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
7.2.1. Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2. Convenience Stores
7.2.3. Online
7.2.4. Others
Chapter 8. Fruit & Vegetable Wash Market: End-user Industry Estimates & Trend Analysis
8.1. End-useruser Industry Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
8.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By End-useruser Industry (USD Million)
8.2.1. Household
8.2.2. Commercial
8.2.3. Institutional
Chapter 9. Fruit & Vegetable Wash Market: Regional Estimates & Trend Analysis
9.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
9.2. North America
9.2.1. North America fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.2.2. U.S.
9.2.2.1. Key country dynamics
9.2.2.2. U.S. fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.2.3. Canada
9.2.3.1. Key country dynamics
9.2.3.2. Canada fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.2.4. Mexico
9.2.4.1. Key country dynamics
9.2.4.2. Mexico fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3. Europe
9.3.1. Europe fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2. UK
9.3.2.1. Key country dynamics
9.3.2.2. UK fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3. France
9.3.3.1. Key country dynamics
9.3.3.2. France fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.4. Germany
9.3.4.1. Key country dynamics
9.3.4.2. Germany fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.5. Spain
9.3.5.1. Key country dynamics
9.3.5.2. Spain fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.6. Italy
9.3.6.1. Key country dynamics
9.3.6.2. Italy fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4. Asia Pacific
9.4.1. Asia Pacific fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.2. India
9.4.2.1. Key country dynamics
9.4.2.2. India fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.3. China
9.4.3.1. Key country dynamics
9.4.3.2. China fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.4. Japan
9.4.4.1. Key country dynamics
9.4.4.2. South Korea fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.5. Australia & New Zealand
9.4.5.1. Key country dynamics
9.4.5.2. Japan fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.5. Central & South America
9.5.1. Central & South America fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.5.2. Brazil
9.5.2.1. Key country dynamics
9.5.2.2. Brazil fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.5.3. Argentina
9.5.3.1. Key country dynamics
9.5.3.2. Argentina fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.6. Middle East & Africa
9.6.1. Middle East & Africa fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.6.2. South Africa
9.6.2.1. Key country dynamics
9.6.2.2. South Africa fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.6.3. Saudi Arabia
9.6.3.1. Key country dynamics
9.6.3.2. Saudi Arabia fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 10. Fruit & Vegetable Wash Market: Competitive Landscape
10.1. List of key players covered in this report:
10.1.1. Procter & Gamble
10.1.2. ITC
10.1.3. Wipro
10.1.4. Grow Green Industries, INC.
10.1.5. Marico Limited
10.1.6. Unilever
10.1.7. Diversey, Inc
10.1.8. Maclin Group
10.1.9. Hebei Baiyun Daily Chemical Co., Ltd.
10.1.10. Dabur
10.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
10.3. Company Categorization
10.4. Participant’s Overview
10.5. Financial Performance
10.6. Product Benchmarking
10.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
10.8. Company Heat Map Analysis
10.9. Strategy Mapping
10.9.1. Opening And Expansion Of Production Facilities
10.9.2. Diversifying And Improving Distribution Channels
10.9.3. Product Launches
10.9.4. Acquisitions

 

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Summary

Fruit & Vegetable Wash Market Growth & Trend

The global fruit & vegetable wash market size is expected to reach USD 6.53 billion by 2030, and is projected to grow at a CAGR of 6.4% from 2024 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Consumers are becoming increasingly aware of the potential health and environmental risks associated with synthetic chemicals. Several reports suggest that high levels of pesticides in food can lead to the development of diseases such as cancer, kidney, and lung ailments. As a result, they are now willing to pay higher prices for products made with natural ingredients. This, combined with the growing middle class and the influence of online shopping, has led to a significant increase in demand for organic fruit and vegetable wash products.

Manufacturers are also developing new and innovative liquid and spray cleaners that are more effective and convenient to use. Online sales of fruits and vegetable cleaners are set to grow as consumers seek convenience, wide selection of cleaners, and the ability to compare prices and reviews from the comfort of their homes making informed purchasing decisions. The outbreak of COVID-19 has led to an increase in demand for sustainable home cleaning products to ensure hygiene and sanitation. As a result, Rickul International Private Limited, an Indian manufacturer of vegetable disinfectant sprays, experienced a growth in sales of their vegetable washers by over 45% during the pandemic.

The market is experiencing significant pressure due to the rising demand for natural and clean products. Consumers are increasingly prioritizing safer, eco-friendly, and sustainable options, leading to a growth in the market as consumers prioritize hygiene and food safety. As consumer awareness of the environmental and health implications of synthetic chemicals continue to grow, the demand for natural alternatives is expected to rise. In 2021, Global One Brands launched an all-natural fruit and vegetable wash under its popular cleaning range, Dr. Green, for the Sri Lankan market .

The rise of e-commerce platforms and online grocery shopping has made it more convenient for people to access a wide range of cleaning products and make informed purchase decisions from the comfort of their own homes. According to Eurostat, sales of cleaning products online increased by 15% in 2022. The growing popularity of e-commerce has prompted manufacturers to introduce their products on popular websites like Amazon.com to reach a wider customer base. For example, in 2021, Eatcleaner successfully launched their fruits and vegetable wash on Amazon.com to cater to Japanese customers.

Fruit & Vegetable Wash Market Report Highlights

• Based on product, the liquid & sprays segment dominated the markets in 2023. Liquid and spray cleaners are much simpler to use when compared to powdered cleaners. They can be sprayed directly onto fruits and vegetables, making the cleaning process much easier, and then rinsed off. The availability of liquid and spray-based cleaners through both online and offline distribution channels has led to a greater demand for these products

• In terms of type, the demand from natural fruit & vegetable wash products is expected to surge in the forecast period. Consumers are increasingly seeking products with transparent ingredient lists and certifications from organizations like USDA Organic or Ecocert. Factors such as increasing consumer awareness towards potential risks associated with synthetic counterparts along with preference for eco-friendly products is driving the demand for such products

• Based on distribution channel, the supermarkets & hypermarkets segment held the majority share in the overall sales channel in 2023 because of their promotional strategies, such as discounts and bundled offers, to attract customers and drive sales. Moreover, they offer wide reach, convenience and have diverse range of cleaners from various brands, catering to a wide variety of consumer needs and preferences

• Demand from commercial end-user industry is expected to surge in the forecast period. Commercial segment including establishments like restaurants, cafes, and juice shops prioritize efficient and cost-effective cleaners that meet food safety regulations and sustainable packaging requirements

• Asia Pacific market is anticipated to grow with the fastest CAGR over the forecast period. This is due to factors like increasing urbanization, rising disposable incomes, popularity of organic produce, need for convenience are attracting consumers towards effective fruits and vegetable cleaner products



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Type Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. End-user Industry Outlook
2.6. Regional Outlook
Chapter 3. Fruit & Vegetable Wash Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Introduction
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Business Environment Analysis
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrants
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Fruit & Vegetable Wash Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
5.2.1. Liquid & Sprays
5.2.2. Powder
5.2.3. Others
Chapter 6. Fruit & Vegetable Wash Market: Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
6.2.1. Synthetic
6.2.2. Natural
Chapter 7. Fruit & Vegetable Wash Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
7.2.1. Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2. Convenience Stores
7.2.3. Online
7.2.4. Others
Chapter 8. Fruit & Vegetable Wash Market: End-user Industry Estimates & Trend Analysis
8.1. End-useruser Industry Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
8.2. Fruit & Vegetable Wash Market Estimates & Forecast, By End-useruser Industry (USD Million)
8.2.1. Household
8.2.2. Commercial
8.2.3. Institutional
Chapter 9. Fruit & Vegetable Wash Market: Regional Estimates & Trend Analysis
9.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
9.2. North America
9.2.1. North America fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.2.2. U.S.
9.2.2.1. Key country dynamics
9.2.2.2. U.S. fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.2.3. Canada
9.2.3.1. Key country dynamics
9.2.3.2. Canada fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.2.4. Mexico
9.2.4.1. Key country dynamics
9.2.4.2. Mexico fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3. Europe
9.3.1. Europe fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.2. UK
9.3.2.1. Key country dynamics
9.3.2.2. UK fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.3. France
9.3.3.1. Key country dynamics
9.3.3.2. France fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.4. Germany
9.3.4.1. Key country dynamics
9.3.4.2. Germany fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.5. Spain
9.3.5.1. Key country dynamics
9.3.5.2. Spain fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.3.6. Italy
9.3.6.1. Key country dynamics
9.3.6.2. Italy fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4. Asia Pacific
9.4.1. Asia Pacific fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.2. India
9.4.2.1. Key country dynamics
9.4.2.2. India fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.3. China
9.4.3.1. Key country dynamics
9.4.3.2. China fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.4. Japan
9.4.4.1. Key country dynamics
9.4.4.2. South Korea fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.4.5. Australia & New Zealand
9.4.5.1. Key country dynamics
9.4.5.2. Japan fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.5. Central & South America
9.5.1. Central & South America fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.5.2. Brazil
9.5.2.1. Key country dynamics
9.5.2.2. Brazil fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.5.3. Argentina
9.5.3.1. Key country dynamics
9.5.3.2. Argentina fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.6. Middle East & Africa
9.6.1. Middle East & Africa fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.6.2. South Africa
9.6.2.1. Key country dynamics
9.6.2.2. South Africa fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
9.6.3. Saudi Arabia
9.6.3.1. Key country dynamics
9.6.3.2. Saudi Arabia fruit & vegetable wash market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 10. Fruit & Vegetable Wash Market: Competitive Landscape
10.1. List of key players covered in this report:
10.1.1. Procter & Gamble
10.1.2. ITC
10.1.3. Wipro
10.1.4. Grow Green Industries, INC.
10.1.5. Marico Limited
10.1.6. Unilever
10.1.7. Diversey, Inc
10.1.8. Maclin Group
10.1.9. Hebei Baiyun Daily Chemical Co., Ltd.
10.1.10. Dabur
10.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
10.3. Company Categorization
10.4. Participant’s Overview
10.5. Financial Performance
10.6. Product Benchmarking
10.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
10.8. Company Heat Map Analysis
10.9. Strategy Mapping
10.9.1. Opening And Expansion Of Production Facilities
10.9.2. Diversifying And Improving Distribution Channels
10.9.3. Product Launches
10.9.4. Acquisitions

 

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