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タンザニアの主食


Staple Foods in Tanzania

2023年、タンザニアの消費者は、世界的な小麦価格の高騰と、長引く干ばつによる国内生産の問題から、特にパンのような主食用食品の価格高騰に悩まされている。政府は地元ブランドを支援し、輸入品の関税率を35%に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月4日 US$2,100
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サマリー

2023年、タンザニアの消費者は、世界的な小麦価格の高騰と、長引く干ばつによる国内生産の問題から、特にパンのような主食用食品の価格高騰に悩まされている。政府は地元ブランドを支援し、輸入品の関税率を35%に引き上げる。この保護主義的アプローチは、食用油、ソース、スイートスプレッドのタンザニア製品のシェアを押し上げる一方、多国籍ブランドがディップや調味料を独占している。ユーロモニター・インターナショナルの『タンザニアの主食』レポートは、国レベルの市場に関する詳細な知識を提供し、他では得られない地域の洞察力と理解を提供する。最新の小売売上高データ2019-2023年に加え、主要企業、ブランド、小売店を特定し、消費者需要と売上高の伸びの背景にある主要トレンドと人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復などの主要トレンドが、どのように市場を形成しているか<|Year|>は、2028年までの予測に直接役立ち、市場がどのように変化すると予想されるかを明確に示している:製品カバレッジ:焼き菓子、朝食用シリアル、果物・野菜加工品、食肉加工品、シーフード、食肉代替品、米、パスタ、麺。データ収録範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ本レポートを購入する理由:* ステープル食品市場の詳細な全体像を把握する、* 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定する、* 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する、* 5年間の予測を使用して市場がどのように発展すると予測されるかを評価するEuromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。

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目次

タンザニアの主食品
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月

目次と表

タンザニアの主食
要旨
2023年の主食:全体像
国の背景
社会経済動向
物流/インフラストラクチャー
主食の次は?
市場データ
表1 主食のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表2 主食のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表3 ステープル食品のカテゴリー別売上高:数量成長率 % 2018-2023
表4 ステープル食品のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表5 ステープル食品のNBO社シェア:金額 2018-2023
表6 ステープル食品のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表7 ステープル食品のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表8 ステープル食品のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表9 ステープル食品のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表10 ステープル食品のカテゴリー別売上高予測:数量成長率 % 2023-2028
表11 ステープル食品のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
免責事項
ベーカリー
2023年の動向
展望と機会
カテゴリー別データ
表12 焼き菓子のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表13 焼き菓子のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表14 焼き菓子のカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表15 焼き菓子のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表16 焼き菓子のNBO社シェア:金額 2018-2023
表17 焼き菓子のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表18 焼き菓子のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表19 焼き菓子のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表20 焼き菓子のカテゴリー別売上予測:数量成長率% 2023-2028
表21 焼き菓子のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
朝食用シリアル
表 22 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表23 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表24 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表25 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表26 朝食用シリアルのNBO社シェア:金額 2018-2023
表27 朝食用シリアル製品のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表28 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表 29 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表30 朝食用シリアルカテゴリー別売上予測:数量成長率% 2023-2028
表31 朝食用シリアル製品のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
食肉加工品、魚介類、食肉代替品
表 32 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表33 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表34 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:数量成長率 2018-2023
表35 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表36 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のNBO社シェア:金額成長率 % 2018-2023
表37 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表38 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表39 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表40 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028金額 2023-2028
表41 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高予測:数量成長率% 2023-2028
表42 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
加工青果物
表43 加工青果物のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表44 加工青果物のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表45 加工青果物のカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表46 加工青果物のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表47 加工青果物のNBO社シェア:金額成長率 2018-2023
表48 加工青果物のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表49 加工青果物のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表50 加工青果物のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表51 分野別加工青果物売上高予測:数量成長率 2023-2028
表 52 カテゴリー別加工青果物売上高予測:金額成長率 2023-2028
米飯、パスタ、麺類
表 53 米、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表54 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表55 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表56 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表 57 米飯、パスタ、麺類のNBO企業シェア:金額成長率 2018-2023
表58 米飯、パスタ、麺類のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表 59 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表60 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表61 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上予測:数量成長率% 2023-2028
表62 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028

 

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Summary

In 2023, Tanzanian consumers grapple with soaring food prices, particularly for staples like bread, driven by global wheat price hikes and local production challenges due to prolonged droughts. The government supports local brands, raising custom duty rates for imports to 35%. This protectionist approach boosts shares for Tanzanian products in edible oils, sauces, and sweet spreads, while multinational brands dominate dips and condiments. Euromonitor International's Staple Foods in Tanzania report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2019-2023, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2028, clearly indicating how the market is expected to change. Product coverage: Baked Goods, Breakfast Cereals, Processed Fruit and Vegetables, Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat, Rice, Pasta and Noodles. Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data. Why buy this report? * Get a detailed picture of the Staple Foods market; * Pinpoint growth sectors and identify factors driving change; * Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands; * Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop. Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.

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Table of Contents

Staple Foods in Tanzania
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

STAPLE FOODS IN TANZANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Staple foods in 2023: The big picture
Country background
Socioeconomic trends
Logistics/infrastructure
What next for staple foods?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Staple Foods by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Staple Foods by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Staple Foods: % Value 2018-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Staple Foods: % Value 2020-2023
Table 7 Distribution of Staple Foods by Format: % Value 2018-2023
Table 8 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Volume 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Value 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
BAKED GOODS
2023 Developments
Prospects and Opportunities
Category Data
Table 12 Sales of Baked Goods by Category: Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Baked Goods by Category: Value 2018-2023
Table 14 Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 16 NBO Company Shares of Baked Goods: % Value 2018-2023
Table 17 LBN Brand Shares of Baked Goods: % Value 2020-2023
Table 18 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Volume 2023-2028
Table 19 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Value 2023-2028
Table 20 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2023-2028
BREAKFAST CEREALS
Table 22 Sales of Breakfast Cereals by Category: Volume 2018-2023
Table 23 Sales of Breakfast Cereals by Category: Value 2018-2023
Table 24 Sales of Breakfast Cereals by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 25 Sales of Breakfast Cereals by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 26 NBO Company Shares of Breakfast Cereals: % Value 2018-2023
Table 27 LBN Brand Shares of Breakfast Cereals: % Value 2020-2023
Table 28 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: Volume 2023-2028
Table 29 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: Value 2023-2028
Table 30 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 31 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: % Value Growth 2023-2028
PROCESSED MEAT, SEAFOOD AND ALTERNATIVES TO MEAT
Table 32 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Volume 2018-2023
Table 33 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Value 2018-2023
Table 34 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 35 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 36 NBO Company Shares of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat: % Value 2018-2023
Table 37 LBN Brand Shares of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat: % Value 2020-2023
Table 38 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Volume 2023-2028
Table 39 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Value 2023-2028
Table 40 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Value 2023-2028
Table 41 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 42 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: % Value Growth 2023-2028
PROCESSED FRUIT AND VEGETABLES
Table 43 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Volume 2018-2023
Table 44 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Value 2018-2023
Table 45 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 46 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 47 NBO Company Shares of Processed Fruit and Vegetables: % Value 2018-2023
Table 48 LBN Brand Shares of Processed Fruit and Vegetables: % Value 2020-2023
Table 49 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Volume 2023-2028
Table 50 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 52 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Value Growth 2023-2028
RICE, PASTA AND NOODLES
Table 53 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Volume 2018-2023
Table 54 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Value 2018-2023
Table 55 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 56 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 57 NBO Company Shares of Rice, Pasta and Noodles: % Value 2018-2023
Table 58 LBN Brand Shares of Rice, Pasta and Noodles: % Value 2020-2023
Table 59 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Volume 2023-2028
Table 60 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Value 2023-2028
Table 61 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 62 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Value Growth 2023-2028

 

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