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オーストラリアの主食


Staple Foods in Australia

主食品では、2023年に小売数量と現在の金額の顕著な伸びが予想されるが、これは生活費の上昇により家庭で調理する人の増加に起因している。消費量の伸びは、主に製造工程におけるエネルギー・コストの高騰に起因... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年12月18日 US$2,100
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サマリー

主食品では、2023年に小売数量と現在の金額の顕著な伸びが予想されるが、これは生活費の上昇により家庭で調理する人の増加に起因している。消費量の伸びは、主に製造工程におけるエネルギー・コストの高騰に起因する単価の上昇と相まって、量の伸びよりも金額の伸びを押し上げている。しかし注目すべきは、単価の伸びが2022年と比べて鈍化することである。この減速は...ユーロモニター・インターナショナル(Euromonitor International)のオーストラリアの主食(Staple Foods)レポートでは、国レベルの市場に関する詳細な知識を提供し、他では得られない地域の洞察と理解を提供します。2018-2022年の最新小売販売データに加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要トレンドと人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復などの主要トレンドが、どのように市場を形成しているか<|Year|>は、2027年までの予測に直接役立ち、市場がどのように変化すると予想されるかを明確に示している:製品カバレッジ:焼き菓子、朝食用シリアル、果物・野菜加工品、肉加工品、魚介類・肉代替品、米、パスタ、麺類。データ収録範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ本レポートを購入する理由:* ステープル食品市場の詳細な全体像を把握する、* 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定する、* 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する、* 5年間の予測を使用して市場がどのように発展すると予測されるかを評価するEuromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。

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目次

オーストラリアの主食
ユーロモニター・インターナショナル
2024年1月

目次と表

オーストラリアの主食
要旨
2023年の主食:全体像
2023年の主要動向
競争環境
チャネルの動向
主食の次は?
市場データ
表1 主食のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表2 主食のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表3 ステープル食品のカテゴリー別売上高:数量成長率 % 2018-2023
表4 ステープル食品のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表5 ステープル食品のNBO企業シェア:金額% 2019-2023
表6 ステープル食品のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表7 カテゴリー別プライベートブランドの普及率:金額比 2018-2023
表8 主食用食品のフォーマット別分布:金額% 2018-2023
表9 ステープル食品のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表10 ステープル食品のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表11 区分別ステープル食品の売上高予測:数量成長率 % 2023-2028
表12 ステープル食品のカテゴリー別売上高予測:金額成長率 2023-2028
免責事項
出典
要約 1 調査情報源
オーストラリアの焼き菓子
主要データ所見
2023年の動向
単価上昇と国内需要の急増を乗り切る
焼き菓子の競争状況
限られた予算内でのスイーツ
展望と機会
コンビニエンスチャネルへの回帰が予想される
風味豊かな融合:カテゴリーを超えたコラボレーションとノスタルジー
消費者の嗜好の理解と健康意識の高まりへの対応
カテゴリー別データ
表13 焼き菓子のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表14 焼き菓子のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表15 焼き菓子のカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表16 焼き菓子のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表17 ペストリーの種類別売上高金額成長率:2018年~2023年
表18 焼き菓子のNBO企業シェア:金額成長率% 2019-2023
表19 焼き菓子のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表20 焼き菓子のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表21 焼き菓子のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表22 焼き菓子のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表23 焼菓子のカテゴリー別売上高予測:数量成長率% 2023-2028
表24 焼き菓子のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
オーストラリアの朝食用シリアル
主要データ所見
2023年の動向
朝食用シリアルの力強い成長
健康志向の消費者に焦点を当てた新製品開発
コスト課題と設備投資の必要性
展望と機会
朝食用シリアルにおけるブランド提携の増加傾向
朝食以外でのシリアル消費
課題にもかかわらず、朝食用シリアルにおける持続可能なパッケージへの移行を目指す
カテゴリーデータ
表25 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表26 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表27 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:数量成長率 % 2018-2023
表28 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表29 朝食用シリアルのNBO社シェア:金額% 2019-2023
表30 朝食用シリアル製品のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表31 朝食用シリアルのフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表32 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表33 朝食用シリアルのカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表34 朝食用シリアルカテゴリー別売上予測:数量成長率% 2023-2028
表35 朝食用シリアル製品のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
オーストラリアの食肉加工品、魚介類および食肉代替品
主要データ調査結果
2023年の動向
2023年には価格上昇が緩和
加工肉の競争力学
加工肉におけるクリーンラベルのトレンドの影響
展望と機会
バイオセキュリティ保護税が加工肉に与える影響
水産加工品における持続可能性の主張の増加
植物由来の食品の将来:統合、イノベーション、消費者へのアピール
カテゴリー別データ
表 36 食肉加工品、シーフード、および食肉代替食品のカテゴリー別販売量:数量 2018-2023
表 37 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表38 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:数量成長率 2018-2023
表39 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表40 保存安定加工赤身肉の種類別売上高:数量構成比 2018-2023
表 41 赤身肉のチルド加工品のタイプ別売上高:数量構成比:2018~2023年
表42 冷凍赤身肉のタイプ別売上高:数量構成比数量構成比:2018~2023年
表43 鶏肉冷凍加工品のタイプ別売上高:数量構成比金額構成比:2018~2023年
表 44 水産物冷凍加工品のタイプ別売上高:金額構成比金額構成比 2018-2023
表45 加工肉、シーフード、代替肉のNBO社シェア:金額構成比 2019-2023
表46 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のLBNブランドシェア:金額構成比 2020-2023
表47 加工肉、シーフード、肉の代替品のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表48 加工肉、シーフード、代替肉のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表49 食肉加工品、シーフード、食肉代替品のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
オーストラリアの加工青果物
主要データ調査結果
2023年の動向
家庭料理の増加が加工青果物の成長を牽引
輸入食材と利益率の比較:加工青果物メーカーのジレンマ
コールドチェーンが直面する課題
展望と機会
業務効率の最適化
消費者の利便性と健康志向に伴うプレミアム化
注目される持続可能性:加工青果物のグリーンな進化
カテゴリー別データ
表50 加工青果物のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表51 加工青果物のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表52 加工青果物のカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表53 加工青果物のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表 54 冷凍加工野菜の種類別売上高:金額構成比:2018~2023年
表55 加工青果物のNBO社シェア:金額構成比 2019-2023
表56 加工青果物のLBNブランドシェア:金額構成比 2020-2023
表 57 青果加工品のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表58 加工青果物のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表59 加工青果物のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表60 分野別加工青果物売上高予測:数量成長率 2023-2028
表61 分野別加工青果物売上高予測:金額成長率 2023-2028
オーストラリアの米飯、パスタ、麺類
主要データ調査結果
2023年の動向
家庭調理の増加と移民流入の増加が需要を牽引
米飯、パスタ、麺類の健康志向トレンド
値引きよりもロイヤルティ:ブランドメーカーがプライベートブランドに対抗
展望と機会
利便性への需要がプレミアム化を促進
あらゆる嗜好への対応:個性的で文化的な料理のトレンドの高まり
持続可能な食品包装へのシフト
カテゴリー別データ
表62 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別販売量:数量 2018-2023
表63 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表64 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表65 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上:金額成長率 2018-2023
表 66 主要フレーバー別即席めん類の売上高:ランキング 2018-2023
表67 米飯、パスタ、麺類のNBO企業シェア:金額比 2019-2023
表68 米飯、パスタ、麺類のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表69 米飯のNBO社シェア:金額ベース 2019-2023
表70 米のLBNブランドシェア:金額ベース 2020-2023
表71 パスタのNBO社シェア:金額ベース 2019-2023
表72 パスタのLBNブランドシェア:金額ベース 2020-2023
表73 麺類のNBO社シェア:金額比 2019-2023
表74 麺類のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表75 米、パスタ、麺のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表76 米飯のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表77 パスタのフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表78 麺類のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表79 米、パスタ、麺のカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表80 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表81 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上予測:数量成長率% 2023-2028
表82 米飯、パスタ、麺類のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028

 

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Summary

In staple foods, noteworthy retail volume and current value growth are expected in 2023, which can be attributed to an increase in the number of people cooking at home due to the rising cost of living. Growth in volume consumption has been coupled with rises in unit prices, primarily driven by escalating energy costs in the manufacturing process, driving higher value than volume growth. However, it is notable that growth in unit prices is set to slow compared with 2022. This deceleration is attr... Euromonitor International's Staple Foods in Australia report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2018-2022, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2027, clearly indicating how the market is expected to change. Product coverage: Baked Goods, Breakfast Cereals, Processed Fruit and Vegetables, Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat, Rice, Pasta and Noodles. Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data. Why buy this report? * Get a detailed picture of the Staple Foods market; * Pinpoint growth sectors and identify factors driving change; * Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands; * Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop. Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.

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Table of Contents

Staple Foods in Australia
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

STAPLE FOODS IN AUSTRALIA
EXECUTIVE SUMMARY
Staple foods in 2023: The big picture
Key trends in 2023
Competitive landscape
Channel developments
What next for staple foods?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Staple Foods by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Staple Foods by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Staple Foods: % Value 2019-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Staple Foods: % Value 2020-2023
Table 7 Penetration of Private Label by Category: % Value 2018-2023
Table 8 Distribution of Staple Foods by Format: % Value 2018-2023
Table 9 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Volume 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Value 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 12 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
BAKED GOODS IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Navigating unit price rises and surging domestic demand
A competitive landscape in baked goods
Sweet treats within more limited budgets
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Return to convenience channels expected
Flavourful fusions: Cross-category collaborations and nostalgia
Understanding consumer preferences and addressing rising health awareness
CATEGORY DATA
Table 13 Sales of Baked Goods by Category: Volume 2018-2023
Table 14 Sales of Baked Goods by Category: Value 2018-2023
Table 15 Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 16 Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Sales of Pastries by Type: % Value 2018-2023
Table 18 NBO Company Shares of Baked Goods: % Value 2019-2023
Table 19 LBN Brand Shares of Baked Goods: % Value 2020-2023
Table 20 Distribution of Baked Goods by Format: % Value 2018-2023
Table 21 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Volume 2023-2028
Table 22 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Value 2023-2028
Table 23 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 24 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2023-2028
BREAKFAST CEREALS IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Robust growth for breakfast cereals
New product developments focus on health-conscious consumers
Cost challenges and need for capital investment
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The rising trend of brand partnerships in breakfast cereals
Consumption of cereals beyond the breakfast table
Despite challenges, an aim to move to sustainable packaging in breakfast cereals
CATEGORY DATA
Table 25 Sales of Breakfast Cereals by Category: Volume 2018-2023
Table 26 Sales of Breakfast Cereals by Category: Value 2018-2023
Table 27 Sales of Breakfast Cereals by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 28 Sales of Breakfast Cereals by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 29 NBO Company Shares of Breakfast Cereals: % Value 2019-2023
Table 30 LBN Brand Shares of Breakfast Cereals: % Value 2020-2023
Table 31 Distribution of Breakfast Cereals by Format: % Value 2018-2023
Table 32 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: Volume 2023-2028
Table 33 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: Value 2023-2028
Table 34 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 35 Forecast Sales of Breakfast Cereals by Category: % Value Growth 2023-2028
PROCESSED MEAT, SEAFOOD AND ALTERNATIVES TO MEAT IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Price rises ease in 2023
The dynamics of the competition in processed meat
The impact of the clean label trend in processed meat
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The influence of the Biosecurity Protection Levy on processed meat
Sustainability claims on the rise in processed seafood
The future of plant-based foods: Consolidation, innovation, and consumer appeal
CATEGORY DATA
Table 36 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Volume 2018-2023
Table 37 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Value 2018-2023
Table 38 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 39 Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 40 Sales of Shelf Stable Processed Red Meat by Type: % Volume Breakdown 2018-2023
Table 41 Sales of Chilled Processed Red Meat by Type: % Volume Breakdown 2018-2023
Table 42 Sales of Frozen Processed Red Meat by Type: % Volume Breakdown 2018-2023
Table 43 Sales of Frozen Processed Poultry by Type: % Value Breakdown 2018-2023
Table 44 Sales of Frozen Processed Seafood by Type: % Value Breakdown 2018-2023
Table 45 NBO Company Shares of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat: % Value 2019-2023
Table 46 LBN Brand Shares of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat: % Value 2020-2023
Table 47 Distribution of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Format: % Value 2018-2023
Table 48 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Volume 2023-2028
Table 49 Forecast Sales of Processed Meat, Seafood and Alternatives to Meat by Category: Value 2023-2028
PROCESSED FRUIT AND VEGETABLES IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
More home cooking drives growth in processed fruit and vegetables
Imported ingredients vs. profit margins: A dilemma for processed produce manufacturers
Challenges are faced by the cold chain
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
A focus on optimising operational efficiency
Premiumisation as consumers look for convenience and health benefits
Sustainability in focus: A green evolution in processed fruit and vegetables
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Volume 2018-2023
Table 51 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Value 2018-2023
Table 52 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 53 Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 54 Sales of Frozen Processed Vegetables by Type: % Value Breakdown 2018-2023
Table 55 NBO Company Shares of Processed Fruit and Vegetables: % Value 2019-2023
Table 56 LBN Brand Shares of Processed Fruit and Vegetables: % Value 2020-2023
Table 57 Distribution of Processed Fruit and Vegetables by Format: % Value 2018-2023
Table 58 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Volume 2023-2028
Table 59 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: Value 2023-2028
Table 60 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 61 Forecast Sales of Processed Fruit and Vegetables by Category: % Value Growth 2023-2028
RICE, PASTA AND NOODLES IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Demand driven by more cooking at home and higher immigration flows
Health-driven trends in rice, pasta and noodles
Loyalty over discounts: Branded manufacturers make a stand against private label
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Demand for convenience drives premiumisation
Catering to all tastes: The rising trend of personalised and cultural cuisine
Shift towards sustainable food packaging
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Volume 2018-2023
Table 63 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Value 2018-2023
Table 64 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 65 Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 66 Sales of Instant Noodles by Leading Flavours: Rankings 2018-2023
Table 67 NBO Company Shares of Rice, Pasta and Noodles: % Value 2019-2023
Table 68 LBN Brand Shares of Rice, Pasta and Noodles: % Value 2020-2023
Table 69 NBO Company Shares of Rice: % Value 2019-2023
Table 70 LBN Brand Shares of Rice: % Value 2020-2023
Table 71 NBO Company Shares of Pasta: % Value 2019-2023
Table 72 LBN Brand Shares of Pasta: % Value 2020-2023
Table 73 NBO Company Shares of Noodles: % Value 2019-2023
Table 74 LBN Brand Shares of Noodles: % Value 2020-2023
Table 75 Distribution of Rice, Pasta and Noodles by Format: % Value 2018-2023
Table 76 Distribution of Rice by Format: % Value 2018-2023
Table 77 Distribution of Pasta by Format: % Value 2018-2023
Table 78 Distribution of Noodles by Format: % Value 2018-2023
Table 79 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Volume 2023-2028
Table 80 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: Value 2023-2028
Table 81 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 82 Forecast Sales of Rice, Pasta and Noodles by Category: % Value Growth 2023-2028

 

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