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シンガポールの食材と食事


Cooking Ingredients and Meals in Singapore

気候変動と地政学的リスクが世界の食料生産とサプライチェーンにさらなる影響を与え、シンガポールのような輸入に依存する市場に圧力をかける中、調理材料と食事は2022年のインフレの波の余韻から平均単価がわず... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月4日 US$2,100
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サマリー

気候変動と地政学的リスクが世界の食料生産とサプライチェーンにさらなる影響を与え、シンガポールのような輸入に依存する市場に圧力をかける中、調理材料と食事は2022年のインフレの波の余韻から平均単価がわずかに上昇し続けている。生活費の高騰は消費マインドと家計支出に顕著な影響を及ぼしており、その結果、消費者はより手頃な価格のものに買い換えることで外食費を削減している。ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「シンガポールの調理用食材と食事」は、国レベルの市場に関する詳細な知識を提供し、他では得られない地域の洞察と理解を提供する。最新の小売販売データ2019-2023年に加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要トレンドと人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復などの主要トレンドが、どのように市場を形成しているか<|Year|>2028年までの予測に直結し、市場がどのように変化していくかを明確に示している:製品カバレッジ:食用油、食事とスープ、ソース、ディップ、調味料、スイートスプレッド。データ収録範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ本レポートを購入する理由:* 料理素材とミール市場の詳細な全体像を把握する;* 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定する;* 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する;* 5年間の予測を使用して、市場がどのように発展すると予測されるかを評価するユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。

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目次

シンガポールの調理材料と食事
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月

目次と表

シンガポールの調理用食材と食事
要旨
2023年の調理材料と食事全体像
2023年の主要トレンド
競争環境
チャネルの動向
調理用食材と食事の次は?
市場データ
表1 調理素材と食事のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表2 調理素材と食事のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表3 調理用食材と食事のカテゴリー別売上高:数量成長率 2018-2023
表4 カテゴリー別調理食材・ミールの売上高:金額成長率 2018-2023
表5 調理用食材とミールのNBO社シェア:金額比 2019-2023
表6 調理材料とミールのLBNブランドシェア:金額比2020-2023年
表7 カテゴリー別プライベートブランドの普及率:金額% 2018-2023
表8 フォーマット別調理素材とミールの分布:金額% 2018-2023
表9 カテゴリー別調理素材とミールの売上予測:数量 2023-2028
表10 調理用食材とミールのカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表11 部門別調理用食材・食品の売上高予測:数量成長率 2023-2028
表12:カテゴリー別調理素材と食事の売上高予測:金額成長率 2023-2028
免責事項
出典
要約1 調査ソース
シンガポールの食用油
主要データ所見
2023年の動向
オリーブ油の単価が1桁台の高成長を記録し、他の食用油の小売需要を牽引
手頃な価格設定によりプライベートブランドへの需要が引き続き拡大
オリーブオイルの持続可能なパッケージの開発が進む
展望と機会
シンガポールにおける食用油のプレミアム化の機会
利便性の追求が小型パッケージの需要を押し上げる
カテゴリーデータ
表13 食用油のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表14 食用油のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表15 食用油のカテゴリー別売上高:数量成長率 % 2018-2023
表16 食用油のカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表17 食用油のNBO社シェア:金額成長率 2019-2023
表18 食用油のLBNブランドシェア:金額比 2020-2023
表19 食用油のフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表20 食用油のカテゴリー別販売予測:数量 2023-2028
表21 食用油のカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表22 食用油のカテゴリー別売上高予測:数量成長率% 2023-2028
表23 食用油のカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
シンガポールの食事とスープ
主要データ所見
2023年の展開
冷凍食品とチルド食品が成長をリードし、簡便性が惣菜を牽引
小売業者はチルド惣菜の選択肢を拡大することで革新を続ける
展望と機会
予測期間中、保存安定性の高いレディミールがミールスとスープ全体の成長を鈍化させる
レディミールは健康志向の消費者の需要を満たすために多様化する
カテゴリー別データ
表24 カテゴリー別ミールとスープの売上高:数量 2018-2023
表25 食事とスープのカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表26 食事とスープのカテゴリー別売上高:数量成長率 2018-2023
表27 ミール・スープのカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表 28 チルドレディミールの民族別売上:金額 2018-2023
表 29 民族別冷凍レディミールの売上:金額比 2018-2023
表 30 主要フレーバー別スープの売上高:ランキング 2018-2023
表31 ミールとスープのNBO社シェア:金額比 2019-2023
表32 食事とスープのLBNブランドシェア:金額% 2020-2023
表33 ミールとスープのフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表34 食事とスープのカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表35 食事とスープのカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表36 食事とスープのカテゴリー別売上高予測:数量成長率% 2023-2028
表 37 食事とスープのカテゴリー別売上高予測:金額成長率 2023-2028
シンガポールのソース、ディップ、調味料
主要データ調査結果
2023年の動向
利便性が引き続きレシピソースの需要を牽引
健康とウェルネスをテーマとした需要の高まりにより製品のバラエティが拡大
チリソースは風味の革新が進む
展望と機会
ソース、ディップ調味料の小売数量は堅調な伸びが見込まれる
小売業者が新たな国際ブランドを立ち上げる一方、メーカーは新製品開発を減速させるため、消費者は幅広い選択肢を享受することになる
外食メニューの一部としての韓国料理要素の増加
カテゴリー別データ
表 38 ソース、ディップ、調味料のカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表 39 ソース、ディップ、調味料のカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表40 ソース、ディップ、コンディメントのカテゴリー別売上高:数量成長率% 2018-2023
表41 ソース、ディップ、コンディメントのカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表 42 液状レシピソースのタイプ別売上高:金額成長率:2018年~2023年
表43 その他のソース・調味料のタイプ別売上高ランキング 2018-2023
表44 ソース、ディップ、コンディメントのNBO社シェア:金額比 2019-2023
表45 ソース、ディップ、コンディメントのLBNブランドシェア:金額ベース 2020-2023
表46 ソース、ディップ、コンディメントのフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表47 ソース、ディップ、コンディメントのカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表 48 ソース、ディップ、コンディメントのカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表49 ソース、ディップ、コンディメントのカテゴリー別売上予測:数量成長率 2023-2028
表50 ソース、ディップ、コンディメントのカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028
シンガポールのスイートスプレッド
主要データ調査結果
2023年の動向
競合する朝食用オプションによりスイートスプレッドの存在感が低下
健康志向の高まりがナッツとシードベースのスプレッドを牽引
マヌカハニーが引き続き金額成長を後押し
展望と機会
製品イノベーションがナッツとシードベースのスプレッドのリーチを拡大する可能性が高い
甘いスプレッドと競合する香ばしいオプションの増加
消費者は手頃な価格と高い特定価値のどちらを選ぶか
カテゴリーデータ
表51 スイートスプレッドのカテゴリー別売上高:数量 2018-2023
表52 スイートスプレッドのカテゴリー別売上高:金額 2018-2023
表53 スイートスプレッドのカテゴリー別売上高:数量成長率 % 2018-2023
表54 スイートスプレッドのカテゴリー別売上高:金額成長率 2018-2023
表55 主要フレーバー別ジャム・プレザーブの売上高:ランキング 2018-2023
表 56 スイートスプレッドのNBO企業シェア:金額成長率:2019-2023年
表 57 LBN スウィートスプレッドのブランドシェア:2020-2023
表58 スイートスプレッドのフォーマット別分布:金額比 2018-2023
表59 スイートスプレッドのカテゴリー別売上高予測:数量 2023-2028
表60 スイートスプレッドのカテゴリー別売上高予測:金額 2023-2028
表61 スイートスプレッドのカテゴリー別売上予測:数量成長率% 2023-2028
表62 スイートスプレッドのカテゴリー別売上予測:金額成長率 2023-2028

 

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Summary

Cooking ingredients and meals continues to offer marginally higher average unit prices from the lingering effect of the inflationary wave in 2022, as climate change and geopolitical risks further impact global food production and supply chains, placing pressure on an import-reliant market such as Singapore. The high cost of living is having a pronounced effect on consumer confidence and household spending, resulting in consumers cutting back on dining out expenses by downtrading to more affordab... Euromonitor International's Cooking Ingredients and Meals in Singapore report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2019-2023, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2028, clearly indicating how the market is expected to change. Product coverage: Edible Oils, Meals and Soups, Sauces, Dips and Condiments, Sweet Spreads. Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data. Why buy this report? * Get a detailed picture of the Cooking Ingredients and Meals market; * Pinpoint growth sectors and identify factors driving change; * Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands; * Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop. Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.

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Table of Contents

Cooking Ingredients and Meals in Singapore
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

COOKING INGREDIENTS AND MEALS IN SINGAPORE
EXECUTIVE SUMMARY
Cooking ingredients and meals in 2023: The big picture
Key trends in 2023
Competitive landscape
Channel developments
What next for cooking ingredients and meals?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Cooking Ingredients and Meals: % Value 2019-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Cooking Ingredients and Meals: % Value 2020-2023
Table 7 Penetration of Private Label by Category: % Value 2018-2023
Table 8 Distribution of Cooking Ingredients and Meals by Format: % Value 2018-2023
Table 9 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: Volume 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: Value 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 12 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
EDIBLE OILS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Unit price of olive oil records high single-digit growth, driving retail demand for other types of edible oils
Demand for private label continues to grow due to affordable pricing
More sustainable packaging being developed for olive oil
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premiumisation opportunities within edible oils in Singapore
The pursuit of convenience to push demand for smaller pack sizes
CATEGORY DATA
Table 13 Sales of Edible Oils by Category: Volume 2018-2023
Table 14 Sales of Edible Oils by Category: Value 2018-2023
Table 15 Sales of Edible Oils by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 16 Sales of Edible Oils by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 17 NBO Company Shares of Edible Oils: % Value 2019-2023
Table 18 LBN Brand Shares of Edible Oils: % Value 2020-2023
Table 19 Distribution of Edible Oils by Format: % Value 2018-2023
Table 20 Forecast Sales of Edible Oils by Category: Volume 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Edible Oils by Category: Value 2023-2028
Table 22 Forecast Sales of Edible Oils by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 23 Forecast Sales of Edible Oils by Category: % Value Growth 2023-2028
MEALS AND SOUPS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Convenience drives ready meals with frozen and chilled formats leading growth
Retailers continue to innovate by expanding their chilled ready meal options
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Shelf stable ready meals to slow overall growth of meals and soups over forecast period
Ready meals to diversify to fulfil the demands of health-conscious consumers
CATEGORY DATA
Table 24 Sales of Meals and Soups by Category: Volume 2018-2023
Table 25 Sales of Meals and Soups by Category: Value 2018-2023
Table 26 Sales of Meals and Soups by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 27 Sales of Meals and Soups by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 28 Sales of Chilled Ready Meals by Ethnicity: % Value 2018-2023
Table 29 Sales of Frozen Ready Meals by Ethnicity: % Value 2018-2023
Table 30 Sales of Soup by Leading Flavours: Rankings 2018-2023
Table 31 NBO Company Shares of Meals and Soups: % Value 2019-2023
Table 32 LBN Brand Shares of Meals and Soups: % Value 2020-2023
Table 33 Distribution of Meals and Soups by Format: % Value 2018-2023
Table 34 Forecast Sales of Meals and Soups by Category: Volume 2023-2028
Table 35 Forecast Sales of Meals and Soups by Category: Value 2023-2028
Table 36 Forecast Sales of Meals and Soups by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 37 Forecast Sales of Meals and Soups by Category: % Value Growth 2023-2028
SAUCES, DIPS AND CONDIMENTS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Convenience continues to drive demand for recipe sauces
Greater push in health and wellness themes leads to expanding product variety
Chili sauces sees further flavour innovation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sauces, dips condiments is expected to record solid retail volume growth
Consumers to enjoy wide range of options as retailers launch new international brands while manufacturers are set to slow new product development
Increasing the Korean element as part of foodservice menus
CATEGORY DATA
Table 38 Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: Volume 2018-2023
Table 39 Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: Value 2018-2023
Table 40 Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 41 Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 42 Sales of Liquid Recipe Sauces by Type: % Value 2018-2023
Table 43 Sales of Other Sauces and Condiments by Type: Rankings 2018-2023
Table 44 NBO Company Shares of Sauces, Dips and Condiments: % Value 2019-2023
Table 45 LBN Brand Shares of Sauces, Dips and Condiments: % Value 2020-2023
Table 46 Distribution of Sauces, Dips and Condiments by Format: % Value 2018-2023
Table 47 Forecast Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: Volume 2023-2028
Table 48 Forecast Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: Value 2023-2028
Table 49 Forecast Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales of Sauces, Dips and Condiments by Category: % Value Growth 2023-2028
SWEET SPREADS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Presence of sweet spreads diminished by competing breakfast options
Growing health and wellness trend drives nut and seed based spreads
Manuka honey continues to boost value growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Product innovation likely to expand the reach of nut and seed based spreads
Savoury options to increasingly compete with sweet spreads
Consumers to choose between affordability and higher specific value
CATEGORY DATA
Table 51 Sales of Sweet Spreads by Category: Volume 2018-2023
Table 52 Sales of Sweet Spreads by Category: Value 2018-2023
Table 53 Sales of Sweet Spreads by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 54 Sales of Sweet Spreads by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 55 Sales of Jams and Preserves by Leading Flavours: Rankings 2018-2023
Table 56 NBO Company Shares of Sweet Spreads: % Value 2019-2023
Table 57 LBN Brand Shares of Sweet Spreads: % Value 2020-2023
Table 58 Distribution of Sweet Spreads by Format: % Value 2018-2023
Table 59 Forecast Sales of Sweet Spreads by Category: Volume 2023-2028
Table 60 Forecast Sales of Sweet Spreads by Category: Value 2023-2028
Table 61 Forecast Sales of Sweet Spreads by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 62 Forecast Sales of Sweet Spreads by Category: % Value Growth 2023-2028

 

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